Silindir çap ve strok aynı ama güçler farklı bunun sebebi nedir ?
-
SELAMUN ALEYKÜM
Abilerim,ablalarım ve kardeşlerim.
Mondialin yeni scooteri go maxı bilirsiniz.Dikkatimi çeken bir şey oldu o motor 11 nm tork ve 7.1 kw güce sahip.Benimki(mondial 150 mash) 8.5 nm tork ve 6.5 kw güce sahip.Şimdi dikkatimi çeken bir şey olduda iki motorunda silindirin çapı ve strok u aynı.Demek istediğim gomax'ın silindirini pistonunu ve üst kapağı benim motora uyarmı ? uyarsa aynı gücü elde edebilmiş olurmuyum.Bunu sırf hız için istemiyorum tek amacım tork sahibi olmak.Ve parçaların fiyatlarıda çok hesaplı geldi.
Reklamlar
-
Tork istiyorsan sanki piston strok değil de dişli oranlarını düşünmen gerekiyor gibi sanki galiba belki sanırım
-
-
Emodog adlı üyeden alıntı
şimdi ben 100 kiloluk bir çeşit pandayım
sizin demek istediğiniz sanırsam baga ların ağırlıkları ile oynayın diyorsunuz galiba.Bagaları ağırlaştırırsam sevir düşecek bu gariban motor gene yokuşlarda boğulcak.Birde hazır konusu açılmışken ağır baga nerden yaptırabilirim yada hazır olarak ucuz yollu satılıyor mu ? Bildiğim kadari ile dr. pulley malasoni gibi firmalar satıyor ama onlarda biraz tuzlu.Bu gomax ın silindiri uyarmı peki sizce ?
herşey sadece silindir çapı, stroke'u ile alakalı değildir. mesela karbüratörü/enjeksiyon sistemi, egzos borusu ve tüpü, subap zamanlaması çok önemli.. silindir kapağı uyar mı sorusunun cevabını, ancak iki silindir kapağını da görmüş, incelemiş ve denemiş birisi cevaplayabilir.
-
sıkıştırma oranlarına baktınmı hiç? Farkı muhtemelen ordadır. Yani o motorun parçalarını alıp kendi motoruna taksan pek bişey farketmez gibi. Krank ve krank kolu değişmedikçe. Aynı sıkıştırma oranını verecek çünkü.
-
adem80 adlı üyeden alıntı
sıkıştırma oranlarına baktınmı hiç? Farkı muhtemelen ordadır. Yani o motorun parçalarını alıp kendi motoruna taksan pek bişey farketmez gibi. Krank ve krank kolu değişmedikçe. Aynı sıkıştırma oranını verecek çünkü.
evet sıkıştırma oranları farklı
modnial mash
Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı
2. Silindir Hacmi (cm³):150
3. Silindir Çapı ve Strok (mm):57.40x57.80
4. Sıkıştırma Oranı :10.3 ± 0.1:1
5. Max. Tork :8.5 Nm at 6000 min
6. Max. Güç :6.5 kw at 7500 min
7. Max. Hız (km/h) :88
8. Rölanti 1700±100 min
mondial gomax
Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı
2. Silindir Hacmi (cm³):149.6
3. Silindir Çapı ve Strok (mm):57.40 x 57.80
4. Sıkıştırma Oranı:9.2±0.1:1
5. Max. Tork :11.00 Nm at 5600 min-1
6. Max. Güç :7.10 kw at 6500 min-1
7. Max. Hız (km/h) :90
8. Rölanti : 1700±170 min-1
---------- Post added at 18:45 ---------- Previous post was at 18:34 ----------
sessizsakin adlı üyeden alıntı
herşey sadece silindir çapı, stroke'u ile alakalı değildir. mesela karbüratörü/enjeksiyon sistemi, egzos borusu ve tüpü, subap zamanlaması çok önemli.. silindir kapağı uyar mı sorusunun cevabını, ancak iki silindir kapağını da görmüş, incelemiş ve denemiş birisi cevaplayabilir.
teferuatlı bir iş diyorsunuz.
-
O mondialin beygir ve tork verilerine bakma, hepsi sallamasyon açıkçası.
-
hiç birşey değiştirmene gerek yok belkide kapağı taşlatman yeterli ama soğutma sistemi yeterlimi acaba ya farklıysa sıkıştırma basıncı artınca hararet te artar daha büyük fan varsa ve senin motorun fanı küçükse problem olabilir ayrıca eksozda etkiler ikisinin motorlarını görmek lazım silindir kapağı-soğutma fanı (çapı kaç santim)-eksoz
fanın çapı aynıysa silindir kapağı komple değişerek tork artırılabilir baya bir çekişinde fark olur
-
Benim fanım daha büyük ama işlevini bilemem tabiki.Egsoz tabiki farklı en azından şekil olarak.Ama motorlar aynı fabrikadan çıkma olması lazım çünki fren kaliblerlerimiz ve bazı detaylar aynı.Bu arda mondial 2 tane daha scooter getirmiş biri 125 lik tipi harika ötekisi ise 150 lik yeni kasa bws çakması olmuş.Egsoz ve hava filtresi falan benim motorla aynı.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)