Ustalar Buraya , ZX6R Tekleme Sorunu
-
02 Ağustos 2012, 21:46
#1
Arkadaşlar Merhaba
Motorumda ilginç bir tekleme problemi var.
Sorundan bahsetmeden önce bazı şeyler hakkında bilgi vermemde fayda var , çünkü nokta atış yardımlarınızı bekliyorum.
Ustalara sağını solunu kurcalatmak istemiyorum çünkü arızayı çözmediği yerlerede ayarladık diye para alıyorlar.
Öncelikle motorumda (2004 ZX6R) eskiden orjinal pompasını bir usta bozmuştu , geçici araba pompası taktık o zamanlarda subap ayarları sıkıntılıydı halletmiştik şimdide GSXR 1000 pompası var üzerinde.Daha önceki konulardan arkadaşlar bilirler , motor yeniden toplandıktan sonra GSXR 1000 pompası taktık ve toplandığından beri bu pompayı kullanıyorum başka bir pompa denemedim.
ARKADAŞLAR DİKKATLİ OKUYUN ALT KISIMLARI İNCE YERLER VAR.
Soruna gelince ; Motorum soğukken ve orta sıcaklıktayken (50-85 derece arası ) 8000 Devirden 9000 Devire kadar tekliyor , gazı kesiyor fakat elektrik falan gitme durumu yok motor çalışır durumda , bu şekilde tekliyor ; motor çok soğuksa devam edemiyor gazı kesiyorum(bu sırada bazen arıza lambası yanıyor) , motor ısınıksa 80-85 derece gibi tekleyip 9500 devire gelince uzayıp gidiyor 15000 devirde kesiciye giriyor.
Yani şöyle söyleyim ; soğukken çok sık tekliyor , sıcakken tekleme azalıyor.Ve bu özellikle 8bin 9bin devirde oluyor başka devirlerde yok tekleme.Uzuyor gidiyor yani.
Ve işin diğer ilginç kısmı bu arıza/tekleme ; gazı birden verdiğim zaman yani birden atağa çıktığım zaman oluyor.
ANCAKKKKKKK........ 8-9BİN devirlere yaklaşırken gazı milim milim yavaş yavaş açarak ilerlersem motor hiç teklemeden uzuyor gidiyor.Sıcakken bunu şekilde denediğimde hiç teklemedi , çok soğukken belki yapabilir onu denemedim.Ama çoğunlukla gazı milim milim açarsam o teklediği devirde motor teklemiyor uzuyor gidiyor ondan sonra istediğim gibi gaz açıyorum.8-9 DEVİRE kadarda istediğim gibi gaz açıyorum zaten ondada problem yok.
Şimdi arkadaşlar ben olayın benzin pompasından olduğunu düşünüyorum fakat orjinal pompayı alıcak param zaten şuanda yok.O yüzden değiştirip deneyemiyorum.
Benzin pompasından fazla benzin gelebilirmi ? Bundan dolayı olurmu ?
Şimdi bu sıkıntı ; Benzin pompasındanmı , hava ayarlarındanmı , hava filtresindenmi , enjeksiyon sistemindenmi veya başka hangi sebepten kaynaklanabilir ?
Cevaplarınızı ilgiyle bekliyorum şayet arızanın benzin pompasından olabileceğini düşünen arkadaşlarımızada bir sorum ; 5 bar basınç üreten motoruma uygun bir araba pompası alsam uygun olurmu bi tane buldum, elimde 3 bar araba pompası var benim motorumda çalıştırıyor bunu fakat motor toplandıktan sonra hiç denemedim suzukinin pompası ile çalışıyor şuanda , neden denemedin 3 barlığı dersen benim motorun orjinal pompa basıncı 47 psi yani buda 3.1 , 3.2 bara isabet ediyor o yüzden yetersiz gelebilir diye denemedim ama sorunun kesin ondan kaynaklandığında hemfikirsek onuda denerim.
Reklamlar
-
02 Ağustos 2012, 22:27
#2
motorun arıza lambası yandı diyorsun. hiç arıza koduna baktırdınmı. geçicide olsa arıza kaydı almıştır. servise uğrayıp arıza kaydını öğren bence.
benzin pompası olacağını sanmıyorum. eğer pompa yetersiz gelse tekleme yaptığı devirden sonra tekleme artarak devam ederdi bence. sonuçta devir yükseldikçe benzin ihtiyacı dahada artacak ve pompan hiç yetiştiremiyecek. motorunda egzoz emisyonu düşürecek (egr gibi) bir sistem varmı bilmiyorum ama varsa onunla alakalı bir problemde olabilir. ezberden konuşmak istemiyorum. sen iyisimi yetkili serviste arıza teşhisi yaptırıp sorunun temeline in. yetkili servis ücretleri yüksek olacaktır, maddi olarakta şu an çok rahat harcama yapamayacağından bahsetmişsin ama işlem yaptırmasanda arıza teşhisi için yetkili servisten şaşma bence.
