CBF150'mdeki sorunlar. Yardımcı olurmusunuz ??
Reklamlar
-
Merhabalar.
26000 km de 2009 model bir CBF150 sahibiyim.
Motorumda şuanda canımı sıkan 2 tane durum var.
1. si, ise şu; 1. vitese attım, debriyajı kavrama noktasına getirip orda tutup gaz verince bir ileri geri ileri geri durumu oluyor. yani motor ileri geri ileri geri yapıyor.
bunun başka bi yan etkisi ise şu sanırım, 3 le gidiyorum 2 ye attım, debriyajı yavaş yavaş bırakırken kavrama noktasında beklersem taktaktaktaktaktaktaktak diye bir ses geliyor motordan.
2.si ise şu, mesela yolda gidiyorum ellerimi bırakırsam gidon sağ sol yalpa yapmaya başlıyor. bu normal değil çünkü başka cbf150ler kullanıyorum onlarda yok.
Ön lastiğim pirelli mt65, havası 28 bar, ve jantta yamukluk yok..
yardımcı olabilirseniz çok sevinirim
Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.
Reklamlar
-
-
yaa ethem bendede var gidon titremesi baya sağ sol yapıyor tutmasam takla atıcaz valla bende sana bunu soracaktım konusu açılmışken iyi oldu sordum sorun değil diyosun yanii ben baya bi kıllandım bi tanıdıkta kanuni kros var onda bile yok bu kadar sağ so yok cbf de neden var anlamadım
-
-
2. sorun gidondan da
ilk sorunda kavrama tam ayırmıyor mu , yada debriyaj kaçırıyor olabilir
-
Bence sorun olabilir, neden öyle yapsın ki, bisiklet bile yapmaz bu dediğinizi.
-
Debriyajı bırakırken gelen ses zincirin bolluğundan kaynaklanıyor. Gerdirtirsen sorun çözülecektir. Gidonun o şekilde hareket etmesi normal değil. Ben de 30000 km CBF kullandım, hiç bir zaman böyle sorun yaşamadım. Servise göstermekte fayda var.
-
üçten ikiye çekerken gelen ses zincir boşluğundan kaynaklanıyor olabilir, çok yüksek devirde ikiye atmaya çalışıyor olabilirsin, debiryaj tam kavramıyor olabilir, balata erimiş olabilir, balata tek taraflı aşınmış olabilir, kaçırıyor olabilir, debiryaj kolu ayarsızdır tam sıkmıyor olabilir ve böyle gider. bakmadan yorum yapmak çok zor.
1ci viteste yarım debiryaj bırakıp kavratarak ama gitmesine izin vermeyecek konumda motorunu tuttuğunda titreme yapması yani ileri yapıp bırakması ile kimsenin söylememiş olmasına şaşırdım mafsal boşluğundan kaynaklanıyor yüksek ihtimalle. çok tehlikeli bir durumdur yüksek hızlarda risk yaratır, hemen değiş bence kardeş. 20 tl civarında tutar. mafsalın şaseye bağğlandığı mille mafsal arasındaki boşluğu alır. burçlar boşluk yaptığı zaman teker sağ sol sallanır, sen kavrattığında motoru itmeye yetmeyecek güç arka tekere aktarılınca arka teker hafif sola yada sağa doğru kayar ki buda motorun çok az önce gitmesine sebep olur. daha sonra motorun eylemsizlik kuvveti bu güce tepki verir ve geri aynı konumuna geçer. sonra tekrar ve tekrar.
motoru orta sephaya alıp arka teker havada iken jant kollarından birinden tutup kendine doğru çekip bırak, teker sağ sol hareket ediyorsa ( motora arkadan bakarken sağa sola oynuyor ise ) mafsal burcudur...
gidonun hareket etmeside normal değil, bir tarafta fazla ağırlık olabilir. sürekli bir tarafa çekmiyor da sağ sol sallanam yapıyorsa lastik yanak yemiş olabilir, balanssızlık olabilir yada gidon başlığı ayarsızdır. son hızı kırar, yakıtı arttırır. yol tutuşu ve hakimiyet azalır.
-
onur cbf 150 nin derdi, sorunu bitmez.
-
adem80 adlı üyeden alıntı
onur cbf 150 nin derdi, sorunu bitmez.
Yiğidi öldürelim hakkını verelim. 17.000 Km. kullandım tık demedi 15 gün çalıştırmadım ilk marşta aldı. 2 yılda ampül bile patlamadı. Sadece benimki değil bir çok tanıdığımın cbf150side aynı. 35 derecede 400 km yol yaptım ben gidebilsem cbf 150 bir okadar daha giderdi vs. cbf150 iyidir iyi.
-
adem80 adlı üyeden alıntı
onur cbf 150 nin derdi, sorunu bitmez.
