Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Arka tekerlek milini açamıyoruz ya da sıkamıyoruz (Suzuki vstrom DL650)

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Eylül 2006
    Şehir
    Kocaeli-Karamürsel
    Motosikleti
    2011 - Suzuki DL 650
    Merhaba,

    Bugün arka tekerlek milini sağ taraftaki somundan gevşeterek (Somunu sadece bir kaç tur gevşettim. tamamen çıkarmadım.) hafif bollaşmış olan zincirimi gerdirdim. Daha sonra arka tekerlek milini sağ taraftaki somundan sıktım. Belli bir sertliğe geldikten sonra elle biraz daha sıkmak istedim fakat aniden somun sertleşti. Somunu gevşetirken tamamen sökmediğim için diş sıyırma olasılığını düşünmedim ve tekrar bollaştırmak istedim. Fakat somun her iki yöne de dönmüyordu. Aşırı sert olduğundan somun ya da milin dişli sıyırdığını düşündüm ve servisi aradım (Yücel motor) arka tekerlek mili fiyatını sordum. Yedek parça bölümüne bakan kişi yarışta olduğu için net bilgi veremediler fakat mil+somunun 300TL civarı olacağını en mantıklı çözümün tornacıda yaptırmak/yeni diş açtırmak ya da çıkma bulunabilirse çıkma almak olacağını belirttiler. Ardından Altan motoru aradığımda ellerinde mil bulunmadığını hatta şuana kadar hiç ihtiyaçları olmadığını, milde problem varsa tornacıda yaptırabileceklerini söylediler.

    Ben de mili sökerek tornacıya götürmeyi düşündüm. Abimle bir süre uğraşmamıza rağmen sert somunu tamamen sökemesekte bir miktar sökme yönünde çevirebildik. (yaklaşık 1 somun boyu daha çevirebilsek somun milden çıkacak.)
    Hava karardığı için fotoğraf ekleyemiyorum.,

    Somunu milden çıkaramadık ve işin kötüsü somunu sökmeye yakın olduğumuz için motosikleti yürümez hale getirdik. Yarın sabah lastikçiye giderek hava tabancasıyla söktürmeyi ve ardından mil+somunu alarak tornacının yolunu tutmayı düşünüyorum.

    Forumda aradım fakat daha önce benzer bir problemle ilgili bir konu bulamadım.

    Sonuyla ilgili değerli yorumlarınızı alabilir miyim?
    Sizce ne yapmalıyım? Mili sökmeyi/söktürmeyi başardıktan sonra (umarım başarabilirim) tonacıda yenisini yaptırmak mı mantıklı olur yoksa mevcut mil üzerine diş açtırmak mı?

    Sadece somunda problem varsa bu derece sertleşmeye sebep olur mu bilemiyorum fakat sadece somun problemiyse çok sevineceğim...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    milin yenisinin yapilmasında yardımım dokunur..tanıdık bildiğiniz yer varsa bencede tornacıda yaptirmakta fayda var..
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  3. #3
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    yeni diş açılırsa bir numara küçük olur...yani milinizin somun sıktıgınız yeri incelir...
    onun yerine tornacıda en fazla 20-30 liraya yenisi yaptırılabilir...
    yalnız öyle her malzemeden de mil yapılmaz...sulu malzeme mi ne diyorlar ondan yapılması lazım...
    bende bir ara silindiri tutan saplamaların birisini yalama etmiştim de...ordan biliyorum...
    veya daha basit bir yöntem...yedek parçacılarda metrik tijler satılır...
    sizin göbek ile aynı ölçülerde olandan bir tane alıp aynı boyda kestirip her iki tarafına da somun sıkarak yeni bir mile kavuşabilirsiniz...
    somunlardan birisini kaynak ile sabitleseniz de olur...
    hatta bu metrik tijler 1 metrelik olarak satılır...belki 2-3 tane miliniz olur...

  4. #4
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Abi pazar günü sanayi açık olmaz, senin motor hafta içine kalır ben Ethem Abi ile hallederim..
    Mil değilde ,somun sıyırmıştır.. Nereden aklıma geldiğini sorarsan, genelde tüm motorlarımdaki miller 10.10 kalite idi.. Somunlar tırt oluyo..

