Benim bildiğim ıslak debriyajlı motorların motor yağı, normal motor yağlarından farklı. Bu farktan dolayı plakalar yağlı oldukları halde bile kaçırmıyorlar. Islak debriyajlı Motosiklette arabalarda kullanılan yağlar kullanılmaz bu yüzden
Benim bildiğim ıslak debriyajlı motorların motor yağı, normal motor yağlarından farklı. Bu farktan dolayı plakalar yağlı oldukları halde bile kaçırmıyorlar. Islak debriyajlı Motosiklette arabalarda kullanılan yağlar kullanılmaz bu yüzden
yoo kim demiş? Ben 8 yıl araba yağı 20w50 kullandım. Orjinal balataları 60 bin km de bitti. Haa motor yağları biraz daha devirli motorlar için. Ama artık kaliteli yüksek devirli arabalar içinde yağ var. Ben 2 yıldır gene karışık kullanıyorum. Bazen motosiklet yağı bazen 15w40 castrol.
Peki ıslak debriyaj balatasının temas ettiği yuzey metal mi? Yoksa karsılıklı 2 balata mı birbirine temas ediyor?
Envai çeşit özellikte yağlar var.
Aynı yağın motosiklet için olanı ile otomobil için olanı neden farklı sence eğer hepsi yağsa.
Önce yağları araştır. En azından şu motosilk i araştırdığının yarısı kadar.
Ozaman aradaki farkları öğreneceksin.
Zeytin yağıca yağ ama bi araca koyanı hiç görmedim. Belkide çok faydalı olucak ...
Sıradan bir yağ 125 cc için hiçbir şey fark ettirmeyebilir fakat yüksek devirli bir motorda durum farklı.
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
Hayır satış temsılcısı degilim. Konu başlıgı acık ve net
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:36 ----------
Bu cevap kime acaba? Ben konumuzla alakasını pek gormedim. Bi arkadas araba yagını motorsiklete de koymus ona mı hitaben yazdın?
ben araba yağı koydum. Ama dizel kamyon yağı kullananlara ne demeli?
Neyse boş mesajlardan sonra konumuza donelim. Eger ıslak debriyaj tipinde debriyaj balatası metal yuzeye temas ediyorsa surtunme iyice azalacagından bu tip motorsikletlerde kullanmak riskli gibi geliyor. Ancak motorsilk muduru kaan bey motorsikletlerde şimdiye kadar hiçbir şikayet almadıklarını ve kullanabilecegimizi soylemişti. Konuyu daha bugun açtım bakalım birkaç gun içerisinde ıslak debriyajda motorsilk kullanan birilerine rastlayabilecek miyiz...
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:00 ----------
Siz araba yagıyla bile rahatca kullanmıssınız demekki pek sorun yaratmıyor. Sizin keyfiniz istediginizi koyabilirsiniz bencede. Tabiki esas olan motorsiklet yagı kullanmamız gerektigini herkes biliyor zaten bosverelim bunları
ben bu motosikten aldım geçen gün
usta dedi ne yapacaksın 125 cc motorda bunu bende
dedim ağzı açık kaldıMotorsilk esasen yag katkısı degil metal katkısı. Metalin çizilen zarar goren yerlerine yapışıyor ve metali ilk gunku haline getiriyor. Ustunde de ince bir tabaka oluşturup surtunmeyi 0,01'e indiriyor. Tam 150 bin km boyunca metalde kalıyor ve metali aşınmaya karsı korumaya devam ediyor.
burnuma gelen reklam kokusumu banamı öyle geliyor
bu konuda uzmanlaşmış ürün bor power dır ve kendi sitesinde yazana göre genel olarak motosiklerde önermiyolar ama yazan yazı şu şekildedir
Motosikletime BORPOWER koyabilir miyim ?
