Birçok firma Motosiklete LPG takıyor
Reklamlar
-
28 Haziran 2013, 00:44
#81
Türkiye'de halkı düşünen varmı ki ? Herşey derme çatma.Neymiş havayı az kirletiyormuş lpg.Yahu kaç arabanın sağlıklı çalışıyor lpgsi.Yakıtın yarısını havaya karıştırıyor zaten...Motosikletin ekonomisine gelince 100cc motosiklet şehir içinde tek kişi seyehat için ekonomidir.Ha çok ekonomi lazımsa toplu taşıma araçlarına o zaman...Rafine fiyatının 4 katı yakıt kullanıyoruz ve motosiklet gibi bir tutkuyu nelere alet etmek zorunda kalıyoruz.İnanılır gibi değil...
Reklamlar
-
28 Haziran 2013, 01:36
#82
motosiklet zevk işidir..ona lafım olmaz..
1600 cc bir araç şehirler arası 6 şehir içi 10 litre benzin yakıyorken..
bunun 10 da biri olsa ki 160 cc eder şehirdışı 0,6 şehiriçi 1 litre yakması gerekir..
buda motosikletin ekonomi aracı olmadığının gösterir..bu aracı mümkün olan en okonomik haliyle kullanmak herkesin şahsi fikridir...
-
28 Haziran 2013, 01:53
#83
Ya benzinden bu kadar vergi alan hükümetler LPG'yi teşvik eder mi?? 125'lik motora bile benzin yetiştiremediğimiz, pahalı geldiği doğrudur. 250 cc'ye bir haftadır binemedim bile... Ama yine de bu şartlar altında, merdiven altlarında LPG taktırmam. Ancak Ankara'da yeşil otobüsler var onlar kuru doğalgazla çalışıyorlar. "Kuru doğalgaz" komik bir tanımlama oldu ama 90'lı yıllardan beri Ankarada kullanılıyor. Onun çok daha güvenli olduğunu biliyorum. Böyle alternatif sistemler hidrojen, ekolojik yakıt v.b. daha güvenli motorsikletler için. Adamlar reklam için çikolata ile çalışan motorsiklet yaptı. İşte esas sorun, çalışacak ve yapacak o meşhur mühendisler nerelerde acaba???
-
28 Haziran 2013, 03:40
#84
Mühendisler çok.Sanayide ustalar(hafife almıyorum) bu işi yaparken binlerce katı yaratıcılığı olan çok mühendis var.Lakin destek sponsor değilde seri üretime geçecek firma yok.Konu motosikletten sapacak ama bu kadar fosil yakıttan para kazanan, uğruna ülkeleri işgal eden kartel firmalar bu adamların yaşamasına bile izin vermez...Hibrit araç teknolojisi 15 yıldır aynı yerinde sayıyor...Temelde basit olan bir sistemi geliştirmek bu kadarmı zor ? Herifler f1de frenlemeden oluşacak enerjiyi motora aktaracaktı.Ne oldu ? Buna izin veren oylamaya onay veren üyelerin hepsi afaroz edildi...
-
28 Haziran 2013, 04:02
#85
Ose adlı üyeden alıntı
Tek kelime ile saçmalık bi kaza anında uzaya giden ilk türk olursunuz adanada biri scootera yapmıştı bunu :D
biz tüpde kendimizi geliştirmeye çalışıyoruz, ama muhalefet hep aynı espiriye devam ediyor. teknik anlamda bişi katmasanızda espiri anlamında artı bişiler yapsanız daha hoş olurdu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:51 ----------
bu iş desdek sponsor işi değil gönül işi. kimi gider mühendise taktırır. kimi kendi uğraşır. kola kutusuna doluyorsa gaz isteyen ona takar isteyen standartlara uygun gaz tankı alır ona takar. bırakın insanları tercih şanslarını kullansınlar. zamanla derme çatma değilde dünyanın kabül gördüğü standartlarda bu işi yapıldıgını görecekler ve onu isteyecekler.
isteyen teneke kutuda isteyen standartlara uygun tankla yapar.
-
28 Haziran 2013, 11:05
#86
-
28 Haziran 2013, 13:38
#87
şaka maka deerken aklıma geldi. bir çakmak gazı tüpü yedekte duracak. lpg bittimi geç yedeğe.
-
29 Haziran 2013, 03:12
#88
Merak ettiğimden soruyorum: Bu güvenli tanklar kaç kilo çekiyor acaba? Ve çarpışma anında yerinden fırlarsa ne kadar bir kuvvet uygulayabilir kafaya?
-
29 Haziran 2013, 03:56
#89
kaç kilo çekiyor ? bunun cevabını r67 sertifikasını veren yetkili ilgili kurumların verebileceğini düşünüyorum.
