Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Fren Balatalarının Değişimi

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    Arkadaşlar biliyorum her marka modelde fren balatlarını değiştirmek farklı işlemler gerektirsede genel olarak dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir.
    Bu konu hakkında çok detaylı bir araştırma yapmasamda forumda yardımcı olacak görsel pek bişi bulamadım. Kendi motosikletiminde (XT 125 R 2006 )balatalarını değiştirmek istiyorum ama nasıl yapılır bilmiyorum.Bu yüzden bu işi yapan arkadaşların teorik bilgilerini varsa videolarını paylaşmasını rica ederim. Benim gibi bir çok acemi içinde güzel bir kaynak teşkil edecektir eminim. Saygılar .
    Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)

    http://www.facebook.com/amraercan


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Balata değiştirmek çok basit kampanayı açtık içinde balatalar mevcut




    Özel bir yöntem ile! işaretlediğim yönde kaldırıp iki balatyı birbirine paralel gelicek şekilde açıyoruz çıkarıyoruz şimdi esas işe geldik yeni balatyı aynı şekle sokup takmak gerekiyor ama bu biraz yetenek isityo ben 30 dk uğraşmıştım takarken,taktıktan sonra söktüğümüz gibi topluyoruz ve frenler süper oluyor kolay gelsin çok açıklayıcı anlatamadım ama en azından az buçuk anlamışsınızdır
    Ahmanamra bunu beğendi.

  3. #3
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    Eyvallah dostum. Kampana fren değiştirecekler için gayet açık ve net olmuş bu saolasın. Lakin benim ki disk frendi belirtmemişim affola . Ama sonuçta bir bilgi başlığı bu ;)
    Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)

    http://www.facebook.com/amraercan

  4. #4
    babaduru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2009
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Yılların Eskitemediği Peugeot 103-CBR 250 R(2011)
    Siz belirtmemişsinizde ben niye kampanayı anlattım benin motorun önde arkda kampana ondan direk oraya gitti heralde bilseydim onuda anlatırdım ama arabalarınkini biliyorum ama motosiklette nasıl değişir bilmem kolay gele.

  5. #5
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...-degisimi.html

    bir iki resim kurbağa olmuş ama idare eder.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  6. #6
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    Başlık açarken bu verdiğiniz linki göremedim.İsterseniz başlığı kaldırın fazlalık olmasın
    Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)

    http://www.facebook.com/amraercan

  7. #7
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Ahmanamra adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eyvallah dostum. Kampana fren değiştirecekler için gayet açık ve net olmuş bu saolasın. Lakin benim ki disk frendi belirtmemişim affola . Ama sonuçta bir bilgi başlığı bu ;)
    Disk fren balatalarını değiştirmek çok ama çok daha kolay. Kaliperi söküp elinize alıyorsunuz birkaç vida ve tırnağı gevşettikten sonra balatalar elinizde.

  8. #8
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    Benim ön frenlerde hep tek taraf bitiyor diğeri yeni gibi bunu neden yapar ?
    Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)

    http://www.facebook.com/amraercan

  9. #9
    varan22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2009
    Motosikleti
    2004 ybr 125
    Alıntı Ahmanamra adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim ön frenlerde hep tek taraf bitiyor diğeri yeni gibi bunu neden yapar ?
    Bunun tek sebebi disk tepsisi ile fren papuçlarının aynı hizada yada tam ortalanmamasından kaynaklanıyor. Bunu önlamenin yolu daha çabuk biten tarafa milden ince bir pul takmaktır ve mil somunu sıkılırken sürtünme kontrol edilmelidir.

  10. #10
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    [QUOTE=varan22;2819561]Bunun tek sebebi disk tepsisi ile fren papuçlarının aynı hizada yada tam ortalanmamasından kaynaklanıyor. Bunu önlamenin yolu daha çabuk biten tarafa milden ince bir pul takmaktır ve mil somunu sıkılırken sürtünme kontrol edilmelidir.[/QUOTE
    Eyvallah dostum bakalım bi dediğin gibi olacak mı . Yoksa frenajdada sıkıntı yaratıyor.
    Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)

    http://www.facebook.com/amraercan

  11. #11
    aladag - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    YBR125 2007
    Disk frende çalışma prensibi : Piston tarafındaki balata diske temas ettiginde diskten gelen tepki kuvveti piston üzerinden kalipere iletilir.Kaliper gövdesi karşı taraftaki balatayı da diske doğru bastırır.Bunun için kaliper gövdesinin oynak mili rahat hareket edecek şekilde yapılmıştır.Bu mili ben balata değişimlerinde gresle yağlıyorum.Balatayı taktığında en son cıvatalarını sıktıktan sonra freni sıkmadan önce elimle kaliperi ileri geri oynatmaya çalıştıgında boşluk kadar rahat hareket etmeli.Kaliperin rahat hareket ediyorsa balatalar ters takılmış ya da yerine oturmamış olabilir.Kaliper hareketli olduğundan frene bir iki kez basıldığında zaten ortalanır.Ortalanmıyorsa milde veya kaliper yuvasında sorun var demektir.Benim bildiklerim bu kadar.
    Ahmanamra ve özcan1980 bunu beğendiler.