Bizim ürünlerimiz, sürtünmeleri azaltan ve çalışan yüzeyler arasında sıralanarak nano ölçüsünde ultra ince bir film oluşturup iyi bir kaydırma sağlayan ve bu şekilde aşınmaların ve sürtünme kayıplarının önüne geçen, motor yağına katılarak fiziksel görev yapan bir ürün olup, 2 zamanlı motosikletlerde motor yağı benzin deposuna konulduğu için, bu motorlarda kesinlikle kullanılmaz, 4 zamanlı motosikletlerde ise ıslak kavrama diye adlandırılan, şanzıman ve motor yağı birlikte olan kavrama sistemi nedeniyle kullanılması uygun değildir. Bunu biraz daha açıklayacak olursak; otomobillerdeki motor ve şanzıman arasında ayrı bir kavrama mekanizması vardır ve bu kavrama mekanizmaları ile motor yağının hiçbir teması söz konusu değildir. Motosikletlerde ise motor ve aktarma organları (debriyaj sistemi de dahil) aynı kutu içerisinde aynı yağ ile çalışmaktadır. Motosikletin kavrama sistemi bir nevi otomobillerdeki otomatik şanzımanların iç yapısına benzemektedir. Bizim ürünlerimiz, sürtünmeleri azaltan ve çalışan yüzeyler arasında nano ölçüsünde ultra ince bir film kaplaması oluşturarak iyi bir kaydırma sağlayan ve bu şekilde aşınmaların ve sürtünme kayıplarının önüne geçen bir ürün olup, motosikletlerin kavrama sisteminde ve otomatik şanzımanlar gibi kaydırma değil tam kavrama istenen mekanizmalarda kullanılması uygun değildir.
4 zamanlı motosikletlerin bazılarında kuru kavrama sistemi olup, şanzıman ve motor yağı birbirinden ayrıdır ve debriyaj sistemi de yağ ile temas etmez, bu tip motosikletlerde kullanılmasında bir sakınca yoktur. Kaldı ki ıslak kavrama olmasına rağmen kavrama yayları oldukça sıkı olan mekanizmalarda da sorun yaşanmamaktadır. Fakat kullanıcılar ve doğal olarak da bizim ürünü satan noktalar bu ayrımı yapabilecek teknik bilgilere sahip olmadıkları için ayrım yapmak büyük sorun olmaktadır. Bu nedenle kimsenin zarar görmemsi için genel olarak motosikletlerde kullanılmaz diyoruz.
ben bu tarz ürünlerde bir fayda görüleceğine inanmıyorum
yukarıdaki yorumumda eleştiri mizah tarzı karışık bir şey yapmışım gece
yalnız sabah yatınca rüyama girdi bu önceden 444 ler vardı dişliye sürüyorlardı yağsız bile çalışıyordu makineler ısınıyor kızarıyor duman çıkıyor ama çalışıyordu
Ben otomobilde kullandım cok buyuk yararını gordum. Ama ıslak debriyajda benımde kafamda soru işaretleri oluştu kaydırma yapar mı acaba diye Kuru debriyajlı motorsiklette kullanan çıktı ancak ıslak debriyajlı motorsiklette henuz kullanan cıkmadı forumda. Ama bizim vatandasımızın mizah anlayısı bilime bakıs acısı boyle malesef. Ha bide eleştiri.. Millet marsa gidiyor biz yerimizde sayıyoruz bu yuzden. Ben burda onemli bir konu acmısım kimisi eleştirmiş, kimisi reklam demiş, kimisi mizah yapmıs kendince... Konu dısı yorum yapmayı seven, ren geyiğini sevenler cok. Normal tabi boyle şeyler herkesin ciddiyeti, kişiliği farklı; yapacak bişey yok bu konuda..
Ren geyiği seven arkadaslara bilimsel bişeyler paylaşalım da okuyup kendilerini geliştirsinler biraz: "Ren geyiği dünyanın kuzey bölgelerinde birçok bölgede yayılmıştır: Norveç, İzlanda, İsveç'in kuzey bölgeleri, Finlandiya, Rusya'nın Avrupa bölümündeki kuzey bölgelerden Büyük Okyanus'a uzanan bölümü, Alaska, Kanada ve Grönland. Ren geyiği doğal olarak 10. yüzyıldan beri soyu tükendiği İskoçya'ya 1952 yılında yeniden getirilmiştir. Ayrıca ilk evcil hayvan olma özelliği vardır." devamını merak edenler google'a girip daha ayrıntılı bilgi alabilirler bu ilk evcil hayvan olma özelliği tasıyan geyik hakkında... Yani arkadaslar bazıları forumda zaman oldurmek yerine gitsin ren geyiğinin yaşamını araştırsın, incelesin vs.
