Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Zayıf Akümü Evde Nasıl Sarj Edebilirim[Resimli]

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    29 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul-Florya
    Motosikleti
    SYM GTS 250İ evo
    genelde kablodan çok gevşeyen kutup başlarının metal aksama değmesi, nadirde olsa bozulan ampül yatakları, Kablo demetlerinin birleştiği noktalar ama bu sorunlar genelde yaşlanmış araçlarda görülür önce temas etmemeye çalışmamaya başlar sonra siz elinizle büker oynatırsınız çalışır ama aynı zamanda gevşeyen açıkta kalan kısımlar kimi zaman şaseye temas eder genellikle sigorta atması olarak yansır. onun dışında elektrik tesisatında yapılmış yanlış bi değişiklik akü bitmesine yol açar mesela kontak kapalı olduğu halde saatin çalışması(orjinalinde kapanması gereken bi saat örnek olabilir.)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    akülerin kendi iç dirençleri de var.

    hatta 2 aküyü paralel bağlarsanız birbirini yer dururlar

    en son lifepo4 aküler çıktı.

    bu Türkiye'de:

    hem akü üreten yok. standart kuru akü bile bulamıyorsunuz.

    hem dc motor üreten yok.

    gel de elektrikli motosiklet dönüşümü fikrini uygula...

    koca ülke anca ac motor üretiyor. o da yüzde 70 verimle.

    o değil de;

    96 volt 8 kwlık bir ybr düşünün.

    ahh ah. sayısaldan 5 tutturursam ilk projem bu olacak.
    yamyamaha bunu beğendi.

  3. #23

    Üyelik
    29 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul-Florya
    Motosikleti
    SYM GTS 250İ evo
    İlgilenirsen elektrikli araçların tarihçesi, çeşitlerini, gelişim evrelerini, kullanılan ekipmanlar hakkında derin bilgi içeren bi kaynak :D

    [URL=https://hotfile.com/dl/175757834/62914bb/MERT_EZER.docx.html]https://hotfile.com/

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:57 ----------

    https://hotfile.com/dl/175757834/629...EZER.docx.html

    https://hotfile.com/dl/175757834/629...EZER.docx.html
    audioslave bunu beğendi.

  4. #24
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    Bitirme projenmiş bende kocaeli mezunuyum 2002 girişili çevre müh.

    Bu arada fırçasız motor nedir,uzaktan kumandalı araçlarda sıkça rastlamaktayım

  5. #25

    Üyelik
    29 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul-Florya
    Motosikleti
    SYM GTS 250İ evo
    Alıntı maxi97 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    akülerin kendi iç dirençleri de var.

    hatta 2 aküyü paralel bağlarsanız birbirini yer dururlar

    en son lifepo4 aküler çıktı.

    bu Türkiye'de:

    hem akü üreten yok. standart kuru akü bile bulamıyorsunuz.

    hem dc motor üreten yok.

    gel de elektrikli motosiklet dönüşümü fikrini uygula...

    koca ülke anca ac motor üretiyor. o da yüzde 70 verimle.

    o değil de;

    96 volt 8 kwlık bir ybr düşünün.

    ahh ah. sayısaldan 5 tutturursam ilk projem bu olacak.

    Femsan gamak gibi büyük motor üreticileri türkiyede her türlü motoru imal edebilcek düzeyede tesislere sahip firmalardır. Ayrıca askeriyeye özel tipte motorlar üretmekte olduklarını biliyorum. Femsan daha geçen sene türk denizaltısı için 3MW gücünde motor üretti kensi dizaynları. Seri üretime geçilmesi için en az 2000 adetlik partiler istiyorlar o ayrı. Yada özel fiyat çekiyorlar. Genellikle iç piyasaya yönelik asenkron motorlar üretiyorlar. Gayette ucuza mal ediyorlar. Diğer tipteki motorları özellikle küçük güçte ulaşım tahriğinde kullanılan sabit mıknatıslı senkron motorlar çinde daha ucuza mal ediliyor. Zaten burda üretilse dahi mıknatısları çinden geleceği için maliyetleri düşürmek pek mümkün değil şuan piyasasıda yok ama şu gerçekki asenkron motoru üreten bir fabrika hub motoru yani jant içi dişlisiz motoru çok kolay üretebilir.
    maxi97 bunu beğendi.

