Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

CBF150'mdeki sorunlar. Yardımcı olurmusunuz ??

    REKLAM ALANI
  1. #1
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Merhabalar.

    26000 km de 2009 model bir CBF150 sahibiyim.

    Motorumda şuanda canımı sıkan 2 tane durum var.

    1. si, ise şu; 1. vitese attım, debriyajı kavrama noktasına getirip orda tutup gaz verince bir ileri geri ileri geri durumu oluyor. yani motor ileri geri ileri geri yapıyor.
    bunun başka bi yan etkisi ise şu sanırım, 3 le gidiyorum 2 ye attım, debriyajı yavaş yavaş bırakırken kavrama noktasında beklersem taktaktaktaktaktaktaktak diye bir ses geliyor motordan.

    2.si ise şu, mesela yolda gidiyorum ellerimi bırakırsam gidon sağ sol yalpa yapmaya başlıyor. bu normal değil çünkü başka cbf150ler kullanıyorum onlarda yok.

    Ön lastiğim pirelli mt65, havası 28 bar, ve jantta yamukluk yok..

    yardımcı olabilirseniz çok sevinirim
    Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Bunların hiç biri sorun değil, hepsi benim motorumda da var. 3 ten ikiye attığında kavrama aşamasında tak tak sesini duyduğunda deb yine sık ve yavaştan bırak, dişler tam karşı karşıya geldiğinde bunu yapmayacaktır. Ki zaten her zaman bunu yapmaz.

    Elleri bırakınca gidondaki titreşim bende de var. Ki ben bunu bi çok cbf te yaşadım. Zaten elleri bırakmadığımıza göre, bırakmamız gerektiğinden sorun yok. Çantayı söküp denedim, lastik hava basınçları ile oynadım. ortadan kalkmadı. Yani sorun değil.

    Debriyaj bi ileri bi geri durumu da debriyajda çok ufak oranda dengesiz aşınma vardır. Senin bahsettiğin 1. viteste kalkarken kavrama anında bi ileri bi geri değil aslında, bi ileri yapar bi bırakırmış gibi yapar, yani geri yapmaz. Bunu da zaten genellikle motor ve debriyaj soğukken ilk kalkışta hissedersin. Motorun şanzımanından vuw vuw vuw kavrama anında ses duyarsın. Isınınca bi daha hissetmezsin. Eğer ısınıncada devamlı yapıyorsa, çok yüksek oranda rahatsızlık veriyorsa o zaman sorgulanabilir. Benim motorda da çok ufak oranda oluyor bu. Bahsettiklerin çok ufak şeyler aslında. Yani rahat ol, motorunda bişey yok Şimdiye kadar iki tane sıfır cbf sahibi oldum. İkisinde de yaşadım. Ama sorun mu asla değil, sürüş konforunu veya güvenliğini olumsuz etkileyecek bi sıkıntı yok.

    Vitesli motorun böyle ufak tefek şeylerini görmeyeceksin. Yapar

    Bende motorumu sıfır aldım. 2011 model 25 bindeyim. Bunlar ilk baştan beri vardı.

  3. #3
    jackal_64 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2008
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900
    yaa ethem bendede var gidon titremesi baya sağ sol yapıyor tutmasam takla atıcaz valla bende sana bunu soracaktım konusu açılmışken iyi oldu sordum sorun değil diyosun yanii ben baya bi kıllandım bi tanıdıkta kanuni kros var onda bile yok bu kadar sağ so yok cbf de neden var anlamadım

  4. #4
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Alıntı jackal_64 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yaa ethem bendede var gidon titremesi baya sağ sol yapıyor tutmasam takla atıcaz valla bende sana bunu soracaktım konusu açılmışken iyi oldu sordum sorun değil diyosun yanii ben baya bi kıllandım bi tanıdıkta kanuni kros var onda bile yok bu kadar sağ so yok cbf de neden var anlamadım
    Ya rahat ol, gidon benimde böyle, bırakıyorum giderken, titremeye başlıyor, titreşim git gide artıyor, taki tutmazsam kesin düşürecek. Gidonunun tutmak için olduğu düşünülürse sorun zaten yok. Honda bunu bilerek yapmış olmasın. Güvenlik önlemi, kullanıcı gidonu hiç bırakmasın diye falan Sorun yok, rahat ol. Gidonu bırakmıcaz olcak bitcek

  5. #5
    Tsubasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2011
    Şehir
    34-10-35
    Motosikleti
    Demir At
    2. sorun gidondan da
    ilk sorunda kavrama tam ayırmıyor mu , yada debriyaj kaçırıyor olabilir
    # motosikletle.blogspot

  6. #6

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Bence sorun olabilir, neden öyle yapsın ki, bisiklet bile yapmaz bu dediğinizi.