  5. #5
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Alıntı ferhatkars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yeni diş açılırsa bir numara küçük olur...yani milinizin somun sıktıgınız yeri incelir...
    onun yerine tornacıda en fazla 20-30 liraya yenisi yaptırılabilir...
    yalnız öyle her malzemeden de mil yapılmaz...sulu malzeme mi ne diyorlar ondan yapılması lazım...
    bende bir ara silindiri tutan saplamaların birisini yalama etmiştim de...ordan biliyorum...
    veya daha basit bir yöntem...yedek parçacılarda metrik tijler satılır...
    sizin göbek ile aynı ölçülerde olandan bir tane alıp aynı boyda kestirip her iki tarafına da somun sıkarak yeni bir mile kavuşabilirsiniz...
    somunlardan birisini kaynak ile sabitleseniz de olur...
    hatta bu metrik tijler 1 metrelik olarak satılır...belki 2-3 tane miliniz olur...
    öyle amele işi oluyo kanka bide o tij dediğin şey saplama.. denir demirden üretilir
    tavsye etmem arkadaş gelsin ben ona silindir saplamasından(normal bir çeliğin 1 mmde kaldırdığı yük 37 kg bu bahsettiğim malzemede 60 kg biliyoruzda konuşuyoruz) yeni mil yapayım pazar günü hizmet veririz
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  6. #6
    jackonbir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    beat-cbf150-apache-cbf150-NC700-XMAX-DJANGO-ACTIVA
    Alıntı K o r @ y adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi pazar günü sanayi açık olmaz, senin motor hafta içine kalır ben Ethem Abi ile hallederim..
    Mil değilde ,somun sıyırmıştır.. Nereden aklıma geldiğini sorarsan, genelde tüm motorlarımdaki miller 10.10 kalite idi.. Somunlar tırt oluyo..
    somun tırt olduğunu nereden çıkardın
    somunlar bilerek mile nazaran daha yumuşak malzemeden yapılır mile nazaran daha ucuz oldukları artı sıkma anında esneme payı olsun diye
    bu arkadaşın sizinde dediğiniz gibi % 90 somun sıyırmıştır
    harley is making love with davidson

  7. #7
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Dişin sıyırmama ihtimaline karşı hiç vd40 sıktınız mı Arka lastik patladığında ilk kez sökmek zorunda kaldığımıı hatırlıyorumda 2 saat uğraşmıştık açılmamıştı. vd40 sıkıp 10 dk bekelyip sökebilmiştik
    İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035

  8. #8

    Üyelik
    25 Eylül 2006
    Şehir
    Kocaeli-Karamürsel
    Motosikleti
    2011 - Suzuki DL 650
    Alıntı draggy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dişin sıyırmama ihtimaline karşı hiç vd40 sıktınız mı Arka lastik patladığında ilk kez sökmek zorunda kaldığımıı hatırlıyorumda 2 saat uğraşmıştık açılmamıştı. vd40 sıkıp 10 dk bekelyip sökebilmiştik
    Gun icinde actigimda hic problem yoktu yani mili gevsetip zinciri ayarladim ve sıktım promlem biraz daha sıkayım dedigimde olustu fazla sıkıp dis siyirttim buyuk ihtimalle.
    Bu yuzden WD40lik bir durum olacagini sanmiyorum. Ama yine de dun gece WD40'layip biraktik.

    Koray baskan, umarim dedigin gibi sorun sadece somundadir. Somun da guvenlik somunu denilendenmis acaba o yuzden mi bu kadar kasıyor? Bizim bu kadar yuklenmemize ragmen mil dislerinde asiri bozulma yoksa ona da sasiracagim acikcasi.

    Bakalim lastikciler acacak mi? Havali tabancayla kaba kuvvet uygulamak olacak aslinda ama ne yapalim mili cikarmak icin aklimiza baska bir yol gelmiyor.

  9. #9
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Alıntı poseidonz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gun icinde actigimda hic problem yoktu yani mili gevsetip zinciri ayarladim ve sıktım promlem biraz daha sıkayım dedigimde olustu fazla sıkıp dis siyirttim buyuk ihtimalle.
    Bu yuzden WD40lik bir durum olacagini sanmiyorum. Ama yine de dun gece WD40'layip biraktik.

