Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Hyosung GT 650 R için komple servis ve bakım yardımı

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ardacavdar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2012
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    2014 DUCATI Monster 796 ABS
    Arkadaşlar hepinize iyi forumlar.

    Motorsiklete yeni başladım ve haliyle foruma da yeni üye oldum.

    Bir arkadaşımdan eski motorunu aldım tecrübe kazanmak için.
    Başlıkta da belirttiğim gibi Hyosung GT 650 R.

    Uzun süredir binilmemiş bir motor; ama yürümesinde bir problem yok.
    Bazı bakımlara ihtiyacı var illaki.

    Vites geçişleri baya sorunlu.
    Coolant çok az su damlatıyor.
    Kuyruk biraz eğik gibi ufak tefek olduğuna inandığım bazı eksiklikler var.

    Aslında komple bir bakıma sokmak istiyorum.
    Boya dahil komple ne eksiği varsa çiçek gibi yaptırmak istiyorum.

    Piyasaya yeni olduğum için ne yazık ki herkese güvenemiyorum.
    Ne eksiği ne gediği vardır, ne kadara mal olur, ne kadar sürer, nerede yapılmalıdır tüm bunlar gibi sorularıma cevap bulabilirsem sizler aracılığı ile çok memnun olurum.

    Şimdiden ilginiz ve alakanız için hepinize çok teşekkür ederim.

    Saygılarımla...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    djan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2011
    Şehir
    Sarıkamış - Kars
    Motosikleti
    cbr250r
    Keşke arkadaşının eski motoru yerine,kendine ufak cc. sorunsuz bir motor alsaydın,zaten o motoru öyle sattıysa sana hayır gelmez o arkadaşından. Bu arada yaş kaç ,kimsin,necisin,ne yaparsın?

    Tecrübe kazanmak için gtr650 aldıysan,tecrübe kazanınca seni pistlerde görmek isteriz

    Bu başlık ekmek yedirir
    Çoğunluğun yaptığı şey daima yanlıştır.

  3. #3
    ardacavdar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2012
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    2014 DUCATI Monster 796 ABS
    Alıntı djan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Keşke arkadaşının eski motoru yerine,kendine ufak cc. sorunsuz bir motor alsaydın,zaten o motoru öyle sattıysa sana hayır gelmez o arkadaşından. Bu arada yaş kaç ,kimsin,necisin,ne yaparsın?

    Tecrübe kazanmak için gtr650 aldıysan,tecrübe kazanınca seni pistlerde görmek isteriz

    Bu başlık ekmek yedirir
    Motoru satmadi bana.
    Istersen uzerine alirsin dedi; ama ben istemedim.
    Atladim motora Istanbul'dan ciktim geldim Ankara'ya.

    Yasim 26 Ankara da yasiyorum.
    Bilkent Universitesi Iletisim ve Tasarim bolumu mezunuyum
    Seven Stars and Stripes firmasinin Turkiye yoneticisiyim

  4. #4
    ilkantek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2005
    Şehir
    iZMiT MERKEZ !
    Motosikleti
    21’Honda Dio,22’NC750X,22’CL-X250,22’CL-X700
    Hayırlı olsun umarım tavsiyeler gelecektir.GT650 güzel motordur aslında naked modeli olsa dahada güzel olurdu
    4 TEKER BEDENİMİ 2 TEKER RUHUMU TAŞIR ! 93>XT600 - 08>CBF150 - 04>GS500 - 99>GS500EX - 05>ER5 - 98>XT600 - 02>XT600E - 05>ER5 -04 >GS500 - 04>FZS1000EXUP - 05>KAWASAKi ER5

  5. #5
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Motor ( motosiklet degilmotor blogu olarak ) bakım olarak 4.44 motor ankarada en iyi adres diye biliyorum.
    Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
    Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...

  6. #6

    Üyelik
    08 Aralık 2011
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Benelli trk 502 & tvs neo x3i
    istanbulda yada antalyada olsanız tavsiyede bulunurdum ama ankara olunca ankaralı arkadaşlar tavsiyede bulunurlar.

