Yağmur ve sis olayını, kıyaslayabilirseniz 8000K - 6000K gösterme durumunu, şimdiki far ile karşılaştırıldığındaki paraya değer/değmez görüşünü, ... yazarsanız, ben de seçimimi tavsiyeniz doğrultusunda yapmayı planlıyorum.
Yağmur ve sis olayını, kıyaslayabilirseniz 8000K - 6000K gösterme durumunu, şimdiki far ile karşılaştırıldığındaki paraya değer/değmez görüşünü, ... yazarsanız, ben de seçimimi tavsiyeniz doğrultusunda yapmayı planlıyorum.
Sezai Rahmi YILDIRIM / Düzce / 1959 / T.Öğretmen
Xenon, mercek v.s hakkında hiçbir bilgim yok fakat kullandığım programların birinde ışık kaynağının değerlerine göre verdiği ışık rengini fikir vermesi açısından şu şekilde aktarabilirim :
Benim tercihim doğal ışık kaynağı olan gün ışığına mümkün olabildiğince bağlı kalmak olurdu mesela. Umarım faydası olur
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
ferdinandd; Zahmetlerinize sağlık.
Emin olduğum bir kaynaktan, en doğal rengin 4300K olduğunu öğrenmiştim.
Sezai Rahmi YILDIRIM / Düzce / 1959 / T.Öğretmen
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...01005869/detay en son bu üründe karar kıldım ancak maddi durumlar dolayısıyla şuan alamayacağım. :( Satan kişiyle iletişime geçtim 6000k olduğunu söyledi. riallideki 8000k olandan iyidir. Birde rialliden arka stop lambası almıştım şeffaf olan kısmı biraz bulanık gibi ama sağlam. Fardada bu bulanıklığın olmasından korkuyodum neyse ki alternatifler de varmış. linkini verdiğim ilandaki gayet parlak camı falan pek sorun olacağını düşünmüyorum.
arabamda cin mali xenonlardan kullaniyorum. en dusuk 6000 k buldum, taktim. sonra ampulleri omru dolunca 6000 k bulamadigim icin 8000 k almak zorunda kaldim.
tecrubelerime gore, 6000 k islak yollarda yetersiz kaliyo. 8000 k ise tam apachi isi. bi .oka faydasi yok... mumkunse 4000 - 5000 k araliginda xenon tercih edilirse yolu gercekten aydinlatiyo...
ancak bide soyle bi durum var; bence motordaki asil olay, bizim yolu gormemiz degil, diger araclarin bizi farketmesi... eger sizde boyle dusunurseniz, 6000 k (motor icin) ideal...
bende şimdilik 6000kdan yüksek almam ilerde ömrü bitince de 4300k bulmaya çalışırım
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...01005869/detay
Bundan aldım, monte etttik, hatta, sağ kütüğü de değiştirdim
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...2666331/detay/
Angelleri park konumuna, xenonları tam açık konuma bağlattım. Görünüş ve sunduğu görüş çok güzel oldu.
ANCAK;
Motorun şarjı mı azdı, bu sistem çok mu akım çekti, yoksa motorcu mu yanlış bağladı, 500m gitmedim, xenonlar söndü. Bıraktım motoru, aküyü şarj ettiler, "MOTOR ÇALIŞMIYORKEN ZENONU AÇMA" dediler.
Başka bir motorcu delikanlıda da var bu mercekli sistem, ondan görüş alacağım.
ŞÜPHELERİM:
1 - 6000 - 8000 K hangisi olduğu belli değil, üzerinde hiç bir ibare yok, satıcıya sordum, o da bilmiyor,
2 - Üzerinde her ne kadar 35W yazsa da 35 W değil, anlayacak kadar zamanım da yoktu. Şayet tekrar xenonlar sönerse, geniş bir anımda inceleyeğim artık.
Sezai Rahmi YILDIRIM / Düzce / 1959 / T.Öğretmen
Arkadaşlar size tavsiyem piyasadaki xenonları dikkatlice kontrol edıp almanızdır,
mesela motosıklet tek xenon'u 50 liraya gelıyor ise araba xenon'u çifti 60 liraya gelıyor,
bunu gören motorcularda,
araba xenonu alıp birini takıp dierini satıyor kendı aldıgı bedavaya gelıyor,
sonrasında kullandığı XENON araç xenon'u olduğundan 55W,,60W güç çekiyor,
buda motorun ürettiği elektrikten fazla akım istediğinden gerek konjektöre gerek aküye zarar veriyor,
Dikkatli ve araştırarak almanızdır,
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
Sezai Rahmi YILDIRIM / Düzce / 1959 / T.Öğretmen
merhaba ,
bende de 2012 cbf 150 var bende bu mercekli farlardan almayı düşünüyorum sizin gibi sağ kütüğüde değiştirmek istiyorum ,
ama sizden detaylı foto bekliyoruz, ilki sadece parklar açıkken angelli halini, ikinciside merceklixenon un yakışıklı yanışını,
en son olarak sağ kütüğün bağlantısında yardımcı bilgileri heralde hali hazırda orjinal bağlantı yerleri yoktu ,
şimdiden teşekkürler
ben cub uma bağladım yaptığım incelemeler şöyle cub için yazıyorum (başka motorları ölçü aleti ile ölçerek şartların uygunluğunu kontrol etmeli) strator rölantide 0.2 amper tam gazda 1amper güç veriyor aküye buda xenon için yetersiz aküden akım alınamaz ben fara gelen tesisata bağladım xenonu ve diyotla doğru akıma çevirdim çünkü altarnetif akım var far tesisatında bizim motorlarda ilk açtığında yarım gaz vererek 40 saniye çalıştırıp sonra bir miktar gazı kesebiliriz(gazı tamamen bırakmıyoruz)çünkü rölantiye düşünce strator kaldırmıyor voltaj 9-12 arası gidip geliyor tabi amperde düştüğünden yanmıyor şimdi benim yapacağım stratoru daha kuvvetli stratorla değiştirmek veya %50 daha kalın sardırmak ikinci bir alternatif çok sağlam bir oto elektrik teknisyeniyle şarz sistemini otomobillerdeki gibi yapmak tabi motor için gerekli parçalar bulunabilirmi bilmem
şimdi senin xenonu aküden iptal edip far ampülüne gelen kablodan akım alman lazım gerekiyorsa diyotla doğrultmalısın rölantide yanarmı bilmem ama CBF iki çeşit strator var birinde sorunsuz yanıyor bunları denemede önce bilgi alman lazım yapanlar nasıl bir sistem uygulamış
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)