Adem hakkını yeme çıkardığı sıkıntılar 3-5 kuruşluk şeyler,yolda bırakmadı mesala hiç.
kafa sallama olayı benim motorda da var,en ufak bi darbe,kaza yana yatma olmadığı halde ellerimi bırakınca motor sapıtıyor.
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
-
tamam arkadaşlar doğru haklısınız ama ben ilk çıktığı günden itibaren hondaya bu modeli hiç yakıştıramadım. Cb çıktıktan sonra iyice soğudum. Cbf çok sıkıntılı bi model çıktı. Ateş olmayan yerden duman tütmez. Eğerki gene motor alacak olsam asla hondadan almam. 125, 150 cc için dediklerim. Tabiki hiç problemle karşılaşmayanlarda vardır. Ama ıstisnalar kaideyi bozmaz.
-
topcase sallama yapar ozellıkle agır bısı varsa ıcınde delı gıbı sallar vıtes dusurme konsuuna gelınce yaka yaka motorda yag kalmamıs olabılır
-
motofeste gittik yolda cenk yolun kenarın da video çekiyor
el sallayacam tek elimle, bırakamıyom gidonu o derece to-
katlıyor. daha sonra cenk baktı gidona boşluk yok bişi yok
motor daha evvel yattığından gidonun sağ tarafı azcık eğik-
ti onu düzelttik, titreme geçti sonra. anlamadım niye geçti
gidonu azcık düzeltmeyle geçtiğini de sanmıyorum. ön diskten
ses geliyordu cıyk cıyk diye, balata bir noktada diske deyiyor-
du, ondan olabilir diye düşünüyorum. bu cıyk sesini de hem
gaza basıp hem ön frene az basıp 1-2 km gittim ses kayboldu.
-
Benim motorunda her hangi bi yan yatması , kazası olmadığı halde gidonda elleri bırakınca sallama var. Tutmamaya devam ederseniz git gide artıyor, kesin düşürecek, arka çantayı çıkartıp denediğimde oldu, aynı devam ediyor, kesmedi. Gidonu tutucaz demek, zaten doğru olanda bu Km telini ön tekar saplamasının oradaki yerinden kolayca çıkartıp denemek lazım aslında, km teli yapıyor olabilir diye düşünüyorum. Çünki o kalın kablonun içinde bi yöne doğru kare şeklinde bi tel seyir halinde devamlı dönüyor. Yağsız kaldıysa, bi yerde aykırı bi büküm oluştuysa vb bu sallamayı yapabilme ihtimali oluşturabilir. Çünki gidonun hareketini yön verebilecek yönde dönüyor, lastik balanssız olsa ber bundan kaynaklansa motorun kafası zıplar, sağ sol yapmaz. Lastik hava basınçları ile zaten bi ilgisi olamaz. Faruk kardeşim, belkide senin motorda gidonu düzeltmeye çalışırken, km kablosu, içindeki telin daha serbest dönebileceği şekilde oynamış olabilir ve titreşimin de bu yüzden düzelmiş olabilir. Sadece bi tez. Yarın unutmazsam deniyeyim bakalım. Aslında km kablosunu gresle falan yağlamak lazım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:53 ----------
Reşit adlı üyeden alıntı
Debriyajı bırakırken gelen ses zincirin bolluğundan kaynaklanıyor. Gerdirtirsen sorun çözülecektir. Gidonun o şekilde hareket etmesi normal değil. Ben de 30000 km CBF kullandım, hiç bir zaman böyle sorun yaşamadım. Servise göstermekte fayda var.
Yok, yaw, arkadaşın tarif ettiği olay, debriyaj ve kavrama ile ilgili, zincir gerginliği ile veya dişliler ile hiç bir ilgisi yok. Debriyaj ve şanzıman kavrama olayı. Bu benim motorda mesela her zaman yapmıyor veya özellikle dikkat etmezsen anlamıyorsun bile. Ve motor sıcakken yapmaz. Soğukken, deb. ile motora ilk hareketi verdiğin an, kavramaya ilk başladığı anda hissediyorsun. Her cbf te yapmayabilir zaten.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:57 ----------
ygk adlı üyeden alıntı
üçten ikiye çekerken gelen ses zincir boşluğundan kaynaklanıyor olabilir, çok yüksek devirde ikiye atmaya çalışıyor olabilirsin, debiryaj tam kavramıyor olabilir, balata erimiş olabilir, balata tek taraflı aşınmış olabilir, kaçırıyor olabilir, debiryaj kolu ayarsızdır tam sıkmıyor olabilir ve böyle gider. bakmadan yorum yapmak çok zor.
