farlar açıkken akü şarz olmuyor acil yardım lütfen
Reklamlar
-
31 Ağustos 2012, 23:18
#1
arkadaşlar merhaba aranıza yeni katıldım ve 2 aydır sinirlerimi bozan bir olayı birde size sormak istedim yardım ederseniz sevinirim arora 150t-15 motorum var motorum genel anlamda gayet iyi fakat diyelimki akşam motorun farlarını yaktım şarz bitiyor ve tekrar çalıştırmak istediğim zaman akü komple bitmiş oluyor ayak marşı harici mümkünü yok her defasında çalışmıyor ama gündüzleri normal akü gayet iyi şarz oluyor motorcuya gittim aküye lamba bağladı gaz verdiğimde gayet iyi şarz ediyor motorcuda halledemedik elektrikciye gittim adam aküyü ölçtü şarz seviyesi gayet iyi olması gereken gibi 1 saat uğraştı ve dediki ben sanayide en iyi motor elektriğinden anlayan ustayım şaştım kaldım bu motor beni ıslah etti dedi yani o da bulamadı bu arada farlarıda değiştirdim belki şase felan vardır gibisinde 35w-35w ampül taktı usta konjektör dahil herşeyine bakıttım ama malesef sorunuma çözüm bulan usta yok bi önerisi veya çözümü olan varsa beni aydınlatırsa minnettar olurum kırıkkaleden herkese saygı ve sevgiler
Reklamlar
-
31 Ağustos 2012, 23:34
#2
Moderatör
Lamba ile değil ölçü aleti ile ölçmelisin. Akünde gaz verdiğinde en az 14 V göremiyorsan sarjı ve konjektörünü yeniden kontrol ettir. Yok eğer 14 V görebiliyorsan, o en iyi ustadan başka ustaya git ki Akünü de ölçsün.
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
31 Ağustos 2012, 23:46
#3
bu arada demeyi unuttum aküde sıfır aküde arızamı var gibisinden 3 tane sıfır akünün hepsinde aynını yaptı eloktronik bi cihazla epey uğraştı ölçtü sonuçlar normal ama görbak lambalar açıkken şarz bitiyor çok sinir bozucu bi arıza
-
konjektörde sorun olabilir şarjı tutturmuyodur..
-
herşeyin tamamen normal olduğuna eminsen,sorunun sadece farın açıkken oluştuğunu kesin biliyorsan motorun ve akünün elektrik akımını ölçtükleri anda farını yak..birde o şekilde ölçsünler...
kimbilir belkide farına gelen kablolarda kısa devre vardır ve farın yandığı anda farının çektiğinden daha fazlası kısa devre şeklinde kayıp oluyordur...
diğer bir sorunda motosikletinde 35 watt da olsa 2 ampul varsa ve ikiside aynı anda yanıyorsa 70 watt eder,buna bide stop lambasını gösterge lambalarını v.s koy80-90 watt olur ki çoğu tek farlı motosiklete bile 55/60 wat ampul takıldığında aynı sorun oluşur...sebebide farın çektiği akımı sargının yerine koyamamasıdır...
yani saatte 80-90 watt çekiyorsun ama şarjın saatte atıyorum 40 watt yerine koyuyor..dolayısıyla akünde 4-5 amper ise kısa sürede harcanan enerji yerine gelenden fazla olduğundan akün dolacağı yerde gittikçe boşalıyor..
sanırım anlatabilmişimdir...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
5 tane konjektör taktı hiçbiri uymadı hepsinde şase yapıyor şu an kendi konjektörü var üzerinde
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:13 ----------
samet kardeşim bu modellerin orjinalinde 2 far var fabrikadan çıkarkende 2 far 35+35w çıkıyormuş tabi senin dediklerin güçlü ihtimaller ama fara gelen kablolar konusunda haklı olabilirsin bir tek onu denemedik olmazsa en son çare onuda değiştiriyim
-
motosikletinin şarj değerlerini ölçtürürken amper ve watt olarakda değerleri iste...onu ölçebilecek hesaplayabilecek biyere git...
mesela honda titanda 35/35 watt ampul olurdu...biz daha iyi aydınlatsın diye 55/60 watt ampul koyduğumuzda bırak daha iyi aydınlatmayı 55 watt ampul 35 watt kadar yanmazdı,ışımazdı,kızarmazdı (artık nasıl tabir edersen) bile....daha sönük yanardı,yani motorun elektriği yetmezdi onu çalıştırmaya...
dediğim gibi motorun sargısının sadece 13,8-14 volt vermesi yeterli değil...watt ve amperi de çok önemlidir...
mesela bitik olan akü sinyal lambalarını gayet güzel yakar,farlara zorlanır ama yakar ama marşa basamaz...(hatta zayıf aküde farlar yanarken marşa basarsanız farların anında sönecek kadar karardığını görürsünüz..)çünkü hepsinin çektiği akım yani amper farklıdır...
dolayısıyla hepsininde aküyü bitirme süreleri farklıdır...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
bugün saat 12.00 dan 5 e kadar motorcudaydım elektronik göstergeli akü şarz göstergesi cihazla yaptığımız kontrollerde motor çalışır durumda ürettiği akım 12,1 w gaz verdiğinde bu oran 12,3 oluyor elektikciye gittim o akım yetmez en az 13,5 w olması gerekiyor dedi en az 20 tane farklı konjektör denedik en fazla veren 12,7 başka yüksek oran bulamadık motorcunun denemediği çözüm yolu kalmadı bu arada şarz dinamosunuda değiştirdi sonuçlar aynı kafayı yedirdi bize varmı arkadaşlar yeni bir önerisi olan (bu oranlar farlar kapalı iken)
-
o değerler w değil v dir yani volt..
bu durumda dediğim gibi motosikletin yeterli şarjı sağlayamıyor...
sargıyı değiştirmen gerekli....
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
Moderatör
Samet abi yazmış zaten sorununun cevabını.
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
yaptım abi yaptım ta başta dedimya sinir bozucu bi arıza diye sargıyıda değiştirdik yine olmuyor atıcam kızılırmağa motoru az kaldı
-
Moderatör
Sargı senin motorun için üretilen sargı mı yoksa birşeyler uydurup mu taktı ? Sargı çıkışlarını ölçüp baktı mı? Akü'den değil de motor çalıştığında sargıdan kaç V. enerji var baktınız mı ?
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
astorojna adlı üyeden alıntı
bugün saat 12.00 dan 5 e kadar motorcudaydım elektronik göstergeli akü şarz göstergesi cihazla yaptığımız kontrollerde motor çalışır durumda ürettiği akım 12,1 w gaz verdiğinde bu oran 12,3 oluyor elektikciye gittim o akım yetmez en az 13,5 w olması gerekiyor dedi en az 20 tane farklı konjektör denedik en fazla veren 12,7 başka yüksek oran bulamadık motorcunun denemediği çözüm yolu kalmadı bu arada şarz dinamosunuda değiştirdi sonuçlar aynı kafayı yedirdi bize varmı arkadaşlar yeni bir önerisi olan (bu oranlar farlar kapalı iken)
akünü jarz edebilmen icin 14-15v elektrik üretebilmen şart bu degerleri veremiyen konjektörü baglamanın hiçbi anlamı yok 12 lerden bahsetmişsin o motora cerez gelir.bana diyosunki bi tane bile regulatör uyduramadık motora ben 600lük japon motora 35tl lik regulatörü uydurdumda senmi uyduramadın?regulatör nedir? sargıdan gelen woltu vata ceviriyo 3 tane beyaz kablo gelir ve 1-2 adet toprak kablosu vardır 1 adette + kablosu yani cok cok basit bir baglantısı vardır beyazları sargıdan gelenlere rasgele tak kırmızıyı aküye gidene tak dierlerini topraklama yap.
ya ben kısa devre olan motora bile taktım gene 15v üretti düşün kısa devre var + - ye takılı ama akü hiç bitmiyo cünkü regulatörden gelen gerilim yüksek işi bilen biri eline alıcagı ölcüm aletiyle cözer sorunu yani diyecegim bu
-
Gerilimin birimi Volt'tur. V ile gösterilir.
Birim zamanda yapılan işe güç denir. Birimi Watt'tır. W ile gösterilir.
Hakan Yayla arkadaşımız sanırım biraz karıştırmış. Müsade ederse düzeltmek isterim.
''Volt'u Watt'a çeviren regülatör'' demiş. Sanki 3 Metre kumaş aldım bu kumaş kaç litre eder demiş gibi...Oluyor.
Regülatör: Çeşitli nedenlerle gerilimlerde meydana gelen voltaj düşmelerinden veya voltaj yükselmelerinden dolayı cihazların zarar görmesini önlemek ve bu cihazlardan azami ölçüde verim alabilmek maksadıyla imal edilen elektronik voltaj düzenleyicilerdir.
KYMCO Agility City 125
01 BUG 66
-
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
-
sakinşeytan abi ben hiç 3 tane beyaz kablo görmedim siyah kırmızı sarı kablo çıkıyor konjectörden . Statördende 2 siyah 2 kırmızı bir sarı
-
benim motorun şu anki üzerinde bulunan regilatörde sarı yeşil beyaz kırmızı var aynen senin dediğin gibi kabloların yerinide değiştirdi yine olmadı aklınıza gelebilecek herşeyi denedi gene olmadı en fazla gördüğü oran 12,7 oldu bugün farklı bi motorcuyla konuştum ben hallederim sen getir dedi yarın sabah 8 de bırakıcam motoru akşam 6 da alıcam bakalım kısmet olursa yapılır yarın bilgi veririm size en son çare olmazsa tesisatı bile değiştirebilirim (gurur meselesi yaptım)
-
600lük japon motorun enerji kabloları seninkine benzemez, onun manyetosu üç fazlıdır, o yüzden üç tane beyaz kablodan bahsediyor, sen kafanı karıştırma o konuyla. senin motorun manyeto çıkışları muhtemelen sarı ve beyaz renkli olan kablolar. normal şartlarda bu kablolar arasındaki direnci ölçmek gerekir ama uzun iş. ben başka bir ihtimal üzerinde duracağım:
bazı motorlarda farlar sadece manyeto akımıyla çalışır; yani far enerjisi aküden değil iç sargılardan gelir. dolayısıyla farlar sadece motor çalışır vaziyetteyken yanar. eğer bu tarz bir motora far enerjisini aküden verirsen tam başlığa yazdığın sıkıntı meydana gelir. senin motorun farı aküden mni yoksa manyetodan mı yanıyor bilmiyorum ama bir seçenek olarak yazdım işte
-
Bir türlü sevemedik "J" harfimizi.
-
novablue adlı üyeden alıntı
Bir türlü sevemedik "J" harfimizi.
15 sene önce motor meslek lisesinde okurken elektrik - elektronik hocamız şarj konusuna şöyle bir giriş yaptı:
''arkadaşlar çok kullanacağımız bir kelime var ki doğrusu şarjdır, ama ben buna şarz diyecem, sakın beni düzeltmeyin.''
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)