Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Birçok firma Motosiklete LPG takıyor

    REKLAM ALANI
  1. #41
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Motosikletteki LPG kiti gerçekten arabalardaki gibi güvenli mi peki ? motosiklet dediğin durduğu yerde devrilince bile sağı solu yamulabilen bir araç. Bide trafikte allah korusun kaza yaptın arkadan çarptılar sen bi tarafa düştün motosiklet taklalar ata ata gidiyo lpg hortumları regülatörü falanı filanı bunlara dayanıklı mı ? Bu LPG'li aracı şehiriçinde de kullanacaksın ya o motor o taklalar sonucu bir otobüs durağına girse yada yayaların çok olduğu bir yere girse parçalanmış motorunun yangın çıkarmayacağının patlamayacağının insanları öldürmeyeceğinin garantisini verebilirmisiniz ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    Yamyamaha arkadaşım kaç tane motoru perte çıkardım kazalardan dolayı ve hepside lpgliydi diye yazmıştı bir başka konuda. Hiç birindede başıma bundan dolayı bi hal olmadı demişti. Canlı yaşayan şahidi. Bu işi, işi bilene yaptırınca güvenlidir diye yazdım başından beri. Bendeki lpg regülatörü motor parçalansada zarar görmeyecek yerde. Tankın güvenlik boyutunu test eden kuruluşlar ve bunlara bağlı belgeler var. Testleride araç şasesi içinde değilde dış ortamda çıplak olarak yapılmakta. Videolarını seyrediniz. Yazmış olduğun felaket senaryosuna cevabımda lpg sizde nasılsa düzgün montajlanmız lpgli dede aynısı olacaktır. Bunun garantisinide lpg dönüşümü yapan firmalar veriyor. Ben bu işte yetkili bir kişi kurum kuruluş değilim. Ben bir kullanıcı olarak bu tezi savunan biriyim.
    Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.

  3. #43
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Yazın güneş altında bekleyen siyah bagajın kaç dereceye ulaşabileceğini biliyor musunuz peki? Türkiye'de 550 tlye takılan malzemeye ben şahsen hiç güvenemiyorum...
    mozgur bunu beğendi.
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  4. #44
    srknbdm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2009
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    kawasaki kle 500
    ben taktıralı nerdeyse bir yıl olacak. şehiriçi yarı yarıya uzun yolda yarıdan daha fazla tasarruf ettiriyor..
    lpg doldurulursen bir resim
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151057288003469&set=a.10151057284 078469.463820.660133468&type=3&theater
    yamyamaha ve Ölüborlu bunu beğendiler.
    bi gaza bassam googlede arasan bulamazsın

  5. #45
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    yamyamaha bunu beğendi.
    Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.

  6. #46
    FatihC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2012
    Şehir
    Malatya
    Motosikleti
    2018 MH 150 Drift
    bu konuyu okuduktan sonra bende gittim bir anabayiye görüştüm aklıma takılan soruları sordum onlar cevapladılar, doananımlar ilk etapta araçlara uygulanan donanımlarmış sadece depo yu motor için yapmışlar, şu ana kadar kazalardan veya normal kullanımdan doğan bir kötü sonuç elde etmemişler.bu uygulamamnın şuan için geliştirilmesi ve dolayısı ile resmi hale getirilmesi için çalışma yapıyorlarmış. Benim kişisel görüşüm düşük ccli motorlar için gereksizdir ama yüksek ccli radyatörlü motorlar için uygulanablir.
    "Bu forum bilgi ve tecrübe paylaşım forumudur, Konularımda ve mesajlarım da yazdığım hiçbir şey doğru değildir tamamen kendi kişisel düşüncelerimdir."

  7. #47

    Üyelik
    16 Mart 2012
    Şehir
    istanbul-göztepe
    Motosikleti
    CBF1000F & CRF250L
    yasal mı bu düzenek, muayeneden geciyor mu, trafikte sürücüsü ve başkaları için risk yaratıyor mu? Derme çatma cantalar yüzünden polisin top-case kontrolleri saçmalığından yeni yeni kurtulduk, bir de lpg simiti arattırmayalım motorumuzda
    Mengu16 bunu beğendi.

