Zayıf Akümü Evde Nasıl Sarj Edebilirim[Resimli]
Reklamlar
-
genelde kablodan çok gevşeyen kutup başlarının metal aksama değmesi, nadirde olsa bozulan ampül yatakları, Kablo demetlerinin birleştiği noktalar ama bu sorunlar genelde yaşlanmış araçlarda görülür önce temas etmemeye çalışmamaya başlar sonra siz elinizle büker oynatırsınız çalışır ama aynı zamanda gevşeyen açıkta kalan kısımlar kimi zaman şaseye temas eder genellikle sigorta atması olarak yansır. onun dışında elektrik tesisatında yapılmış yanlış bi değişiklik akü bitmesine yol açar mesela kontak kapalı olduğu halde saatin çalışması(orjinalinde kapanması gereken bi saat örnek olabilir.)
Reklamlar
-
akülerin kendi iç dirençleri de var.
hatta 2 aküyü paralel bağlarsanız birbirini yer dururlar
en son lifepo4 aküler çıktı.
bu Türkiye'de:
hem akü üreten yok. standart kuru akü bile bulamıyorsunuz.
hem dc motor üreten yok.
gel de elektrikli motosiklet dönüşümü fikrini uygula...
koca ülke anca ac motor üretiyor. o da yüzde 70 verimle.
o değil de;
96 volt 8 kwlık bir ybr düşünün.
ahh ah. sayısaldan 5 tutturursam ilk projem bu olacak.
-
İlgilenirsen elektrikli araçların tarihçesi, çeşitlerini, gelişim evrelerini, kullanılan ekipmanlar hakkında derin bilgi içeren bi kaynak :D
[URL=https://hotfile.com/dl/175757834/62914bb/MERT_EZER.docx.html]https://hotfile.com/
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:57 ----------
https://hotfile.com/dl/175757834/629...EZER.docx.html
https://hotfile.com/dl/175757834/629...EZER.docx.html
-
Bitirme projenmiş bende kocaeli mezunuyum 2002 girişili çevre müh.
Bu arada fırçasız motor nedir,uzaktan kumandalı araçlarda sıkça rastlamaktayım
-
maxi97 adlı üyeden alıntı
akülerin kendi iç dirençleri de var.
hatta 2 aküyü paralel bağlarsanız birbirini yer dururlar
en son lifepo4 aküler çıktı.
bu Türkiye'de:
hem akü üreten yok. standart kuru akü bile bulamıyorsunuz.
hem dc motor üreten yok.
gel de elektrikli motosiklet dönüşümü fikrini uygula...
koca ülke anca ac motor üretiyor. o da yüzde 70 verimle.
o değil de;
96 volt 8 kwlık bir ybr düşünün.
ahh ah. sayısaldan 5 tutturursam ilk projem bu olacak.
Femsan gamak gibi büyük motor üreticileri türkiyede her türlü motoru imal edebilcek düzeyede tesislere sahip firmalardır. Ayrıca askeriyeye özel tipte motorlar üretmekte olduklarını biliyorum. Femsan daha geçen sene türk denizaltısı için 3MW gücünde motor üretti kensi dizaynları. Seri üretime geçilmesi için en az 2000 adetlik partiler istiyorlar o ayrı. Yada özel fiyat çekiyorlar. Genellikle iç piyasaya yönelik asenkron motorlar üretiyorlar. Gayette ucuza mal ediyorlar. Diğer tipteki motorları özellikle küçük güçte ulaşım tahriğinde kullanılan sabit mıknatıslı senkron motorlar çinde daha ucuza mal ediliyor. Zaten burda üretilse dahi mıknatısları çinden geleceği için maliyetleri düşürmek pek mümkün değil şuan piyasasıda yok ama şu gerçekki asenkron motoru üreten bir fabrika hub motoru yani jant içi dişlisiz motoru çok kolay üretebilir.