  7. #7
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı ardacavdar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru satmadi bana.
    Istersen uzerine alirsin dedi; ama ben istemedim.
    Atladim motora Istanbul'dan ciktim geldim Ankara'ya.

    Yasim 26 Ankara da yasiyorum.
    Bilkent Universitesi Iletisim ve Tasarim bolumu mezunuyum
    Seven Stars and Stripes firmasinin Turkiye yoneticisiyim
    Gerekli cevabı çok güzel vermişsiniz.

    Olayda büyütülcek bişey yok, isterseniz tecrübe kazanmak için 1600lük makina alırsınız. Tabi ben daha küçük bişeyler tavsiye ederdim ama olan olmuş artık. Bedavaya motor bulmuşsunuz. Güle güle kullanın.

    Bakım konusunda ise ben 4.44 motoru pek tavsiye edemeyeceğim(isim verildiği için yazdım, yoksa isim vermek istemezdim). Bir tane usta bulsanız iyi edersiniz, çünkü madem kapsamlı bir bakım yapmak istiyorsunuz ve çok tecrübeli değilsiniz ozaman işi bilen birisine ihtiyaç var demektir.

    Öncelikle birkaç tane yere uğra, su damlatma sorunundan bahset. Bak bakalım nasıl davranıyorlar, nekadar para istiyorlar. Sonra kuyruk kısmını da bir sorarsın. Hemen bir ustaya bırakma motoru. Su damlatma olayı biraz önemli gibi, onu yaptırabilirsen diğer sorunları zamanla bilgi edindikçe kendin de halledersin. Bende Ankaradayım, yardımcı olmaya çalışırım. Hatta motoru görürsek belki su damlatma olayını da halledebiliriz eğer basit bir sızıntı ise...

    Vites geçişleri konusunda, yağ değişimi ve debriyaj teli ayarından başka yapabileceğin bişey olduğunu sanmıyorum. Bunlar için ustaya gerek yok. Ama öncesinde Deb. balatalarının bitip bitmediğini anlamaya çalış. Uğradığın ustalara da bir sorabilirsin, balata bitmiş mi diye... Ama çoğu hemen "evet bitmiş, değiştimek lazım !!!" diyecek. Atlama sende
    #sürenadam

  8. #8
    ardacavdar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2012
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    2014 DUCATI Monster 796 ABS
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gerekli cevabı çok güzel vermişsiniz.

    Olayda büyütülcek bişey yok, isterseniz tecrübe kazanmak için 1600lük makina alırsınız. Tabi ben daha küçük bişeyler tavsiye ederdim ama olan olmuş artık. Bedavaya motor bulmuşsunuz. Güle güle kullanın.

    Bakım konusunda ise ben 4.44 motoru pek tavsiye edemeyeceğim(isim verildiği için yazdım, yoksa isim vermek istemezdim). Bir tane usta bulsanız iyi edersiniz, çünkü madem kapsamlı bir bakım yapmak istiyorsunuz ve çok tecrübeli değilsiniz ozaman işi bilen birisine ihtiyaç var demektir.

    Öncelikle birkaç tane yere uğra, su damlatma sorunundan bahset. Bak bakalım nasıl davranıyorlar, nekadar para istiyorlar. Sonra kuyruk kısmını da bir sorarsın. Hemen bir ustaya bırakma motoru. Su damlatma olayı biraz önemli gibi, onu yaptırabilirsen diğer sorunları zamanla bilgi edindikçe kendin de halledersin. Bende Ankaradayım, yardımcı olmaya çalışırım. Hatta motoru görürsek belki su damlatma olayını da halledebiliriz eğer basit bir sızıntı ise...

    Vites geçişleri konusunda, yağ değişimi ve debriyaj teli ayarından başka yapabileceğin bişey olduğunu sanmıyorum. Bunlar için ustaya gerek yok. Ama öncesinde Deb. balatalarının bitip bitmediğini anlamaya çalış. Uğradığın ustalara da bir sorabilirsin, balata bitmiş mi diye... Ama çoğu hemen "evet bitmiş, değiştimek lazım !!!" diyecek. Atlama sende

    İlgi ve alakanız için çok teşekkür ederim.

