Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Hyosung GT 650 R için komple servis ve bakım yardımı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    RuzgarSA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki ER6F
    Alıntı ardacavdar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlgi ve alakanız için çok teşekkür ederim.

    Motora birlikte bakabiliriz tabi ne zaman müsait iseniz haberleşelim.
    Bilen birinin bana tavsiyede bulunması çok önemli gerçekten.

    4.44 e gittim ben az önce oradan geliyorum.

    İncelediler, baktılar, açıklamalarda bulundular, topladılar, çıkardılar, böldüler ve kanaatleri şu yönde oldu:

    * Motor sağa çekiyor
    * Elcik açıları yanlış, düzeltilmeli
    * Ön amortisör bakım görmeli (yağsız ve çok yumuşak)
    * Ön amortisör furju değişmeli
    * Arka amortisör patlak, değişmeli
    * Arka maşa tamir görmüş değişmeli
    * Devirdaim pompası su kaçırıyor, değişmeli
    * Vites kutusunda sentetik yağ yerine araba motor yağı olabilir, debriyaj balatası bitmiş olabilir, komple bakım görmeli

    Bu işlemler için internetten ST Kanuni nin yedek parça satış fiyat listesinden aldığımız fiyatların toplamı (ön amortisör furju, arka amortisör, arka maşa) toplamı KDV dahil olarak 1066TL tuttu. yaklaşık olarak da 500TL işçilik bedeli olur dediler.

    Son olarak giderken, rulmanların da bakım yapılması gerektiği hatta değişmesi gerektiği kanısında olduklarını söylediler.
    Bunun için de parça fiyatı yaklaşık 250TL, işçilik ise 500TL tutar dediler.

    Toplam olarak 1300TL parça ve 1000TL işçilik bedeli ile moorun toparlanacağını söylediler.

    Son söz ise çok daha ilginç idi...

    "Tüm bunlar yapıldıktan sonra motor toparlanmayabilir. Arka lastik halen sağda kalabilir ve bunun sebebi de şaşe nin eğri olma ihtimalidir. Şaşenin eğri olup olmadığını ölçmemizin bir yolu yok dolayısıyla bu kadar masrafı yapıp açıkta kalabilme ihtimalin de var."

    Sizlerin yorumu nedir acaba tüm bunlara çok merak ediyorum doğrusu.


    (Parça siparişini internetten ben verecekmişim. Ödemesini kredi kartı ile yapacakmışım. Artık o noktadan sonra allaha emanet 15-20 gün içinde gelirse 4.44 e gelecekmiş ve tüm bunların montajı 3 gün sürermiş)
    Son bir şey daha, arka lastik sorunsuz olabilirmiş, belki de kuyruk eğri imiş ve biz yanılıyormuşuz.....
    Slm, bence motorculuğa tamirhanelerde başlamasaydın çok daha keyif alırdın. Zaten bi kaç motor test etmişsin kendine göre cc ve tarz yakalamışsın, bundan sonra tutupta ölü bir motosikletle hayata devam etmek bence hata. bi arkadaşa verdiğin cevabı okudum sıfır fiyatları yazmışsın ikinci el almak sana mantıklı gelmiş bencede haklısın kendine sürüş olarak güvenmiyorsan ama bence kendine güveniyorsun ki 650 cc bir motosikletle başladın. Neyse benim tavsiyem şu aldığın motora para vermediysen yada verdiysende arkadaşınla konuşup paranı geri al ve daha temiz ve yakın tarihli bir ikinci el motosiklet alabilirsin minimum 2010 tarihli daha az sorunsuz olur k.i.b


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    4.44 farkı... Büyük ihtimalle bunları konuşurken de elleri ceplerinde uzaklara bakıyorlardı

    Neyse, öncelikle panik yapmamanı öneririm ben motordaki bukadar sorunu 1 incelemede bulamam, okadar usta değilim yani. Öncelikle motor kısmına ve vites kutusuna zarar verememek için soğutma sistemindeki ve vites geçişlerindeki sorunu halletmek gerek.

