aküm zayıflamış söktüm.
üzerinde bunlar yazıyor.
12V7Ah/10HR
ModEli YTX7A-BS(GEL)
Arkadaşlar sarj edebilirmiyim evde? Ayarlı adaptör falan var ama?
Yardımlarınız için teşekkür ederim.
aküm zayıflamış söktüm.
üzerinde bunlar yazıyor.
12V7Ah/10HR
ModEli YTX7A-BS(GEL)
Arkadaşlar sarj edebilirmiyim evde? Ayarlı adaptör falan var ama?
Yardımlarınız için teşekkür ederim.
evde şarj işi sıkıntılı olur.Herhangi bir oto elektrikçi üç-beş liraya hallederler.Yok inat ettim evde yapıcam dersen,ayarlı adaptörü 12v kademesine getir,kutupların doğru bağladıgından emin olup fişi tak.
Atari kolum buzuldugunda böyle üzülmüştüm.
Bide motorumu sattıgımda...
Yatağımdan kalkıp hemen ayarlı adaptöre bakıyorum :D
Bu kadar kolaymı yani fişe takacağım kutupları bağlayacağım?
Adamlar tam sarj etmiyor güvenmiyorum ya.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:39 ----------
input 220v
power 9w
output 5-6-7-9-12V
current dc 500mA
yazıyor bir de alt tarafta Polarity sw yazan bir tuş var.
eksi----artı
artı-----eksi oklar var
adaptörün kutuplarını kesin olarak belirlemelisin.Ölçü aletin yoksa kabloları aküye bağladığında çok kıvılcım çıkıyorsa ters bağlantı var demek.Ters çevirip tekrar dene,az kıvılcım çıkması lazım.Dikkat;çok kıvılcım çıkıyorsa yanlış,az kıvılcım çıkıyorsa doğru bağlantı.İki türlü de aynı dersen,hiç uğraşma,elektrikçiye bağlattır.
Atari kolum buzuldugunda böyle üzülmüştüm.
Bide motorumu sattıgımda...
500 mA ile, 7AH akü mü şarj edeceksin... ilginç.
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
scooter benzın hortumu ile 20 lıtre damacana doldurmak gıdı olur ama olur sonucta
En azından denemış olsun
benimde şarj cihazım arızalandı,
yarım işimi görsün diye 120 liraya bi tane sipariş ettım o gelecek,
malum iş yapıyoruz lazım oluyor ...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
Çok mu güzel olur? Nasıl çok güzel olur bir açıklasanıza lütfen.
1- Ayarlı 500 mAh dediğinizden adaptörün ufak tip trafolu olduğunu düşünüyorum (varsayıyorum). Bu adaptörler yani trafolu olanlar ASLA AMA ASLA 12 V vermezler. Genelde güçleri düşük olduğu için farkı voltaj ile kapatmaya çalışır ve 15-17 v DC voltaj verirler.
2- 500 mAh ile bir AKÜYÜ ASLA AMA ASLA tam dolduramazsınız.
3- Aküler piller gibi şarj edilmezler. Ederseniz BOZARSINIZ. Akünün içindeki plakalar bozulur, sıvı bozulur kısaca akünün ömrünü oldukça kısaltırsınız.
4- "Ağbi tam doldurmuyorlar yea" dediğiniz adamlar günde kaç tane akü şarj ediyor hiç düşündünüz mü? Adamları akü şarj makineler var. Akü şarj makinesi 13-13.5 (hatta gerekirse 14.4 e kadar) voltajlar ile şarj ederler. Akü doldukça çektiği akım azalır. Doğru orantılı olarak da AKÜ ŞARJ CİHAZI aküye verdiği voltajı ve akımı değiştirir. Haliyle aküyü kaynatmaz, bozmaz. Konjektör nasıl şarj ediyorsa değer olarak ona yakın şarj eder.
5- 12 V ayarlı adaptörü bağladığınızda adaptör bağlı iken ölü bir aküyü avometre ile ölçün bakalım 12 V görebilecek misiniz?
6- Düz mantıkla iş yapmayın, yap diyene hemen aldanmayın adam gibi gidin şarj ettirin akünüzü. Akünüz şarj tutmuyorsa tesisatınızda sıkıntı vardır. Gerek üretimde gerekse doğrultucuda (konjektör) sıkıntı olabilir.