    Motora birlikte bakabiliriz tabi ne zaman müsait iseniz haberleşelim.
    Bilen birinin bana tavsiyede bulunması çok önemli gerçekten.

    4.44 e gittim ben az önce oradan geliyorum.

    İncelediler, baktılar, açıklamalarda bulundular, topladılar, çıkardılar, böldüler ve kanaatleri şu yönde oldu:

    * Motor sağa çekiyor
    * Elcik açıları yanlış, düzeltilmeli
    * Ön amortisör bakım görmeli (yağsız ve çok yumuşak)
    * Ön amortisör furju değişmeli
    * Arka amortisör patlak, değişmeli
    * Arka maşa tamir görmüş değişmeli
    * Devirdaim pompası su kaçırıyor, değişmeli
    * Vites kutusunda sentetik yağ yerine araba motor yağı olabilir, debriyaj balatası bitmiş olabilir, komple bakım görmeli

    Bu işlemler için internetten ST Kanuni nin yedek parça satış fiyat listesinden aldığımız fiyatların toplamı (ön amortisör furju, arka amortisör, arka maşa) toplamı KDV dahil olarak 1066TL tuttu. yaklaşık olarak da 500TL işçilik bedeli olur dediler.

    Son olarak giderken, rulmanların da bakım yapılması gerektiği hatta değişmesi gerektiği kanısında olduklarını söylediler.
    Bunun için de parça fiyatı yaklaşık 250TL, işçilik ise 500TL tutar dediler.

    Toplam olarak 1300TL parça ve 1000TL işçilik bedeli ile moorun toparlanacağını söylediler.

    Son söz ise çok daha ilginç idi...

    "Tüm bunlar yapıldıktan sonra motor toparlanmayabilir. Arka lastik halen sağda kalabilir ve bunun sebebi de şaşe nin eğri olma ihtimalidir. Şaşenin eğri olup olmadığını ölçmemizin bir yolu yok dolayısıyla bu kadar masrafı yapıp açıkta kalabilme ihtimalin de var."

    Sizlerin yorumu nedir acaba tüm bunlara çok merak ediyorum doğrusu.


    (Parça siparişini internetten ben verecekmişim. Ödemesini kredi kartı ile yapacakmışım. Artık o noktadan sonra allaha emanet 15-20 gün içinde gelirse 4.44 e gelecekmiş ve tüm bunların montajı 3 gün sürermiş)


    Son bir şey daha, arka lastik sorunsuz olabilirmiş, belki de kuyruk eğri imiş ve biz yanılıyormuşuz.....

  9. #9
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    ohhh ohhh ohhh

    güzel fiyat güzel işçilik,
    motorun durumunu merak ettım dogrusu


    Hakkınızda Hayırlısı olur inş...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  10. #10
    ardacavdar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2012
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    2014 DUCATI Monster 796 ABS
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ohhh ohhh ohhh

    güzel fiyat güzel işçilik,
    motorun durumunu merak ettım dogrusu


    Hakkınızda Hayırlısı olur inş...

    Çok teşekkür ederim.
    Bilemedim gerçekten nasıl yapsam.

    eBay inceledim uzun uzun...
    Bendeki motor 2006 model; ama ben 2007 model maşa ve arka amortisör buldum.
    1350mil de bir 650gtr dan çıkma.
    Kargoları da dahil ikisinin fiyatı $250.

    Alsam, kargo süresi S&T Kanuni'den almamdan daha bile kısa olabilir.
    Gümrükden geçer mi bilemiyorum.
    2007'nin parçaları 2006 ya olur mu onu da bilemiyorum.

    Ne yapsam hiiiç bilemedim...

  11. #11
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    2007 nin parçaları 2007 ye uyar.Ama gümrükten geçmez

  12. #12
    ardacavdar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2012
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    2014 DUCATI Monster 796 ABS
    Alıntı Zippo's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2007 nin parçaları 2007 ye uyar.Ama gümrükten geçmez
    2007'nin parçaları 2006'ya uyar demek istediniz sanırım.
    Gümrükden geçmemesi sorun tabiki o zaman hiç boşuna uğraşmayayım.

