Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Rölantide niçin istop ediyor ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı viper17 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzin 5 tl
    Sen o zaman 200'lük motora hiç niyetlenme bu 125'lik yine uzun yolda 2.7 litre falan yakıyo 200'lük yapsan 3.5 litreden aşağı düşmez.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen o zaman 200'lük motora hiç niyetlenme bu 125'lik yine uzun yolda 2.7 litre falan yakıyo 200'lük yapsan 3.5 litreden aşağı düşmez.
    250 cc olunca zevkli olur yaktığı benzinin hakkını verir ona lafım yok
    Nereye bakarsan, oraya gidersin.

  3. #23
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı Benli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mantık olarak kafam aldı bu fikrinizi , balata temizleyicisini , hava memesini söküp , karbüratörün içine sıkacağız anladığım kadarı ile fakat bu sıkma işlemini ne kadar süre devam ettirmeliyiz ? (Örneğin 5-10 saniye veya kutunun tamamını / yarısını mı ? kullanacağız , WD 40 kullansak olurmu bunun yerine ? teşekkür ederim.
    5-10 saniye yeterli olacaktır, WD40 yağlayıcıdır. Ayrıca balata temizleyici ozellikle karbonlaşmış kirlerde daha başarılıdır. Lastik parçalara zarar vermez.

    Ben aracımın EGR valfi vb parçalarını bununla temizliyorum.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  4. #24
    Benli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Bu gün hava ayar vidasının yerini bulup , siyah duman ve patlamalardan fazla benzin az hava karışımı olduğunu düşünerek hava ayar vidasını ( saat yönünün tersi istikametinde , çeyreğin çeyreği oranında ) çevirerek havayı açtım , fakat motor daha fazla siyah duman atmaya ve gaz yememeye başladı , bu sefer tam tersini yaparak havayı ters istikamette aynı oranda kıstım , motor gaz yedi ve siyah dumanı kesti az daha rölateyi açarak benzini ayarladım motor düzeldi 15 dakika dolaştım istop etmedi . , yardımcı olan tüm arkadaşlarıma teşekkür ederim , biraz problem var gibi elletmekte istemiyorum açıkçası , gelişmeleri sizlerle paylaşacağım. Rölantide 1400 devirde duruyor bu normal midir ? az kıssam istop ediyor !?
    " Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.

    BİLGİ GÜÇTÜR

  5. #25
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...25-150-cc.html Gerekli cevaplar verilmiş zaten ama yine de faydası olur bir bak... Ademin dediği gibi jikleye gerek yok bence de. Sadece pislik var ve ayarsız karbüratör sorunu
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  6. #26
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    ben demiştim. Hava ayarı stop etme olayını genelde çözer.1200, 1300 rolanti iyidir. Yani 1.2, 1.3

  7. #27
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    ;) Adem sezon kapandı foruma ancak dönebildim.. Aslında çok küçük bir detay daha var o da çok etkiliyor. Karbüratördeki gaz pistonunun üstünde, rölanti vidasının değdiği yer, alüminyum olduğu için zamanla deforme oluyor, orada bir çukur oluşuyor. O yarık ve çukur sıfır zımpara ile düzeltilmeli, yoksa günlerce uğraşsan dahi rölanti ayarı tutmuyor, bir yüksek geliyor bir alçak. bakayım resmi varsa ekleyeyim.
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  8. #28
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    hoşgeldin teo gözlerim hasretle seni bekliyodu. Sen yokken karburatör konularını idare etmeye çalıştım. Arkadaşın motor yeni galiba. Rodaj bitince düzeleceğini umuyorum.

  9. #29
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Aman estafirullah Adem ne demek. Fikir alışverişi yapacağız ki forumdan faydalanalım. Ya bu motorlarda kullanılan parçalar o kadar yumuşak ki bir iki ayda bile deforme olabilir, özellikle gazı sert bırakıyorsan. Bir Titan değil sonuçta.. ;)
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  10. #30
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    teo ben titanı bu formdan fat280 fatihe sattım 96 model olanı. Fatihtende salcano wolf aldım. Takas yaptık yani. Birazda para verdim. Ama genede 2005 titan es de var elimde.

