Honda vt 750 shadow sarsıntılı çalışma problemi
Reklamlar
-
arkadaşlar öncelikle merhaba. motosiklet ilgim öncelere dayansa da tanışmam 3-5 ay önceye dayanıyor. kendi motorumu da 1 ay önce aldım. ilk motorum ne yazık ki yanlış arkadaş seçimim yüzünden Honda 750 shadow oldu. yanlış arkadaş büyükten başla diyen arkadaştır. ben de 2 aylık araştırmam sonunda bu motorla buluştum. 1000 kmbir yol maceram var. shadowla da iyi anlaşıyoruz vs. bugün bir trafiğe yakalandım şehir içinde dur kalk dur kalk bir kaç tur atıp döndüğümde motorun sesinin farklı ve sarsıntılı olduğunu farkettim. iki tane motor tek bir motosikletin içinde çalışıyor gibiydi. egsozun da sesi farklılaşmış tekleme yapar şekildeydi. 1 saat kadar bekleyip tekrar çalıştırdım yine aynı durumda acep ne ola ki? fikirlerini belirtecek arkadaşlara şimdiden teşekkür ediyorum. saygılar.
Reklamlar
-
Çift silindir olan motorun bir silindiri stabil çalışmıyor gibi görünüyor. Ateşleme sorunu olması muhtemeldir.
-
Silindirin biri ateşleme yapmıyor gibi geldi bana, en kolay egsozlara elini yaklaştır birinden hiç egsoz gazı gelmiyorsa bunu anlarsın. Sorunun buysa en basit arıza buji pipon çıkmıştır, birazcık daha maliyetlisi ise bujin yanmıştır..
Gerçi egsozun tek egsoz çıkışı ise bu dediğim kontrolü, bujiyi pipo ile beraber söküp, şasinin görünmeyen birine değdirip kıvılcım çıkmadığını kontrol ederek anlayabilirsin..
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
çift egsoz var yarın dediklerinizden yola çıkacam. tekrar teşekkürler.
-
..sabah ilk olarak buji pipolarına baktım çıkma var mı diye yoktu. ben şöyle kabaca bi daha pipoları söktüm taktım. sonra motoru çalıştırdım. sarsıntı da dünkünden azdı. hatta yok gibiydi. egsozun ikisinden de gaz geliyordu. bi süre rölantide çalışsın diye beklerken 20 saniye sürmedi egsoz bi kaç tekledi istop etti. biraz sonra bi daha çalıştırdım 10 saniye bile sürmedi yine istop etti. daha sonra vitese alıp öyle çalıştırıyım dedim. baktım vites de değişmiyor çalışırken. kapalıyken vitesi değiştirmeyi denedim ama boşta kalıyor. sonra tekrar denedim marşı almakta zorlanıyor alsa da hemen kapanıyor. sorun bujilerde diyebilir miyiz? yoksa başka bir problem olabilir mi? ona göre bujileri sipariş etmeyi düşünüyorum arkadaşlar.
-
aateşleme yapmıyor tek tarafın bujisi
o yüzden sarsıntılı çalışıyor ikisini birden değiştir sorunun kalmaz
birde pipoları sökmüşsün ordanda bujileri söküpte sorunlumu diye baksaydınya
-
canerol sabah işe gecikirdim o zaman çok haşır neşir değilim daha öyle sök tak işlerinde
-
Motorunda silindir başına çift buji var. Bujilerin birisi çalışmasa da çok sorun olmaması gerek. Sorun ateşleme bobininde de olabilir. Sorunu tam olarak belirlemeden boşuna buji alma bence.
-
Shadow başlangıç için bence de doğru bir seçim olmamış! çok seri bir motosiklet olmasa da ağır ve hantal oluşu yavaş manevralarda sıkıntı yaratıyor, bu da sürüş tekniğini geliştirene kadar sürekli kas gücü kullanmak demek..
Ben motorun vitese geçmedeki sıkıntısını anlamadım açıkçası, motor çalışmazken vitese geçmeyebilir doğru ama çalıştıktan sonra rahat bir şekilde birinci vitese geçmesi gerekir, geçmiyorsa ciddi sıkıntıların habercisi olabilir! Eğer motorun geçmişini bilmiyorsanız ve aldıktan sonra genel bir bakım yaptırmadıysanız en yakın zamanda düzgün bir servise götürüp; yağ, yağ filtresi, radyatör suyu, debriyaj teli, sübap ayarı, karbüratör ayarı, fren hidrolik sıvısı, şaft yağı ve diğer önemli parçaları kontrol ettirmenizi-gerekiyorsa da değiştirmenizi tavsiye ederim!
