Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Debriyaj ince ayar hakkında Bilgi

    REKLAM ALANI
  1. #1
    varan22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2009
    Motosikleti
    2004 ybr 125
    Slm arkadaşlar aşağıda ki videonun 2:10 süresinde motorsiklet balatasının tam orta kısmındaki vidanın nasıl sıkılmasını gerektiğini anlatıyor.
    Sanırım yumuşak olarak bir sıkmadan sonra bir tur geri çevirerek kontra ile sabitliyor. Bu konu debriyaj balatasını kendi değişecekler için
    oldukça önemli. Kendim ise ybr nin balatalarını değişirken debriyaj taşının orta noktasında bulunan ve balataların ayrılmasına yarıyan
    bu vidayı sanırım fazla sıkmıştım ve daha 1000 km olmasına rağmen motor tekrar kalkışlarda titremeye ve yeni balata istemeye başladı.
    Şimdi bilgisi olan arkadaşlardan ricam acaba yeni bir balata seti alıp tekrar değişmemmi gerek yoksa sadece debriyaj kapağını açıp
    fazla sıktığım bu vidayı videodaki gibi ayarlayayıp kapatmaklamı yetiniyim.
    Videodaki motorsiklet evet farklı ama diğer başka model motorsikletlerinde ayar kısmı hep aynı. Birde ingilizcesi olan arkadaşlar acaba
    bu videoda ne denildiğini tercüman ederse herkes bilgilendirilmiş olur. Teşekkürler


    http://www.youtube.com/watch?v=Zl92w...e=results_main


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    varan22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2009
    Motosikleti
    2004 ybr 125

    sanırım forma ustalar pek takılmıyo

  3. #3
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Dostum kendi işini kendin yapmaya çalışmak zaten başlı başına medeni cesaret isteyen bişiy,
    Tebrik ederim Şahsen...

    bir dahaki sefere ilk yaptığın işleri çok dikkatli yap,
    ve gerekırse resımle ,,yaz,,çiz vs işaretle yani...

    o vıdayı ayar yapmak ıcın bıraz gevşet kapağı kapat sıkma ama,
    debrıyaj levyesını sık elın ıle o sekılde ayar yapacaksın,
    eğer balataların ayırmıyor ise balatayı sıyırır,
    kavramıyor ise yıne aynı,
    evet ince ayar meselesı,

    imkanın varsa balatayı değiştir,
    ve kesinlikle aldığın balatalarında ASK veya KJT olsun,
    5,,,10 liralık balata alma aksı taktırde 1000,,,2000 km içinde aynı sorun ıle karsılasabılırsın...


    Kolay gelsın,,,
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  4. #4

    Üyelik
    18 Kasım 2010
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı varan22 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://b1209.hizliresim.com/11/c/cwcck.jpg
    sanırım forma ustalar pek takılmıyo
    Tam olarak nasıl sıkmak gerekiyor bu somunu. Bir de ortasına takılan aparatın adı nedir ?

  5. #5

    Üyelik
    17 Aralık 2010
    kalkışlardaki titremenin ayarla ilgisi yok, kullandığın balata yaramaz. ayar bozuk olsa debriyaj ya kaydırır ya da ayırmaz. bence işi garantiye almak için balatayı orijinal yamaha olarak al. ancak o bile bozuk çıkabilir, bildiğim kadarıyla markalar debriyaj balatasına garanti vermiyor. bir de sana bir püf noktası söyleyeyim: debriyaj kapağını her söktüğünde yağ süzgecini temizle, ya da yenisiyle değiştir (yukarıdaki resme göre fren pedalının tam arkasında kalıyor, plastik dişlinin altında
    )

  6. #6
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı varan22 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İngilizcesi olan arkadaşlar bu videoda ne denildiğini tercüme ederse herkes bilgilenmiş olur.
    Üst düzey bi İngilizcem yok fakat anladığım kadarını çevirmeye çalıştım, umarım işinize yarar ( yanlışım varsa düzeltiniz arkadaşlar )


    http://www.youtube.com/watch?feature...2wwLiNwE#t=97s

    Kapağı açıyor ve...

    (1:39 - 1:48) Bu sizin kavrama takımınız. Burada ayar vidası ve kontra somununu görebilirsiniz.

    (1:48 - 2:12) Kontra somunu uygun ölçüdeki anahtar ile geri çevirerek gevşetiniz ve uzun bir alyan anahtar ile vida kendini gerçekten dışarıya bırakana kadar çeviriniz.

    (2:12 - 2:23) Sonrasında vidanızı alacaksınız ve bir direnç hissedene kadar çevireceksiniz.

    (2:23 - 2:30) Nezaman ki çok hassas, çok nazik bi direnç hissettiniz, vida ile daha fazla oynamayı bırakın, sonuna gelmişsiniz demektir,

    (2:30 - 2:45) yarım tur geriye çevireceksiniz, ve bu pozisyonda sabit tutup kontra somunuzuda sabitleyeceksiniz.

    (2:45 - 2:58) Alyan ile vidanızı sabit tutarken uygun anahtarı alıp sertçe sıkın, bu konuda doğru güç değerleri yoktur çünkü bu somuna tork anahtarı ile müdahale edemezsiniz, siz sadece çok sert sıkın.

    (2:58 - 3:00) Böylelikle kavrama takımınız ayarlanmış oldu.

    Hiç aklımda olmayan fakat herzaman karşılaşılabilecek bi konu hakkında bende sayenizde az da olsa bilgi sahibi oldum, teşekkürler, kolay gelsin
    Ahmanamra bunu beğendi.
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  7. #7
    varan22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2009
    Motosikleti
    2004 ybr 125
    Tercümanlık yapan arkadaşa ve diğer mesaj sahiplerine teşekkürler. Bu konu baya aklıma takılmıştı bilmiyen arkadaşlarda sanırım faydalanmış olacak. Açıkcası parçalar hariç sadece debriyaj balatası değişimine işçilik olarak 50 tl vermek bana pek mantıklı gelmiyor. Aslında balata değiştirmek pekte zor birşey değil fakat bilinçli şekilde yapılması gerek. Ustaların balata değişiminde yeni balataları hiç yağa daldırmadan kuru kuru taktığına kendim bire bir şahidim. Birde yukarda karaisa nicli arkadaşın dediği gibi üzerinde yamaha yazıp yan sanayi balatalar piyasada çok kime inanıp alacağımızda şansa kalmış bir durum. Kesinlikle bandrole veya etikete aldanmayın


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)