yanlış eksantrik ayarı herhalde :(
-
selamün alayküm hayırlı akşamlar tüm motosiklet tutkunu dostlar....
motorum 125 kt.150 cc kit + karbüratör var..
uzun zamandır giremiyordum foruma (evlilik vs ) ,uzun zamandır motorumla bir problemi çözmeye çalışıyorum ...
4 ay önce motordan hafif bir uğultu gelmeye başlamıştı (yağ eksikliğinden ) .karank bilyalarından dedi ustalar.motoru hemen parçaladım krankı elime aldım ve evet sorun sol taraftaki bilyede idi...
bilye fiyatı 25 tl civarında idibende 60 tl'ye yeni krank aldım ve motoru topladım...
sonuç süper 'di ses yoktu artık ama motor üst devirlere eskisi kadar rahat çıkmamaya; son viteste gazın yarıdan sonrasını çok yememeye başladı .karbüratörü ne kadar ayarlarsam ayarlayayım gaz kolunu bırakıp yeniden gaz acınca 1,2 saniye patırdıyor ondan sonra gaz yiyor (eskisi kadar rahat gaz yemiyor ama )
+ 200 km kadar bindikten sonra bdide eksantiriğin oralardan şıkırtı gelmeye başladı.hızlanma,son hız vs düştü ( gaz kolunun tamamına tepki vermiyor artık.daha önce 100'le giderken gazı açtığımda 120'ye hemen cıkıyordu,
1 ,2 ustaya sordum şıkırtının sebebini eksantiriğin pulunu koymamammış ...
yalnız diğer problemin kaynağı nedirki.eksantiriği tam ayarlayamadım herhalde ,buda subap zamanlamasını değiştirmiş olabilirmi acaba .
ŞÖYLE AYARLADIM EKSANTRİĞİ;altenatörün üstündeki kapağı açtım ve subap işaretli olan yer geldiğinde eksantriği tam yukarı bakacak şekilde ayarladım ....
şimdiden teşekkürler
Reklamlar
-
cevapları bende bekliyorum
-
hakikaten bu cg lerde egzantrik zinciri yok. Yerine itecekler var. Bu iteceklere hareket veren iki dişli var. Biri alltta, motor bloğunda, biri silindir bloğunda. 2 dişli. Bu dişliler motoru takarken nasıl ayarlanır? Üstlerinde işaret falan varmı? Bi bilen yazarsa seviniriz.
-
kardeşim alıyosunuz bu motorları ondan sonra eksantirik supap filan bitmiyo dertler cbf alın bak hiç sorun çıkıyo mu
-
allah için cbf de hiç sorun çıkmıyo atma niyazi, din kardeşiyiz. Mavi motor senin motor ne marka? Şunu fotosuyla bi yüklesene? Hani motorunun üstüne uzanırken.
-
altta iki dişli vardır küçük sente ayarı dediğimiz ve büyük ihtimal o noktaları birbirine denk gelmeden topladın ve sente kayık büyük ihtimal kontrol et derim
-
imam abi ben cg 125 aldım honda motoru söktük geçenlerde birde ne göreyim senteyi getirdiğim halde siboplar sıkıydı neyse alternatörün orayı söktüm eksantriği söktüm ne göreyim dişliyi yanlış takmışlar biz düzelttik geri taktık şuan motorun randuma iyi eğer şüpheleniyorsan kendi motorundan sök bak derim iki dişli bir birine takılırken iki nokta bir birine gelecek şekilde takılması gerek yoksa sentesi kayar
-
işaret olayına girmeden, daha kabaca bir muayene yöntemi var: üst kapağı ve bujiyi sök, motoru yavaşça çevirip sibopları bindirme denen pozisyona getir. (motoru döndürürken sibopları izle, öyle bir an gelir ki her iki horoz da hafif basık kalır, buna sibop bindirmesi denir) işte tam o noktada piston en tepede olmalı, yani manyetodaki gözetleme kapağından baktığında volandaki T işareti, bloktaki çizgiyle aynı hizaya gelmiş olmalı.
-
teşekkür edrim
ben ayarı T işaretine göre yapmamıştım . . .
takarken volandaki subap işaretini bloktaki çizgiye hizaladım ve subap iteceklerini çalıştıran eksantrik dişlinin sivri yerini yukarı bakacak şekilde ayarlamıştım . . .
-
Abicim, bu konuda pek bi bilgim yok ama bir çok arkadaşımda var bu durum.
Son gaz giderken gaz yemez oluyor sonra birden alıyor, bunun nedenini onlara sorduğumda eksantirik demişlerdi. Yapılacak birşey yokmuş öyle dediler.
[B][COLOR="#000000"]Vidaları sök, parçaları temizle ve tekrar topla.[/COLOR][/B]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)