ankarada takan firmalar var mı?
ankarada takan firmalar var mı?
İşin tekniğinde, Gaz tüpü içinde yüksek basınç olur. dışardan tüpün içine bu sebepten oksijen giremez. tüpün içinde bir alevlenme olması da bu yüzden mümkün değildir. içerden bir alevlenme olmadığı sürece de tüp patlamaz. borulardan veya tüpteki bir sızıntıdan oluşabilecek gazlar müdahale edilebilir yangına sebep olabilir. o da söndürülür.
Eğer tüpün giriş çıkışında gerekli sızdırmazlık önlemleri varsa, Tüp'ün dış kabuğu yeteri kadar sağlam olursa patlama riski oluşturmaz.. Ancak motoru güneşte bırakırsınız. Tüpü yeni doldurmuşsunuz. Tüp içindeki zaten basınçlı gaz sıcaktan genleşince aşırı basınçtan patlayabilir. Ani basınç değişimi de açığa çıkan gazı alevlendirir. hoş olmaz.
Tüpü sıcaktan koruyabilirseniz, kaliteli bir marka yaptırırsanız, pek bir sorun çıkarmaz. Zaten kaliteli markalarda hortum delinme ve sızıntılara karşı otomatik valfler bulunur.
Ama yine de az paraya çok risk almak demek...
Prins markada lpg var mi ? Bir de muayene oluyor mu?
Ben lpg nin benzinden daha az tehlikeli oldugunu düşünüyorum.Benim motosikletimde kullanmamanın asıl sebebi lpg tankının ağır oluşu ve motorun dengesini bozması.
prins ve teleflex gfi bu işlemin en iyileridir. motosiklete yapıyorlar mı bilmiyorum.
Ayrıca Karb. yada enjektorlü olması olayın boyutunu değştirir.
Usta faktörü en önemlisi. Hatta en önemlisi bu. İcat çıkartmaya gerek yok.
karburatorlu sistemlerde prins ve teleflex olması önem arz etmez. Omvl, brc öneririm ben karburatorlu sistemlere
sessizliğimi bozuyorum. demek ki arkadaşlar dersine iyi çalışamamış.
yıl 2011 temmuz takvim yapraklar 29 gösteriyor, günlerden cuma hiç unutmam şöyle bir konu açılmıştı. http://www.motosiklet.net/forum/konu...g-montaji.html
arkadaş kısaca " lpg konusun da yardımcı olmak isterim ilgilenen lere." diyordu. ama bir daha haber alınamadı. ama sitesinde yaptığı uygulamalar ve fotoları var motosikletlere de takmış. sitesi http://www.dagcey.com.tr umarım buradan iletişim bilgilerine ulaşırsınız. rasgele birine gitmektense az buçuk anlayan birine gitmeniz daha iyi olur. gerekirse bende buradan yardımcı olurum. şahsi fikrim gitmeden motorunuzun sogutma sistemini şema olarak gösteren bir dökümanı internetten indirmeniz. böylece orijinal hortumlar kesilmeden biçilmeden buişi yaptıra bilirsiniz.
biz her daim burdayız. ama genelde nöbetleri artırdıkları için bakıp bakıp çıkıyorum. her zaman her türlü paylaşıma hazırım ve nazırım. şu anda motorun yağından lpg yi ısıtma yollarında denemelerdeğim. iki olumsuz denemem oldu. yanlışlarımı nasipse üçüncü denemede düzeltmiş olacağım. foto moto yollarım sana beğenirsen senin sistemi de buna uyarlarız.
evet dinliyorum seni.
yenilikler neler. lpg yi evde üretme yolunu bulduysan çok ama çok güzel olacak. sorunlar paylaşıldıkça azalır.
Yağ ile ısıtma mantıklı, ama çalışmalar pahalıya patlamadı dimi. Lpg mikserinin çapını karbüratörün hava girişi boyutuna getirdim. Ona uygun hava filtre burusu buldum ve taktım. Hava girişi arttığından gazı açınca ok gibi fırlıyor. Sürat çekiş çok iyi. Hava filtresi normal. Benzinde önceki mikserde daralan boğazdan kaynaklı hava yetmeme olayı kalmadı. Fakat rölantide çalışma sıkıntılı. Soğukken yaptığım ayar ısınmaya başlayınca akıl almaz tarzda değişiyor. Hava girişini gazla orantılı kısınca, rölanti tıkır tıkır. Lakin hız çekiş düşüyor. Ayarda soğuk sıcak farketmiyor, değişmiyor. Hava girişinide sık dokulu filtre ile kısıyorum. Ortayı şimdilik bulamadım. Ama projem var. Boş vaktimde uyguluyacam. Hava filtresi emiş kısmında bende önde kapak var vidalı. Hava direkt tek noktadan girmesin diye içeri yayan plastik. Bunu hava emişinde açılacak tarzda hassas yaylı mekanizma ile kapaklı klepe tarzı yapmayı düşünüyorum. Gazı salınca kapanacak açınca vakumdan dolayı açılacak. Sorunu çözer kanaatindeyim.
Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.
aslında foto ekleye bilsen daha iyi. bir nevi kapış devresinin eksinliğini gidermişsin anladığım kadarıyla.