    Aslında işe gönül vermiş bir usta bulabilsem, kendisini de kazandırırım, benim de işim görülmüş olur.
    Baya heveslenmiştim aslında; ama bu noktada karar veremedim hangi yöne gitmem gerektiğine.
    Zippo's bunu beğendi.

  13. #13
    Chronix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ducati Monster 1200
    Alıntı ardacavdar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2007'nin parçaları 2006'ya uyar demek istediniz sanırım.
    Gümrükden geçmemesi sorun tabiki o zaman hiç boşuna uğraşmayayım.

    Aslında işe gönül vermiş bir usta bulabilsem, kendisini de kazandırırım, benim de işim görülmüş olur.
    Baya heveslenmiştim aslında; ama bu noktada karar veremedim hangi yöne gitmem gerektiğine.
    yapılacak işlere bakarsak istenilen fiyat dudak uçuklatacak şekilde..istenilen fiyatın yarısına bahsedilen işlerin tamamını fazla ile yaptırabilirsin. ankara da yaşadığın için bir usta tavsiye edemeyeceğim. hoş istanbul da olsan yine tavsiye edecek bir usta bulamam. ancak yapılacak işlemlerin fiyatının işçilik değeri 500 tl'den fazla değil. gt650 comet bölümüne istersen bunun için yaz illa yardımcı olacak arkadaşlar vardır. unutmadan motorun hayırlı olsun.
    Two Against the World

    Hyosung RT125 (55.000) Hyosung GT250 X (100.000) Ducati Monster 1200

  14. #14
    ozgur325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2010
    Motosikleti
    Prof.Dr.650
    Alıntı ardacavdar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlgi ve alakanız için çok teşekkür ederim.

    Motora birlikte bakabiliriz tabi ne zaman müsait iseniz haberleşelim.
    Bilen birinin bana tavsiyede bulunması çok önemli gerçekten.

    4.44 e gittim ben az önce oradan geliyorum.

    İncelediler, baktılar, açıklamalarda bulundular, topladılar, çıkardılar, böldüler ve kanaatleri şu yönde oldu:

    * Motor sağa çekiyor
    * Elcik açıları yanlış, düzeltilmeli
    * Ön amortisör bakım görmeli (yağsız ve çok yumuşak)
    * Ön amortisör furju değişmeli
    * Arka amortisör patlak, değişmeli
    * Arka maşa tamir görmüş değişmeli
    * Devirdaim pompası su kaçırıyor, değişmeli
    * Vites kutusunda sentetik yağ yerine araba motor yağı olabilir, debriyaj balatası bitmiş olabilir, komple bakım görmeli

    Bu işlemler için internetten ST Kanuni nin yedek parça satış fiyat listesinden aldığımız fiyatların toplamı (ön amortisör furju, arka amortisör, arka maşa) toplamı KDV dahil olarak 1066TL tuttu. yaklaşık olarak da 500TL işçilik bedeli olur dediler.

    Son olarak giderken, rulmanların da bakım yapılması gerektiği hatta değişmesi gerektiği kanısında olduklarını söylediler.
    Bunun için de parça fiyatı yaklaşık 250TL, işçilik ise 500TL tutar dediler.

    Toplam olarak 1300TL parça ve 1000TL işçilik bedeli ile moorun toparlanacağını söylediler.

    Son söz ise çok daha ilginç idi...

    "Tüm bunlar yapıldıktan sonra motor toparlanmayabilir. Arka lastik halen sağda kalabilir ve bunun sebebi de şaşe nin eğri olma ihtimalidir. Şaşenin eğri olup olmadığını ölçmemizin bir yolu yok dolayısıyla bu kadar masrafı yapıp açıkta kalabilme ihtimalin de var."

    Sizlerin yorumu nedir acaba tüm bunlara çok merak ediyorum doğrusu.


