Büyük ihtimalle rodajı çok sağlıklı değildi motosikletin sebebide budur,neyse sadece 5 en fazla 10 km fazla süratli gitmek için ne elindeki paraları ne de zamanını harcamaya değmez motorunuzda ağır arızalar yoksa kurcalamayın arkadaşlar.
Büyük ihtimalle rodajı çok sağlıklı değildi motosikletin sebebide budur,neyse sadece 5 en fazla 10 km fazla süratli gitmek için ne elindeki paraları ne de zamanını harcamaya değmez motorunuzda ağır arızalar yoksa kurcalamayın arkadaşlar.
"Önü yoktan sonu boktan bu kuru davadan,
utanır gayret-i güfranla cehennem de geçer. "
Psychedelic Gececi
100 kmde en fazla 2.5 litre yakan motor 80i geçemediği halde 3.5 litreden fazla yakıyorsa sorun büyük müdür küçük müdür?
Ölçüm ne kadar sağlıklı bilemiyorum fakat motorla sürekli redline gitsen gene yakamaz o kadar , ya depon,hortumun delik bir yerden kaçak var yada karbiratör hava,yakıt karışımın dengesiz ayrıca bence 3 yakar ortalama.
"Önü yoktan sonu boktan bu kuru davadan,
utanır gayret-i güfranla cehennem de geçer. "
Psychedelic Gececi
maxi abi istersen sahibinde ybr motoru vardı 800 e 18 binde..paran varsa al tak..
gideceği kadar gidiyormuş zaten ne bekliyorsunkı kardeş
05428381357 mustafa minyas kahraman maraş merkez şimdiye kadar motor geçmişi +++ mobilet +mz 150cc++150cccelik coper +250cc regal rabtor+vf750c honda magna++er6 n++125cckymco++er5++şimidlik suziki bandit650s ve 150cckmt çelik sport
arkadaslar kimsenin sorunu hız deyil.. Makinede sorun varr.. Gitmiyor diyo.. Sizin 115 giden motor 100 gitse aklınız takılıp canınız sıkılmazmı..six ne dionuz..
ayda 1000 (hatta şu sıralar 1200) km yol yapıyorum. ölçümüm; boğaza kadar doldurup ana depoda benzin bitene kadar kullanma. sonrasında 9 küsür litre benzin alımı.
önceden 300-310 kmye laf ederken bu 270e kadar düştü.
4 günde de tüketim aynı, 4 saatte de. hortumlar sağlam, depo delik değil.
bür gün beyaz bir bezi deponun altına koyacağım gene de. bakalım leke olacak mı?
---------- Post added at 22:34 ---------- Previous post was at 22:31 ----------
80 kmye sabitim. yokuşa gelince 55 kmye kadar düşüyorum. sorun bu.
hem güç yok hem tüketim fazla. 100 kmye 3.5 litreden fazla yakan bir ybr 125e sahibim.
honda nc 700 ile 140-180 km bandında benim tüketim ile 0.7 litre fark var. 140-180 ile 55-90 km bandı arasındaki fark "gideceği kadar gidiyormuş" mudur?
---------- Post added at 23:04 ---------- Previous post was at 22:34 ----------
ömrümde neye sahip olabildim ki zaten?
benim motor genelde 1 depo ile yani 13 litre 450 km yapıyor.ayrıca motor kalkıslarda tak diye vuruyor usta debriyaj tasının değiseceğini söylemisti bunun yüzünden olabilirmi performans düsmesi
hocam sizin motorun ya tekerleinde sorun var rahat dönmüyor, ya da debiryaj balatası. sağlıklı ayırmıyor olabilir bitmiş olabilir; şu şekilde yönlendireyim;
motoru arka ayaklığa alın arka teker havada kalsın. olduğu yerde çalışırken gaz verin. bırakın biraz bağırsın 7 8 bin devir ( uzun süre değil anlamaya yetecek kadar ) arka teker vites boştayken gaz verdiğinizde dönüyorsa debiryaj kaçırıyordur.
