motor yağları hakkında bilgi
Reklamlar
-
öncelikle iyi forumlar dilerim. başlıkta da belirttiğim gibi motor yağları hakkında bi kaç kavram duydum ve bunları merak ettim size danışmak istedim.
-tam sentetik
-yarı sentetik
-10/40
-10/50 gibi kavramlar duydum. bunlar sadece benim duyduklarım. eminim duymadıklarım da vardır. sizden ricam bu kavramlar ne işe yarıyor bunu açıklamanız sentetik olursa ne olur olmazsa ne olur? 10/40-10/50 nedir? aralarındaki farklar nelerdir?
ve son olarak ta motorun cinsine ve özelliklerine göre yağlar değişiyor mu? şimdiden teşekkür ederim iyi forumlar
Reklamlar
-
Piyasada tam sentetik, yarı sentetik ve madeni olmak üzere kalite kriteri olarak ta bahsedebileceğimiz üç farklı özellikte yağ mevcut.
Tam sentetik yağlar, tamami ile labratuar ortamında geliştirilmiş en son tekneloji motorlar için çok daha uygun, yüksek sıcaklıklarda zorlu çalışma kolullarına göre dayanımı en yüksek olan, en uzun ömürlü, zorlu koşullarda (yüksek devirlerde) motordaki sürtünme arazlarını en aza indiren, sıcak motor soğuk motor vizkozite değişim aralığı ve yüksek sıcaklıklarda yağ eksilme eğilimi eğilimi konusunda en kararlı yağlardır. Paran varsa her motora koyarsın. Sadece rodajdaki motorlara önerilmez. Aşınma ve sürtünmenin etkisini en iyi tam sentetik yağ absorbe edebildiği için rodajdaki bi motora, bu olumlu etkileri nedeniyle rodaj dönemini uzattığından genelde madeni veya yarı setnetik yağ önerilir. Tam sentetik yağlar piyasadaki en pahalı yağlardır. Özellikle yüksek devirli motorların mesela race motorların olmazsa olmazıdır.
Yarı sentetik yağlar, adından da belli olduğu gibi, formülasyon olarak yarısı sentetik, yani lab. ortamında geliştirlmiş
yarısında eski formül, petrolün işlenmesinden oluşmuş olan madeni yağdan oluşmuş yağlardır. Tam sentetik yağın özelliklerinde olduğu gibi çok fazla güç üreten çok yüksek sıcaklıklara ulaşan ve yüksek devirler kullanan motorlar için bi tam sntetik kadar verimli, koruyucu değildir. Yarı sentetik yağlar, piyasadaki tüm scooter, commuter, cup vb motorlara olur. Bi sıkıntı olmaz. Bu motor sahipleri tam sentetik yağ için fazladan bütçe ayırmak zorunda değildirler.
Madeni yağlar ise en eski formülasyon yağlardır. Üretüm aşamasında hiç bi mühendislik yapılmamış veya özel formül kullanılmamış,
tam sentetik ve yarı sentetik gibi motorun çalışma esnasında oluşabilecek olumsuzlukarı minimuma indirebilmek için özel bi takım lab. çalışmaları yapılmamış klastik olarak tabir edebileceğim yağlardır. Race lere kesinlikle tavsiye etmem. Cup, commuter, scooter tarzı motorsiklerde olur ama, işlevini bi yarı sentetik veya tam sentetik yağa nazaran çabuk yitiriyor. Mesela şanzımanında aynı yağ ile yağlandığı vitesli bi motorda madeni yağ kullanılırsa km ve değişim tarihi olarak yağın kullanım ömrü bitmeden vites geçişleri sertleşmeye gürültülü geçmeye başlıyor. Buda madeni yağın, tam sentetik bi yağa veya yarı sentetik bi yağa nazaran süretünmeye karşı direncini daha çabuk yitirdiğine işaret ediyor. Sürtünmeye karşı direncini vites geçiş kalitesinde düşme ile belli eden bi yağ, aslında biz fark etmesekte motorun silindir piston grubunun çalışmasını esnasında da aynı olumsuzluğu, yani yağın en önemli işlevi olan motor çalışırken ki silindir piston arasındaki sürtünmenin olumsuzluklarından motoru koruması işlevide, vites geçiş kalitesi düşmeye başladığı anda zayıflamaya başlıyor. Dolayısıyla bu gibi gözlemlerimin devamında madeni yağı ben hiç bi scooter veya motosiklete önermiyorum.
En pahalı yağlar tam sentetik yağlar, sonra yarı sentetik yağlar en ucuz yağlar ise madeni yağlardır. Yani ne kadar ekmek
o kadar köfte
Yazdıklarım alıntı değil, çalıntı değil, biyerdne seçip kopyalama değil, kendi gözlem ve deneyimlerimdir.
Valla gece gece yazayım dedim, güzel zaman geçti, ama biraz yoruldum, 15w-50, 10w-40. 10w50, 15w40, 20w-50 vb farklı numara yağ olayınıda diğer ark..lar açıklasınlar
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:48 ----------
Sabah sabah 28 tane konuk okuyor, vay be
-
w winter demek yani kış 10 w olunca kışın 10 numara yağ kalınlığı göteriyor sonrasından gelen kırksa yazın 40 numara yağ özelliği gösteriyor yani kalınlığı sayılar büyüdükçe tam sentetikten yarı ve madeniye doğru gidiyor örn ben kışın motora 10w40 koyarken yazın 15w50 koyuyorum arabadada kışın geçen kış için 0w40 kullandım çok soğuk diye yazınsa 5w40 koyuyorum yeni nesil olduğundan onlara daha ince yağ konuyor
not:emin olmamakla birlikte tam sentetik yağlar bitkisel bazlı madenilerse petrol türevi olduğunu okumuştum
-
Motorun eski teknoloji ve yüksek devir çevirmiyorsa mineralden şaşmayacaksın. Ayrıca 13 TL ye alabildiğin api-sl 15x50 mineral yağın muadili tam sentetik veya sentetik karşılığı var mı? Varsa ne kadar
Ayrıca yorumlarda mineral yağ düz yağdır denilmiş, hayır düz yağ değildir, onun içinde bir çok katkı vardır. Sadece hammaddesi petrol türevidir. Tam sentetik yağın içinde binbirtürlü şey var...
Son yorum sentetik yağ her zaman iyi demek değildir, motorunuzun karakteristiğine çalışma şekline en uygun yağı kullanın. Hem paranızı çöpe atmayın hem de motorunuzun sağlığı ile oynamayın.
Örneğin Dragstara sentetik yağ koyun ve 100 km sürün, motor canından bezmeye vitesler sanki kırılıyormuş gibi değişmeye, debriyaj kaçırmaya başlar. Ama mineral kullanıyorum 2 senedir,hiç bir sorunum yok.. Motorum ss motor olsa idi, tabi ki sentetik koyardım, yüksek devir çevirir çünkü..
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
Cbf 150 de madeni yağı sevmiyor, vitesler daha yağ kullanım ömrünün sadece yarısını tamamlamışken sertleşiyor ve gürültülü bi hal alıyor. Draggy, dediğine katılıyorum kardeşim, motorun ne istediğini bilmek lazım. Bir dönem tam sentetik kullandım. Bi kaç aydır yarı sentetik kullanıyorum. Hiç bir fark hissetmiyorum diyebilirim. Tam sentetik hem buralarda reel hayatta bulmakta sıkıntı var. Hemde pahalı. Max. devri 9000 devir olan bi motorun tam sentetik ihtiyaci değil. Yarı sentetik yetiyor.
-
ilginiz ve bilgilendirmeler için teşekkür ederim
-
ethemm76 adlı üyeden alıntı
Cbf 150 de madeni yağı sevmiyor, vitesler daha yağ kullanım ömrünün sadece yarısını tamamlamışken sertleşiyor ve gürültülü bi hal alıyor. Draggy, dediğine katılıyorum kardeşim, motorun ne istediğini bilmek lazım. Bir dönem tam sentetik kullandım. Bi kaç aydır yarı sentetik kullanıyorum. Hiç bir fark hissetmiyorum diyebilirim. Tam sentetik hem buralarda reel hayatta bulmakta sıkıntı var. Hemde pahalı. Max. devri 9000 devir olan bi motorun tam sentetik ihtiyaci değil. Yarı sentetik yetiyor.
mineral bazlıda yağ yakması artar zaten motorunuz yağ yakıyorsa eğer problem yarı sentetiktede yakarsa tam sentetiklerin buharlaşma dereceleri daha yüksektir onları kullanabilirsiniz arabalarda mantık bu şekilde motosiklette de farklı olacağını sanamam debriyaj hariç
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)