Rölantide niçin istop ediyor ?
-
Evet binince , hemen bende merak ettim !, ve gazladım ses aynen var ! ya hava filitresi yada egzos bence , çıkan gazı rahat tahliye etsin diye , biraz açık yapılmış sanki ne bileyim böyle geldi aklıma , başka sebebi olabilir mi sence ? ( az önce aşağı indim , merak ettim çalıştırdım Maşşallah saat gibi , çalışma sesi sayması falan düzelmiş sübaptan gelen çıt çıt sesleri yok olurmu sence ? devamlı yapmıyor bazen yapıyor )
" Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.
BİLGİ GÜÇTÜR
Reklamlar
-
Egzostan kaynaklı olabilir o zaman.Benim egzosu eski sahibi açmış, bir türlü fırsat olmadı kaynak yaptıracağım. Sübaptan gelen ses normaldir soğukken yapar...
The man who knows everything chooses to know nothing...
-
bağırıp gitmiyorsa debRIYAJ hacı abi
-
Yok Eray öyle değil gidiyor gitmesine ama eğer yokuşa denk gelirse ve ya zorlanırsa motorun sesi iki katına çıkıyor resmen böğürmeye başlıyor.. ancak böyle tarif edebildim. Yani çekişte sorun yok ama ses çok artıyor. Düz yolda normal
The man who knows everything chooses to know nothing...
-
Debriyajda kaydırma sorunu yok , çekişide iyi , süratide fakat 70 ten sonra düz veya yokuş fark etmiyor gaza tam yüklenince ''Boooo diye ses veriyor, egzos da sonradan yapılan kaynak vesaire bir işlem de göremedim kopuk kırık seside yok !.
" Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.
BİLGİ GÜÇTÜR
-
yokuşta onu yapar dostum , küçük vites yüksek devir biraz bağırir
-
Yapıyor zaten , düzde de yapıyor , bize lağzım olan niçin yaptığı !.
" Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.
BİLGİ GÜÇTÜR
-
yaa motoru görmek lazım , acaba neden diye
-
Neleri görmek istiyorsunuz sorun ben yardımcı olup söyliyeyim size.
" Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.
BİLGİ GÜÇTÜR
-
O ses hava filtresinden geliyor olabilir mi ? Boo sesi.
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
-
Sanki hava filitresinde süzgeç yok gibi bir ses fakat hava filitresinde her şey normal , bende ilk başta kesin öyle dedim fakat filitreyi açınca yanıldığımı gördüm.
" Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.
BİLGİ GÜÇTÜR
-
bir süre sonra yüklendikçe bağırıyor ama gidemiyorsa ihtimaller çok fazla değil;
debiryaj bitmiş olabilir. yakıt düzgün gelmiyor olabilir. yüksek ihtimalle yakıttan yapacaktır. yani karbüratör. önceki mesajları okumadım ama son sayfadaki mesajlara göre ben karbüratör diyorum.
ayrıca bööö diye ses açık hava filtresinden yapar. hava filtresine daha kalın bir sünger takarsan daha az ses çıkarır. o çıkan ses tatlı bir emiş sesi olarak nitelendirilir ve kullanıcıya resmen her saniye gazı kökle diye bağırır. benim çok hoşuma gider emiş sesi.
-
Debriyaj ve karbüratör normal , bastınızmı gitmem çekmem demiyor .
" Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.
BİLGİ GÜÇTÜR
-
Arkadaşlar konuyu açalı 3 küsur yıl olmuş , geçen zaman zarfında , bu "rölantide stop etme" sorunu çözdüm ve sizlerle paylaşmak istedim.
1.) "Booo sesi" sorunu : hava filtre kutusunda , süngerli yuvarlak hava filtre sacının , karbüratöre bağlanan elips şeklinde ağzı olan siyah lastik boruyla tam öpüşmemesi ve sese sebep olması , sebebi ; filtreyi arkadan iterek bu öpüşmeyi sağlaya plastik ayakların , yolda giderken sarsıntı ile yuvalarından çıkması ve bağlantının bozulması , bu sorunu , bu plastik ayakları sert sünger parçalarıyla iyice kutu içinde sıkıştırıp ( itekleyip ) filtre ile plastik boruyu tam öpüştürdüm ve kesin olarak , sesin hemen kesildiğini gördüm.
2.) "Rölantide Stop etme sorunu" : Geçen sürede , bu tip cg motorları devamlı gözlemledim ve saat gibi stop etmeden çalışan motorların "Geri dönüşüm" sistemlerinin olmadığını veya söküldüğünü gördüm . Bence , sübap kapağından metal boruyla çıkıp , dönüşüm parçasına giren , buradan da plastik ince bir boru ile karbüratör bağlantı boğazına verilen ve tekrar yanma odalarına iletilen "yanmış gaz karışımı , yanma odasındaki yanmayı negatif etkiliyor ve bozuyor ( yanma için gerekli olan oksijenle birlikte karbondioksit veriliyor ) dolayısı ile tam gerçekleşemeyen yanma "stop etmeyle sonlanıyor !!!. Bu sorunu , Sübap kapağından çıkan metal boruya bağlı olan siyah plastik hortumu , içine bir cıvatayı "tapa yaparak ve kelepçe ile sıkarak (boğup) , ayrıca karbüratör boğazına giren ince siyah plastik hortumu katlayarak bağlayıp boğdum , sonra , biraz rölanteyi yükselttim ve motoru çalıştırıp , ses değişip düzgün çalışana kadar "hava ayar vidasını gevşetmeye yani havayı açmaya başladım tam 4,5 tura gelince motor saymaya başladı ve rölanteyi biraz düşürdüm ve istediğim şekilde stop etmeden çalışmaya başladı , bir saat binip denedim ve stop etmediğini gördüm , kısacası "Hava filitresi" ve "DÖNÜŞÜM SİSTEMİ" nin ( Herhalde mekanik bir yapısal, fabrikasyon hatadan dolayıda olabilir ) "Rölantide stop etme" sorununa sebep olduğunu net olarak söyleyebiliriz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)