Statör ve kontak bağlantıları
Reklamlar
-
10 Ağustos 2012, 18:09
#1
Cub motorumun elektrik tesisatını söküp tamir ettim, bugün taktım, motor da şu an ayaktan çalışıyor ancak stop ettiremiyorum kontak çalışmıyor sanırım düz kontak yaptım. Ayrıca statör bağlantılarında 5-6 tane kablo var, 2 kablonun rengi aynı sarı bunları bağlamakta tereddüt ettim bi mantık yürütüp bağladım, motor aküsüz bile çalışıyor ancak statör bağlantılarını doğru yaptığımdan emin değilim
Reklamlar
-
11 Ağustos 2012, 02:03
#2
statorun renklerı tesısatındakı baglantı ıle aynı renk olmalı,
eger 2 renk fark olursa sorun yasarsın,
Beyındekı SİYAH,,,SARI renktekı kabloyu hafıf sıyır ve motor çalışırken o kabloya YEŞİL(şase) KABLOSU DEĞDİR BAKALIM NE YAPACAK???
Motor stop eder ıse eger,
aynı işlemi kontaktan çıkan sıyah sarı kabloyada dene ve yıne stop eder ıse bu şase bağlantısında sorun var demektır,
Bir yerden şase ver sorun ortadan kalkacaktır,
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
11 Ağustos 2012, 02:11
#3
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
statorun renklerı tesısatındakı baglantı ıle aynı renk olmalı,
eger 2 renk fark olursa sorun yasarsın,
Beyındekı SİYAH,,,SARI renktekı kabloyu hafıf sıyır ve motor çalışırken o kabloya YEŞİL(şase) KABLOSU DEĞDİR BAKALIM NE YAPACAK???
Motor stop eder ıse eger,
aynı işlemi kontaktan çıkan sıyah sarı kabloyada dene ve yıne stop eder ıse bu şase bağlantısında sorun var demektır,
Bir yerden şase ver sorun ortadan kalkacaktır,
Stator ve tesisat orjinal sadece tesisatı tamir ettim. Stator kablolarının yarısı regülatöre soketle giriyor geriye 3-4 tane kablo kalıyor bunların ikisi aynı renk ve sarı, bunları nasıl bağlayacağımı anlamadım ama bunlar olmadan da motor çalışıyor, bu iki kabloyu yanlış bağlayarak motoru sürmemin bir zararı olur mu ? bu arada akşamüzeri motor beni elektrik çarptı, buji kablosunu çekerken elimde stator'un sarı kablosu vardı
Kontak bağlantısını pek anlamadım 4 tane kabloyu birleştiren bir ucu var ona neleri bağlamam gerek ?
-
11 Ağustos 2012, 02:38
#4
elınde kablo olmasa dahı yıne elektrık carpacaktır çünki ateşleme kablosu o bujideki
kontak kabloların 4 adet,
kırmızı,yeşil,siyah,sıyah-beyaz,,,
sıyah beyaz olanını hafıften sıyır ve ona sınyallerınden cıkan yesıl kabloyu degdır,
stop edecektır,
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
11 Ağustos 2012, 02:42
#5
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
elınde kablo olmasa dahı yıne elektrık carpacaktır
çünki ateşleme kablosu o bujideki
kontak kabloların 4 adet,
kırmızı,yeşil,siyah,sıyah-beyaz,,,
sıyah beyaz olanını hafıften sıyır ve ona sınyallerınden cıkan yesıl kabloyu degdır,
stop edecektır,
Çok teşekkür ederim, gerçekten de forumdan tek cevap verebileceğini düşündüğüm kişiydiniz ve bu saatte cevap verdiniz üşenmeden
-
11 Ağustos 2012, 02:44
#6
Dükkandan Şimdi Geldimde Ondan
CuB motor topluyordum
Yarın Topıc Açacağım CUB MOTOR YENILEME dıye
Motorunuzda eskıden kalma alarm ve varmı???
veya baglanmısmıdır bılıyormusunuz?
cunkı bu tip sorun çoğunlukla alarm takılan ve sonrasında iptal edılen motorlarda yaşanıyor...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
11 Ağustos 2012, 02:48
#7
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
Dükkandan Şimdi Geldimde Ondan
CuB motor topluyordum
Yarın Topıc Açacağım CUB MOTOR YENILEME dıye
Motorunuzda eskıden kalma alarm ve varmı???
veya baglanmısmıdır bılıyormusunuz?
cunkı bu tip sorun çoğunlukla alarm takılan ve sonrasında iptal edılen motorlarda yaşanıyor...