    Koray baskan, umarim dedigin gibi sorun sadece somundadir. Somun da guvenlik somunu denilendenmis acaba o yuzden mi bu kadar kasıyor? Bizim bu kadar yuklenmemize ragmen mil dislerinde asiri bozulma yoksa ona da sasiracagim acikcas

    Bakalim lastikciler acacak mi? Havali tabancayla kaba kuvvet uygulamak olacak aslinda ama ne yapalim mili cikarmak icin aklimiza baska bir yol gelmiyor.
    Bak mili sökeerken somuna anahtarı takıyosun ya anahtarın arkasına bi boru sok uzun 40-50 cm neyse artık onla zorlamayı dene daha fazla güç alırsın borudan sökersin..
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  10. #10
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    kesin somun bozulmuştur teknoloji ilerledi daha kaliteli mil yapılabilir bir karış mile 300 tl hayatta vermem

  11. #11
    Süper Moderatör (BBRR) Barış Şuşut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2005
    Şehir
    marmaris
    Milin diş sıyırdığına bende ihtimal vermiyorum . somunu tamamen çıkardıktan sonra yeni bir somun deneyerek kolayca anlaşılır.. zaten sorun milin adımlarında ise açıkça görülür.

    metrik tij bu iş için uygun değildir. yani mil değişecekse malzeme birebir aynı olmalıdır. Aslında motorda hiç sorun çıkarmayan bir parçadır..

    orjinalinin bu denli pahalı olması ise ayrı bir tartışma konusu ..
    [B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]

  12. #12
    varan22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2009
    Motosikleti
    2004 ybr 125
    Anladığım kadarıyla elinde gerekli olan sağlam malzemenin bulunmamasından kaynaklanıyor. Yoksa bir somun ne kadar sıkı da olsa sağlam ve olması gereken aletlerle karşı gelemez.
    Sorun mildede olsa canını sıkmana gerek yok tornacıda rahatlıkla diş açabilir hatta bir numara küçük somulada hiç bir sıkıntı olmadan kullana bilirsin. Tabiki orjinali en güzeli fakat bir mile 300 tl vermek hiçte mantıklı değil. Bir diş küçültmenin de ne sana ne de motoruna bir zarar vereceğine inanmıyorum.

  13. #13
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Arkadaşlar, kardeşimin motorundaki problemi, bugün sabah gece vardiyesinden çıkarak, uyumadan ve kahvaltı etmeden, zevkle yardım edebileceğini söyleyen Koray kardeşimin 40 km yol kat ederek yanıma gelmesi vesilesi ile, doğru anahtarlar, yöntemler ve taktiklerle somunlara tekrar iman gücü ile yüklenerek açmak ve çıkan mile tornacıda orjinal boyutunda diş açtırmak ve orjinal ebatta fiberli somun temin etmek suretyile çözmüş bulunuyoruz, başta Koray kardeşim olmak üzere, güzel fikirleri ile yardımlarını ve yorumlarını eksik etmeyen sizlere çok çok teşekkür ediyorum. Sonuç: Hem somun, hemde mil diş sıyırmış. Bizi yorumumuz fabrikasyon bi sıkıntı, ilk möontaj anında diş kaptırılmış olabilir. Çünki o somun daha önce bi kaç kez gevşetildi ama hiç sökülmemiştü.

    Açılan diş çok güzel oldu. Ki zaten milin sadece son 1 cm i diş sıyırmış. Tornacının yorumu bir daha böyle bi sorun yaşamazsınız şeklinde bile olsa, orjinal boyunda diş açılarak tekrar aynı sorunu yaşarsak bir küçük diş açma şansımızı elimizde bulunduruyoruz. Ki tornacı bunu önermedi. Çünki milin dişli kısmı çok kısa, 2 cm kadar, burayıda incelterek milin taşıma mukavemetini düşürmeyelim dedi. Bizde doğru bulduk. Şu anda orjinali imiş gibi sıkılıp açılabilecek şekilde oldu. Ustanın, Koray ın ve değerleri yorumlarını sunan sizlerin ellerine sağlık.

    Zaten parçayı elinize alıp şöyle bi baksanız (Yaw bunun neresi 300 tl) diye iç geçirmeden edemiyorsunuz. Yani sizlerin de dediğiniz gibi o parçaya 300 tl kesinlikle verilmez. Zaten belli ki o şekilde diş sıyırabilmesi söz konusu olan bi parçaya 300 tl verilmez.

    Hiç bir motosiklet sevdalısının bu ve benzeri sorunlar yaşamaması dileği ile.

