1.5 Yıl Yatmış Motosikletin Yağ Durumu
Reklamlar
-
10 Ağustos 2012, 01:20
#21
Süper Moderatör (BBRR)
içten yanmalı motor dediğimiz . özellikle 4 zamanlı motorlarda yağlama karterden yapılır .. çok uzun süre yatan motorlarda gömlek ve piston uzun süre yağ görmediğinden tüm yağ kartere inmiştir ..18 ay yağ görmeyince silindir yataklarında karıncalanma dediğimiz erezyon oluşma ihtimali yüksektir. yağın çok fazla deforme olacağını zannetmiyorum .. ama motor aksamında bir sorun varmıdır orası muamma ..
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
Reklamlar
-
10 Ağustos 2012, 01:38
#22
Barış Şuşut adlı üyeden alıntı
içten yanmalı motor dediğimiz . özellikle 4 zamanlı motorlarda yağlama karterden yapılır .. çok uzun süre yatan motorlarda gömlek ve piston uzun süre yağ görmediğinden tüm yağ kartere inmiştir ..18 ay yağ görmeyince silindir yataklarında karıncalanma dediğimiz erezyon oluşma ihtimali yüksektir. yağın çok fazla deforme olacağını zannetmiyorum .. ama motor aksamında bir sorun varmıdır orası muamma ..
Boxer bir motordan bahsettiğimizin farkındasınız değilmi sevgili Barış
Sevgilerimle
DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR
-
10 Ağustos 2012, 02:06
#23
hiç bir şey olmaz benzini değiştir bir müddet çalıştır ve bin istediğin yere git. motorlar çok az yağla bile çalışabilirler. yağ sadece motorun ömrünü uzatmak ve rahat çalışması içindir. öyele bir kaç km eski yağla ya da az yağ ile hiç bir şey olmaz. hatta hiç yağ koymadan bile çalışır.
-
10 Ağustos 2012, 04:02
#24
-
10 Ağustos 2012, 04:13
#25
fiyatını da yazsaydında tam olsaydı
Birde 1100gs hakkındaki genel düşünceler nedir burda bilenlere bir soralım hazır yeri gelmişken..
ANGARAJ
-
10 Ağustos 2012, 11:14
#26
GaCCaLL adlı üyeden alıntı
fiyatını da yazsaydında tam olsaydı
Birde 1100gs hakkındaki genel düşünceler nedir burda bilenlere bir soralım hazır yeri gelmişken..
Son bir aydır sormadığım insan kalmadı.Birkaç forumda bazı insanları darladım bayağı sorularımla
ANGARAJ
-
10 Ağustos 2012, 11:25
#27
Ben 16 sene yatmış boxer motoru 6 dakika uğraştıktan sonra çalıştırdım ve de sorunsuz...
Orijinal yağıyla...
http://www.youtube.com/watch?v=mf8pU6WXQ3I
http://www.youtube.com/watch?v=qFIGH...feature=relmfu
-
10 Ağustos 2012, 12:17
#28
Soykan67 adlı üyeden alıntı
Son bir aydır sormadığım insan kalmadı.Birkaç forumda bazı insanları darladım bayağı sorularımla
iyide buraya bişi yazmamışın?
ANGARAJ
-
10 Ağustos 2012, 12:44
#29
-
10 Ağustos 2012, 13:04
#30
1.5 sene yatmış motoru çalıştırırsanız tabi ki birşey olmaz ama o yağı da 1500 km'lik yağmış gibi kullanamazsınız. Çalıştırın, sonra götürüp yağını değiştirin. İnsanın içine sinmez zaten...
-
10 Ağustos 2012, 13:07
#31
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
okan abiye bu itham hiç yakışmadı...adamın motosiklet konusunda nerelerde olduğunu bilmediğiniz için bunu yazdığınız belli..asıl yukarıda o motoru 2 zamanlı yapan benzine yağ karıştıran arkadaşa müdahale edin bi zahmet...