Yok alarm yok ama ön fara marşa basınca farı kapayan röleli düzenek kurmuştum bi ara. Ön takımı tamir ederken bi kere daha dağılmıştı tesisat o zaman söktüm attım onu ama tesisatta kesme yapmadan yapmıştım. Bu arada motorun bütün fonksiyonlarını çalışır hale getirdikten sonra anahtarsız çalıştırma düzeneği yapmayı düşünüyorum motor alarmıyla. Uzaktan kumandayla marş olmayacak ama kontağı açıp kapayacak, kontak iptal olacak. Yeni elciklerimde acil stop düğmesi var ordan stop edicem.
-
11 Ağustos 2012, 02:52
#8
işte bu şekılde değişimler sonrası satılan ve alan kişi tarafından yağmur ve çamur sebebıyle devre dışı kalan alarmlar sonrası motor kontaktan stop edilemıyor ve aynı senın yazdığın Topıc Açılıyor
Motorun Stop Etmıyor Diye ))
Neyse sen dedıgımı yap yıne yaz,
Ben yarın bakarım yıne yazarım duruma gore...
Kolay gelsın...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
11 Ağustos 2012, 02:52
#9
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Yok alarm yok ama ön fara marşa basınca farı kapayan röleli düzenek kurmuştum bi ara. Ön takımı tamir ederken bi kere daha dağılmıştı tesisat o zaman söktüm attım onu ama tesisatta kesme yapmadan yapmıştım. Bu arada motorun bütün fonksiyonlarını çalışır hale getirdikten sonra anahtarsız çalıştırma düzeneği yapmayı düşünüyorum motor alarmıyla. Uzaktan kumandayla marş olmayacak ama kontağı açıp kapayacak, kontak iptal olacak. Yeni elciklerimde acil stop düğmesi var ordan stop edicem.
Anahtarsız çalıştırma düşünceniz gerçekten çok zekice
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
-
11 Ağustos 2012, 02:55
#10
viper17 adlı üyeden alıntı
Anahtarsız çalıştırma düşünceniz gerçekten çok zekice
Kısmet bakalım, zaten kontağa tel sokup iki kurcalıyınca açıyolar yada daha kolayı ön farı sök kontak bağlantıları kabak gibi ortada. Anahtar takmadan kullanalım biraz da bakalım nasıl olacak.
-
11 Ağustos 2012, 02:58
#11
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Kısmet bakalım, zaten kontağa tel sokup iki kurcalıyınca açıyolar yada daha kolayı ön farı sök kontak bağlantıları kabak gibi ortada. Anahtar takmadan kullanalım biraz da bakalım nasıl olacak.
Ama ustanın dediği gibi yalıtıma çok dikkat edin
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
-
11 Ağustos 2012, 03:01
#12
viper17 adlı üyeden alıntı
Ama ustanın dediği gibi yalıtıma çok dikkat edin
Bişey olmaz benim hyena 9 canlı. Basınçlı suyla yıkadıktan sonra tek marşta çalışıyor.
-
11 Ağustos 2012, 03:02
#13
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Bişey olmaz benim hyena 9 canlı. Basınçlı suyla yıkadıktan sonra tek marşta çalışıyor.
Ama kontak önemli, en kötü kısa devre yapmayı öğrenin
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
-
11 Ağustos 2012, 03:04
#14
viper17 adlı üyeden alıntı
Ama kontak önemli, en kötü kısa devre yapmayı öğrenin
Kontağı söküp kabloları birbirine karıştırınca düz kontak oluyor ayak marşı ile çalışır olmadı 2'ye takar vurdurursun.