çapışma anında çapmanın doğrultusu önemli. kafa kafaya çarpışmalarda genelde artcı sürücüye deymeden havalandığını hesap edersek, tankımız yerinden kurtulursa kafa mesafesinden oldukça yüksekten seyir edip sürücüden de artcıdan da daha uzak mesafelerde yere çakıla bilir. burada tankın montajının düzgün yapılması önemli. zira yerinden hiç fırlamayan arka tekerinde sürücüye çarptıgı çok görülmüştür. demekki buna da cevabı EURO NCAP gibi firmalar verebilir. ama siz siz olun yasal hız sınırlarını zorlamayın.
tabi yeni projemde benzin tankını söküp gaz tankını öne almak gibi düşüncelerde var. bu durumda arkadan kafaya çarpma ihtimali azalmış olur.
-
30 Haziran 2013, 03:39
#90
Çalışan, üreten ve benzin gibi bir sömürüye alternatif olan, onun fiyatını dizginleyen her oluşumun yanındayım. Ancak muhalefetimin asıl sebebi Türkiye şartlarıdır. Elbette ki bilinçli ve önlemini alan, kendisinin ve çevrenin güvenliğini her zaman göz önünde bulunduran kullanıcılara değil muhalefetim... Vakti ve yeri gelince biz de kullanırız umarım ve maaşın yarısını benzinliklerde bırakmayız... ;)
-
01 Temmuz 2013, 02:12
#91
ben böyle değildim sonradan oldum. bizde bu tür olaylara benzinin aşırı zamlanmasından motive olup atladık.
hiç unutmam birinci körfez savası sırasında tüm paramı ( benzin + harçlık ) pompada bırakıp, depom yarım bile dolmamışken. seni yeneceğim benzin zammı diye haykırmıştım.
kızmış eksoz borusuna yağ damlatıp buharını bile yaktım. düşen karları yüzünden lobi oluştururlar ümüdi ile bp- total- shell gibi bilimum yabancı şirketlerin yakıtlarını almayarak umutla bekledim. ama uyguladıgım yöntemler arasında en verimlisi lpg. önce kucagımızda piknik tüpleri ile gezdik. sonrasında arabalar için hazırlanmış düzenekleri motora uydurduk. daha iyisini daha güzelini aradık.
arayışlar esnasında kendimizi geliştirdik. derken bugün için kendime yeter düzeye geldim. işallah bu işe devlet el atarda uygun yetki belgesi olan yerlerde makine mühendislerinin sorumluluğunda yasal olarak taktıra bileceğimiz düzenlemelere kavuşuruz.
-
01 Temmuz 2013, 02:55
#92
Değerli dostum yamyamaha cbf150 için oluru nedir...yani skuter tamam ama vitesli motorlar üvey evlad mı...uygulamalarda hangi motorları denediniz...mobildeyim konunun başlarını diğer mesajları takip etmedim Erdal Başkanı göronce onlayn sorayım dedi...maliyeti nedir...illegal bile olsa denemek isterdim...konuya olumsuz yaklaşımları da ahmakca bulurum...olumsuz yaklaşana ahmak demiyorum yanlış anlaşılmasın...bir adım öteye adım atma gayretlerine mühendisliğe matematiğe saygısızlığa ahmakca diyorum sadece...sana sunulana değil neyin sunulacağına karar verenlere hep saygım olmuştur...uçaktan korkup binmeyenin en az kazanın uçak kazası olduğu gerçeğini kabul etmemesi güvenli olmadığını iddia etmesi gibi bişey...
-
01 Temmuz 2013, 15:04
#93
Erdal bey soru sana geldi.
-
01 Temmuz 2013, 20:12
#94
sorunun sorulduğu saatlerde kymco500 ile izmir ankara yolunda ortalama 110-120 km/h ile yol alırken lastik patlattık. arka lastıgı söküp tamir ettiresiye yaklaşık 2 saat harcadım. anca gele bildim.
şimdi şöyle söyleyeyim. ilk denemeler cupta başladı, oluyor. sonra scooter ve vitesli motorlarla devam eyledi.
metehan kardeşimiz salihliye gelecegi zaman benim ona tembihleyeceğim malzemeleri getirecek bizde takacağız. LPG li olmak hondalarında hakkı.
-
01 Temmuz 2013, 20:30
#95
yamyamaha adlı üyeden alıntı
sorunun sorulduğu saatlerde kymco500 ile izmir ankara yolunda ortalama 110-120 km/h ile yol alırken lastik patlattık. arka lastıgı söküp tamir ettiresiye yaklaşık 2 saat harcadım. anca gele bildim.
şimdi şöyle söyleyeyim. ilk denemeler cupta başladı, oluyor. sonra scooter ve vitesli motorlarla devam eyledi.
metehan kardeşimiz salihliye gelecegi zaman benim ona tembihleyeceğim malzemeleri getirecek bizde takacağız. LPG li olmak hondalarında hakkı.