  14. #14
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    okadar dandık marka olunca acılmaz işte kalıtesızlık ...
    İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
    MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
    TECRUBE = 250K +

  15. #15
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    posi dostum niye kurcalıyon mili anlamadım...yanlış bir hareket bence...yağını suyunu değiştirmek mantığıyla en hassas parçayı ellemeni yadırgarım panpa...taam zinciri sıkacaksın ama inan senin işin değil bu...zıfır yüksek cc bir makinaya ben şahsen cbf 150 muamelesi yapmazdım...bir zincir sıktırmak için ustaya en fazla ne verirsin..ki bu rakamlardan kaçacağını bile düşünmem...
    vlknsyrn bunu beğendi.
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  16. #16
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    posi dostum niye kurcalıyon mili anlamadım...yanlış bir hareket bence...yağını suyunu değiştirmek mantığıyla en hassas parçayı ellemeni yadırgarım panpa...taam zinciri sıkacaksın ama inan senin işin değil bu...zıfır yüksek cc bir makinaya ben şahsen cbf 150 muamelesi yapmazdım...bir zincir sıktırmak için ustaya en fazla ne verirsin..ki bu rakamlardan kaçacağını bile düşünmem...
    törtıl , işler öyle değil... insan motoru çok büyük olsada en basitinden zincir germesini bile kendi yapmak ister.. bu bir zevktir.. sıkıntı çözüldü.. şimdi bu makinalar bant üzerinde yapıldığı için çekik gözlü sami çançinçong usta yüksek devirli kompresörle mili sıkarken kaptırmış.. motor daha 6,000 km de ve ilk kez somun yerinden çıkarılıken gün yüzüne çıktı.. hain çekik ya durumu farketmedi, yada amaan gazla gitsin zaten türkler kullanacak dedi.. ve bizim bahtsız umut abiye geldi ...

  17. #17
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı K o r @ y adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    törtıl , işler öyle değil... insan motoru çok büyük olsada en basitinden zincir germesini bile kendi yapmak ister.. bu bir zevktir.. sıkıntı çözüldü.. şimdi bu makinalar bant üzerinde yapıldığı için çekik gözlü sami çançinçong usta yüksek devirli kompresörle mili sıkarken kaptırmış.. motor daha 6,000 km de ve ilk kez somun yerinden çıkarılıken gün yüzüne çıktı.. hain çekik ya durumu farketmedi, yada amaan gazla gitsin zaten türkler kullanacak dedi.. ve bizim bahtsız umut abiye geldi ...
    vayy günün kahramanı olmuşun aga...


    Umut bence o somunu hiç ellememeliydi...senin ybryi zinciri sök kolye yap falan ama dl de bu risk alınmaz...elde kalır işte somun böyle...

    bah yeteneğin vardır...elin yatkındır ama somunu sadece gevşetip mili eline alabiliyorsan bu işlere bir daha girmemek gerekir...

    olaya şu açıdan bak...şimdi iki kedi çiftleşiyor taammı...

    sen geldin çiftleşen kedilere tekme savurdun ..nolur..arıza çıkar...

    somun ve milde o şekil çiftleşme esnası gelip rahatsız ediyon ittiriyon falan bah sıkıntı olmuş...

    teşbihte hata olmaz...ellemeyin bidaha...etoşş kardeşinin ensesine bi şaplak vur benim için bi daha kurcalamasın ganyatoyu...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  18. #18

    Üyelik
    25 Eylül 2006
    Şehir
    Kocaeli-Karamürsel
    Motosikleti
    2011 - Suzuki DL 650
    Alıntı mete_han adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vayy günün kahramanı olmuşun aga...


    Umut bence o somunu hiç ellememeliydi...senin ybryi zinciri sök kolye yap falan ama dl de bu risk alınmaz...elde kalır işte somun böyle...

    bah yeteneğin vardır...elin yatkındır ama somunu sadece gevşetip mili eline alabiliyorsan bu işlere bir daha girmemek gerekir...

    olaya şu açıdan bak...şimdi iki kedi çiftleşiyor taammı...

    sen geldin çiftleşen kedilere tekme savurdun ..nolur..arıza çıkar...

    somun ve milde o şekil çiftleşme esnası gelip rahatsız ediyon ittiriyon falan bah sıkıntı olmuş...

    teşbihte hata olmaz...ellemeyin bidaha...etoşş kardeşinin ensesine bi şaplak vur benim için bi daha kurcalamasın ganyatoyu...
    Metohan abim,

    elde değil. isterse uçak olsun bakımını ben yapmak isterim :D zincir gerdirme olayı bildiğin üzere basit bi olay. elimde sıkıp nasıl somunu sıyrttım bilemedim. Demek aşırı yetenekliymişim yumuşacık dönerken sertleşiverdi. sonra gevşetemedim de... demek korayın dediği gibi çekik gözlü amcam kaptırdı... ya da çekik göz sebebiyle mildeki çentiği farketmedi bilemicem. günahını almayalım...