Gece 00.12 arkadaşlar.
taktım ve çat :D
sigorta attı. adaptör yanık koktu.
artı eksi yanlış mı taktım dersiniz yoksa imkansızımı denedim
arkadaşa alternatif yol sunulmuş sadece,
ben pek çok kişiye OTO TEYP ADAPTÖRÜ İŞİNİ GÖRÜR diye yanıtladın anlatamam,
bir kere adaptörün verdiği akım 12 volt olsada urettıgı amper 1,5...2,00 olacağından zaten asla tam dolamaz dolduramaz cunkı,
amper işi farklı bır olay,
en azından motoruna ilk marş esnasında yardımcı olur ve motora baglantıktan sonrada tekrar şarjını sağlar motor,
yani maksat ilk marşı sağlamak,,,
sonrasında akü full dolsa dahi far yaktıkca frene bastıkça motor üretim yapmıyorsa aküdeki enerjiyide tüketecektir,
o sebeple,
En kısa surede bır motorcuya görünmesinde fayda var,
yani bu gece şarjda takılı kaldıgı surece azda olsa akım saglar ve motor marş alır...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
dostum alıntıya dilkkat edersen
amper kısmına hitaben yazdım.
akü şarjında dolduracagın akünün kapasitesi kaç bu önemli.
genel oran akü kapasitesinin onda biridir. bu oran daha sağlık lı bir şarj için 20 de bire kadar düşürüle bilir. bu düşürme işi için genelde moto elektirikçileri birden fazla aküyü aynı anda bağlayıp verdikleri akımın eşit bölünmesini sağlayaraktan yaparlar.
yani amperin katlarını yanlış bilmiyorsam 7Ah için 700mah - 350mahgerekli. bu normal şarj için gerekli olan değer. arkadaşta 500mah var bu tam ortadan tutturmuş.
ama unuttugu bişi var voltaj elektirikte çok yogun ortamdan az yogun ortama akış olacagından 12v luk adaptor işine yaramıyacak başka bir adaptorle en az 13.8 volta çıkarması gerek en fazlada 14.4 volt.
afilli ve pahalı şarj cıhazlarında zaten 14.4 volt tan başlayıp 13.8 volta düşen bir şarj süreci gerekli.
yani voltaj ihtiyacını tam karşılarsa 500mah aküyü gayet sağlıklı ( kaynama hoplama olmadan ) bir dolum yapar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:46 ----------
bizim verdiğmiz amper elektolizle kimyasal olarak plakalara tutunmuş olan sülfürik asitin salınımı sağlar. saf suya geçen asit suyun asitlik özelliğini artırır. elektirik lazım olduğunda tekrar plakalara tutunurken elektirik oluşturur. bu esnada yalıtkan olan hidrojenin muhalefet etmemesi için ne kadar az akımla doldurursak o kadar sağlıklı olur.
sağlıklı bir şarj için iki etken var. birincisi 12 volttan yüksek bir voltaj 13.8- 14.4 buradaki voltajın minimum 13.8 olmasının nedeni de akünün aslında yüksüzken gerçek voltajının 12 volttan biraz daha fazla voltaja sahip olmasından kaynaklanıyor.
büyük ihtimal akü adaptörden kapasitesinin üstünde akım çekti adaptörü yaktın geçmiş olsun.
Akün sürekli bitiyorsa ya motorunda motorunda sorun vardır yada akü ölüdür. motorunda kaçak olabilir yada alternatörün tam şarj etmiyordur.
akünün ömrü teorik olarak 4 senedir. Kullanmasan bile kurşun asit aküler ilk 2 sene içinde yarı ömrünü tamamlar. bir diğer ömrünü belirleyen şarj deşarj sayısıdır. 500 çevrim (doldur boşalt) yaptığında akü artık katoloğundaki karaktestik eğrilerden şaşar hızlı deşarj olmaya başlar. hele ucuz akülerde durum daha vahimdir. sen bide gözlere bak elektrolit eksilmesi varsa saf su ekle elektrotun üstüne çıkana kadar.
şimdi gelelim şarj aletlerine piyasada dolu şarj aleti var. Bir aküden istenen özellik hızlı şarj ve geç deşarjdır. fakat bunları sınırlayan faktörlerin başında şarj akımı gelir şimdi akünün üzerinde 7ah yedi amper saat yazıyor ya o değerin max akımı yarısı olcak şekilde şarj etmelisin yoksa akünün elektrotlarında parçacık kopmaları başlar ve akünün ömrü azalmış olur. yani 3,5a şarj akımı olcak şekilde şarj etmelisin fakat bu 14,8V a gelene kadar sabit kalmamalı git gide azaltılmalı akün tam dolmaz yoksa bahsettiğin durum olur. En ideal süre akünün üzerinde yazan değerin yedi de biri olcak şekilde (yani senin akün için 1 amper) şarj edilmesidir ve ani deşarjlardan kaçınılması oda sıcaklığında muhafaza edilmesi akünün ömrünü uzatır. şimdi elinizdeki cep telefonlarına bakın çok hızlı şarj ediyoruz niye bozulmuyor yinede bir kaç sene dayanıyor batarya diyeceksiniz çünkü onlar lityum ion bataryalar ve hızlı şarj akımlarına dayanan yapıları var. Lityum pilleri anlatsam derya deniz çıkar uzatmayayım.
12V luk aküler için şarj yüzdürme gerilimi diye tabi edilen aralıklar vardır.
şarj aletinin yeteneği ve kalitesi önemlidir. 13,8 V gelene kadar şarj akımı direk olarak uygulanır.
daha sonra 14,2V a gelene kadar şarj akımı darbeli olarak verilir. %50 dolu %50 boş (pulse) diyor ecnebiler.
14,2V den 14,8V a kadar ise %10 dolu %90 boş darbeli şarj akımı uygulanır.