şu ana kadar sana saygı duyardım biliyor musun samet abi, halada duyarım.
motosikelte lpg taktırmak adlı konuyu aratır mısın bu forumda rica etsem, aynı konuda ebu_adfal benzeri bir isimli üye bmw motosikletine lpg takmıştı. yağlamayı nasıl yapıyorsunuz dediğimde 52 modelde karıştırılarak yapılıyor ama bu modelde yağ pompası var demişti oradan aklımda kalmış. yine de ekledim "yanlış hatırlamıyorsam" diye.
ve en altına da yazdım; 4 zamanlı bir model ise ilk önce benzin ve benzin hortumu, ( sağlıklı çalışabilmesi için toz kaplamış olan ) hava filtresi ( tozunu almak yada değiştirmeyi kastettim).daha sonradan madem bu kadar kafasına takmış soykan, alsın eline uygun anahtarı açsın tıpayı eski yağ aksın taksın tıpayı yeni yağı doldursun motora. 5 dk içinde halleder.
ve yazdığım yazıda yanlış herhangi birşey olduğunu düşünmüyorum, bu güne kadar bilgim olmayan konulara yorum yapmadım yanlış yazdığımda doğrusunu öğrenerek konuyu açan arkadaştan özür dilediğimi de bilirim, sana karşı bir saygısızlık yaptığımı da hatırlamıyorum. değil sana başka birine de saygısızlık yapmadım ve elimden geleni yaptım yapıyorum.
soruyorum sana ne diye sataşıyorsun ?
belki bu sitedeki en büyük saygısızlığım bu olacak ama varsın olsun. "üslubun yaşına yakışmıyor ! ...
-
10 Ağustos 2012, 13:08
#32
iyide buraya bişi yazmamışın?
Aslında yazdım ama pek ilgilenmediler konuyla, yok oldu gitti Bende enduro sitelerinde felan sordum soruşturdum.Buradan Savaş Abi sağolsun çok yardımda bulundu.Genelde olumlu fikirler vardı ama bir kararsızlık içerisindeydim, geçen Ankara'daki R1100GS'ye bakmaya gittim üstüne oturdum, inceledim fikirlerim kesinleşti.
Hakkat, fiyat önemli ama değil mi ...
Bence Oocan abi senin merakını biraz da olsa giderir gibime geliyor. Benim tek bildiğim motorun iri kalıplı bir boksör olduğu, önüne geleni devirdiği...
Nedense bana iri yarı gelmedi, üstüne oturduğumda ise hiç ağırlığını hissetmedim. Sanırsınız 250 kiloluk makine değil.Rahatlığına zaten diyecek birşey bulamıyorum
Ben 16 sene yatmış boxer motoru 6 dakika uğraştıktan sonra çalıştırdım ve de sorunsuz...
Orijinal yağıyla...
Boxer motorların nimeti sanırsam, 16 sene az değil.Ama ben işimi genede sağlama alacağım.
Bu arada motosiklet bu:
Adamla anlaştım ama kesin değil tabi.
ANGARAJ
-
10 Ağustos 2012, 13:24
#33
İnadına fiyat yazmıyon yani...
-
10 Ağustos 2012, 13:30
#34
Soykan67 adlı üyeden alıntı
Aslında yazdım ama pek ilgilenmediler konuyla, yok oldu gitti
Bende enduro sitelerinde felan sordum soruşturdum.Buradan Savaş Abi sağolsun çok yardımda bulundu.Genelde olumlu fikirler vardı ama bir kararsızlık içerisindeydim, geçen Ankara'daki R1100GS'ye bakmaya gittim üstüne oturdum, inceledim fikirlerim kesinleşti.
Nedense bana iri yarı gelmedi, üstüne oturduğumda ise hiç ağırlığını hissetmedim. Sanırsınız 250 kiloluk makine değil.Rahatlığına zaten diyecek birşey bulamıyorum
Boxer motorların nimeti sanırsam, 16 sene az değil.Ama ben işimi genede sağlama alacağım.
