Cruiser Lastik Seçimi (Yardım)
Reklamlar
-
Arkadaşlar Merhaba,
Uzun zamandır motosikletim için lastik arayışındayım. Allah nasip ederse Ağustosta 3000 Km'lik bir route planladım. Yola çıkmak için yere sağlam basmak gerek. bu nedenle lastik seçiminde sizlerin desteğini ve görüşü almak isterim.
Orjinal Lastik Ebatları:
Ön: 110/90/16 Tubless Rotation
Arka: 120/90/16 Tubeless
Sizce arka lastiği 130 ebatında alsam, ne gibi yarar / zararları olur. Ebat değişikliğine gitmemdeki temel neden takım olarak orjinal boyutlarında lastik bulamıyorum. Üzerinde çinli lastikleri var ve kesinlikle güvenilir değil. Ön lastiği 110/90/16 yerine 100/90/16 alsam yine ne gibi yarar / zararı olur?
İlandaki lastik sizce arka lastik için olur mu? (orta kanal sabit, bu nedenle ön lastik için uygun gibi görünüyor arkadan çok) Buradan bakabilirsiniz
Ön Lastik içinde: Buradan bakabilirsiniz
Değerli görüşerinizi rica ederim.
Teşekkürler,
Keyifli forumlar.
[COLOR="#000000"][B]We believe in the sky, and we don’t believe in the sunroof.[/B][/COLOR]
Reklamlar
-
Arkadaşlar Merhaba,
Desteğinizi rica ederim.
Teşekkürler,
İyi akşamlar.
[COLOR="#000000"][B]We believe in the sky, and we don’t believe in the sunroof.[/B][/COLOR]
-
merhaba
120 yerine 130 arka
110 yerine 100 ön
zorunlu kalındığı takdirde değiştirilebilir
arka lastik bence sorun olmayacaktır yalnız ön lastik boyutunun orjinaline göre küçülmesi biraz daha dikkat gerektirebilir
son olarak irc lastik üzerindekiler kadar kötü olmasada çok iyi değil diye biliyorum
saygılar
-
Merhaba MkD,
Desteğin ve yorumun için teşekkürler. Ön lastiği orjinal ebatında bırakacağım o halde. Bridgeston için fikri olan var mı? Kullanan, memnun kalan, kalmayan var mı arkadaşlar?
Teşekkürler.
[COLOR="#000000"][B]We believe in the sky, and we don’t believe in the sunroof.[/B][/COLOR]
-
Öncelikle sahibinden.com'daki bridgestone'u unut. Çünkü hem ön lastik, hem şambrelli kullanım için (tubeless değil yani), hem de yanlış görmediysem 2005 üretimi. Yani onu almamak için çok sebebin var. Ölçülere gelirsek, ön lastik bulunabilen bir ölçü hiç değiştirme, hiç bir etkisi olmasa bile km sayacın yanlış göstermeye başlar. Arka lastikte de eğer o ölçüyü bulamıyorsan alabilirsin ama lastiğin genişliği 1 cm arttığı gibi 9mm de yüksekliği artacak. Çok önemli bir fark değil ama olabildiğince orjjinal ölçüye bak. Eğer Internet üzerinden ya da kataloglardan lastik bakıyorsan lastiğin şambrelli ya da şambrelsiz kullanım için olup olmadığını model/ölçü yazan yerin yanında yazan TL ve TT yazılarından anlayabilirsin. TT TubeType yani şambrelli kullanım için, TL ise TubeLess yani şambrelsiz kullanım için oluyor.
-
Slayerrr,
Çok çok teşekkürler. TT ifadesini görmemiştim, uyandırdığın süper oldu
[COLOR="#000000"][B]We believe in the sky, and we don’t believe in the sunroof.[/B][/COLOR]
-
Arkadaşlar Merhaba,
Başlığı açtığım zamandan bu yana lastik arayışındayım ve yola çıkmama 10 gün kaldı.
Sizce lastik yanak ölçüsünü (orjini 90) 80 olarak taksam sıkıntı olur mu? 1 cm kadar düşecek sanırım böyle olunca. Bu ön gidon dengesini bozar mı? Daha önceden lastik ebatlarını değiştirenlerin tecrübeleri ne oldu, tavsiye eder misiniz?
Yardım edin ne olur, kafayı yedirtcek bu lastik derdi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:14 ----------
Dostlar, yok mu fikri olan?
[COLOR="#000000"][B]We believe in the sky, and we don’t believe in the sunroof.[/B][/COLOR]
-
01 Ağustos 2012, 20:49
#8
Sevgili arkadaşım,
lastik ebatları hakkında çok fazla yardımcı olamayacağım sana ama naçizane önerim orijinal ebatlarda kalmandır. Benim sana sadece IRC lastik hakkındaki önerim: ALMA !!