  8. #48
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    lpg motosikletler için alternatif yakıt olarak çok iyi olur. Ama benim gibi hobi amaçlı hafta 1-2 defa binen adam için olmaz...
    Şu lpg hakkında garip sorular soran arkadaşlar acaba apış aranızda benzin tankı taşımıyormusunuz
    search16 ve EKONOMİ bunu beğendiler.

  9. #49
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    Alıntı pistolpitt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yasal mı bu düzenek, muayeneden geciyor mu, trafikte sürücüsü ve başkaları için risk yaratıyor mu? Derme çatma cantalar yüzünden polisin top-case kontrolleri saçmalığından yeni yeni kurtulduk, bir de lpg simiti arattırmayalım motorumuzda
    Cevapların üst satırlarda detaylı yazıldı. Trafikte heran herşey olabilir.
    Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.

  10. #50

    Üyelik
    16 Mart 2012
    Şehir
    istanbul-göztepe
    Motosikleti
    CBF1000F & CRF250L
    Alıntı search16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevapların üst satırlarda detaylı yazıldı. Trafikte heran herşey olabilir.
    merak etme hepsini okudum amacım da soru sormak değildi zaten serzenişti.

  11. #51
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Koray biraz fizik biraz kimya bilsen, yanıcı maddelerin gaz ile sıvı halleri hakkında fikir sahibi olurdun, yani, LPG, normal ortamda gaz iken, basınç ile sıvılaştırılmıştır. Tankın içindeki bu basıncın sıcaklık ile nasıl artacağını da bilirdin. Şöyle açıklayayım, tam dolu bir zippo çakmak ile tam dolu bir tokai çakmağı güneşe koyun. 10 dakika sonra her ikisini de kuvvetlice yere çakın. Bakalım hangisi havaya uçacak??? Ve olası bir kaza anında zaten kelle koltukta iken biraz daha risk almak istiyorsanız, seçim tabii ki sizin. Ha ben olmaz kullanılmaz demiyorum, şu an Türkiye'de hiçbir şart olgunlaşmamış, o yüzden sakıncalı diyorum. Elbetteki freni olmayan mobilet ile 150 km/h yapılan bir ülkede kime ne anlatıyorsak... Selamlar saygılar
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  12. #52
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    hıııı olası bi kazada benzin alev almıyo, tamam anladım
    oyunageldim bunu beğendi.

  13. #53
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    Arka bagaja biraz çivi ve barut da eklersen, LPG'nin yanına, daha ucuza gider motor emin ol, direk son durak... Dediğim gibi motor zaten riskli, gerisi kişisel tercihlere kalmış, ha 600lük motorum olsaydı, şartlar uygun olsaydı, ayda 3000 km yol yapsaydım, o zaman düşünülür belki ??
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  14. #54
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arka bagaja biraz çivi ve barut da eklersen, LPG'nin yanına, daha ucuza gider motor emin ol, direk son durak... Dediğim gibi motor zaten riskli, gerisi kişisel tercihlere kalmış, ha 600lük motorum olsaydı, şartlar uygun olsaydı, ayda 3000 km yol yapsaydım, o zaman düşünülür belki ??
    Korkma bukadar yaw, ne bu korku. Ben daha hiç arka bagajda patlayan lpg tankı görmedim duymadım. Tanklar emniyetli olarak %80 i doldurulabiliyor. Kalanı da yoğunlaşma ile bansınçtan patlamasın diye bırakılıyor. Arka çantada ısınan tüp patlamaz korkma. Bunun deneyini lpg tankını alevle ısıtarak yapıyorlar güneşin altında bırakarak değil. Tanklarda kola kutusundan yapılmıyor içiniz rahat olsun. Sen 600 lük motor alınca araştırırsın, ozaman istediğin şartlar oluşur belki. Gerçi takan ve malzemeleri imal eden firmalar güvenliği en üst seviyede tutuyorlar ama, sizler üzüm yeme değil bağcı dövme peşinde olduğunuz için olaya hep olumsuz bakıyorsunuz.
    Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.