    Pompa bozuk dediler diye inanmamak gerek. Daha basit bir sorun olabilir. Vites konusunda da belkide sadece ayar yapmak gerekir yada balata değişimi. Şasesin durumunu ise daha sonra halledebilirsin. Sadece yüksek sürate çıkmamaya özen göster. Kaldı ki şase sağlam da olabilir. Ön amortisör yağını değiştirmek çok sorun değil, furjların da sıkıntılı olduğuna emin olmak lazım, onlar habire arzıa sayar kulak asma. Ayrıca furj değişimi de çok zor bişey olmasa gerek.

    Metin usta dedikleri yer de pazar günleri kapalı oluyordu. Ayrıca çok ucuz işçiliği yoktur ama tahminen sana olmayan sorunlar için "bu parça sorunlu değişmesi gerek, şurası hasarlı değişmesi gerek" demiyecektir. Eğer yapar ise iyi yapar, işçiliğini de alır. Sen o adamı kafalamaya çalış.

    Bir de bişeyler söylediler mi sor bakalım, nerden anladınız diye. Mesela arka maşanın tamir gördüğünü nereden anlamışlar??

    Son bir şey daha, aldığın arkadaşını ara. Durumu biraz izah et. Ve öğrenmeye çalış motorun başına gerçekten ne gelmiş.

    Tekrar iletişime geçeriz
    #sürenadam

  3. #23
    ardacavdar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2012
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    2014 DUCATI Monster 796 ABS
    Alıntı RuzgarSA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Slm, bence motorculuğa tamirhanelerde başlamasaydın çok daha keyif alırdın. Zaten bi kaç motor test etmişsin kendine göre cc ve tarz yakalamışsın, bundan sonra tutupta ölü bir motosikletle hayata devam etmek bence hata. bi arkadaşa verdiğin cevabı okudum sıfır fiyatları yazmışsın ikinci el almak sana mantıklı gelmiş bencede haklısın kendine sürüş olarak güvenmiyorsan ama bence kendine güveniyorsun ki 650 cc bir motosikletle başladın. Neyse benim tavsiyem şu aldığın motora para vermediysen yada verdiysende arkadaşınla konuşup paranı geri al ve daha temiz ve yakın tarihli bir ikinci el motosiklet alabilirsin minimum 2010 tarihli daha az sorunsuz olur k.i.b
    Ben tamirhane ve tamir muhabbetini çok severim açıkcası.
    Babam ile mümkün oldukça klasik otomobil alıp toplayıp biniyoruz, ardından satıp başka klasiklere yöneliyoruz.
    Tamirhaneler benim canımı sıkmıyor tek canımı sıkan şey toparlanma zamanının uzun bir süreç olması.
    Tüm parçaları almayı kabullendim; ama şimdi de en erken 15-20 günde gelir engeli çıktı.
    Bakalım her işte bir hayır vardır.
    Zaten amacım eylül bilemediniz ekime kadar binmekti bu motora.
    Beni o zamana kadar idare etsin benim için yeter.


    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4.44 farkı... Büyük ihtimalle bunları konuşurken de elleri ceplerinde uzaklara bakıyorlardı

    Neyse, öncelikle panik yapmamanı öneririm ben motordaki bukadar sorunu 1 incelemede bulamam, okadar usta değilim yani. Öncelikle motor kısmına ve vites kutusuna zarar verememek için soğutma sistemindeki ve vites geçişlerindeki sorunu halletmek gerek.

    Pompa bozuk dediler diye inanmamak gerek. Daha basit bir sorun olabilir. Vites konusunda da belkide sadece ayar yapmak gerekir yada balata değişimi. Şasesin durumunu ise daha sonra halledebilirsin. Sadece yüksek sürate çıkmamaya özen göster. Kaldı ki şase sağlam da olabilir. Ön amortisör yağını değiştirmek çok sorun değil, furjların da sıkıntılı olduğuna emin olmak lazım, onlar habire arzıa sayar kulak asma. Ayrıca furj değişimi de çok zor bişey olmasa gerek.

