Gerekli cevabı çok güzel vermişsiniz.
Olayda büyütülcek bişey yok, isterseniz tecrübe kazanmak için 1600lük makina alırsınız. Tabi ben daha küçük bişeyler tavsiye ederdim ama olan olmuş artık. Bedavaya motor bulmuşsunuz. Güle güle kullanın.
Bakım konusunda ise ben 4.44 motoru pek tavsiye edemeyeceğim(isim verildiği için yazdım, yoksa isim vermek istemezdim). Bir tane usta bulsanız iyi edersiniz, çünkü madem kapsamlı bir bakım yapmak istiyorsunuz ve çok tecrübeli değilsiniz ozaman işi bilen birisine ihtiyaç var demektir.
Öncelikle birkaç tane yere uğra, su damlatma sorunundan bahset. Bak bakalım nasıl davranıyorlar, nekadar para istiyorlar. Sonra kuyruk kısmını da bir sorarsın. Hemen bir ustaya bırakma motoru. Su damlatma olayı biraz önemli gibi, onu yaptırabilirsen diğer sorunları zamanla bilgi edindikçe kendin de halledersin. Bende Ankaradayım, yardımcı olmaya çalışırım. Hatta motoru görürsek belki su damlatma olayını da halledebiliriz eğer basit bir sızıntı ise...
Vites geçişleri konusunda, yağ değişimi ve debriyaj teli ayarından başka yapabileceğin bişey olduğunu sanmıyorum. Bunlar için ustaya gerek yok. Ama öncesinde Deb. balatalarının bitip bitmediğini anlamaya çalış. Uğradığın ustalara da bir sorabilirsin, balata bitmiş mi diye... Ama çoğu hemen "evet bitmiş, değiştimek lazım !!!" diyecek. Atlama sende