-
evet sorunu tam olarak belirlemekte fayda var. şehir içinde evet yavaş manevralarda az da olsa bi sıkıntısı oluyor doğru söylüyorsun. 'çalışırken vitese geçmiyor' yanlış yazmışım kusura bakmayın. sadece kontağı açıp direk vitese geçirmeye çalışmıştım. yani motor çalışmıyor, sadece kontak açıktı vitese geçirmeyi denediğimde. motor'u 14500 km de aldım. 2006 model 12000 bakımı yapılmış faturası var. ama ondan sonra pek bir şey yapılmamış garajda yatmış. aküsünü sıfır aldım şu anda 15500.'de 3500 km'de ne bakım isteyebilir açıkcası tam bilmiyorum. sinop'ta yaşıyorum buralarda honda servisi de yok. en yakın kastamonu'da. çalıştırırsam servisine gitmeyi düşünüyorum bakalım.
-
abi öyle subablara can sıkıntısına ellenmez çabuk bozulan bir parça değildir çünkü
ateşlemene bak düzensiz ateşlemeden yapar birde karbürator avans ayarı işini görür
-
Motor çalışmazken vitese geçmemesi normal, ben de her zaman motoru viteste bırakırım, bazen vitese geçirmek için tekrar çalıştırıp geçiriyorum, sıkıntı yok yani.
Motorun 3500km önce bakımı hakkıyla yapılmışsa normalde 2500km daha sorunsuz gider çünkü shadow için bakım aralığı 6bin dir, ama bence yeni motor alındığı zaman her ihtimale karşı yağ ve filtre değişmekte fayda var! Ayrıca motor yatmışsa yağ zamanla özelliğini kaybetmiş olabilir, işinin ehli bir ustanın görmesinde her zaman fayda var, değişim zamanı gelmiş bir debriyaj teli seni yolda bıraktıktan sonra kıymeti kalmaz!
Sübab ayarı eğer usta gerekli görürse yaptırmakta fayda var, ama motorun çalışması iyiyse elletmeye gerek yok tabiki!
-
usta her motorda subab ayarı ihtiyacı duyar :-)
herkes para onların gözünde , neyse sende zamanla öğrenirsin
-
12000 bakımda gerekiyorsa zaten subap ayarı yapılıyor kontrol ediliyor
3000 sonrasında bu motor subap ayarı istemez
çinli tek silindir 100 lüklerle karıştırmayasınız
-
zıppirman benim vn 800 13binde usta senkron yap dedim bu motorun subablara motor inmedikce elleto dedi .
Başkasına gittim sesi hoşuma gitmiyor diye eksantrik zincirinden ses geliyor subab ayarı ve zincir değişimi dedi 350 tl :-)
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:25 ----------
zıppirman benim vn 800 13binde usta senkron yap dedim bu motorun subablara motor inmedikce elleto dedi .
Başkasına gittim sesi hoşuma gitmiyor diye eksantrik zincirinden ses geliyor subab ayarı ve zincir değişimi dedi 350 tl :-) dedi
ama ben bakım olarak sadece yağ değişimi ve yağlama yaparım
-
mterayes26 adlı üyeden alıntı
zıppirman benim vn 800 13binde usta senkron yap dedim bu motorun subablara motor inmedikce elleto dedi .
Başkasına gittim sesi hoşuma gitmiyor diye eksantrik zincirinden ses geliyor subab ayarı ve zincir değişimi dedi 350 tl :-)
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:25 ----------
zıppirman benim vn 800 13binde usta senkron yap dedim bu motorun subablara motor inmedikce elleto dedi .
Başkasına gittim sesi hoşuma gitmiyor diye eksantrik zincirinden ses geliyor subab ayarı ve zincir değişimi dedi 350 tl :-) dedi
ama ben bakım olarak sadece yağ değişimi ve yağlama yaparım
Bence yeterli usta dediğin para yiyici bu ülkede
başka ismi varsa bilemem,
dolayısı ile fazla kafayı karıştırmamak lazım diye düşünüyorum
arkadaşın ilk motoru ve bilmediğini söylüyor
bu anlattığı ses düzensizlkiği wt 750 nin aksak sesi bile olabilir.
-
aynen oda olabilir sesi dinlemek lazım
hele benim vn yi dinlese motoru geri iverir . Abi 5 aydır bu makineye biniyorum hala yeni öğrendiğim şeyler oluyor
-
Bak bakalım arkadaşım linkin 2. dakikasından sonraki sese benziyormu ritim olarak sendeki ses,gürültüyü doşver standart egsozla olacak iş değil zaten ritim önemli dinle cevap yaz.
http://www.youtube.com/watch?v=gRxsfbcDsO0
buradada tüm video tekleme dediğin gibidir
http://www.youtube.com/watch?v=upP9T...eature=related
-
iki videoda ses çok normal
1. Videoda sadece ilk dakikalarda rölanti yüksek jikle çekili olabilir
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:20 ----------
chopper motorlar ısındıkca farklı ritim ve sesle çalışır
keşke motorum her zaman soğuk hali gibi çalışsa
-
Yahu dur hele derdin sahibi birşey desin )
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)