Bilgilendirme yazısına emek veren arkadaşıma teşekkür ederim,İlgi alanı olmayan arkadaşlarında ilgilendiğini görmek hoşuma gitti.
Bilgilendirme yazısına emek veren arkadaşıma teşekkür ederim,İlgi alanı olmayan arkadaşlarında ilgilendiğini görmek hoşuma gitti.
Harley Davidson yapamıyor diye birşey yok, muhtemelen motoru fazla değiştirmek istemiyorlar. Bir de Sporster Fourty Eight ve XR1200X videolarını izleyin. Evet motorların fiyatları çok fazla, bir iki model hariç o fiyatları haketmiyorlar. Aynı fiyata Ducati Diavel alabiliyorken gidip bir benzerine Harley Davidson diye para vermem doğrusu...
Motorların titreşiminin sebebi patlamalar değildir. Motoru çalıştırmadan krankından döndürürseniz yine titreyecektir.
Harley titrer,triumph titrer British twinler hemde acayip titrerler.Kawasaki z650 800 titrer.Nortonlar titrer,royal enfieldlar titrer.bu liste uzar gider.
Bmf f650 bile titrer.
V motor dünyanın mekanik olarak en basit yapısına sahiptir,Amerikalılar ve diğer klasik Avrupalılar bu basitliği istiyorlar.çünkü Aydınlanma çağı bu ülkelere 500 sene evel geldi.Neyin güzel olduğunu biliyorlar.Boru bir şaşenin içinde hava soğutma ve v motorun keskin hatları görsel olarak çok sade ve güzeldir.Motoru ince gösterir narin olurlar dışardan bakınca.
Unutmayınki harleyler ve diğerleri en iyi krom işçiliği ve en güzel renk kombinayonları ve kaliteiyle üretilir.Japonla bunları karşılaştırmayın.
Hoş ülkemizde yok bu karşılaştırma ama bu kadarda sıg karşılaştırma sadece ülkemizde var onuda belirtim.
Ne o titiriyormuş
cbf 150 titremiyor mesela,harleyden iyimi?
PArasını haketmiyormuş?İnanın cbr 600 rr da pek fiyatını hak etmiyor.
V motor 100 yıldır var ve bir o kadar daha var olucak.yni nesil 4 silindirler nerdeler?Regülasyonlarla kırpılmış durumdalar.
Altınelbiseli adam da ne kadar sığ biri olduğunu göstermiş vidyoda.mozambikde adama motor ismi sayın deseniz Harley der size.
nokta
hemde bravo sana
Hocam düşüncelerim çoğunlukla teoridedir benim; tecrübem size göre düşük belli ki. Türkiye'de ise alım gücü ve kullanım esnasında bakım-yedek parça gibi masrafların karşılanabilmesi adına söylemem gerekirse Japon üretimleri benim daha işime gelir. Cruiser hatta motor keyfinden bahsediyorsak tabii ki iş biraz lükse kaçıyor ve masrafları göz ardı etmek, kafaya takmayabilmek gerekiyor fakat bunun da bir sınırı olmalı. Nitekim bir problem yaşandığında, parça gerektiğinde garajda yatacaksa motor almayayım. Gönlümdeki dizaynı da (bir evlik meblağ ödeyip alacaksam - ki naçizane kanaatimce en büyük etkeni batı menşeisi oması (işçiliği ve tarihçeyi tenzih ediyorum belirteyim) - yine almayayım. Biz Türk'üz, tasarruflu davranmaya, kaygı duymaya meyilli toplumuz. Ayrıca Amerika'da veya Avrupa'da belli ülkelerde bizim sarfettiğimiz çabayla, iş gücüyle insanların elde ettiği para gücü ne kadar farklı bir çoğumuz biliyoruz. Bu etkeni de göz önünde bulundurduğumda benim tercihim Japon'lardan yana oluyor. Dediğim gibi tecrübem az olduğundan daha çok kullananların yorumlarını dinlemekle yetiniyorum. Tabii HD kullanıcısı altındaki makineye b*k atmak istemiyor fakat bir çok kişinin yorumuna dayanarak söylemem gerekir ki konfor belli ki biraz daha düşük (titreşim bakımından). Eh, söz konusu cruiser ruhu olunca en büyük zevk uzun yol oluyor, yolda olmak oluyor... Ayrıca merak ettiğim fakat nerden başlayacağımı bilmemem/başlangıç noktası niteliğinde bir bilgiye erişemememden markaların kullandığı v-twin motor tip/modelleri hakkında bilgim yok. Bu konudaki bilgilerinizi paylaşmanızı, bilgi edinebileceğim bir platform varsa paylaşmanızı rica edeceğim
arakdslar yakın zamanda motor alcam eger acıl cevaplarsnz sevnırm . smdı ben chopper tarzı motorlarda gorunsten cok sesıne hastaym alacagm motorunda ses olarak benı tatmın etmesnı ıstıyorm . butcm fazla degıl o yuzden motrun yapısına dkkat etmeye calsııyorm . o tok sesı sadece v tıvın motorlarda m alıyorm yoska sıralı cıft sılndr de olur mu . ve her motor dıstan hava fıltresı ve egzoz manıfldonu kabul eder m
@xilisyon33 Geçen bi kanuni seyhan 250C gördüm epey tok idi sesi sanırım seni tatmin edecektir bi bak derim... Yalnız uzun yolda şişiyorlarmış diye duymuştum araştırman gerekçek. V motor daha ziyade dengesiz çalışması ve ritmi ile ilgilidir bide görüntüyle tabi Mesla şahsen V motor olmayan bi choper/cruiser hayatta almam istediği kadar bağarsın ;)
Bir H-D sahibi olduğunda sadece H-D sahibi olmuyorsun.. O markanın bir felsefesi bir yaşam tarzı vardır.. Evet ülkemizde genelde maddi durumu iyi olanlar bu motorları tercih ederler doğru ama tüm Ona sahip olanlar bile bu yaşam tarzını benimseyebilecek kişilerdir.. Sen diavel alırsın biri bandit alır diğeri falanca marka..Lakin tüm dünyada Ruh'u olduğuna inandığım ender markalardan biridir..
If you don't Ride, You don't know...
Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing
H-D ler de artık seri üretimde üretiliyor. Ortada bi yaşam tarzı, bi felsefe olduğu doğru ama bunu tek bir markaya bağlamak bence yanlış. Hani hep derler ya kapitalizmin hollywoodun oyunu diye o hesap. O bahsettiğimiz ruh, motoruna eşi gözüyle bakan, ona hayatında bir eşyanın çok ötesinde değer veren, sürekli yollarda olmayı seven vb. insanların ruhu. Amerikada başlamış olması ve o dönemde H-D'nin buna hem ön ayak olup hemde kendi tanıtımında başarıyla kullandığı için kafalarda bi özdeşleşme durumu var. H-D nin kendi tarzı, avantajları ve özellikleri olduğu tartışılmaz ama mesela o kafada bi insan olmama rağmen koyu yamahacıyımdır. Ve bence her markanın kendi özelliği vardır hangisi senin zevkine uyuyorsa onu seçersin, hiçbiri uymuyorsa custom'a yönelirsin. Ama altındaki motor ne olursa olsun bu felsefeyi, yaşam tarını benimseyebilirsin.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)