  11. #31
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Oo hadi bakalım. Hayırlı olsun. En azından tel jant ve paslı egzostan kurtulmuşsun. Ama yine de yeni motorların o kaliteyi yakalayacağını sanmıyorum. Bende de birkaç fikir var ama artık bahara. Bu motoru tutacağım elimde, en az 250lik bi tane daha almayı düşünüyorum. Tabii ki iş, maaş ve para durumlarına göre..
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  12. #32
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    tel cant ve paslı eksoz japonun hasıdır. salcano wolf ybr motoru var, konforlu ve rahat bi motor. Titan bi başka tabi. Kullanım tarzları değişik.

  13. #33
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Adem sen ince eleyip sık dokursun, iyidir mutlaka. Dur bakalım bahara benim motora girişecez daha... O zamana başını çok ağrıtacağım.. ;)
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  14. #34
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    yardım boynumun borcudur teo

  15. #35
    Benli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...25-150-cc.html Gerekli cevaplar verilmiş zaten ama yine de faydası olur bir bak... Ademin dediği gibi jikleye gerek yok bence de. Sadece pislik var ve ayarsız karbüratör sorunu
    Konunuzu tesadüfen net ten bulup incelemiştim , çok faydalı bir başlık olmuş teşekkür ederim.
    " Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.

    BİLGİ GÜÇTÜR

  16. #36
    GÜNTEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2010
    Şehir
    ISPARTA
    Motosikleti
    HONDA CBF 150 & BMW F 650 GS
    Herkes bir şeyler yazmış bende yazayım bari.... Buji tırnak aralığını kontrol et. Kullanma kılavuzuna bak, 65-70 centil arası olması lazım. Centil anahtarın yoksa civatacılarda 3.50 tl bulabilirsin. Bir de çalıştırmadan önce besmele çekmeyi unutma mutlaka faydası olur...

    acizane..karbüratör ayarları fabrikasyondur mecbur kalmadıkça ayarlarını oynama, açma.
    Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz.

  17. #37
    Benli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Alıntı GÜNTEKİN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkes bir şeyler yazmış bende yazayım bari.... Buji tırnak aralığını kontrol et. Kullanma kılavuzuna bak, 65-70 centil arası olması lazım. Centil anahtarın yoksa civatacılarda 3.50 tl bulabilirsin. Bir de çalıştırmadan önce besmele çekmeyi unutma mutlaka faydası olur...

    acizane..karbüratör ayarları fabrikasyondur mecbur kalmadıkça ayarlarını oynama, açma.
    Teşekkürler arkadaşım , bu motorda hangi buji yi kullanmalıyız , en iyisi hangisi yani ?
    " Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.

    BİLGİ GÜÇTÜR

  18. #38
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    NGK dan daha iyisi ve uygunu yok bence. Motorsikletin siyah duman atması için aşırı miktarda benzin gerekir kesinlikle karbüratör ayarları bozuk. 150cc lik motordan başka türlü siyah duman çıkması mümkün değil kanımca. Ayrıca egzos patlaması başka nasıl mümkün olabilir tek silindirli bir motorda?
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  19. #39
    Benli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Teşekkürler TEO , rölantede yüksek devirde çok az atıyordu , şimdi çok çok az atıyor ve motor çok kompresöre biniyordu şimdi oda azaldı motor rahatladı .
    Birde rölantide ayar yaparken gaz verince (sanırsam siboplardan) çıt ,çıt,çıt diye ses geldi ve 1-2 dakika sonra kesti , bu normalmidir ?
    " Aklı "fukara olanın , fikri ukela olurmuş !.

    BİLGİ GÜÇTÜR

  20. #40
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    normaldir arkadaşım. Cg tarzında normaldir.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)