Motor yağına ek olarak başka yağ katkı maddesi kullanmak yararlı mıdır?
Hayır, yararlı değildir. Çünkü motorun ihtiyacı olan tüm katıklar kaliteli bir motor yağında zaten vardır. Yapışan ve viskozite artıran olmak üzere iki gruba ayrılan katıklar, motor yağının katık dengesini bozarak uzun vadede motora zarar verir. Otomobil üreticileri dışarıdan katık kullanılmasını tavsiye etmezler.
Motor yağı katığı kullanmanın sakıncaları şunlardır:
Yağa sonradan ilave edilen katıklar, motor yağının mevcut katıklarıyla reaksiyona girip yapısını bozabilir. Bu durumda genelde yağda katılaşma şikayetleri oluşmaktadır
Yine bu katıklar, silindir duvarlarında daha iyi yağlama için açılan honlama çizgilerini tıkar. Bu da yağın silindir duvarlarına tutunmasını zorlaştırarak yağ filminin oluşmasını engeller ve motor aşınmasını artırır
Alıntı : http://www.castrol.com/castrol/faq.d...ntId=6008642#6
Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.
Eeeyyy bilimin insanı. Ürün tanıtımındaki açıklamaları ezberleyerek çok güzel bilim yapmışsın eline sağlık. Bu tanımladığın şeyin de motor yağının görevi olduğunu biliyor musun peki? Hadi motosilk yağ katkısı değil, metal katkısı diyorsun, metale yapışıyormuş çünkü...peki castrol veya mobil gibi yağların reklamlarında da sıkça bu tabiri kullandıklarına hiç mi dikkat etmedin? Bu durumda motor yağları da doğrudan metal katkısı oluyor senin deyiminle. Ha metalde aşınan yüzeyleri dolduruyormuş. Allah yeni nesil animasyon yapımcılarından ve grafikerlerden rağzı olsun. Dometos da lekenin içine işleyip onu söküp atıyor, ve aynı zamanda elbiseye zarar vermiyor. 2 tane animasyonla "ciiiuuvvv" diye lekelere dalıp ortalığı dağıtıyorlar. Senin motosilk de aynı böle işte. Anlatıyorlar metali tamir ediyor felan diye. Belki metali dolduruyor olabilir ama metal yüzeylerdeki aşınmayı nasıl algılıyor da sadece oraya nüfus ediyor?? Bunu da ezbere anlatabilecek misin? Kaş yaparken göz çıkarma diye bir tabir vardır, neyse bilimden uzaklaşmayalım ve devam edelim.
Bu aşınan metal parçalarının doldurulması ve hatta pasta-cila etkisi şeklinde bakımının yapılması olayını "rodaj yağı" diye bilinen yağlar da sağlıyor(mineral yağ demiyorum, dikkatini çekerim). Kısmen de olsa sağlıyor ve rodaj döneminde bu yağlar tavsiye ediliyor. Yani böyle birşeyi tek yapabilen motosilk değil. Ancak motosilk gibi ürünler sanki mucizevi şekilde hiçbir yağ firmasının bulamadığı bir teknoloji bulduğunu ve hiç bir yan etkisi olmadığını iddia ediyor. Hem de bilmem kaç yüz bin km....İnanalım mı?
Şimdi ezbere cümleler kurmadığım için etkileyici olmamış olabilirim ancak sizin gibi de "ben arabam da kullandım, çok faydasını gördüm" şeklinde bilimsel! cümleler de kurmuyorum. Arabanızın yağ yakmaması, duman çıkartmaması, 150.000 km sorun çıkarmaması motosilkin marifeti değildir. Ayrıca aşınan yüzeylerin doldurulduğuna hiç somut olarak şahit oldunuz mu?
Bir de kamyon yağı da koysan araba yağı da koysan fark yapmaz diye düşünen arkadaşlar için bir video paylaşayım. Bizim gibi 2 gram canı olan motorlarda yağın etkisini çok anlayamayabiliriz, yada farketmeyebilir. Ancak bir yağ ne kadar fark yapabiliyor buyrun görelim ;
http://www.youtube.com/watch?v=3cChm-dqZts
#sürenadam
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)