Kawasaki ZZR 600 Sanel konjektör bağlantı şeması
Reklamlar
-
Arkadaşlar yine konjektörle ilgili sorunum var. 37 liraya Sanel srr 685 konjektör alıp, aşağıdaki şemadaki gibi bağlamayı düşünüyorum. Daha önce buna benzer bi iş yapan arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:05 ----------
şemanın orjinal boyutu
Reklamlar
-
Akşam motosikleti biraz daha kurcaladım. Yukarıda şemadaki alternator den çıkıp 4P olarak kodlandırılmış sokete giden 3 kablonun ucu ve soket kömür gibi olmuş, 2 kablo kopup uçları birbirine değmiş. sarım yanmış herhalde.
Ustalar neredesiniz, bi cevap verin yahu.
-
Statorden çıkan 3 kabloyu kesip, konjektöre kadar yeni hat çektik, nihayet elektrik üretmeye başladı. 6 aydır bununla uğraşıyordum. 100 liraya akü, 100 liraya da konjektör almıştım, 200 lira para boşa gitti.
-
Arkadaşlar 1 saatlik sürüş sonunda konjektörü elimle kontrol ettim, biraz ısınmış elimi üzerinde bekletemiyorum.
Sizce normal mi bu kadar ısınması? ayrıca konjektör akünün dolduğunu anlayıp, şarja ara veren bir yapıya sahip bir parça mıdır?
-
06 Ağustos 2013, 18:06
#5
alternatörden çıkan 3 kablo 3 fazlı gerilim üretmektedir. motor devrine bağlı olarak 17-80 VAC gerilim üretir.. regülatör yani konjektör bu gerilimi önce DC gerilime sonrasında da 13,5-14,5 V aralığında DC bir gerilimde sabitleme işlemini yapar.. bence soket konjektöre takılı değilken alternatör çıkışını 3 faz içinde kendi aralarında ölçmenizi tavsiye ederim. sanel konjektörün iç bağlantısını bilmediğim için bişey diyemicem ama konjektörlerin akü şarj olunca kesmesi diye bişey yoktur devamlı surette çalışırken 13.5-14.5 V arasında aküyü şarjda tutar.. benimde bir konjektör sorunum var bakalım kaça patlıcak bilmem ) ısındı dediğiniz konjektör bu sanel mi bu arada?
-
09 Ağustos 2013, 16:11
#6
ısındı dediğiniz konjektör bu sanel mi bu arada?
hayır sanel değil orjinal konjektörü. ısınma sorununu, küçük bi akü şarj aletiyle hallettim. aküyü tam şarj ettiğimde konjektörün deli gibi ısınmadığını gördüm.
-
14 Ağustos 2013, 21:11
#7
o zaman akü şarjın düşük olduğu için fazla akım çekmesi dolayısıyla konjektörü biraz zorlamış olabilir problemin şarjdan sonra tamamen geçti o zaman.. yine de motor çalışmazken akünü ölçmeni ve en az 12,5-12,8 aralığında görüyosan sonrasında da çalışırken akünün üzerindeki gerilimi ölçmeni tavsiye ederim.. 14-15 volt aralığında görüyosan harika demektir..
-
15 Ağustos 2013, 03:48
#8
Evet bahsettiginiz degerleri elde ediyorum. hemen hemen bir yildir sarj sistemiyle ilgili bir sikintim yok diye bilirim. surekli aku söküp sarja taktigimi dusunmeyin sakin, kışın malum hava sartlarindan dolayi 1 ay motoru yerinden kimildatmadigim olurdu, bu sorunu motora seyrek bindigim zamanlarda yasardim yani.
-
15 Ağustos 2013, 12:13
#9
+'yı yanlış yere bağlama.Bir miktar ısınması normaldir .O yüzden üzerinde hava kanalları vardır ve motosiklet üreticileri rahat hava alabılecegı yerlere koyarlar.Konjentörü taktıktan sonra ölçüm yaptın'mı?Akü'den kontrol değilde konjektör ile statör'ü kontrol et...
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:09 ----------
http://www.godier-genoud.org/divers/schema-zzr.jpg
-
15 Ağustos 2013, 16:47
#10
motor çalışmazken bile akünün üzerinden küçük akımlar çekilir uzun süre binmeyeceğin zamanlarda 1 ay falan, akünün kutup başlarını ayırıp motoru beklekmekte fayda var akü daha kolay şarj tutar..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)