  15. #55
    erol 62 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2008
    Şehir
    izmir-bornova
    Motosikleti
    R1200GS
    Dünyanın en pahalı benzinini bu halka satanlar utansın, eğer yüzleri varsa.
    Lpg li iki araç kavşakta çok hızlı olmayacak şekilde kafa kafaya çarpıştılar, yaralanma yok, sürücüler aşağıya indi konuşuyorlarken araçlardan birisi motor bölümünden alev aldı yanmaya başladı, lpg böyle sakat bir yakıttır, dikkat edin kazadan sonra yanan araçların büyük çoğunluğu lpg lidir, adam kazadan kurtulsada içerden çıkamazsa yanarak ölme riski çok yüksek. Bu yüzden lpg ye çok soğuk bakarım. lpg taktırmam, lpg li arabayada binmem,
    MUTLU OLAMIYORSAN BAHANE ÜRETME, KAFANI DEĞİŞTİRMEYİ DENE..

  16. #56
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletteki LPG kiti gerçekten arabalardaki gibi güvenli mi peki ? motosiklet dediğin durduğu yerde devrilince bile sağı solu yamulabilen bir araç. Bide trafikte allah korusun kaza yaptın arkadan çarptılar sen bi tarafa düştün motosiklet taklalar ata ata gidiyo lpg hortumları regülatörü falanı filanı bunlara dayanıklı mı ? Bu LPG'li aracı şehiriçinde de kullanacaksın ya o motor o taklalar sonucu bir otobüs durağına girse yada yayaların çok olduğu bir yere girse parçalanmış motorunun yangın çıkarmayacağının patlamayacağının insanları öldürmeyeceğinin garantisini verebilirmisiniz ?
    hiç bir şeyin garantisi veremem. kullanılacak malzemenin kalitesi, senin dediğin taklalar atarak kaza yapacak motosikletin tehlikesini en aza indirecektir.
    tank yerine piknik tüpü takan birisinden kaliteli malzeme kullanmasını bekleyemezsin. bu bakımdan bu işlerin yasallaşması, kontrollerinin yapılması ve belli bir standartta getirilmesi herkes için iyi olur.
    motorun birden fazla takla atması için aşırı hızlarda gitmesi gerek trafik kurallarına uymayan insanlardan da lpg için öngörülen standartlara uyması beklenemez, kaldıki aşırı hız yapan sürücüler genelde performas delisi olduklarından zaten LPG kullanmazlar diye düşünüyorum. LPG olayı sakin insanların işi ve bu insanların hız la işi olmaz zaten LPG yide tasaruf olsun diye takarlar. taklalar atacak motosikletin sahipleri genelde nos türü modifikasyonlara meyillidir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:58 ----------

    Alıntı search16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yamyamaha arkadaşım kaç tane motoru perte çıkardım kazalardan dolayı ve hepside lpgliydi diye yazmıştı bir başka konuda. Hiç birindede başıma bundan dolayı bi hal olmadı demişti. Canlı yaşayan şahidi. Bu işi, işi bilene yaptırınca güvenlidir diye yazdım başından beri. Bendeki lpg regülatörü motor parçalansada zarar görmeyecek yerde. Tankın güvenlik boyutunu test eden kuruluşlar ve bunlara bağlı belgeler var. Testleride araç şasesi içinde değilde dış ortamda çıplak olarak yapılmakta. Videolarını seyrediniz. Yazmış olduğun felaket senaryosuna cevabımda lpg sizde nasılsa düzgün montajlanmız lpgli dede aynısı olacaktır. Bunun garantisinide lpg dönüşümü yapan firmalar veriyor. Ben bu işte yetkili bir kişi kurum kuruluş değilim. Ben bir kullanıcı olarak bu tezi savunan biriyim.
    bir yanlışlık olmasın. Türkiye trafiğinde seyreden bir motosiklet sürücüsü olarak elbette birden fazla kazaya, en kötüsünden arkadan yandan çarpmalara maruz kaldım. çok şükür pert e çıkardığım motorum yok.
    özellikle zorlu dağ gezilerinde motorumu çok devirdim ve düşürdüm. elbette farklı kazalarda ve farklı etkilerde motorlardaki LPG tesisatı da darbe alacaktır.
    ama belirttiğiniz gibi işi ehline bunun eğitimini almış bir makine mühendisine yaptırmak, kullanılan malzemeleri motora uygun seçmek tehlikeleri en aza indirecektir. benzinli motosikletlerde aynı şekilde kazalarda yanma kehlikesine açıktır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:10 ----------