1ci viteste yarım debiryaj bırakıp kavratarak ama gitmesine izin vermeyecek konumda motorunu tuttuğunda titreme yapması yani ileri yapıp bırakması ile kimsenin söylememiş olmasına şaşırdım mafsal boşluğundan kaynaklanıyor yüksek ihtimalle. çok tehlikeli bir durumdur yüksek hızlarda risk yaratır, hemen değiş bence kardeş. 20 tl civarında tutar. mafsalın şaseye bağğlandığı mille mafsal arasındaki boşluğu alır. burçlar boşluk yaptığı zaman teker sağ sol sallanır, sen kavrattığında motoru itmeye yetmeyecek güç arka tekere aktarılınca arka teker hafif sola yada sağa doğru kayar ki buda motorun çok az önce gitmesine sebep olur. daha sonra motorun eylemsizlik kuvveti bu güce tepki verir ve geri aynı konumuna geçer. sonra tekrar ve tekrar.
motoru orta sephaya alıp arka teker havada iken jant kollarından birinden tutup kendine doğru çekip bırak, teker sağ sol hareket ediyorsa ( motora arkadan bakarken sağa sola oynuyor ise ) mafsal burcudur...
gidonun hareket etmeside normal değil, bir tarafta fazla ağırlık olabilir. sürekli bir tarafa çekmiyor da sağ sol sallanam yapıyorsa lastik yanak yemiş olabilir, balanssızlık olabilir yada gidon başlığı ayarsızdır. son hızı kırar, yakıtı arttırır. yol tutuşu ve hakimiyet azalır.
Çok değerli bilgiler, teşekkürler.
-
Gidonda titreme bende de var. Ayrıca 5000-6000 devir arası bir de zırıltı sesim var .
Bilge değil sadece ahmaklar her şeyi bilir.
-
Yok beyler, bugün servis baktı gidonda cidden bi durum var, hafif çekme de var denildi bakılıcak bakalım yarın.
Ama debriyaj meselesınden eminim, patronumun da CBF150 si var, onda yok.
Ciddi ciddi ileri geri yapıyor kavramada.
Zincir bol değil tam gerginliğinde ve yağlı.
Ben debriyaj balatasının bitik veya debriyaj tasının çatlak olmasından şüpheleniyorum açıkçası.
Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.
-
motorun kafa sallaması ciddi ve tehlikeli bir sorundur, ön lastik, ön takım ve arka çantanın dengesiz ağırlığından yapar..debriyaja gelince tasın dibinde bi rulman var onu ve balatani değiştir ses kesilecektir..
-
ygk adlı üyeden alıntı
üçten ikiye çekerken gelen ses zincir boşluğundan kaynaklanıyor olabilir, çok yüksek devirde ikiye atmaya çalışıyor olabilirsin, debiryaj tam kavramıyor olabilir, balata erimiş olabilir, balata tek taraflı aşınmış olabilir, kaçırıyor olabilir, debiryaj kolu ayarsızdır tam sıkmıyor olabilir ve böyle gider. bakmadan yorum yapmak çok zor.
1ci viteste yarım debiryaj bırakıp kavratarak ama gitmesine izin vermeyecek konumda motorunu tuttuğunda titreme yapması yani ileri yapıp bırakması ile kimsenin söylememiş olmasına şaşırdım mafsal boşluğundan kaynaklanıyor yüksek ihtimalle. çok tehlikeli bir durumdur yüksek hızlarda risk yaratır, hemen değiş bence kardeş. 20 tl civarında tutar. mafsalın şaseye bağğlandığı mille mafsal arasındaki boşluğu alır. burçlar boşluk yaptığı zaman teker sağ sol sallanır, sen kavrattığında motoru itmeye yetmeyecek güç arka tekere aktarılınca arka teker hafif sola yada sağa doğru kayar ki buda motorun çok az önce gitmesine sebep olur. daha sonra motorun eylemsizlik kuvveti bu güce tepki verir ve geri aynı konumuna geçer. sonra tekrar ve tekrar.
motoru orta sephaya alıp arka teker havada iken jant kollarından birinden tutup kendine doğru çekip bırak, teker sağ sol hareket ediyorsa ( motora arkadan bakarken sağa sola oynuyor ise ) mafsal burcudur...
gidonun hareket etmeside normal değil, bir tarafta fazla ağırlık olabilir. sürekli bir tarafa çekmiyor da sağ sol sallanam yapıyorsa lastik yanak yemiş olabilir, balanssızlık olabilir yada gidon başlığı ayarsızdır. son hızı kırar, yakıtı arttırır. yol tutuşu ve hakimiyet azalır.
Hocam jantı sağa sola salladım. Boşluk yok..
Hangi viteste yaparsam yapayım bu oldu.
Daha aydınlatıcı olur sanırım.
Orta ayağa aldım, 5 e attım mesela debriyajı sıkmadan gazladım, arka lastik gayet hızlı döndü, yavaşça debriyajı kavrama noktasında tutunca takatakaktaktaktakattktaka ses geliyor, sanırım debriyaj kapağı tarafından geliyor.
Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.
-
onur o ses arka kampanadan geliyor olmasın? Yada ön dişli kutusunan. Ön dişli kutusunu sök bi bak. Zincir biyerlere sürtüyosa iz yapmıştır. Parlatmıştır veya aşındırmıştır orayı.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)