ikinci önerimde özellikle soğukken bir el marşını bırakıp ayak marşı ile çalıştırın. kolçakla yani; çalışmakta zorlanıyor çalışmıyor ama el marşında tek marş alıyorsa balatanız bitmiştir.
son olarak disk yamuksa mutlaka onu yenisiyle değiştirin. tekerlere bir bakın rahat dönüyor mu ?
birde anlıyorsanız bir karbüratör temizliğine girsin. hali hazırda 250cc commuter gibi bir yakıtı oluşmuş. hiçte normal değil.
balatalar yeni .usta debriyaj tasınında değişeceğini söylemisti debriyaj tasından yapabilirmi
ygk; bu dediklerinizi yarın deneyeceğim.
eğer şarj varsa tekte alıyor jikle ile. şarj yokken ayakla gaz bile versem bazen 5-6 kerede zor çalışıyor.
zincir gererken düşük devirde sanki ara sıra tekerin döndüğünü de anımsar gibiyim.
zaten 16.100deki bakımda baskı balatayı değişecektim ama yağını falan bi kerede değişmiştik.
baskı balata sonrası gene aynı olursa karbüratörü başka karbüratörle deneyip değişeceğim.
gene olmazsa silindir sekman gömlek 140 cc ybr yapıp yağ radyatörü ekleyeceğim.
gene olmazsa benzin döküp yakarım artık.
olmadı motorla duvara falan girerim.
18000 de balata nasıl bitiyor anlamadım sizin motorunuz esd idi. benim çin malı 40.000 tvs 60.000 de değişti. evet yapar kullanılan balatanın yan sanayi olmasından, tasın yan sanayi olmasından yapar. ancak tasın etkisi çok azdır çünkü döküm tasın bir etkisi yok, asıl etken balata. servisinde orjinal olan balatalarıyla değişirseniz sorununuz çözülür.
bence şu durumda karbüratörle hiç oynamaya gerek yok. marşla tekte alıp ayakla 5 6 defada alıyorsa ayak marşı deforme oluyordur. ( düşük tepki ile bastığınızı esgeçip, tam olması gereken şekilde bastığınızı varsayarak söylüyorum. kolçakla çalıştıran motorlarda önce boşluk alınır, ayakla hafif hafif 4 5 kere basılır. kolçağın yukarı bölümlerde en sert olduğu anda birden ayakla basılarak çalıştırılır. çok gaz verirseniz motor boğulur ve çalışmaz yarım gaz vermek gerekir. )
yine düzgün basmasanız bile en geç 2.de çalışması lazım. zor çalışıyorsa debiryaj balatasını suçlayabiliriz. zincir gererken hafif dönmeler yaşıyorsa %100 balatadandır zaten. yan sanayisini takmasın bazen 50 tlye kadar farkedebiliyor yine de takmayın orjinalleri ile değiştirin.
birde ybr nin gömlek piston büyütmede ayar tutmadığını duymuştum. ybr ve cbf150 ayar tutmuyor, apache ye yapılıyor diye biliyorum. yerinizde olsam orjinalini bozmam.
biter biter benim arkadad ön kalkdırmaktan 19.binde bitirmişti..
hocam sürekli yarım debiryaj yada tekere kalkarak sürekli zorlayarak 5000 dede bitirebilir ancak normal kullanılan bir motorun özellikle ybrnin 19binde bitmesi ilginç. benc ustanın para almak için yaptığı birşeydir.
çok sağolun. ben bu ybryi 2. el aldım. adam 2009 agustostan beri senede 4 ay binip garaja atmış. ben aldığımda lastikleri yerdeydi. akü şarj olmaya olmaya bozulmuştu.
ilk servise götürdüğüm yer acaba balatayı mı değişti diyorum artık. bi akü verdi çıkma akü. benim orijinal bile daha iyiydi belki. bi koruma demiri verdi paslandı.
iki ihtimal var:
birincisi ybr yatmaktan debriyaj balatası ve ya sekmanlar özelliğini yitirdi, ikincisi o dükkanda yağı değiştirirken arka lastikteki patlağı yaptırmak için lastikçiye gittiğimde mi değiştiler acaba?