Ancak bu şekilde akünün kapasitesinin tamamını şarj etmiş olursunuz.
Bunuda her şarj aleti yapmaz. Yani istesende herhangi bir 12V luk adaptörle akünü tam olarak dolduramazsın.
Motorda seyahat sırasında aküden enerji çekilmez. Ancak motor çalışmazken harcadığın kısım geri doldurulur ve alternatör yukardaki algoritmaya göre değil kafasına göre şarj ederek en hızlı şekilde akünü şarj eder. Bazı arabalarda ve motorlarda akü gerilimi 11V a indiğinde otomatik kendini korumaya alır. (Açık far radyo kapanır) çünkü tek marş basıcak şekilde enerjisini saklar yolda kalma diye.
Şimdi gelelim güvenmediğin ustalardaki şarj aletine. Bir kaç modu var yenilerinde hızlı şarj veya normal şarj diye. Varsa normal şarj ettir. Yoksa hızlı şarjda yukardaki gibi olmaz şarj akımı direk aküye basılır.12V u geçtikten sonra kademeli olarak azaltılır. Akü tam olarak dolu görünsede kapasitesi tam değildir.
Sana tavsiyem önce aküne bak. Tahminimce ömrünü tamamlamıştır. Bu kadar uğraşacağına yeni bi akü al. İstemiyorum uğraşçam diyorsanda şarj aleti ile şarj et.
herşeyden önce motorunda kaçak varmı veya alternatör tam şarj ediyormu ondan bi kesin emin ol yoksa yeni aldığın akününde ömründen ömür götürürsün.
Burada akü şarjından anlayan arkadaşlar var sanırım,peki bu linkteki cihaz motosiklet akülerini bozmadan,kaynatmadan doldurabilir mi?Mesela 9amperlik bir aküyü 5-6 saatte doldurabilir mi?
http://urun.gittigidiyor.com/bilgisa...ihazi-65080269
adaptörle akü doldurulmaz akü şarz yapanlar farklı çalışır illede yapacaksan benim şarz ettiğim gibi olur ikinci sayfada resim var ona bak
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...tml?highlight=
Basit bi şarj aleti yapmaktansa ucuz bişi almak daha mantıklıdır. Zaten eve süpersonik bi cihaz alıp 60tl lik aküyü şarj etmenin alemi yok.
Bu işini görürmü Şimdi senin Akünün gücü 12X7=84VA(Voltamper) cihazda max 21,6VA yazıyor yani 5-6 saate şarj etmen mümkün max kağıt üzerinde 4 saat olsada gerçekte durum böyle değildir. Kaynatmadan doldururmu zaten max 1,8A veriyor bişi olmaz ideal akımın biraz üstü
Ozaman bu 120-150tl lerde satılan ürünler tabiki işin en profesyonelleri ama Ataba'nın 12volt 1.8amp lik bu modeli küçük aküleri yani motosiklet akülerini şarj etmede yeterlidir anladığım kadarıyla
İdeal akım 9 amperlik akü için 9/7=1.3amper, 12*9=108VA 108VA/21.6VA=5 saat kayıpları da eklersek 5.5-6 saatte akümüz kullanıma hazır
Evet yeterli sayılır.
Elektrikli araçlar için menzil hesaplama benim bitirme tezimdi.Mesela tüm batarya ölçü aletleri akünün uç geriliminden yararlanarak karakteristiğinle karşılaştırır ve yüzde olarak doluluk hesaplar. Ben tam ve kesin olarak bataryada ne kadar enerji kaldığını bilirsem gerçek menzile minimum hatayla yaklaşmış olurum. Ben daha çok lityum polimer akülerle çalıştım malesef ülkemizde üretimi yok hatta sınırlı ülkelerde var. Ceptelefonu notebook bataryaları lityum ion dur lityum polimer daha üstündür. ama hala elektrikli scooterlarda kurşun asit aküler kullanılıyor bunun birinci sebebi lityum polimer akülerin kullanılacak scooterdan daha pahalı olması. Kurşun asit aküde kapasite 50VA/kg iken lityum polimerde 200VA/kg mertebelerindedir. aynı ağırlıktaki aküyle 4 kat fazla menzil demek.
Elektroniğe ilgim son bikaç senede başladı,şimdiki aklım olsa elektrik-elektronik mühendisliğine giderdim Neyse artık amatörce elimizden geldiğince naapalım
Lityum polimerlerin kullanımı şuanda elektrikli araçlarda vardır ama dediğiniz gibi çok pahalılar ve ülkemizdeki dandik elektrikli bisikletlerde kurşun asit aküler kullanılıyor,dandik olmasının nedeni budur,verim çok düşük,çünkü hem menzil düşük,hem şarj kapasitesi düşük,hemde sıcaklık farkından oldukça etkilenir,kötü hafıza etkisi vardır vs..
Bu arada araçlarda kaçak nasıl oluyor,yani sürekli açık kalan bir lamba yada açık kalan teyp midir yoksa kısa devre yapan tek kablo falan mıdır?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)