honda cbf 150 yağ yaktığı nasıl anlaşılır
Reklamlar
-
07 Ağustos 2012, 02:06
#1
iyi akşamlar arkadaşlar honda cbf 150 alıcam 2.el alıcam sahibinden.com da bir çok ilan var hepside dış tan çok güzel görünüyor fakat bazı korkularım var motosiklet yağ yakarsa pistonlar sorun olursa vs. yağ yaktığı vs nasıl anlaşılır arkadaşlar yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden teşekkürler konuyu yanlış yere açtıysam şimdiden özür diliyorum
Reklamlar
-
07 Ağustos 2012, 02:11
#2
bi motorun yağ eksilttiğini öyle bi bakışta anlayamazsın adam ya satışa koyduktan sonra yağ değişimi yaptıysa çubuğa baksan bile tam gözükür.
buna en iyi çözüm servis bakımları yapılmış kullanıcının yaşı da kemale ermiş bi satıcı olması (yani apache olmaması) motosiklette ayna sinyal far gibi çok önemli parçaların bulunması gibi şeylere dikkat et belki bi derece nasıl bi motor alacağını bilebilirsin.
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
07 Ağustos 2012, 02:16
#3
-
07 Ağustos 2012, 02:28
#4
Cbf 150 genel olarak yağ eksiltir, önemli olan bu yağ eksiltme kronik, yani normal eksiltme eğilimi kaynaklı mı yoksa motor bitme eğilimi başlangıcı kaynaklımı bunu anlamaktır. Cbf i bilen birine motoru denettir. Emsallerini nazaran çekişinden gidişinde bi problem yoksa eksiltiyor olsada normaldir. Gerekli ilaveni yapar kullanırsın. Kullanıcıya ne kadar yağ yaktığını sor. Muhtemelen motoru alacağın kişi arada yağ takviyesi yapmayan biridir. Çünki genelde yapılmaz. 4000 de değilde 2000 km de bir yağ değişimi yapılmış motor denk getirmeye çalış. Forum ortamından cbf satan olursa ve denk gelirse biraz daha sağlıklı olur bu açıdan. Kullanıcı yaksada yakmıyor diyebilir. Diyelim ki 1000 km önce bakıma girmiş, yağı değişmiş, sen de bi yağ değişimi yaptır serviste motoru gösterirken. Çıkan yağı ölçtür. Eksik çıkan yağ 1000 km de eksilttiği yağdır.
-
07 Ağustos 2012, 02:31
#5
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...95820530/detay bu ilandaki hoşuma gitti eğer iyiyse bunu alırım gibi, heryerini koklucam artık istanbuldan alsam eskişehire kadar yol yapıcam baya uzun yolda bırakmaması gerek
-
07 Ağustos 2012, 02:34
#6
en az 50bin km yol yapmış hışır bir motor bu..
-
07 Ağustos 2012, 02:36
#7
anlamana gerek yok zaten. Standart hepsi yağ yakıyo
-
07 Ağustos 2012, 02:39
#8
motorun az yag yaktıgını anlayamazsın belkı ama,
Gıderken yanında yağ götür,
Ve yağ sevıyesınden az ıse yağı ekle,
Motor yakacak yağ bulamazsa eger,
duman atmaz,
ama kitlemezde,
Yağlama hızlandığı zaman duman atışı artar ve gözle görülür seviyeye çıkar,
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
07 Ağustos 2012, 02:40
#9
adem80 adlı üyeden alıntı
anlamana gerek yok zaten. Standart hepsi yağ yakıyo
yakıyo diyenler var yakmıyo diyenler var bende anlamadım
delileoo adlı üyeden alıntı
en az 50bin km yol yapmış hışır bir motor bu..
en fazla kaç km de olsun sizce
-
07 Ağustos 2012, 02:42
#10
haa tabi canım. Yakmaz. Sadece eksildir. Unutmuşum.
-
07 Ağustos 2012, 02:45
#11
cbf150 kullandım yağ yakmadı ancak yakanları demekki var ki bu kadar polemik yaşandı.
demekki hepsi yağ yakmıyormuş
anlamanın yöntemi ise yağı boşalttınız kabta ölçülen yağ seviyesinin düşük olmasıyla anlaşılır
ciddi ciddi yaksa mavi yada beyaz duman atar
lafın kısası alacağın motor seçeneği pek yoksa bunlara takılma ,batıl inanç gibi mevzuu
-
07 Ağustos 2012, 02:49
#12
dostum bu motoru alacağına salcano veya mondial dirift alsan daha hayırlı olur senin için
cbf zaten sorunlu bi motor birde 2007 model km oynanmış gibi duryorsa bence uzak dur
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
07 Ağustos 2012, 02:52
#13
mümkünse kıl bir vatandaştan al, yağ yaktığını bildiği için hatta sıfır km alıp bayiden çıkmadan garantiden piston silindir değiştirten birinden bul al..burası istanbul buradaki cbflerin 10 taneden 8i bakımsız ve çok km yapmış olmasına rağmen hala 10bin 20bin km gösteren motordur..bu arada yağ yakmayan cbf krankla beraber piston silindir sekman atılmış cbftır zaten o da en fazla 40bin kmde tekrar yağ yakmaya başlayacaktır..