  6. #26
    maxi97 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2010
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    '12 SYM GTS 250i '10 YBR125City, '10 Mondial 150ZC
    Alıntı Ezer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Femsan gamak gibi büyük motor üreticileri türkiyede her türlü motoru imal edebilcek düzeyede tesislere sahip firmalardır. Ayrıca askeriyeye özel tipte motorlar üretmekte olduklarını biliyorum. Femsan daha geçen sene türk denizaltısı için 3MW gücünde motor üretti kensi dizaynları. Seri üretime geçilmesi için en az 2000 adetlik partiler istiyorlar o ayrı. Yada özel fiyat çekiyorlar. Genellikle iç piyasaya yönelik asenkron motorlar üretiyorlar. Gayette ucuza mal ediyorlar. Diğer tipteki motorları özellikle küçük güçte ulaşım tahriğinde kullanılan sabit mıknatıslı senkron motorlar çinde daha ucuza mal ediliyor. Zaten burda üretilse dahi mıknatısları çinden geleceği için maliyetleri düşürmek pek mümkün değil şuan piyasasıda yok ama şu gerçekki asenkron motoru üreten bir fabrika hub motoru yani jant içi dişlisiz motoru çok kolay üretebilir.
    peki hocam hub motor ve ya dc motor bulamadım diyelim;

    1: ısuzu kamyonetlerin marş motoru 5.5 kw. bunu alıp uygun dc motor kontrol devresine bağlasam kullanım ömrü ve verimi ne olur?

    2: 8 tane jel akü kullansam doldur boşalt yaptıkça kaç kullanımda ömürleri biter?

  7. #27

    Üyelik
    03 Mayıs 2012
    Şehir
    Karşıyaka
    Alıntı Ezer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    büyük ihtimal akü adaptörden kapasitesinin üstünde akım çekti adaptörü yaktın geçmiş olsun.
    Sana tavsiyem önce aküne bak. Tahminimce ömrünü tamamlamıştır. Bu kadar uğraşacağına yeni bi akü al. İstemiyorum uğraşçam diyorsanda şarj aleti ile şarj et.
    herşeyden önce motorunda kaçak varmı veya alternatör tam şarj ediyormu ondan bi kesin emin ol yoksa yeni aldığın akününde ömründen ömür götürürsün.
    Evet süper bir yazı olmuş teşekkür ederim.
    Sanırım istemeden de olsa herkesin merak ettiği bir konuya değindim
    Ben de ondan korkuyorum , yeni akü alacağım ama şarj edip etmeyeceğinden korkuyorum. Bunun için bizim evin oradaki elektrikçiye bir deney yaptırayım. Aküyü şarj eden bir motosiklete biniyorsam yeni akü alacağım eğer sarj etmiyorsa o zaman işim uzun maalesef.
    Ustalara güvenmememin sebebi. Aküyü bırakıp gidiyorum, 1-2 saat koyuyor çıkarıyor gibi geliyor. Yani insanın kendi malına kendi aküsüne gösterdiği değeri göstermiyor.
    Uzun lafın kısası yeni akü 40 TL buldum sıfır garantili...

  8. #28
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    Alıntı Poyrito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet süper bir yazı olmuş teşekkür ederim.
    Sanırım istemeden de olsa herkesin merak ettiği bir konuya değindim
    Ben de ondan korkuyorum , yeni akü alacağım ama şarj edip etmeyeceğinden korkuyorum. Bunun için bizim evin oradaki elektrikçiye bir deney yaptırayım. Aküyü şarj eden bir motosiklete biniyorsam yeni akü alacağım eğer sarj etmiyorsa o zaman işim uzun maalesef.
    Ustalara güvenmememin sebebi. Aküyü bırakıp gidiyorum, 1-2 saat koyuyor çıkarıyor gibi geliyor. Yani insanın kendi malına kendi aküsüne gösterdiği değeri göstermiyor.
    Uzun lafın kısası yeni akü 40 TL buldum sıfır garantili...
    güzel demişsin aynen öyle yapıyor ustalar
    bende de 6v 5ah aküler var bende ayarlı adaptör ile onları şarj ediyorum bir sorun olmuyor aynı adaptörlede araba aküsü şarj etmiştim 1 kaç sefer

  9. #29
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Siz trafolu 5 liralık adaptörler ile şarj etmeye devam edin o zaman ne diyim. Olmaz işte anasını satim olmaz. Tam şarj edemezsiniz, akünün ömrünü yersiniz. Bu kadar basit. Biz malız bilmiyoruz zaten hiç birşey anasını satayım. Hatta arkadaşın yaptığı gibi takın bırakın gece sabah kızarmış olarak servis ederler adamı...
    tr100a bunu beğendi.

  10. #30
    K_R_A_L - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2006
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    151 RS
    Tekrar bağla scooter a biraz dene belki şoklaya şoklaya kurtarır.

