Konjektör 4 kablolu
Kırmızı,sarı,beyaz ve yeşil. Motor aküyü şarj etmiyordu ve farlar ölü gibi yanıyordu aküyü söküp motoru çalıştırdım ölçü aletiyle gaza bastığımda gelen voltajı ölçtüm maximum 3.50 volt elektrik geliyordu. Konjektör arızalı heralde dedim motorcuya gittim aynı konjektörden takıp denedik sorun düzelmemişti hala motor 3,50 volt elektrik üretiyordu. Motorcu arkadaş yeşil kabloyu söktü hafif gaz verince motor canavar gibi elektrik üretmeye başladı farlar mükemmel yanıyordu. Eski konjektörü yeşil uç boşta olacak şekilde takıp biraz turladım motorla aküyüde şarj etti. Akü kutup başlarını söküp gelen voltajı ölçüm gaz verme durumuna göre 18 volta kadar çıktı son gazda 20 voltu rahat görürdü ama zorlamadım.
Motorcu arkadaş altarnatör eksik üretiyor o yüzden böyle yapıyor demişti eksik üreten bir altarnatör nasıl 20 volta kadar çıkabilir dedim kendi kendime. Ben kısa devre olmasından şüpheleniyorum.
Bir yazıda konjektörün açıklamasını okudum şöyle demiş !
Regülatör olayı aslında abartılacak bir sistem değildir konjektöre alternatif akım girer regüle olmuş doğru akım çıkar. Sarı kablolar alternatif akım kablolarıdır .kırmızı aküye gider şarz etmek için .yeşil yada siyah şase dir.
konjektörü söküp ölçü aletinin bir ucunu motorun şasesine deydirerek kabloları kontrol ettim kırmızı hariç diğer 3 kabloda kısa devre vardı motoru çalıştırıp kontrol ettim
Dc kontrol
Kırmızı - beyaz = 13 v
kırmızı - sarı = 13 v Akü takılı olduğu için akünün elektriği bu.
kırmızı - yeşil = 13 v
ac kontrol
sarı -beyaz = 0
sarı -yeşil = 0 ? sanırım ölçü aleti bozuk
beyaz - yeşil = 0
altarnatörden gelen akımı bulamadım yani bu konjektöre akım nerden gliyor :D hangi kablolar ?
Şu yeşil kablo olayını çözemezsem LM7812 transistörü bir soğutucu ile kırmızı kabloya yani aküye giden kabloya bağlayıp 12 volta sabitlemeyi düşünüyorum başarı sağlanabilirmi acaba ?