-
07 Ağustos 2012, 02:55
#14
Motor sıkıştır yani 100un üstünde motoru zorlarken egzos dumanina bak diyor lar
Hafif siyahimiysa yakiyordur
-
07 Ağustos 2012, 02:59
#15
cbr 125 kullandım 2 sene performansı falan hoştu fakat rahatlık yoktu motorda onu sattım ee motosikletsizde olmuyo yapamıyorum.mondial sorun çıkartır diye düşünüyorum.o kadar kıl birini bulurum inşallah :D bir de yerli üretim yedek parçaları baya ucuz geldi bana
-
07 Ağustos 2012, 03:02
#16
temiz birsey bulana kadar alma yoksa yerli parça da kurtaramaz seni
-
07 Ağustos 2012, 08:01
#17
cin olmadan şeytan çarpılmaz gibi bir söz vardı........
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
07 Ağustos 2012, 17:26
#18
ya bu cbf i karalamaktan bıkmayan bı azınlık var onlarda bu motoru kullanmayan veya motor kullanmaktan bi haber olan arkadaşlar nedir bu hırs.bi motora nasıl davranırsan sana o şekilde yanıt verir.cbf yağ eksiltir ybr krank bilyası dağıtır,şişer,rölantisi saçmalar,sıcakken zor çalışır.yani neyi atıp tutuyo bu arkadaşlar.ben bunların hepsine şahit oldum.burası bilgi paylaşımı kulaktan dolma anlatma yeri deyil.şuda bi gerçekki cbf i savunmuyorum ama savunulmıyacak motorda deyil.günümüz yeni teknolojisi motorlar bir sonraki yağ değişimine kadar bir miktar yağı eksiltmekte çünki artık motorlar düşük cc tutulup düşük devirde yüksek tork karakterine sahip olarak üretiliyorki normal seyehat hızlarında mümkün olduğu kadar düşük devirde ve her an atak yapabilecek torkta çalışmaları.bunun getirisi ise küçük hacimli motor yüksek tork yani çok daha fazla basınç ve direnç.bu fazla basınca karşılıkta bir miktar yağ eksiltme toleransı verilerek silindir ve piston çeperi korunmuş oluyor.örneyin bmw,mercedes,özellikle volkswagen in yeni nesil fsı ve tsı motorları buyrun araştırın.sen motor sahibi olarak sorumsuzsan demirden olsa dayanmaz.şimdi demir zaten hatta çelikten diye yanıtlarda gelir ne demek istediyim açık
---------- Post added at 16:26 ---------- Previous post was at 16:20 ----------
en iyisi güzel bi servise baktır çünkü aşırı bilgi kirliliyi var kafan zatenn yeterince karışmıştır
-
07 Ağustos 2012, 19:44
#19
mrtdem adlı üyeden alıntı
ya bu cbf i karalamaktan bıkmayan bı azınlık var onlarda bu motoru kullanmayan veya motor kullanmaktan bi haber olan arkadaşlar nedir bu hırs.bi motora nasıl davranırsan sana o şekilde yanıt verir.cbf yağ eksiltir ybr krank bilyası dağıtır,şişer,rölantisi saçmalar,sıcakken zor çalışır.yani neyi atıp tutuyo bu arkadaşlar.ben bunların hepsine şahit oldum.burası bilgi paylaşımı kulaktan dolma anlatma yeri deyil.şuda bi gerçekki cbf i savunmuyorum ama savunulmıyacak motorda deyil.günümüz yeni teknolojisi motorlar bir sonraki yağ değişimine kadar bir miktar yağı eksiltmekte çünki artık motorlar düşük cc tutulup düşük devirde yüksek tork karakterine sahip olarak üretiliyorki normal seyehat hızlarında mümkün olduğu kadar düşük devirde ve her an atak yapabilecek torkta çalışmaları.bunun getirisi ise küçük hacimli motor yüksek tork yani çok daha fazla basınç ve direnç.bu fazla basınca karşılıkta bir miktar yağ eksiltme toleransı verilerek silindir ve piston çeperi korunmuş oluyor.örneyin bmw,mercedes,özellikle volkswagen in yeni nesil fsı ve tsı motorları buyrun araştırın.sen motor sahibi olarak sorumsuzsan demirden olsa dayanmaz.şimdi demir zaten hatta çelikten diye yanıtlarda gelir ne demek istediyim açık
---------- Post added at 16:26 ---------- Previous post was at 16:20 ----------
en iyisi güzel bi servise baktır çünkü aşırı bilgi kirliliyi var kafan zatenn yeterince karışmıştır
Baştan sona kadar katılıyorum.. Arkadaş çok haklı
Nedir bu cbf düşmanlığı..anlamadım.
-
07 Ağustos 2012, 19:55
#20
İkinci el motosiklet alacaksan önce sahibine bak buluşma yerine apaçi gibimi gelmiş. Yoksa 35 derece sıcakta montunu, eldivenini, kaskını giyipmi gelmiş. Kısacası önce sahibinden memnun kal. Arkadaş yukarıda teknik detayları yazmış zaten. Gerisi fasa fiso.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)