Bu arada motosiklet bu:
http://img717.imageshack.us/img717/765/hghgc.jpg
Adamla anlaştım ama kesin değil tabi.
Buraya bişey yazmamışın dediğim açtığın konudan farklı olarak bu topik altında bu motor ile sorduğum sorulara cevap bulamadım senden onu kasdetmiştim,
Motora gelince Full kaplama olması hoş fakat akla farklı soru işaretleri getiriyor kanımca,
Ayrıca 1100 serisinde hiç görmediğim bi ön amortisör kavallarına sahip bu hakkaten çok garip geldi bana zira 1100lerde ADV falanda yok..
Hani konuyu biraz irdelememin sebebi bende cuma günü bi 1100gs bakmaya gidiyorum bi problem olmazsa ve şu ana kadar çok aman aman detaylı bi şekide hani içime sinecek tarzda bir araştırma yapamamış olmamdan kaynaklı çünki hiç vaktim yok oturup araştırmaya bu ara öyle yoğunumki anlatamam! Bu cihazı birebir kullanan eli anahtar tutan bir ile oturup sağlam bir muhabbet etmem lazım bu konuda da ankarada olan ve 1100gs kullanan bir tanıdığımın yanına uğramayı düşünüyorum en azından telefon ile konuşmayı...
Ve bildiğim kadarıyla sen bayadır araştırıyorsun bunu birazda ısrarcı olmamdaki sebep bu.
ANGARAJ
-
10 Ağustos 2012, 13:55
#35
Alacağım adam polis, almadan önce araştırmasını yapmış.Mat siyaha önceki sahibi boyamış.Kazalı olma gibi bir riski var.Ön takımları iyice yoklayacağım.Anlaşılır umarım eğer kaza varsa.Kazalı olsa da sonuçta şasesi olmadığı için problem olmuyor bu motosikletlerde.
Kusura bakma tam anlamamışım.
R1100 GS hakkında bu siteden hiçbir bilgi alamıyorsun.Sadece Savaş Abi detaylı bilgi verdi.Bayağı araştırdım istersen, araştırmalarımı paylaşabilirim.Neresine nasıl bakacağımdan tut, benzin pompası, yağ filtresi vb. parçaları borusana kazıklanmadan nasıl ucuza halledeceğine kadar bir çok şey.Motosiklete mecburen tek başıma gitmek zorundayım ve dersime çalışıyorum.
Bana genelde en doğru seçim dediler.Bende artık bu kanaatteyim.
ANGARAJ
-
10 Ağustos 2012, 14:51
#36
Bu sitede bilgi alamamanın sebebi bu motorun bu sitede kullanıcısının olmaması bu konuda sitem etmene gerek yok hiç.
PM attım bu arada
ANGARAJ
-
10 Ağustos 2012, 15:12
#37
ygk adlı üyeden alıntı
şu ana kadar sana saygı duyardım biliyor musun samet abi, halada duyarım.
motosikelte lpg taktırmak adlı konuyu aratır mısın bu forumda rica etsem, aynı konuda ebu_adfal benzeri bir isimli üye bmw motosikletine lpg takmıştı. yağlamayı nasıl yapıyorsunuz dediğimde 52 modelde karıştırılarak yapılıyor ama bu modelde yağ pompası var demişti oradan aklımda kalmış. yine de ekledim "yanlış hatırlamıyorsam" diye.
ve en altına da yazdım; 4 zamanlı bir model ise ilk önce benzin ve benzin hortumu, ( sağlıklı çalışabilmesi için toz kaplamış olan ) hava filtresi ( tozunu almak yada değiştirmeyi kastettim).daha sonradan madem bu kadar kafasına takmış soykan, alsın eline uygun anahtarı açsın tıpayı eski yağ aksın taksın tıpayı yeni yağı doldursun motora. 5 dk içinde halleder.