dükkan ismi: :Elazığ Harput motor. Antalya'da da şubeleri var. litrelikleri dizmişler. neyse iftira atmayalım sonuçta görmedim, ama verdikleri malzemeler ortada. 120 tl de vermiştim. aynı dikkanda kırılan egzoz saplamasını çıkarmaya çalışırken saplamanın oradaki motor bloğunu da eritmişlerdi.
aynen dediğiniz gibi ayak marşı yapıyorum.
yokuş aşağı inerken kompresyon güzel. dik yokuşta bile frene basma ihtiyacı hissetmiyorum. sanırım balatalarda sıkıntım var.
140 cc yapılan ybrlerin ayar tutmamasının nedeni; fazla sıcaklığı dengeleyecek şekilde yağın soğutulamaması bence. eğer alt yağ tıpası ile yağ çucuğunun oraya ek borularla bir de radyatör eklenirse 1.5-2 litre yağla gayet güzel soğur. böylece 140cc ybrden verim de alınır.
ayrıca arora marka yebereler 140 cc.
tabi ki bu dediklerimden sonra açık hava filtresi, karbüratör karışımının zenginleştirilmesi ve ateşleme bobinini değişme de yapacağım.
Gaziantep'te hallederiz. buralarda motora normal bakım yapamıyorlar. ne Elazığ, ne Malatya.
gaziantepte hakikaten yapıyorlar. iyi açamamışta olabilir motoru, bu yüzdende gidemiyor olabilir. ama ayak marşından zorlanıyorsa bana debiryaj balatasını işaret ediyor gibi gelir. ayak marşı balatayı çevirir ve balatası tamamen bitmiş bir motor el marşı ile tek marş alacak hafif bir vurdurmada çalışacak kadar sağlıklı olsa da ayak marşı ile mümkün değil çalışmaz. bir baktırın sonuca göre tekrar yorum yaparız.
birde balatayı öyle kısa sürece değişemezler. son olarak kalın yağ kullanımıda motoru sıktığından biraz etkiler. katalokta ne yazıyorsa onu yazın ybr için 10/40 olması lazımdı.
motoru kalkıslarda tak diye ses yaptığı için ustaya götürmüstm balatalrın bittiğini zannedmiyorum usta komple baskı balata değiştirdi tasında değisek dedi tas öyle kaldı değiştirmedim ilk zamanlarda yapmadı sonra tekrar yapmaya basladı tak diye motor kalkısta vurarak kalkıyor
tak diye ses geliyorsa zincir dişli kısacası aktarma ve balata grubundan gelir. zinciri gerginliğinin dişli burçlarının kontrol edilmesi lazım.
ikincisi mafsal burçlarından yapar yine kontrol edilmesi lazım. hem hızı etkiler hemde güvenlik açısından tehlikeli bir durum oluşur.
yine motor arka sephadayken arka teker havadayken arka tekeri ileri geri sağ sol sallayın bakalım boşluk var mı ? sonra aynı işlemi arka dişliye uygulayın. son olarak zincirin gerginliğinin belirli olduğu bir fotoğraf atarsanız yardımcı olurum.
Ön 15 dişli yaptır,ve karbüratör'e baktır derim bende 2008 ybr var 34000'de düz yolda rahatça 115 yapıyo 85 kıloyum son sürat olarak 125 i gördüm ama üzerine yatarak tehlikeli bi davranıştı farkındayım ama insan rahatlıyor ibreyi görünce 15 dişli takarsan çekişten biraz düşer ama hızdan artar ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:19 ----------
Bir de hava filtresi tıkalı olabilir filtreyi çıkarıp bas bakalım o zaman daha çok gaz yıyo motor ;)
Yamaha YBR-125 2008/Honda DYLAN 2008/Honda CBF-150 2011/Kawasaki ER-5 2005/Yamaha fazer8 2011/YAMAHA YZF R1 2010/YAMAHA YZF R1 2014/HONDA CBR 1000RR 2014+YAMAHA YBR-125 2012
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)