  7. #7
    Reşit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2009
    Debriyajı bırakırken gelen ses zincirin bolluğundan kaynaklanıyor. Gerdirtirsen sorun çözülecektir. Gidonun o şekilde hareket etmesi normal değil. Ben de 30000 km CBF kullandım, hiç bir zaman böyle sorun yaşamadım. Servise göstermekte fayda var.

  8. #8

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    üçten ikiye çekerken gelen ses zincir boşluğundan kaynaklanıyor olabilir, çok yüksek devirde ikiye atmaya çalışıyor olabilirsin, debiryaj tam kavramıyor olabilir, balata erimiş olabilir, balata tek taraflı aşınmış olabilir, kaçırıyor olabilir, debiryaj kolu ayarsızdır tam sıkmıyor olabilir ve böyle gider. bakmadan yorum yapmak çok zor.

    1ci viteste yarım debiryaj bırakıp kavratarak ama gitmesine izin vermeyecek konumda motorunu tuttuğunda titreme yapması yani ileri yapıp bırakması ile kimsenin söylememiş olmasına şaşırdım mafsal boşluğundan kaynaklanıyor yüksek ihtimalle. çok tehlikeli bir durumdur yüksek hızlarda risk yaratır, hemen değiş bence kardeş. 20 tl civarında tutar. mafsalın şaseye bağğlandığı mille mafsal arasındaki boşluğu alır. burçlar boşluk yaptığı zaman teker sağ sol sallanır, sen kavrattığında motoru itmeye yetmeyecek güç arka tekere aktarılınca arka teker hafif sola yada sağa doğru kayar ki buda motorun çok az önce gitmesine sebep olur. daha sonra motorun eylemsizlik kuvveti bu güce tepki verir ve geri aynı konumuna geçer. sonra tekrar ve tekrar.

    motoru orta sephaya alıp arka teker havada iken jant kollarından birinden tutup kendine doğru çekip bırak, teker sağ sol hareket ediyorsa ( motora arkadan bakarken sağa sola oynuyor ise ) mafsal burcudur...

    gidonun hareket etmeside normal değil, bir tarafta fazla ağırlık olabilir. sürekli bir tarafa çekmiyor da sağ sol sallanam yapıyorsa lastik yanak yemiş olabilir, balanssızlık olabilir yada gidon başlığı ayarsızdır. son hızı kırar, yakıtı arttırır. yol tutuşu ve hakimiyet azalır.
    ethemm76 bunu beğendi.

  9. #9
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    onur cbf 150 nin derdi, sorunu bitmez.

  10. #10
    Ercument - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    İst./Zeytinburnu/K.Çekmece
    Motosikleti
    CBF150
    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    onur cbf 150 nin derdi, sorunu bitmez.
    Yiğidi öldürelim hakkını verelim. 17.000 Km. kullandım tık demedi 15 gün çalıştırmadım ilk marşta aldı. 2 yılda ampül bile patlamadı. Sadece benimki değil bir çok tanıdığımın cbf150side aynı. 35 derecede 400 km yol yaptım ben gidebilsem cbf 150 bir okadar daha giderdi vs. cbf150 iyidir iyi.
    007mac, onurpark ve Nicat bunu beğendiler.

  11. #11
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    onur cbf 150 nin derdi, sorunu bitmez.
    Adem hakkını yeme çıkardığı sıkıntılar 3-5 kuruşluk şeyler,yolda bırakmadı mesala hiç.

    kafa sallama olayı benim motorda da var,en ufak bi darbe,kaza yana yatma olmadığı halde ellerimi bırakınca motor sapıtıyor.
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  12. #12
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    tamam arkadaşlar doğru haklısınız ama ben ilk çıktığı günden itibaren hondaya bu modeli hiç yakıştıramadım. Cb çıktıktan sonra iyice soğudum. Cbf çok sıkıntılı bi model çıktı. Ateş olmayan yerden duman tütmez. Eğerki gene motor alacak olsam asla hondadan almam. 125, 150 cc için dediklerim. Tabiki hiç problemle karşılaşmayanlarda vardır. Ama ıstisnalar kaideyi bozmaz.
    ERROR88 bunu beğendi.