    (Parça siparişini internetten ben verecekmişim. Ödemesini kredi kartı ile yapacakmışım. Artık o noktadan sonra allaha emanet 15-20 gün içinde gelirse 4.44 e gelecekmiş ve tüm bunların montajı 3 gün sürermiş)


    Son bir şey daha, arka lastik sorunsuz olabilirmiş, belki de kuyruk eğri imiş ve biz yanılıyormuşuz.....
    söylediklerine göre motorun sağlam kazalı ve kazadan toplanmış ama şasenin eğri olup olmadığını amlayamamayız demeleri çok ilginç olmuş.. neyse www.hyosungsource.com bu siteden her türlü hyo parçasını temin edebilir, ucuza ve hızlı bir şekilde getirtebilirsin. hyo güzel makinadır,1300 tl parça 1000 tl işçilikten sonra motora garanti veremeyecek ustaya ben usta demem o yüzden 4-44 e gitme derim. gimat oto sanayideki metin usta eğer bakmayı kabul ederse en iyi alternatif o gibi görünüyor. modelin sayfasını takip edersen daha fazla detaya ulaşabilirsin. kolay gelsin.

  15. #15
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Sevgili adaşım. 2300 tl'yi verip daha sonrası içinde size sorun çıkarabilecek bir motosiklettense, o paranın üzerine koyarak daha sorunsuz binebileceğiniz, başlangıç için daha küçük cc bir motosiklet alsanız daha güzel olur sanki. Arkadaşınızla aranızda bir satış münasebeti olmadığı için bu durumada kızmaz herhalde diye düşünüyorum. Tabiki karar sizin bize sadece fikir vermek düşer. Bir de hayırlı olsun demek.
    Bilge değil sadece ahmaklar her şeyi bilir.

  16. #16
    ozgur325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Eylül 2010
    Motosikleti
    Prof.Dr.650
    bir de unutmadan ostim de duran motor du sanırım, hyo dan anladığını iddia ediyor istersen bir de o baksın...

  17. #17
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA NC 750 integra 2024 forza 250
    Madem bla bla turkiye yoneticisisin para vardır ver onu geri al sıfır bi motor
    www.erkakurye.com

  18. #18
    ardacavdar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2012
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    2014 DUCATI Monster 796 ABS
    Arkadaşlar hepinize teker teker ilginiz ve iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
    Yarın Gimat daki Metin ustaya motoru götürüp göstericem.
    İnşallah bakar ve inşallah olumlu gelişmeler olur.
    Sizleri de buradan haberdar ederim.


    Alıntı ERROR88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Madem bla bla turkiye yoneticisisin para vardır ver onu geri al sıfır bi motor
    Yaklaşımınız beni çok şaşırttı.
    Paranın olup olmaması ile mi şekilleniyor bu işler?

    Benim bakış açım çok farklı.

    2008 Honda CBR600 RR denedim ve çok zor, çok sert geldi.
    Hyosung GT250 R tatmin etmedi; ama GT650 R çok hoşuma gitti.
    Dolayısı ile başlangıç için bu makineyi tercih ettim.

    Elimde böyle bir imkan varken, niye gidip sıfırını alayım?
    Neticede ben amatör bir motorcuyum.
    Her an düşme, devirme, sürtme veya bir çok kimsenin aklına bile gelemiyecek risk ile karşı karşıya altımdaki motor ve ben.
    Sıfır Hyosung GT650 R için 20.000TL riske atmak mantıklı mı?

    Sizin bakış açınıza göre,
    gidip 33.000TL verip sıfır HONDA CBR600 RR veya 25.000TL verip sıfır HONDA CBR600 F almak,
    düşürüp hemen 5.000TL - 6.000TL gibi rakamlara belki daha bile fazlasına tamir ettirmek, sonra da onu 10.000TL - 15.000TL aşağı bir rakama "belki" satmak daha mı doğru?

    Bu mantık ile yaşarsam, asla param olamayacak demektir...

  19. #19
    Zippo's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2011
    Motosikleti
    2011 600F ABS
    ozgur325 arkadaşımıza katılıyorum.O kadar para vericem,bide bana motorun olup olmadığını anlayamayız kesin olarak dicek.Bence koşarak uzaklaş o ustadan

  20. #20

    Üyelik
    30 Nisan 2012
    Motosikleti
    Kawasaki ZL600
    O motoru geri verin, parası ile aynı motorun sıfırına peşinat yapıp bundan sonra yapacağı arıza masraflarını sıfırının taksitlerine verirsiniz.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)