Fren Balatalarının Değişimi
Reklamlar
-
Arkadaşlar biliyorum her marka modelde fren balatlarını değiştirmek farklı işlemler gerektirsede genel olarak dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir.
Bu konu hakkında çok detaylı bir araştırma yapmasamda forumda yardımcı olacak görsel pek bişi bulamadım. Kendi motosikletiminde (XT 125 R 2006 )balatalarını değiştirmek istiyorum ama nasıl yapılır bilmiyorum.Bu yüzden bu işi yapan arkadaşların teorik bilgilerini varsa videolarını paylaşmasını rica ederim. Benim gibi bir çok acemi içinde güzel bir kaynak teşkil edecektir eminim. Saygılar .
Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)
http://www.facebook.com/amraercan
Reklamlar
-
-
Eyvallah dostum. Kampana fren değiştirecekler için gayet açık ve net olmuş bu saolasın. Lakin benim ki disk frendi belirtmemişim affola . Ama sonuçta bir bilgi başlığı bu ;)
Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)
http://www.facebook.com/amraercan
-
Siz belirtmemişsinizde ben niye kampanayı anlattım benin motorun önde arkda kampana ondan direk oraya gitti heralde bilseydim onuda anlatırdım ama arabalarınkini biliyorum ama motosiklette nasıl değişir bilmem kolay gele.
-
Süper Moderatör
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
Başlık açarken bu verdiğiniz linki göremedim.İsterseniz başlığı kaldırın fazlalık olmasın
Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)
http://www.facebook.com/amraercan
-
Ahmanamra adlı üyeden alıntı
Eyvallah dostum. Kampana fren değiştirecekler için gayet açık ve net olmuş bu saolasın. Lakin benim ki disk frendi belirtmemişim affola . Ama sonuçta bir bilgi başlığı bu ;)
Disk fren balatalarını değiştirmek çok ama çok daha kolay. Kaliperi söküp elinize alıyorsunuz birkaç vida ve tırnağı gevşettikten sonra balatalar elinizde.
-
Benim ön frenlerde hep tek taraf bitiyor diğeri yeni gibi bunu neden yapar ?
Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)
http://www.facebook.com/amraercan
-
Ahmanamra adlı üyeden alıntı
Benim ön frenlerde hep tek taraf bitiyor diğeri yeni gibi bunu neden yapar ?
Bunun tek sebebi disk tepsisi ile fren papuçlarının aynı hizada yada tam ortalanmamasından kaynaklanıyor. Bunu önlamenin yolu daha çabuk biten tarafa milden ince bir pul takmaktır ve mil somunu sıkılırken sürtünme kontrol edilmelidir.
-
[QUOTE=varan22;2819561]Bunun tek sebebi disk tepsisi ile fren papuçlarının aynı hizada yada tam ortalanmamasından kaynaklanıyor. Bunu önlamenin yolu daha çabuk biten tarafa milden ince bir pul takmaktır ve mil somunu sıkılırken sürtünme kontrol edilmelidir.[/QUOTE
Eyvallah dostum bakalım bi dediğin gibi olacak mı . Yoksa frenajdada sıkıntı yaratıyor.
Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)
http://www.facebook.com/amraercan
-
Disk frende çalışma prensibi : Piston tarafındaki balata diske temas ettiginde diskten gelen tepki kuvveti piston üzerinden kalipere iletilir.Kaliper gövdesi karşı taraftaki balatayı da diske doğru bastırır.Bunun için kaliper gövdesinin oynak mili rahat hareket edecek şekilde yapılmıştır.Bu mili ben balata değişimlerinde gresle yağlıyorum.Balatayı taktığında en son cıvatalarını sıktıktan sonra freni sıkmadan önce elimle kaliperi ileri geri oynatmaya çalıştıgında boşluk kadar rahat hareket etmeli.Kaliperin rahat hareket ediyorsa balatalar ters takılmış ya da yerine oturmamış olabilir.Kaliper hareketli olduğundan frene bir iki kez basıldığında zaten ortalanır.Ortalanmıyorsa milde veya kaliper yuvasında sorun var demektir.Benim bildiklerim bu kadar.