-
Ezer adlı üyeden alıntı
Femsan gamak gibi büyük motor üreticileri türkiyede her türlü motoru imal edebilcek düzeyede tesislere sahip firmalardır. Ayrıca askeriyeye özel tipte motorlar üretmekte olduklarını biliyorum. Femsan daha geçen sene türk denizaltısı için 3MW gücünde motor üretti kensi dizaynları. Seri üretime geçilmesi için en az 2000 adetlik partiler istiyorlar o ayrı. Yada özel fiyat çekiyorlar. Genellikle iç piyasaya yönelik asenkron motorlar üretiyorlar. Gayette ucuza mal ediyorlar. Diğer tipteki motorları özellikle küçük güçte ulaşım tahriğinde kullanılan sabit mıknatıslı senkron motorlar çinde daha ucuza mal ediliyor. Zaten burda üretilse dahi mıknatısları çinden geleceği için maliyetleri düşürmek pek mümkün değil şuan piyasasıda yok ama şu gerçekki asenkron motoru üreten bir fabrika hub motoru yani jant içi dişlisiz motoru çok kolay üretebilir.
peki hocam hub motor ve ya dc motor bulamadım diyelim;
1: ısuzu kamyonetlerin marş motoru 5.5 kw. bunu alıp uygun dc motor kontrol devresine bağlasam kullanım ömrü ve verimi ne olur?
2: 8 tane jel akü kullansam doldur boşalt yaptıkça kaç kullanımda ömürleri biter?
-
Ezer adlı üyeden alıntı
büyük ihtimal akü adaptörden kapasitesinin üstünde akım çekti adaptörü yaktın geçmiş olsun.
Sana tavsiyem önce aküne bak. Tahminimce ömrünü tamamlamıştır. Bu kadar uğraşacağına yeni bi akü al. İstemiyorum uğraşçam diyorsanda şarj aleti ile şarj et.
herşeyden önce motorunda kaçak varmı veya alternatör tam şarj ediyormu ondan bi kesin emin ol yoksa yeni aldığın akününde ömründen ömür götürürsün.
Evet süper bir yazı olmuş teşekkür ederim.
Sanırım istemeden de olsa herkesin merak ettiği bir konuya değindim
Ben de ondan korkuyorum , yeni akü alacağım ama şarj edip etmeyeceğinden korkuyorum. Bunun için bizim evin oradaki elektrikçiye bir deney yaptırayım. Aküyü şarj eden bir motosiklete biniyorsam yeni akü alacağım eğer sarj etmiyorsa o zaman işim uzun maalesef.
Ustalara güvenmememin sebebi. Aküyü bırakıp gidiyorum, 1-2 saat koyuyor çıkarıyor gibi geliyor. Yani insanın kendi malına kendi aküsüne gösterdiği değeri göstermiyor.
Uzun lafın kısası yeni akü 40 TL buldum sıfır garantili...
-
Poyrito adlı üyeden alıntı
Evet süper bir yazı olmuş teşekkür ederim.
Sanırım istemeden de olsa herkesin merak ettiği bir konuya değindim
Ben de ondan korkuyorum , yeni akü alacağım ama şarj edip etmeyeceğinden korkuyorum. Bunun için bizim evin oradaki elektrikçiye bir deney yaptırayım. Aküyü şarj eden bir motosiklete biniyorsam yeni akü alacağım eğer sarj etmiyorsa o zaman işim uzun maalesef.
Ustalara güvenmememin sebebi. Aküyü bırakıp gidiyorum, 1-2 saat koyuyor çıkarıyor gibi geliyor. Yani insanın kendi malına kendi aküsüne gösterdiği değeri göstermiyor.
Uzun lafın kısası yeni akü 40 TL buldum sıfır garantili...
güzel demişsin aynen öyle yapıyor ustalar
bende de 6v 5ah aküler var bende ayarlı adaptör ile onları şarj ediyorum bir sorun olmuyor aynı adaptörlede araba aküsü şarj etmiştim 1 kaç sefer
-
Siz trafolu 5 liralık adaptörler ile şarj etmeye devam edin o zaman ne diyim. Olmaz işte anasını satim olmaz. Tam şarj edemezsiniz, akünün ömrünü yersiniz. Bu kadar basit. Biz malız bilmiyoruz zaten hiç birşey anasını satayım. Hatta arkadaşın yaptığı gibi takın bırakın gece sabah kızarmış olarak servis ederler adamı...
-
Tekrar bağla scooter a biraz dene belki şoklaya şoklaya kurtarır.