-
02 Ağustos 2012, 23:36
#3
Hocam arıza kodu ve servis olayına girmeyelim çok doluyum şayet küfür edebilirim.Antalya 'da Kawanın rezilliğinden haberiniz olmaması normal , en iyisimi biz hiç girmeyelim çünkü , o arıza kodunu oraya süs diye koymuşlar , öyle bir cihaza gerek yok , tamamen mühendislerin uydurması değil mi ? Siz beni çok iyi anlamışsınızdır sanırım
Şu olabilirmi ; benzin fazla geldiğinden biranda basınca tıkanıyor olabilirmi ?
-
03 Ağustos 2012, 00:19
#4
Ne kadar yardimci olur bilmem ama, benimde 600RR da basima buna benzer bi olay gelmisti.
Benim motorda yuksek devirlerde tutukluk yapiyordu, bi anda gazi kesip ondan sonra bi anda aciyordu bazende devirlenirken boguluyordu.
Benim problemimin ustundeki daha sonradan takilmis egzozdan oldugunu bulduk.
Orjinal subab ayari orjinal egzoz icin oldugundan subab ayarini bozmus takili egzoz.
Daha bitmedi bu egzoz ayrica motorun benzin hava karisimina uygun olmadigi icin motoru zengin karisimda calistirmak zorunda kaliyordum yoksa tekliyordu.
Buda buji omurlerini hemen bitiriyordu atesleme yanlis oluyordu.
Atesleme bozulunca beyinde neyi nerde nasil acip kapiyacagini anlayamamis orjinale gore devam etmis.
Bi sure sonra bu tekleme olayi cikti, kendi kendine gaz vermeler falan.
Benim buldugun cozum power commander+remap, ve gerekli bakimlar oldu.
Ayrica su egzozda "servo" denilen kucuk bi soketimsi dalga var, eger o takili degilse motorda yuksek devirde isik yakiyor ve cok zorladiginda tutukluk yapiyor.
Tabi benim motorun ustundeki egzoz 600RR icin degildi.
Imkanin varsa beyni sok guvendigin bi tamirciye gonder bi baksinlar bakalim neymis o ariza isigi, bi yol gosterebilir.
-
03 Ağustos 2012, 23:52
#5
Hocam , seninki gibi olduğunu düşünmüyorum çünkü benim motorumda tekleme hariç herşey normal kendi kendine gaz verme yok , saymasında sıkıntı yok , üst devirlerde hiçbir sıkıntı yok.Sadece 8-9bin arası tekliyor devam ediyor.Eskiden motorda böyle birşey yoktu yeni toplandıktan sonra oldu , toplandıktan sonra motorun üzerindeki tek farklı şey benzin pompası diğer herşey orjinal , işte o yüzden acaba sorun benzinin fazla gelmesindenmi kaynaklanıyor yoksa toplanırkenki yanlış yapılan bir ayardanmı..
-
09 Ağustos 2012, 00:58
#6
ana enjektör'den olabilir eğer arıza lambası yanıyorsa enjektörden değil başka bişeydendir. Bende bi ara buna benzer bi sorun yaşadım, motor gazı, 6 bin devirden sonra alıyordu. Motor 6 bin devire kadar tekleme yapıyordu, eksik çalışıyordu. Ustanın biri enjektör dedi, biri motor hava alıyor dedi, biri piston dedi. En son sorun 3. pistonun zarar gördüğünden dolayı olduğu meydana çıktı. Süper sportların arıza tespiti çok zor ya motorun üzerine benzin döküp yakasım geldi resmen bu arıza olunca :D
Honda Cbr600rr movistar. Blue Death :)
-
09 Ağustos 2012, 01:21
#7
Motoruna Antalyada kim bakiyor su anda?
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
30 Ağustos 2018, 02:21
#8
Ali Kurt adlı üyeden alıntı
ana enjektör'den olabilir eğer arıza lambası yanıyorsa enjektörden değil başka bişeydendir. Bende bi ara buna benzer bi sorun yaşadım, motor gazı, 6 bin devirden sonra alıyordu. Motor 6 bin devire kadar tekleme yapıyordu, eksik çalışıyordu. Ustanın biri enjektör dedi, biri motor hava alıyor dedi, biri piston dedi. En son sorun 3. pistonun zarar gördüğünden dolayı olduğu meydana çıktı. Süper sportların arıza tespiti çok zor ya motorun üzerine benzin döküp yakasım geldi resmen bu arıza olunca :D
Hort yapayım
Sorunum şuan bu. Problemi çözdünüz mü cok zaman geçmiş ama
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)