çekik gözlü birisinin sitesi vardı seninle paylaştım mı onu ( paylaşmayıp bencillik yaptıysam özelden bir tokat at. bende sana link atayım ). direk karbürator ustunde oynama yapıyor. bu tarz bir oynamada senin işini görür.
benim düşüncem sık doku filtrede olsa asla hava girişini benzilide çalışacagı şekilden daha kısık yapma. benzine geçdiğinde sıkıntı çekmesin kerata. mikser her zaman emiş hattından daha dar olmalı ki ventürü prensibi ile gazı çeke bilsin. ama performans uygulaması için senin yaptığında çok iyi. motosikletlerde tercih edilen tek ayar vidalı regülator yerine sen çift vidalı kullanıp. rolantiyi regülatorden ayarlaya bilirsin. sürüş esnasında lazım gelen lpg yide hem hortumun ustundeki vidadan hemde regületorden ayarlaya bilirsin. tabi bunlar düşünce.
yada bizim çekik gözlünün yaptıgı gibi bir lpg kargüratoru ve birde benzin karbüratorı kullanıp çift emiş hattı ilede kullana bilirsin.
Çekik gözlü vatandaş amma uğraşmı yaw. Fakat adam birdaha benzinde kullanmamak üzere tasarlamış sanırım. Dün hava filtresini değiştirdim. Orjinali çok büyük gözenekli. Fazla emişe müsait. Bu filtre kullanınca rölanti ayarlanmıyor. Kendim daha sık gözenekli olandan kesip taktım rölantide sıkıntı yok fakat emiş azaldığından hız düşüyor. Mikseri büyütünce dediğin gibi venturi prensibi biraz devre dışı kaldı. Orjinal filtre + büyük mikser kullanınca sürat çok iyi. Kendi kadranında düzde 140 ları geçiyor. Üstte bahsettiğim gibi hava girişine yaylı bir kapak yapıp gazı kestiğinde sadece rölantideki ihtiyaç olan havayı çekecek, gazı açtığında max hava çekecek konuma açılacak mekanizma deniyecem. Yani karbüratör içindeki gaz fişeği prensibi ile aynı olacak. Olumlu sonuçlanırsa fotoları ekleyip paylaşırım. Şahinlerde hava girişine bant çekerlerdi..
hava filtresinde bende oynama yaptım. dediğin gibi rolantide ayar tutmadı. en güzel çare bildiğin süpürge makinesinin bez torbası. ters cevirip üstüne geçir hem mükemel filtreliyor hemde hava miktarını kafi derecede düşürüyor.
Şirket aracı Hyundai Getz , Lpg ile 120.000 Km yi devirdi. Aracı 21000 tl ye almıştık neredeyse yarım araç parası tasarruf ettik. Hiçbir sıkıntı yaşatmadı.
Motor aşınırsa aşınsın, zaten 200.000 km de satacağız, aşınmış motor yeni sahibinin derdi. Sonuçta aracın lpg li olduğunu da saklamıyoruz, alan bilerek alıyor.
Demek istediğim; eğer motorlu kurye olsam motoruma LPG taktırırım, ama o kadar km yapmadığım için gerek duymuyorum
Tek kelime ile saçmalık bi kaza anında uzaya giden ilk türk olursunuz adanada biri scootera yapmıştı bunu :D
Yavrucum hadi git sen top oyna. Buralar pek tekin değil.
---------- Post added at 20:32 ---------- Previous post was at 20:26 ----------
Vallahamı. Denerim bakalım. Bugün yapmaya çalıştım bahsettiğim işi. Deneme amaçlı amatör bi mekanizma yaptım. Sonuç 10 üzerinden 10. Rölantide çalışacağı zaman kapak ayarlı vida ile istenilen miktarda açık kalıyor. Gazı açınca kapakta sonuna kadar açılıyor, salınca yay kapağı geri çekiyor. Foto çekemedim. İşi sağlam yapınca çekicem ama söz.
Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.
Beni ukala olarak görmeyin ama en çok sinirlendiğim şey şu motosiklete lpg...Yakıt önemliyse büyük cc almayın o zaman.Ha biz tasarruf için 100cc cuplara scooterlara takıyoruz derseniz el insaf.Zaten 1 damla yakıtla 29834298341 km yol gidiyor aletler...Cep telefonundan ucuz çin malı motosikletler...Daha ne tasarrufu bu...Tehlikesiz diyeceksiniz.Tehlikeli olması için illa bir kaza atlatılmasımı lazım ? Birilerinin canımı yansın...Derme çatma bir işlem zaten lpg.Gidip motosikletin olmadık bir yerine monte etmek tamamen kendinizi(hadi onu umursamıyorsunuz)ve çevrenizi riske etmek...Ben bu birşey olmaz güvenli denmeler yüzünden afyonda 1 gecede 25 silah arkadaşımı şehit verdim...Onlar yok ve insanlar yeni yeni önlem alıyor.Sonuç olarak onlar yok.
1600 cc 103 hp arabam dünyanın donanımına ve konforuna sahip ve 5 kişiyi taşıyarak şehir içinde bugünün parasıyla 100 km de 9 litre lpg tüketiyorken. (km de yaklaşık 20 kuruş) 100-125 cc iki ucu boklu bir motosikletin 2 kişi ile 3-3,5 litre (15 kuruşa yakın bir meblağ)tüketmesi mi ekonomi sizce??
içine ederim böyle ekonominin..
adam mercedesine bmw sine ferrarisine lpg taktırıyor..öyle arabaya biniyorsan yakıtını düşünmeyeceksin kardeşim..mantığınında içine....
isteyen ekonomi için istediği yolu seçebilir..yetkililer ise köstek olmak yerine destek olsalar,güvenli sistemler geliştirseler,yasal hale getirseler denileceğine..
ingiliz kraliçesinin Rolls-Royce marka arabasının da lpgli olduğunu ve halkının buna teşvik edildiğini bilmiyoruz tabi...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)