    Acaba neden zayıf şarj ediyor.Uzun süre yattımı yoksa birdenmi oldu.
    Belki dünya için önemli olmayabilirsin ama,Biri için dünyalar kadar önemlisin!!! 151 RS

  11. #31
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA
    Alıntı ero__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Siz trafolu 5 liralık adaptörler ile şarj etmeye devam edin o zaman ne diyim. Olmaz işte anasını satim olmaz. Tam şarj edemezsiniz, akünün ömrünü yersiniz. Bu kadar basit. Biz malız bilmiyoruz zaten hiç birşey anasını satayım. Hatta arkadaşın yaptığı gibi takın bırakın gece sabah kızarmış olarak servis ederler adamı...
    akülerin üzerinde akım degerleri ile sarj süreleri vardır ve akü saglamsa az amperlede daha güzel dolar tavsiye edilende budur

  12. #32

    Üyelik
    29 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul-Florya
    Motosikleti
    SYM GTS 250İ evo
    Alıntı maxi97 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki hocam hub motor ve ya dc motor bulamadım diyelim;

    1: ısuzu kamyonetlerin marş motoru 5.5 kw. bunu alıp uygun dc motor kontrol devresine bağlasam kullanım ömrü ve verimi ne olur?

    2: 8 tane jel akü kullansam doldur boşalt yaptıkça kaç kullanımda ömürleri biter?
    galiba ısuzu kamyonetin şarj dinamosundan bahsediyorsun 5,5kw lık.
    Fırçalı dc generatörlerin çıkışında eğer herhangi bi doğrultucu diyot köprüsü falan yoksa hem motor hem şarj dinamosu yani generatör işlevi görür.
    Şunu iyi bilmek gerekir alternatör le şarj dinamosu arasında fark vardır fakat kullanım amacı arabalarda aynıdır araç ve akü için dc gerilim elde etmek.
    eski arabalarda fırçalı (sanayi tabiriyle kömürlü) şarj dinamoları mevcut bunların bazıları dc motor olarak kullanılabilir
    fakat yeni arabalarda alternatör kullanılıyor fırçasız tip bakım maliyetleri yok gibi bişi değişmesi gereken rulmanı saymazsak. alternatörler motor olarak kullanılamaz. Kullanırsın ama özel sürücü devresi tasarlaman lazım astarı yüzünü geçer hiç uğraşmadan hurdalıklara gidip kiloyla satılan çıkma motorlardan alıp çok daha ucuza işini halledersin.

    Jel akü demişsin aslında jel aküler enerji depolamak çok iyi bir seçim yüksek sarj ve deşarj akımlarına dayanıklıdır. kurşun asit aküler gibi bakım gerektirmez. fakat ulaşımda kullanılmaya uygun değillerdir. oldukça ağırdırlar. Elektrikli taşıtların en büyük problemi ağırlıktır.

    5.5kw herhangi bir motoru direk kontrol edemezsin mutlaka sürücü devrelerine ihtiyaç vardır. ama bu işle uğraşmak istiyorsan sana güzel bir tavsiye internette sayısız hub motoru kit olarak satan çinli firmalar var motor(jant içinde lastiği ile birlikte)+motor sürücüsü+ akü kit olarak alman daha güzel ve uygun olur. sürücüsü ve motoru sağlam olmak üzere elektrikli pert bir bisiklet alabilirsin 250w lıklardan. üzerindeki tesisatı söküp kullanabilirsin.

  13. #33
    ebu ahmed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1993 BMW R80 RT
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    500 mA ile, 7AH akü mü şarj edeceksin... ilginç.

  14. #34
    cbr125cbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2008
    Şehir
    İstanbul-Beylikdüzü
    Motosikleti
    CBF150'2011 Kırmızı
    Kasmaya gerek yok bence alttaki şarj cihazı alınır, kış koruma modu da var, dolunca ışığı da sönüyor. 600mA seviyeleri ölmüş aküleri kurtarmak için bile kullanılıyor. asıl hızlı şarj edenlerden çekinin.. yüksek amperde şarj edenler aküye zarar veriyor diye biliyorum ben. Yedek aküm ( birkaç yıl kullandıktan sonra emekliye ayırdığım) birkaç ay şarjda kaldı ve kullandığım aküyü şarj edeyim dedim. Sonuç şuan birkaç yıl önce kullandığım ve emekli olan yedek akümü kullanıyorum daha marj yememezlik etmedi. Atla deve değil 30tl

    http://www.motomaxonlineshop.com/Uru...ZI-pmu196.html


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)