    Bu arada zinciri gerdireyim dediğimde karamürseldeydim. istanbbulda olsam servise uğrardım hem biraz sohbet hem de güzelce yıkıyorlar...
    Ben evin önünde 5dkda yapıvereyim dedim.. çok güzel yaptım

    Ben o somunu yine ellerim gibime geliyor ama neyse... en azından daha temkinli olurum artık. hatta tork anahtarı alsam diye düşündüm ama küçüğüne de bi denk gelemedim. en dandiği bie kocaman ve dünya para..

    Neyse mete abim sonuca bakalım. mottur bi fiberli somunla adam oldu ya, yeter... Zaten aradığım tüm servisler de şaşırdı "abi olmaz öyle şey yanlış anladım galiba filan dediler" "O parça bize hiç lazım olmaz ki stokta bulunduralım, istesen zarar veremezsin mile, somuna gibi şeyler söylediler ...:D Yaşadığım olay bir çeşit Japon piyangosuydu galiba Ya da motorun nazarlığı oldu işte...

    Koray paşanın ve abimin ellerine sağlık... haftasonu motturu %100 verimle kullanabileceğim.. gerçi feribota motorsuz binmekte iyi geldi geçen haftasonu... üstümde sadece tshirtle; eldiven, kask, mask yok... hafif hafif, efil efil...

    Görüşmek üzere.

  19. #19
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    ya milin üstündekli o koca somun nası yalama oldu nası başardınız cok merak ettim ki sökmüşsün 1 cm ve hala hangisi yalama cözememişsin anladıgım kadarıyla tecrüben cok zayıf ispiral falan yokmu kimsede somunu kes ya boştamı dönüyo somun karşı tarafını tutup cevirip cıkaramadınız mı ? yakında tornacı varsa git izle bak nası söküyo 5dk da yenisi fln alma tornacı halleder diş acar tekrar sıkabilirsen sık ölece tornacıya git bilmiyorm iyiki daha zor bişi cıkmadı karşına bence sen pek kurcalama motoru :D
    Motosiklet mucidi

  20. #20

    Üyelik
    25 Eylül 2006
    Şehir
    Kocaeli-Karamürsel
    Motosikleti
    2011 - Suzuki DL 650
    Alıntı sakinseytan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ya milin üstündekli o koca somun nası yalama oldu nası başardınız cok merak ettim ki sökmüşsün 1 cm ve hala hangisi yalama cözememişsin anladıgım kadarıyla tecrüben cok zayıf ispiral falan yokmu kimsede somunu kes ya boştamı dönüyo somun karşı tarafını tutup cevirip cıkaramadınız mı ? yakında tornacı varsa git izle bak nası söküyo 5dk da yenisi fln alma tornacı halleder diş acar tekrar sıkabilirsen sık ölece tornacıya git bilmiyorm iyiki daha zor bişi cıkmadı karşına bence sen pek kurcalama motoru :D
    Sakinseytan, nickin gibi sakin ol ve konuyu tekrar oku istersen İşlem tamam, yazışmaları okursan, somunu çıkarılıp, tornada mil dişlerini ufaktan düzeltiltikten sonra problemin halledildiğini görebilirsin. Milde ilginç bir durum olduğunu, boşta dönen somunun sebepsiz yere sertleşip koca somunun nasıl yalama olabildiğini de anlayabilirsin belki (ben hala anlayamadım, belki tecrübesizliktendir) Spiralle kesme ya da hava tabancasıyla açtırma olayını son çare olarak düşünüyordum. Kaba kuvvet son çare...

    Büyük boy anahtarla sökülebilmiş, kaba kuvvete gerek kalmamış zaten. Somun sökülüp mille birlikte tornacıya da gidildi. Mil dişleri kontrol edildi, Aynı boy fiberli somunla herşey halledildi yani sııkıntı yok.

    Ben motorumun bilmediğim, anlamadığım yerlerine zaten dokunmuyorum fakat anladığım bildiğim kadar bakımını yine ben yaparım. Bu seferki gibi beklenmedik bir durum olursa da bir şekilde, sevenlerimizin desteği sayesinde hep beraber bir çare buluruz yine, napalım sağlık olsun. Ben moturu sadece sürmek için almadım ki. Onu temizlemek, ufaktan bakımını yapmak gibi işler de sürmek kadar iyi geliyor.

    Bu arada elimizdeki imkanlarlar dahilinde her şeyi denedik. (küçük anahtarlarımızla sıyrık somuna giriştik mesela )
    Milin karşısı tutulmazsa mil boşa dönüyor hiç açılmıyor zaten... o yüzden mile her müdahalede karşıdan tutuyorduk.

    Bu da böyle bir anı oldu yani


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)