Multimetre Akü ölçümü 13.20 V normal mi ?
-
Merhaba arkadaşlar. Motosikletim marşı canı isterse alıyor. Bende bunun için aküyü multimetreyle ölçeyim dedim.
Kontak açık motor çalışmazken 12.70 V civarında çıkıyor.
Motor çalışırken 13.00 V civarı ve
7.000 devirdeyken 13.21 diyor ve daha da yükselmiyor. Normalinin 13.8 - 14 V arası olduğunu biliyorum. Sorun alternatör de midir? Marş bu yüzden mi bir alıp bir almıyor ?
Reklamlar
-
Voltaj 'da çok küçük bir kayıp var belki motosikletinin Altarnatör sargılarından bu kadar Voltaj çıkıyor da olabilir.. Buji'leri kontrol etmeni, Ateşlemeyi kontrol etmeni Tavsiye ederim. Normal değerler gözüküyor.. Motosikletinin Marka modeli nedir ?
-
Motorum ybr 125. Ateşlemede bir sıkıntı yok. Motosikletin benden önceki sahibi sadece vites boşta iken çalışması için bir devre yapıldığını söyledi fakat. Ön dişliyi kapağını açtığımda herhangi bir ekstradan yapılmış birşey göremedim. Orjinalinde mi var acaba ?
-
Saçmalaya biliyor bazen motosikletler benım HyoGT250 de ilk aldığımda ayaklık kapalı Vites'te debriyaja basıp Marş'a bastığımda çalışırdı. Şimdi sadece boş Viteste çalışıyor. Üzerine de gitmek istemiyorum böyle alıştım Öyle boştayken çalışsın diye bir devre falan yaptırdığınıda zannetmiyorum. Zaten orjinalinde Vites teyken debriyaja basmadığın surece hiç bir motosiklet çalışmaz.
-
Anladım bazen marş problem yapıyor yani mesela ayaktan çalıştırıyorum çalışıyor sonra elden alıyor ama bir daha denediğimde yok Acaba o 80 V luk kayıp yüzünden mi ?
-
80 voltluk kayıbı nereden ölçtün ? Altarnatör den mi ?
He birde Motosiklet çalışmazken Voltmetreyi Akü'ye bağla ve marşa Bas Değeri ölç. Akü doluda gösteriyor olabilir. Sağlamlığına inandığın bir aküylede deneyebilirsin.
-
avo metre ile konjectöre kadar ölç birde mars basildiginda ölç . Yanıltabilir
-
aynı sorun arkadaşımın ybrsindede var, çok merak ediyorum sonuç ne olacak, yaptığın her hareketi bildirirsen sevinirim.
@_Spartacus_ kardeş senin problem gayet basit, debiryaj manetinin altında müşür diye tabir edilen bir parça var, o bozulmuştur motorun debiryaja basıldığını anlamıyordur. kablolarını çıkar ve birbirine değdir. vitesteyken debiryaja basmayı unutma ama çalıştır çalışırsa müşürdendir. ben tvs ye de çinliyede 2 liraya almıştım. seninkide çok cuzi bir rakamdır, yerinde olsam değiştirirdim.
-
-
_SpartacuS_ adlı üyeden alıntı
80 voltluk kayıbı nereden ölçtün ? Altarnatör den mi ?
He birde Motosiklet çalışmazken Voltmetreyi Akü'ye bağla ve marşa Bas Değeri ölç. Akü doluda gösteriyor olabilir. Sağlamlığına inandığın bir aküylede deneyebilirsin.
Normalde 14 V olması gerekiyor ya. benimki 13.20 V en fazla 0.80 volt kayıp var. Birde alternatörü direk ölçemiyorum çünkü fişlerini çıkarınca motor aküden çalışmıyor.
-
konjektör sorunlu,
motor calışırken kontrol et,
ve uzun ve kısa fardada kontrol et,
motor uzun farda dahi en az 12,80 olmalı...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
Konjektörde sorun olsa daha yüksek voltajlarla karşılaşmazmıydık. Hani 13.8 - 14 V üzerinde ölçüm yaparsanız konjektör bitmiştir diye bir muhabbet vardır ya onu demek istedim.
-
benimki motor çalışır halde bu şekilde
kontak açık vaziyetten falar stoplar açık ken 12.7v da sabit kalıyor
olay aküye yük bindiğinde kaç volta düştüğüdür aküye yük bindiğinde amper düşüyorsa yada marj motoru arızadan dolayı aşırı akım çekiyorsa dediğin olabilir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)