  12. #12
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    Alıntı aladag adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Disk frende çalışma prensibi iston tarafındaki balata diske temas ettiginde diskten gelen tepki kuvveti piston üzerinden kalipere iletilir.Kaliper gövdesi karşı taraftaki balatayı da diske doğru bastırır.Bunun için kaliper gövdesinin oynak mili rahat hareket edecek şekilde yapılmıştır.Bu mili ben balata değişimlerinde gresle yağlıyorum.Balatayı taktığında en son cıvatalarını sıktıktan sonra freni sıkmadan önce elimle kaliperi ileri geri oynatmaya çalıştıgında boşluk kadar rahat hareket etmeli.Kaliperin rahat hareket ediyorsa balatalar ters takılmış ya da yerine oturmamış olabilir.Kaliper hareketli olduğundan frene bir iki kez basıldığında zaten ortalanır.Ortalanmıyorsa milde veya kaliper yuvasında sorun var demektir.Benim bildiklerim bu kadar.
    Bu detaylar için saolasın değiştirirken kaliperleride kontrol edip dediğin gibi zorlanma var mı yokmu bakayım. Malum cross bu toz toprak çamura bulanıyor. Muhtemelen dediğin gibide olabilir.
    Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)

    http://www.facebook.com/amraercan

  13. #13
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    Yav gece gece yapılan iş bukadar olu r Ön fren balatasını değiştirdim ama şimdi sanki içinde hiç yağ yokmuş gibi yumuşacık ön fren ve gıdım sıkmıyor :( Gittim dot 4 aldım ekliyem dedim ekledim basıyom basıyom hava çıkmıyo yağ gelmiyo :D Allam birde dünya turu hayalleri kuruyoruz Arkadaşlar hava yapmışsa bu kadar zor mu onu çıkarmak yada başka ne gibi sıkıntılar olabilir
    Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)

    http://www.facebook.com/amraercan

  14. #14
    varan22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2009
    Motosikleti
    2004 ybr 125
    Disk frenin havasını almak için fren kolu 3 -4 kez pompalanıp yani basılıp bırakılır ve son olarak sonuna kadar basılı tutulur. Basılı tutulduğunda içerde sıkışan havayı disk üzerinde bulunan hava alma vidasını gevşeterek (yavaşca) havası alınır. İşlem garantili olsun diye bir kaç kez tekrarlanmalıdır. Dikkat edilmesi gerek bir hususta hidrolik yağ motorsikletin boyasına zarar verir bu yüzden hava alma vidasının altına bir bez koyarak akan yağın cantlara bulaşmasını önlemiş olursun.

  15. #15
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    3 saattir uraşıyorum havasını falan aldım sonunda ama hala çok yumuşak frenler. Azda olsa tutuyor ama ya tam alamadık havayı yada kaçıran biyer var artık anlamadım . Yine tamirci yolu gözükecek sanırım :D Yalnız fren sistemini çok iyi anlamış bulunmaktayım :D Belki biraz daha uraşır kendim hallederim ama pil bitti valla . Dağ başınd abi bok olsa tırmalıcaz demekki
    Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)

    http://www.facebook.com/amraercan

  16. #16
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Yumuşak derken kastettiğin fren manetinin yumuşak olması mı yoksa frenlerin tam tutmaması mı?

    Yani manet te yumuşaklık yok ise (havayı alabildiysen) fren balatalarının aşınması (alışması) süresince tutmaması normal.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  17. #17
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    Yok ustam hem frenler çokaz tutuyor ,balatalar diske dayalı ama hem kol hala yumuşak anca dibine geldiğind eaz bişi tutuyor. herhalde havayı tam alamamışım . Uygulamada yanlışlık vardır muhtemelen. . Tek başına olacak iş değil sanırım . yarın bi bilene götürücem artık.Arka frenlere dokunmuyorum bile :D yeter bu deneyim :D
    Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)

    http://www.facebook.com/amraercan

  18. #18

    Üyelik
    02 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    takipteyim bir tek bunu bilmiyorum

  19. #19
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Aslında çok basit bir işlemdir, havayı tek başına mı aldın bir arkadaşından yardım istedin mi?
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  20. #20
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    Tek başıma aldım başta biraz olsun tutuyordu ama sonra tekrar bi uraşalım dedik bi arkadaşla olmadı. ya pompada sorun var ya biryerden kaçak var artık bilmiyorum. Ama bir daha asla elimi sürmem
    Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)

    http://www.facebook.com/amraercan


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)