-
aladag adlı üyeden alıntı
Disk frende çalışma prensibi
iston tarafındaki balata diske temas ettiginde diskten gelen tepki kuvveti piston üzerinden kalipere iletilir.Kaliper gövdesi karşı taraftaki balatayı da diske doğru bastırır.Bunun için kaliper gövdesinin oynak mili rahat hareket edecek şekilde yapılmıştır.Bu mili ben balata değişimlerinde gresle yağlıyorum.Balatayı taktığında en son cıvatalarını sıktıktan sonra freni sıkmadan önce elimle kaliperi ileri geri oynatmaya çalıştıgında boşluk kadar rahat hareket etmeli.Kaliperin rahat hareket ediyorsa balatalar ters takılmış ya da yerine oturmamış olabilir.Kaliper hareketli olduğundan frene bir iki kez basıldığında zaten ortalanır.Ortalanmıyorsa milde veya kaliper yuvasında sorun var demektir.Benim bildiklerim bu kadar.
Bu detaylar için saolasın değiştirirken kaliperleride kontrol edip dediğin gibi zorlanma var mı yokmu bakayım. Malum cross bu toz toprak çamura bulanıyor. Muhtemelen dediğin gibide olabilir.
Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)
http://www.facebook.com/amraercan
-
Yav gece gece yapılan iş bukadar olu r Ön fren balatasını değiştirdim ama şimdi sanki içinde hiç yağ yokmuş gibi yumuşacık ön fren ve gıdım sıkmıyor :( Gittim dot 4 aldım ekliyem dedim ekledim basıyom basıyom hava çıkmıyo yağ gelmiyo :D Allam birde dünya turu hayalleri kuruyoruz Arkadaşlar hava yapmışsa bu kadar zor mu onu çıkarmak yada başka ne gibi sıkıntılar olabilir
Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)
http://www.facebook.com/amraercan
-
Disk frenin havasını almak için fren kolu 3 -4 kez pompalanıp yani basılıp bırakılır ve son olarak sonuna kadar basılı tutulur. Basılı tutulduğunda içerde sıkışan havayı disk üzerinde bulunan hava alma vidasını gevşeterek (yavaşca) havası alınır. İşlem garantili olsun diye bir kaç kez tekrarlanmalıdır. Dikkat edilmesi gerek bir hususta hidrolik yağ motorsikletin boyasına zarar verir bu yüzden hava alma vidasının altına bir bez koyarak akan yağın cantlara bulaşmasını önlemiş olursun.
-
3 saattir uraşıyorum havasını falan aldım sonunda ama hala çok yumuşak frenler. Azda olsa tutuyor ama ya tam alamadık havayı yada kaçıran biyer var artık anlamadım . Yine tamirci yolu gözükecek sanırım :D Yalnız fren sistemini çok iyi anlamış bulunmaktayım :D Belki biraz daha uraşır kendim hallederim ama pil bitti valla . Dağ başınd abi bok olsa tırmalıcaz demekki
Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)
http://www.facebook.com/amraercan
-
Süper Moderatör
Yumuşak derken kastettiğin fren manetinin yumuşak olması mı yoksa frenlerin tam tutmaması mı?
Yani manet te yumuşaklık yok ise (havayı alabildiysen) fren balatalarının aşınması (alışması) süresince tutmaması normal.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
Yok ustam hem frenler çokaz tutuyor ,balatalar diske dayalı ama hem kol hala yumuşak anca dibine geldiğind eaz bişi tutuyor. herhalde havayı tam alamamışım . Uygulamada yanlışlık vardır muhtemelen. . Tek başına olacak iş değil sanırım . yarın bi bilene götürücem artık.Arka frenlere dokunmuyorum bile :D yeter bu deneyim :D
Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)
http://www.facebook.com/amraercan
-
takipteyim bir tek bunu bilmiyorum
-
Süper Moderatör
Aslında çok basit bir işlemdir, havayı tek başına mı aldın bir arkadaşından yardım istedin mi?
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
Tek başıma aldım başta biraz olsun tutuyordu ama sonra tekrar bi uraşalım dedik bi arkadaşla olmadı. ya pompada sorun var ya biryerden kaçak var artık bilmiyorum. Ama bir daha asla elimi sürmem
Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)
http://www.facebook.com/amraercan
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)