-
11 Ağustos 2012, 03:15
#15
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Kontağı söküp kabloları birbirine karıştırınca düz kontak oluyor
ayak marşı ile çalışır olmadı 2'ye takar vurdurursun.
O zaman sorun yok
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
-
11 Ağustos 2012, 10:23
#16
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Kontağı söküp kabloları birbirine karıştırınca düz kontak oluyor
ayak marşı ile çalışır olmadı 2'ye takar vurdurursun.
bunu heryerde anlatma valla alırlar hyenayı
-
11 Ağustos 2012, 19:08
#17
Ya arkadaş nası bi düz kontak yaptıysam motorun sigortası da atsa, aküsünü de söksen çalışmaya devam ediyo. Babamla baya bi kurcaladık ama daha çözemedik olayı. Ama yeni sağ elcik kumandasına çektiğim kablolar doğru olmuş çalışıyor elden marş basıyor farları açıyor. Sol elciğe de kablo çekip uzun kısa far ve sinyalleri bağlayıp neler açıkta kalıyor anladıktan sonra kontak devresini tam anlayabilecem sanırım olmadı artık pazartesi tamirciye götürürüm nasıl olsa motor her koşulda ayaktan çalışıyor şu an, durdurabilene aşkolsun
-
12 Ağustos 2012, 23:40
#18
Gösterge ve kontak kablolarının tamamını söktüğüm halde motorun ayaktan çalışması normal mi ? Normalse gösterge kablolarını makasla kes motoru çal olacak iş değil
-
13 Ağustos 2012, 00:55
#19
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Ya arkadaş nası bi düz kontak yaptıysam motorun sigortası da atsa, aküsünü de söksen çalışmaya devam ediyo. Babamla baya bi kurcaladık ama daha çözemedik olayı. Ama yeni sağ elcik kumandasına çektiğim kablolar doğru olmuş çalışıyor elden marş basıyor farları açıyor. Sol elciğe de kablo çekip uzun kısa far ve sinyalleri bağlayıp neler açıkta kalıyor anladıktan sonra kontak devresini tam anlayabilecem sanırım olmadı artık pazartesi tamirciye götürürüm nasıl olsa motor her koşulda ayaktan çalışıyor şu an, durdurabilene aşkolsun
motorlarınız cdı sistemli akü ve sigorta olmasa da , ayakmarsı ıle hatta vurdurarak bıle calıstırılır .
bak dostum statörden çıkan kablo akünün + kutbuna ve konjectöre gıdıyor degılmı , dün tam dükkanı kapatcam bızım kahvecınınoglu geldı mobıletın elektrık sıstemı cokmus , tamırcıden bırde yenı cıkmıstı . butun kabloları söktüm artıdan bır kablo cektım butün artıları orda bırlestırım bırde ufak bir - bagladım bunlara motor ledler farlar korna aklına ne gelırse
sonra otekı komsu geldı yolda bu elektrık kesıyor dıye ,aptal servıs kabloları toplamayı unutmus motorun sıcaklıgından yanmıs onlarda , statöre kadar aynı sistemle bırde ona kucuk bır tesısat ıkısıde mutlu mesut gıttı dedım hatta yarınbu motoru o salak gerızekalı servısıne gotur ınsan can tasıyor bunun ustun yolda bır dursa gıderken allah korusun kaza yapar bunu dusunmek zorundalar
motosıklet çalmaktan bahsedılmıs , immobilizer olmayan her motoru çalması o kadar kolaykı .
ulan bu çinlilerden allahrazıolsun sayelerınde neler öğrendım
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
-
15 Temmuz 2014, 18:09
#20
bnde motoran xf250 var bn buna duz kontak yaptım 4 tane kablosu kırmızı sıyah yesıl bıde sıyah cızgılı kırmızı kablo var ... sıyahla kırmızı kabloyu bırlestırınce mars vuruyor fakat motoru calıstıramıorum bu kabloların anlamları ne dıer ıkı kabloyu baglıorum ama hıc bı ıse yaramıor ne yapmam lazım bı yardım edermsnz
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)