Acaba neden zayıf şarj ediyor.Uzun süre yattımı yoksa birdenmi oldu.
Belki dünya için önemli olmayabilirsin ama,Biri için dünyalar kadar önemlisin!!! 151 RS
-
ero__ adlı üyeden alıntı
Siz trafolu 5 liralık adaptörler ile şarj etmeye devam edin o zaman ne diyim. Olmaz işte anasını satim olmaz. Tam şarj edemezsiniz, akünün ömrünü yersiniz. Bu kadar basit. Biz malız bilmiyoruz zaten hiç birşey anasını satayım. Hatta arkadaşın yaptığı gibi takın bırakın gece sabah kızarmış olarak servis ederler adamı...
akülerin üzerinde akım degerleri ile sarj süreleri vardır ve akü saglamsa az amperlede daha güzel dolar tavsiye edilende budur
-
maxi97 adlı üyeden alıntı
peki hocam hub motor ve ya dc motor bulamadım diyelim;
1: ısuzu kamyonetlerin marş motoru 5.5 kw. bunu alıp uygun dc motor kontrol devresine bağlasam kullanım ömrü ve verimi ne olur?
2: 8 tane jel akü kullansam doldur boşalt yaptıkça kaç kullanımda ömürleri biter?
galiba ısuzu kamyonetin şarj dinamosundan bahsediyorsun 5,5kw lık.
Fırçalı dc generatörlerin çıkışında eğer herhangi bi doğrultucu diyot köprüsü falan yoksa hem motor hem şarj dinamosu yani generatör işlevi görür.
Şunu iyi bilmek gerekir alternatör le şarj dinamosu arasında fark vardır fakat kullanım amacı arabalarda aynıdır araç ve akü için dc gerilim elde etmek.
eski arabalarda fırçalı (sanayi tabiriyle kömürlü) şarj dinamoları mevcut bunların bazıları dc motor olarak kullanılabilir
fakat yeni arabalarda alternatör kullanılıyor fırçasız tip bakım maliyetleri yok gibi bişi değişmesi gereken rulmanı saymazsak. alternatörler motor olarak kullanılamaz. Kullanırsın ama özel sürücü devresi tasarlaman lazım astarı yüzünü geçer hiç uğraşmadan hurdalıklara gidip kiloyla satılan çıkma motorlardan alıp çok daha ucuza işini halledersin.
Jel akü demişsin aslında jel aküler enerji depolamak çok iyi bir seçim yüksek sarj ve deşarj akımlarına dayanıklıdır. kurşun asit aküler gibi bakım gerektirmez. fakat ulaşımda kullanılmaya uygun değillerdir. oldukça ağırdırlar. Elektrikli taşıtların en büyük problemi ağırlıktır.
5.5kw herhangi bir motoru direk kontrol edemezsin mutlaka sürücü devrelerine ihtiyaç vardır. ama bu işle uğraşmak istiyorsan sana güzel bir tavsiye internette sayısız hub motoru kit olarak satan çinli firmalar var motor(jant içinde lastiği ile birlikte)+motor sürücüsü+ akü kit olarak alman daha güzel ve uygun olur. sürücüsü ve motoru sağlam olmak üzere elektrikli pert bir bisiklet alabilirsin 250w lıklardan. üzerindeki tesisatı söküp kullanabilirsin.
-
ozgurakman adlı üyeden alıntı
500 mA ile, 7AH akü mü şarj edeceksin... ilginç.
-
Kasmaya gerek yok bence alttaki şarj cihazı alınır, kış koruma modu da var, dolunca ışığı da sönüyor. 600mA seviyeleri ölmüş aküleri kurtarmak için bile kullanılıyor. asıl hızlı şarj edenlerden çekinin.. yüksek amperde şarj edenler aküye zarar veriyor diye biliyorum ben. Yedek aküm ( birkaç yıl kullandıktan sonra emekliye ayırdığım) birkaç ay şarjda kaldı ve kullandığım aküyü şarj edeyim dedim. Sonuç şuan birkaç yıl önce kullandığım ve emekli olan yedek akümü kullanıyorum daha marj yememezlik etmedi. Atla deve değil 30tl
http://www.motomaxonlineshop.com/Uru...ZI-pmu196.html
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)