Geçmiş olsun. En korktuğum sey seyir halindeyken lastik patlaması. Bizim burada 2009 model 50 küsür binde olan cfbye takıldı lpg. İnanmayacaksınız ama kullanan artık yağ yakmıyor eskisi gibi diyor. Kullanmadım çokta samimi değilim. Bu yüzden lafının doğruluğunuda .... Yakıtta şehir içi 8 kr geçmedi diyor. Tank 5 lt lik. Ve ısıtmayı egzos içine yapılan aparattan almışlar. Yani gaz egzosun içinde ısınıp regülatöre gidiyor. Kullanan çok memnunum diyordu. Takıldığından beri hiç benzin almadım hep gazda kullanıyorum diyor. (1 Yıl) 15 000 km dir.
Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.
-
01 Temmuz 2013, 21:08
#96
benim motor insan gibi yakmıyo ya 10tl lik benzin 50km anca gidiyor litre fiyatı 5tl olurmu ya bizide lpg ye sürüklüyolar işte şu lpg tankını deponun içine sokabilsem bende sisteme gecicemde arkada canta sıkıntı.lpg li araçlarda benzinli araçlara nazaran yagı degiştirme ömrü 2 kat artıyo yağ ilk günkü gibi temiz kalıyo arabamdan biliyom bence tek dezavantajı sübapları benzin kadar yağlarmı orası muala.
-
02 Temmuz 2013, 00:32
#97
sakinseytan adlı üyeden alıntı
benim motor insan gibi yakmıyo ya 10tl lik benzin 50km anca gidiyor litre fiyatı 5tl olurmu ya bizide lpg ye sürüklüyolar işte şu lpg tankını deponun içine sokabilsem bende sisteme gecicemde arkada canta sıkıntı.lpg li araçlarda benzinli araçlara nazaran yagı degiştirme ömrü 2 kat artıyo yağ ilk günkü gibi temiz kalıyo arabamdan biliyom bence tek dezavantajı sübapları benzin kadar yağlarmı orası muala.
Benimkide insan gibi yakmadığından yöneldim. Sübap konusunda da sıkıntı yaşamadım şidiye kadar. Benzinde iken yaptırdığım ayar 7 ay lpg de kullanıma rağmen değişmemiş.
Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.
-
02 Temmuz 2013, 04:35
#98
yamyamaha adlı üyeden alıntı
LPG olayı olunca dayanamıyorum balıklama giriyorum.
2001 den buyana LPG li motosiklet kullanıyorum. çok şükür memnunum. adı üstünde alternatif bir yakıt. tercih edeni mutlu eder.
ikinci link çalışmıyor. senin yerine yazı verdim merak edenler inceleye bilir.
http://forum.donanimhaber.com/m_5178..._/key_//tm.htm
süpersiniz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:42 ----------
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
1600 cc 103 hp arabam dünyanın donanımına ve konforuna sahip ve 5 kişiyi taşıyarak şehir içinde bugünün parasıyla 100 km de 9 litre lpg tüketiyorken. (km de yaklaşık 20 kuruş) 100-125 cc iki ucu boklu bir motosikletin 2 kişi ile 3-3,5 litre (15 kuruşa yakın bir meblağ)tüketmesi mi ekonomi sizce??
içine ederim böyle ekonominin..
adam mercedesine bmw sine ferrarisine lpg taktırıyor..öyle arabaya biniyorsan yakıtını düşünmeyeceksin kardeşim..mantığınında içine....
isteyen ekonomi için istediği yolu seçebilir..yetkililer ise köstek olmak yerine destek olsalar,güvenli sistemler geliştirseler,yasal hale getirseler denileceğine..
ingiliz kraliçesinin Rolls-Royce marka arabasının da lpgli olduğunu ve halkının buna teşvik edildiğini bilmiyoruz tabi...
işte bu kadar....................
-
03 Temmuz 2013, 12:55
#99
şimdi aklına takılan olur. siboplarda yağlamayı benzin yapmıyor. yağın kendisi bir pompa vasıtası ile silindirin tepesine katar basılıyor bu esnada siboplara ulaşan yağ siboplarında yağlıyor. 30 bin km de motorumu genel bakıma soktugumda sibop kapağının ustaya götürdüm. kapakcı LPG de kullandığımı bildiği için özellikle tembih etmişti, olurda bir ara sökmek zorunda kalırsan getir bir bakayım çok merak ediyorum demişti. götürdüğümde maşallah çok güzeller dedi. birçok benzinli motorun sibopları kötüdür. seninki neredeyse fabrika çıkışı gibi demişti.
-
03 Temmuz 2013, 21:38
#100
LPG hem cevreci hemde motoru daha cok koruyor o zaman. Birde OPET'in lpg+'sı motoruda temizliyor. Ben otomobilde kullanıyorum 2 yıldır bujileri değiştirmeyi unutmusum bujilerden biri çıkmıyordu zar zor cıkardılar buyuk masraftan kurtulduk. Yeni buji takılınca yine değişen bişey olmadı
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)