Ben bir hata yapıp (dolduruşa gelip) arka lastiğimi IRC ile değiştirdim. Üstündeki eskimiş çin malı nylon (hoş IRC de nylon) lastikler kadar bile bir tutuş sağlamadı. Hele ki ıslak yolda aman aman.... Yalnız lastiğin şöyle bir özelliği var: bitmiyor... Benimkiler 5000 Km yi geçmesine rağmen minik çapaklarını ben elle kopardım (ki hala en dıştaki sıra duruyor). Bu lastiği İstanbul'da yoğun olarak kurye arkadaşlar kullanıyor. Onlar için bitmemesi tabiki ekonomik açıdan çok cazip. Bir de İstanbul trafiği içinde öyle motoru bir sağa bir sola yatırıp sürecek alanları da olmadığı için lastikler yere çoğunlukla düz basıyor. Ama motora keyif için binip hele de virajlı yollarda biraz sınırlarını zorlarsan arka teker kaymaya başlıyor... İkinci önerimde 2. el lastik almaman yönünde.. Zira çıkma lastik günü kurtarmak için ve para kısıtlı olduğu zamanlarda alınır. Sen uzun yol düşünüyorsun ve durumu ciddiye alıyorsun. Bence çıkma lastiği unut. Üretim yılı ne olursa olsun. O lastiğin ne çukurlara girip çıktığını dışardan bakarak hiç bir zaman bilemezsin...
Sana yolculuğunda selametler diliyorum. Keyifle git keyifle gel...
-
02 Ağustos 2012, 00:19
#9
inancalio adlı üyeden alıntı
Sevgili arkadaşım,
lastik ebatları hakkında çok fazla yardımcı olamayacağım sana ama naçizane önerim orijinal ebatlarda kalmandır. Benim sana sadece IRC lastik hakkındaki önerim: ALMA !!
Ben bir hata yapıp (dolduruşa gelip) arka lastiğimi IRC ile değiştirdim. Üstündeki eskimiş çin malı nylon (hoş IRC de nylon) lastikler kadar bile bir tutuş sağlamadı. Hele ki ıslak yolda aman aman.... Yalnız lastiğin şöyle bir özelliği var: bitmiyor... Benimkiler 5000 Km yi geçmesine rağmen minik çapaklarını ben elle kopardım (ki hala en dıştaki sıra duruyor). Bu lastiği İstanbul'da yoğun olarak kurye arkadaşlar kullanıyor. Onlar için bitmemesi tabiki ekonomik açıdan çok cazip. Bir de İstanbul trafiği içinde öyle motoru bir sağa bir sola yatırıp sürecek alanları da olmadığı için lastikler yere çoğunlukla düz basıyor. Ama motora keyif için binip hele de virajlı yollarda biraz sınırlarını zorlarsan arka teker kaymaya başlıyor... İkinci önerimde 2. el lastik almaman yönünde.. Zira çıkma lastik günü kurtarmak için ve para kısıtlı olduğu zamanlarda alınır. Sen uzun yol düşünüyorsun ve durumu ciddiye alıyorsun. Bence çıkma lastiği unut. Üretim yılı ne olursa olsun. O lastiğin ne çukurlara girip çıktığını dışardan bakarak hiç bir zaman bilemezsin...
Sana yolculuğunda selametler diliyorum. Keyifle git keyifle gel...
Dostum tavsiyelerin için çok teşekkürler. IRC ve Duro liste dışılar. Michelin City Grip 120/80-16 lastiğine odaklandım. Yükseklikte 1,2 cm negatif fark yaratıyor. Bunun hesabı da şöylr yapılıyormuş; taban genişliği * 0,(yanak yüksekliği)=lastik sırttan itibaren yükseklik değeri. Örnek: 120/90-16 lastikle 120/80-16 lastik arasındaki yükseklik farkı;
120*0,9=108 mm 10,8 cm. 120*0,8= 96 mm 9,6 cm . Fark; 1,2 cm negatif.
Orjinal ebat konusuna gelince aslında hiç +/- düşünmeden Metzellerin lastikleri var fakat 140-199 euro civarı. City Grip'i 70 Euro'ya buldum. Buz motoru aradım, Cruiser 250'ye bu lastiğin de olabileceğini söyledi. Ama bu sefer yük endeksi aklıma takılıyor. Lastiği çok kısa sürede yer bitiririm diye...
Sanırım kıyıp paraya Metzeler alacağım.
Güzel dileklerin için tekrar teşekkürler.
[COLOR="#000000"][B]We believe in the sky, and we don’t believe in the sunroof.[/B][/COLOR]
-
ne aldınız acaba
BornToBeWild adlı üyeden alıntı
Dostum tavsiyelerin için çok teşekkürler. IRC ve Duro liste dışılar. Michelin City Grip 120/80-16 lastiğine odaklandım. Yükseklikte 1,2 cm negatif fark yaratıyor. Bunun hesabı da şöylr yapılıyormuş; taban genişliği * 0,(yanak yüksekliği)=lastik sırttan itibaren yükseklik değeri. Örnek: 120/90-16 lastikle 120/80-16 lastik arasındaki yükseklik farkı;
120*0,9=108 mm 10,8 cm. 120*0,8= 96 mm 9,6 cm . Fark; 1,2 cm negatif.
Orjinal ebat konusuna gelince aslında hiç +/- düşünmeden Metzellerin lastikleri var fakat 140-199 euro civarı. City Grip'i 70 Euro'ya buldum. Buz motoru aradım, Cruiser 250'ye bu lastiğin de olabileceğini söyledi. Ama bu sefer yük endeksi aklıma takılıyor. Lastiği çok kısa sürede yer bitiririm diye...
Sanırım kıyıp paraya Metzeler alacağım.
Güzel dileklerin için tekrar teşekkürler.
Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler