Evet, aynen öyle. Motor, vites kutusu şanzıman vs. herşey değişecek. Konudada belirttim. Komle 2. bir blok olacak. Üzerindeki 5 vites şanzımanı ellemeyeceğim. Söylediğim gibi sıfır olarak toplanacak. Kalın lastik meselesinide düşünüyorum.
İnşallah güzel sonuçlar alıp sizlere de yol gösteririz.
Blok komple değişeceği için birbiri ile uyumsuzluk yaratan parçalar olmayacak. Bu yüzden sıkıntı yok. Fren vs. elden geçmesi lazım tabi. Ön disk zaten gayet yeterli. Arka kampana da motor freni destekli olursa göstergedeki 120-125 kmh deyken rahatça yavaşlayıp durabiliyorum. (gerçek hızım 115-120 dir heralde. bi ara GPS ile ölçmüştüm)
Yurtdışından getirmeye artık gerek kalmadı. Bütün parçalar antepte peynir ekmek gibi satılıyormuş. Adım başı 200-250 cc motorlar varmış. Benim amacım çok yüksek cc ve yarış değil. Eski parçaları torna vs işlemlerden geçirmek istemiyorum. Eksiksiz çalışan iki blok olacak elimde. Motor, şanzıman, balata, bujiden tutunda herşeyi ile. Sadece benzin depoları ortak olacak
Sadece silindir büyütme sıkıntı yaratabiliyor. Çok fazla sıkıştırmassan motoru bir sıkıntı olmaz ama yüksek devirlere çıkmadan aklına diğer 150 lik orjinal parçaların yetersiz gelebileceğini getir.
Sıfır motora yapmak pek mantıklı değil. Eğer ilk vitesli motorunca önce bir alış. Benim gibi 1-2 sezon kullan. Sonra bakarsın çaresine.
Galiba Antep'e gideceğim. Öyle görünüyor. İyi bir usta bulmak nasip olursa... Benim motorun tipindeki motorlar (cg tipi) için antepte her türlü parça bolca varmış. Çok pahalıya gelmez. Sadece 6 viteslik yeni şanzıman biraz zor bulunur heralde.