  13. #13
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA NC 750 integra 2024 forza 250
    topcase sallama yapar ozellıkle agır bısı varsa ıcınde delı gıbı sallar vıtes dusurme konsuuna gelınce yaka yaka motorda yag kalmamıs olabılır
    www.erkakurye.com

  14. #14
    farcob - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2009
    Şehir
    maltepe istanbul
    Motosikleti
    honda cbf 150
    motofeste gittik yolda cenk yolun kenarın da video çekiyor
    el sallayacam tek elimle, bırakamıyom gidonu o derece to-
    katlıyor. daha sonra cenk baktı gidona boşluk yok bişi yok
    motor daha evvel yattığından gidonun sağ tarafı azcık eğik-
    ti onu düzelttik, titreme geçti sonra. anlamadım niye geçti
    gidonu azcık düzeltmeyle geçtiğini de sanmıyorum. ön diskten
    ses geliyordu cıyk cıyk diye, balata bir noktada diske deyiyor-
    du, ondan olabilir diye düşünüyorum. bu cıyk sesini de hem
    gaza basıp hem ön frene az basıp 1-2 km gittim ses kayboldu.

  15. #15
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Benim motorunda her hangi bi yan yatması , kazası olmadığı halde gidonda elleri bırakınca sallama var. Tutmamaya devam ederseniz git gide artıyor, kesin düşürecek, arka çantayı çıkartıp denediğimde oldu, aynı devam ediyor, kesmedi. Gidonu tutucaz demek, zaten doğru olanda bu Km telini ön tekar saplamasının oradaki yerinden kolayca çıkartıp denemek lazım aslında, km teli yapıyor olabilir diye düşünüyorum. Çünki o kalın kablonun içinde bi yöne doğru kare şeklinde bi tel seyir halinde devamlı dönüyor. Yağsız kaldıysa, bi yerde aykırı bi büküm oluştuysa vb bu sallamayı yapabilme ihtimali oluşturabilir. Çünki gidonun hareketini yön verebilecek yönde dönüyor, lastik balanssız olsa ber bundan kaynaklansa motorun kafası zıplar, sağ sol yapmaz. Lastik hava basınçları ile zaten bi ilgisi olamaz. Faruk kardeşim, belkide senin motorda gidonu düzeltmeye çalışırken, km kablosu, içindeki telin daha serbest dönebileceği şekilde oynamış olabilir ve titreşimin de bu yüzden düzelmiş olabilir. Sadece bi tez. Yarın unutmazsam deniyeyim bakalım. Aslında km kablosunu gresle falan yağlamak lazım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:53 ----------

    Alıntı Reşit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyajı bırakırken gelen ses zincirin bolluğundan kaynaklanıyor. Gerdirtirsen sorun çözülecektir. Gidonun o şekilde hareket etmesi normal değil. Ben de 30000 km CBF kullandım, hiç bir zaman böyle sorun yaşamadım. Servise göstermekte fayda var.
    Yok, yaw, arkadaşın tarif ettiği olay, debriyaj ve kavrama ile ilgili, zincir gerginliği ile veya dişliler ile hiç bir ilgisi yok. Debriyaj ve şanzıman kavrama olayı. Bu benim motorda mesela her zaman yapmıyor veya özellikle dikkat etmezsen anlamıyorsun bile. Ve motor sıcakken yapmaz. Soğukken, deb. ile motora ilk hareketi verdiğin an, kavramaya ilk başladığı anda hissediyorsun. Her cbf te yapmayabilir zaten.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:57 ----------

    Alıntı ygk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üçten ikiye çekerken gelen ses zincir boşluğundan kaynaklanıyor olabilir, çok yüksek devirde ikiye atmaya çalışıyor olabilirsin, debiryaj tam kavramıyor olabilir, balata erimiş olabilir, balata tek taraflı aşınmış olabilir, kaçırıyor olabilir, debiryaj kolu ayarsızdır tam sıkmıyor olabilir ve böyle gider. bakmadan yorum yapmak çok zor.

    1ci viteste yarım debiryaj bırakıp kavratarak ama gitmesine izin vermeyecek konumda motorunu tuttuğunda titreme yapması yani ileri yapıp bırakması ile kimsenin söylememiş olmasına şaşırdım mafsal boşluğundan kaynaklanıyor yüksek ihtimalle. çok tehlikeli bir durumdur yüksek hızlarda risk yaratır, hemen değiş bence kardeş. 20 tl civarında tutar. mafsalın şaseye bağğlandığı mille mafsal arasındaki boşluğu alır. burçlar boşluk yaptığı zaman teker sağ sol sallanır, sen kavrattığında motoru itmeye yetmeyecek güç arka tekere aktarılınca arka teker hafif sola yada sağa doğru kayar ki buda motorun çok az önce gitmesine sebep olur. daha sonra motorun eylemsizlik kuvveti bu güce tepki verir ve geri aynı konumuna geçer. sonra tekrar ve tekrar.