    Alıntı Teo23 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazın güneş altında bekleyen siyah bagajın kaç dereceye ulaşabileceğini biliyor musunuz peki? Türkiye'de 550 tlye takılan malzemeye ben şahsen hiç güvenemiyorum...
    pakistan ve hindistan gibi ülkelerde bagajdaki LPG nin güneşte patlaması olayları haberlere konu olmuştur. ama arka çantaya yapılan uygulamada çantadaki boşlukların püleretan köpükle doldurulması. belli bir basınçdan sonra gazı tahliye den şamandıra seçilmesi bu kazaları azaltacaktır.

  17. #57
    Teo23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    Ankara Demetevler
    Motosikleti
    -1954 BMWr25/3-Jawa Laser 250+MZ 98 125cc+MCT 250
    600'lük motor almakta ne var bir krediye bakar. Neyse dediğim gibi tercih meselesi
    The man who knows everything chooses to know nothing...

  18. #58
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2006
    peki ben karburatorlu otomobilimi hep gazda kullanıyordum. Benzine alınca benzini çok yakıyordu arabayı lpg'ye gore ayarlıyordu ustalar. SAnırım az hava alıyor. İşte bu nedenle benzine alınca zengin karısımda calışıyordu. Peki motosiklette bu ayarı tutturabiliyorlar mı?

  19. #59
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    Alıntı plectrum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki ben karburatorlu otomobilimi hep gazda kullanıyordum. Benzine alınca benzini çok yakıyordu arabayı lpg'ye gore ayarlıyordu ustalar. SAnırım az hava alıyor. İşte bu nedenle benzine alınca zengin karısımda calışıyordu. Peki motosiklette bu ayarı tutturabiliyorlar mı?
    dostum bazı LPG ustaları nedensen hava girişi bantlama gibi hikmeti kendinden ayarlar yaptıkları için benzinde garibim araç sapıtıyor. alması gereken havayı alamıyor bir garip oluyor. zaten içine girilip de bir yerlere ulaştıran ulaşım araçlarının farklı huyları olabiliyor.
    motorun avantajı arabaların karbüratorundeki kapış devresinden yoksun olmaları. genelde bir çok motosiklet karbüratörlerin de araba karbüratörü gibi kapış devresi yok. eski karburatorlu arabalara takılan tüpler çekişi düşürüyor diye konuşulmasının sebebide budur. ayagınızla gaza dokundugunuzda normelde çekilen benzinin dışında bir miktar benzin pompalanır. ve arabalara LPG takıldıgında bu mekanizma işlev dışı kalıyor. tüplü arabalarda ayagınızı gaza dokundurdugunuzda fazladan pusturtulen benzine karşılık gelen LPG yi alamıyor buda hızlanmada gecikmelere sebeb oluyor. motorların genelinde ise Özellikle cinlilerde ( fuzyon ve benzeri teknoloji kullanan büyük motorlar hariç ) yani benzinde neye ihtiyac duyorsa LPG de de aynısını karşılıyor. benzindeki performansa yakın oluyor, ufak bir fark varsa da bu normal kullnıcı tarafından fark edilemiyor. büyük motorlada zateb fuzyon müzyon, enjektor gibi unsurlar girdiğinden ECU ne gerekiyorsa ayarlıyor yürü koçum diyor.

  20. #60
    atillacenk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Şehir
    İstanbul/İzmir
    Motosikleti
    Lifan 250*B
    ferrariye tüp taktırma fenomeninden sonra MV Agustaya da taktıran zeki arkadaşlar görürüz gibi gelio bana :D


3. sayfa BirinciBirinci 12345 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)