    Metin usta dedikleri yer de pazar günleri kapalı oluyordu. Ayrıca çok ucuz işçiliği yoktur ama tahminen sana olmayan sorunlar için "bu parça sorunlu değişmesi gerek, şurası hasarlı değişmesi gerek" demiyecektir. Eğer yapar ise iyi yapar, işçiliğini de alır. Sen o adamı kafalamaya çalış.

    Bir de bişeyler söylediler mi sor bakalım, nerden anladınız diye. Mesela arka maşanın tamir gördüğünü nereden anlamışlar??

    Son bir şey daha, aldığın arkadaşını ara. Durumu biraz izah et. Ve öğrenmeye çalış motorun başına gerçekten ne gelmiş.

    Tekrar iletişime geçeriz

    Şimdi bir ustanın yanından geliyorum.
    Aynı şekilde kendisine de "ekime kadar beni idare etsin yeter" dedim.
    Baktı inceledi ve "%95 maşa ile arka tekerlek sorunu çözülür, arka amortisör almak gerekli, furj da bir sorun yok yağ ile ön amortisör düzelir, elcik açıları düzeltilmeli, devirdaim pompasını değiştirmeye gerek yok kaynakla tutar, debriyaj için de tel, yağ veya balata belki tamamı ile sorun hallolur hatta bu şekilde bile alışırsan binebilirsin" dedi.
    Kimse halen şasede ne olduğunu bilemiyor.
    Ustanın tahmini şu yönde, motor soldan darbe yiyim sağa düşmüş.
    Maşa gözle görülür derecede eğilmiş ve düzeltilmiş.

  4. #24

    Üyelik
    23 Kasım 2010
    Şehir
    KAHRAMANMARAS
    Motosikleti
    HYOSUNG Gt650 YENİ TARZIM :D
    dukkanı acıp dukkanın onunde cınlı makınalarla vakıt gecırıp usta olan ınsanlara usta dıyene dıyecek sozum yok. bazı usta tıplemesıde vardı işi bılır ama yapmak ıcın bın dereden su getırır ıdare eder bıraz bın vsvs

  5. #25

    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2011 Triumph Tiger 800
    Kim ne derse desin ben 4.44' ün yaptığı işi beğenirim. Her yapılan işin bir fiyatı vardır. Dan dun iş yapanla oturup user manual indirip ne varmış be yokmuş aslında neymiş diye okuyan kaç adam bvar ? Bora abi işinin eri, gerçekten çok kaliteli iş yapan bi adamdır. Yaptığı iş sonrasında sorun çıkarsın istemediği için kaynak falan işlerine girmemiştir, senin tercihin.

    Yaklaşık 1 senedir 4.44' e gidiyorum bana ve gördüğüm pek çok kişiye karşı öyle elleri ceplerinde ve uzaklara bakarak gibi saçma tavırlarda bulunmamışlardır ki size de öyle bir tavırda bulunmamışlardır. Tanımadık insanlar hakkında Abuk subuk laflar edilmemesi konusunda biraz daha dikkatli olursak daha iyi olur sanırım.

  6. #26
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Şubat 2012
    Şehir
    GB
    RamuthRa; yağ filtresi ve yağ değişimi yaptırdınız mı 4.44 te ? Ne ücret ödediniz ?

  7. #27

    Üyelik
    29 Haziran 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    2011 Triumph Tiger 800
    Alıntı merianne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    RamuthRa; yağ filtresi ve yağ değişimi yaptırdınız mı 4.44 te ? Ne ücret ödediniz ?
    Değiştirdim, kn yağ filtresi taktırdım. 35 tl gibi birşeydi sanırım. yağ değişimi içinde 3 lt yağ 75 tl totalde 100-110 gibi birşey ödemiştim.

  8. #28
    dreamkiller - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul Anadolu Yakası
    Motosikleti
    Honda Silverwing 600
    Hocam sonuç ne oldu? Arkadaş temmuzdan sonra birşey yazmamış?
    If you don't Ride, You don't know...

    Kawasaki Ninja 250 R - Kymco Xciting 250 I - Hyosung GT650 Naked - Honda FJS600 Silverwing


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)