    motoru orta sephaya alıp arka teker havada iken jant kollarından birinden tutup kendine doğru çekip bırak, teker sağ sol hareket ediyorsa ( motora arkadan bakarken sağa sola oynuyor ise ) mafsal burcudur...

    gidonun hareket etmeside normal değil, bir tarafta fazla ağırlık olabilir. sürekli bir tarafa çekmiyor da sağ sol sallanam yapıyorsa lastik yanak yemiş olabilir, balanssızlık olabilir yada gidon başlığı ayarsızdır. son hızı kırar, yakıtı arttırır. yol tutuşu ve hakimiyet azalır.
    Çok değerli bilgiler, teşekkürler.

  16. #16
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Gidonda titreme bende de var. Ayrıca 5000-6000 devir arası bir de zırıltı sesim var .
    Bilge değil sadece ahmaklar her şeyi bilir.

  17. #17
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Yok beyler, bugün servis baktı gidonda cidden bi durum var, hafif çekme de var denildi bakılıcak bakalım yarın.

    Ama debriyaj meselesınden eminim, patronumun da CBF150 si var, onda yok.

    Ciddi ciddi ileri geri yapıyor kavramada.

    Zincir bol değil tam gerginliğinde ve yağlı.

    Ben debriyaj balatasının bitik veya debriyaj tasının çatlak olmasından şüpheleniyorum açıkçası.
    Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.

  18. #18
    delileoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    motorun kafa sallaması ciddi ve tehlikeli bir sorundur, ön lastik, ön takım ve arka çantanın dengesiz ağırlığından yapar..debriyaja gelince tasın dibinde bi rulman var onu ve balatani değiştir ses kesilecektir..

  19. #19
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Alıntı ygk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    üçten ikiye çekerken gelen ses zincir boşluğundan kaynaklanıyor olabilir, çok yüksek devirde ikiye atmaya çalışıyor olabilirsin, debiryaj tam kavramıyor olabilir, balata erimiş olabilir, balata tek taraflı aşınmış olabilir, kaçırıyor olabilir, debiryaj kolu ayarsızdır tam sıkmıyor olabilir ve böyle gider. bakmadan yorum yapmak çok zor.

    1ci viteste yarım debiryaj bırakıp kavratarak ama gitmesine izin vermeyecek konumda motorunu tuttuğunda titreme yapması yani ileri yapıp bırakması ile kimsenin söylememiş olmasına şaşırdım mafsal boşluğundan kaynaklanıyor yüksek ihtimalle. çok tehlikeli bir durumdur yüksek hızlarda risk yaratır, hemen değiş bence kardeş. 20 tl civarında tutar. mafsalın şaseye bağğlandığı mille mafsal arasındaki boşluğu alır. burçlar boşluk yaptığı zaman teker sağ sol sallanır, sen kavrattığında motoru itmeye yetmeyecek güç arka tekere aktarılınca arka teker hafif sola yada sağa doğru kayar ki buda motorun çok az önce gitmesine sebep olur. daha sonra motorun eylemsizlik kuvveti bu güce tepki verir ve geri aynı konumuna geçer. sonra tekrar ve tekrar.

    motoru orta sephaya alıp arka teker havada iken jant kollarından birinden tutup kendine doğru çekip bırak, teker sağ sol hareket ediyorsa ( motora arkadan bakarken sağa sola oynuyor ise ) mafsal burcudur...

    gidonun hareket etmeside normal değil, bir tarafta fazla ağırlık olabilir. sürekli bir tarafa çekmiyor da sağ sol sallanam yapıyorsa lastik yanak yemiş olabilir, balanssızlık olabilir yada gidon başlığı ayarsızdır. son hızı kırar, yakıtı arttırır. yol tutuşu ve hakimiyet azalır.

    Hocam jantı sağa sola salladım. Boşluk yok..

    Hangi viteste yaparsam yapayım bu oldu.

    Daha aydınlatıcı olur sanırım.

    Orta ayağa aldım, 5 e attım mesela debriyajı sıkmadan gazladım, arka lastik gayet hızlı döndü, yavaşça debriyajı kavrama noktasında tutunca takatakaktaktaktakattktaka ses geliyor, sanırım debriyaj kapağı tarafından geliyor.
    Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.

  20. #20
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    onur o ses arka kampanadan geliyor olmasın? Yada ön dişli kutusunan. Ön dişli kutusunu sök bi bak. Zincir biyerlere sürtüyosa iz yapmıştır. Parlatmıştır veya aşındırmıştır orayı.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)