ve yazdığım yazıda yanlış herhangi birşey olduğunu düşünmüyorum, bu güne kadar bilgim olmayan konulara yorum yapmadım yanlış yazdığımda doğrusunu öğrenerek konuyu açan arkadaştan özür dilediğimi de bilirim, sana karşı bir saygısızlık yaptığımı da hatırlamıyorum. değil sana başka birine de saygısızlık yapmadım ve elimden geleni yaptım yapıyorum.
soruyorum sana ne diye sataşıyorsun ?
belki bu sitedeki en büyük saygısızlığım bu olacak ama varsın olsun. "üslubun yaşına yakışmıyor ! ...
kardeşim benim sana sataştığımı nerden çıkardın anlamadım...Okan abi gibi bir duayeni BMW konusunda bilgisizlikle itham eden arkadaşa idi lafım...biliyorsan eğer boxer motorun 2 zamanlı olmadığını yaz ,doğrusu öğrenilsin anlamındaydı...ama sen nedense üzerine alınmışsın..hayret ettim doğrusu...
uslubumda gayet doğal ve kırıcı olmaktan çok ama çoook öte...ama sen öyle algılamışsın yada algılamak istemişsin..ne diyelim...öyle olsun....
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
10 Ağustos 2012, 15:31
#38
GaCCaLL adlı üyeden alıntı
Bu sitede bilgi alamamanın sebebi bu motorun bu sitede kullanıcısının olmaması bu konuda sitem etmene gerek yok hiç.
PM attım bu arada
Sitem etmiyorum yahu O yüzden buralara sorma zahmetinde bile bulunmadım sağlıklı bilgi alamayacağım için.
ANGARAJ
-
10 Ağustos 2012, 17:20
#39
Samet Ağır adlı üyeden alıntı
kardeşim benim sana sataştığımı nerden çıkardın anlamadım...Okan abi gibi bir duayeni BMW konusunda bilgisizlikle itham eden arkadaşa idi lafım...biliyorsan eğer boxer motorun 2 zamanlı olmadığını yaz ,doğrusu öğrenilsin anlamındaydı...ama sen nedense üzerine alınmışsın..hayret ettim doğrusu...
uslubumda gayet doğal ve kırıcı olmaktan çok ama çoook öte...ama sen öyle algılamışsın yada algılamak istemişsin..ne diyelim...öyle olsun....
bilmiyorum bu açıdan bakmadım direk bana diye düşündüm lafın, fevri bir şekilde cevap verdim. kusura bakma abi
-
25 Ağustos 2012, 15:15
#40
Güncel
Arkadaşlar motosikleti geçen görmeye gittim.Motosiklet 1.5 yıl yatmış ama son 4 aydır hiç çalışmamış.Motosiklet 4 aydan sonra ilk benim önümde çalıştı.Akü tamamiyle ölü olduğu için kablo çektiler.Motosiklet nazlana nazlana çalıştı ama ilk seferlerde 1-2 saniye sonra stop etti.Sonraları rölantide biraz titreyerek stop etmeden çalıştı.Fakat ani gaz yüklenmelerinde yahut 3000 devirin üstüne çıkıldığında motor boğulur gibi stop ediyor ve tüm bu süreçte egzozdan yoğun beyaz duman çıkıyordu.Sormak istediğim; acaba bu durum normal mi? Bir de bazı vidalarda ve şaşi ve motor hariç birkaç yerde pas vardı.Sanırsam bu mühim değil.
Bir fikir verirseniz sevinirim.
Bir de birkaç resim çektim yakından, durumu nasıl diye.Resimler büyük olduğu için link verdim.
http://imageshack.us/photo/my-images...823143516.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images...823143436.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images...823143427.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images...823143421.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images...823143415.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images...823143407.jpg/
ANGARAJ
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)