Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

marş sorunu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Eylül 2010
    Şehir
    keşan
    Motosikleti
    ukt125 cc 2010
    selam arkadaslar.mondial ukt kullanicisim 2 yildir motorum en ufak ariza bile acmamisti daha 2 gun oncesine kadar.ben size basima geleni anlatayim anlayan arkadaslarda beni yonlendirsin. motumla 70-80 km hiz yaptigimda uzun far da kesik kesik sonme oluyordu bende elektirik tesisatinda soyuk var şase yapiyor dedim kendimce. baktim gercekten soyuk kablolar var farin metal kismina deyip sase yapiyor diye dusunup rahat bantlamak ve gozden kacan soyuk kablo kalmasin diye 5-6 tane sigortanin soketini cikardim bir guzel bantladim.sorunlar da bundan sonra basladi soketleri taktim hesapta ama dogrumu taktim bilemiyorum suanda sinyalleri yaktigimda far isigida sinyallerle beraber yanip sonmeye basliyor. soketleri cikarmadan once el marsim calisiyordu oda artik tik demiyor.hic tepki vermiyor.aku bitmistirdiye supeliniyorumdum yeni aku aldim yine tik yok kontagi actigimda ne vites gostergesi ne sinyal ne far ne de elmarsi calismiyor yani hic biri tepki vermiyor.simdiii ben soketlerdemi hata yaptim sizce yoksa akuden motora elektrik mi gelmiyor. ha bu arada sunu da belirteyim ayak marsi ile calistirdiktan sonra isiklar yaniyor sinyaller yaniyor ama farda dedigim gini sinyallere ayak uyduruyor. el marsina hafif dokundugumda da cirrr diye ses cikiyor yani tepki veriyor. tabi bunlar ayak marsiyla calistirdiktan sonra oluyor. evet sorun budur.hadi insallah tecrubeli arkadaslarimiz cevap verir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    05 Temmuz 2012
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Mondial 125 KT
    Sanırım senin iki sorunun var.
    - Sinyallerle beraber diğer kısımlarda yanıyorsa şase var demektir. Ayrıca sağlam olsa bile arabalarda da aynıdır. Akü bitmesine yakın sinyaller yanmaz bozuklaşır.
    - Akü bitik gibi. Aküyü çıkar ve sularını tamamla. Bakım istemez yazar ama şimdi baksan peteklerde su kalmamıştır. Sonra aküyü şarj ettir. Sanırım tekrar takınca marş basacak.

    Kolay gelsin.

    NOT: Aküden çıkan ve motorun şasesine bağlanan siyah kabloyu zımparalayıp tekrar şaseye bağla. Zamanla oksitlenmeden dolayı şase almıyor.

  3. #3
    varan22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2009
    Motosikleti
    2004 ybr 125
    Sigortan atmış olasılığı var. Ayrıca grenajı söküp soketleri değiştirerek doğru bağlantıyı bulabilirsin. Sendeki motorda nasıl bilmiyorum fakat ybr de sinyal far kontak gösterge soketleri hep farklıdır biri diğerine uymaz. Büyük ihtimal senin motorunun da böyle olması gerek. Sadece sağ sol sinyaller birbiri ile aynı soketlidirler. O da kablo uzunluğundan sağ solu ayırd edebiliyorsun.

  4. #4

    Üyelik
    29 Eylül 2010
    Şehir
    keşan
    Motosikleti
    ukt125 cc 2010
    sagol arkadsim dediklerini deniyecegim.eger duzelir veya sorun aynen devam ederse burada tekrar bildiririm

    ---------- Post added at 17:58 ---------- Previous post was at 17:54 ----------

    Alıntı varan22 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sigortan atmış olasılığı var. Ayrıca grenajı söküp soketleri değiştirerek doğru bağlantıyı bulabilirsin. Sendeki motorda nasıl bilmiyorum fakat ybr de sinyal far kontak gösterge soketleri hep farklıdır biri diğerine uymaz. Büyük ihtimal senin motorunun da böyle olması gerek. Sadece sağ sol sinyaller birbiri ile aynı soketlidirler. O da kablo uzunluğundan sağ solu ayırd edebiliyorsun.
    evet farkli farkli 5-6 soket var iki soket haricinde diherleri birbirine benzemiyor ama kontak anahtarinin soketini dogru taktihima eminim neyse iki yontemide deniycem bakalim cevap yazacagim burdan

  5. #5

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    saçmalık ya kısa devre varsa sinyaller yanmaz sinyallerle beraber diğer aksanlarda çalışıyorsa; bu sinyallerde kısa devre var demek değildir. diğer aksanın bağlantıları sinyallere bağlanmış demektir.

    ikincisi adam yeni akü almış ve bu işi yapmadan öncede sorun yokmuş; nasıl oluyorda akü bitiyor birden.

    bence sen kabloları yanlış bağlamışsın. bobinden elektrik almıyor motor, kabloların birinde bir terslik var. ya da akü bğalantısı kontağa ulaşmıyor bir şekilde. motor çalıştığında elektrik ürettiği için marş alır gibi oluyor ama denemeye devam edersen motor çalışıkken marş basmayı, marş motorunu yakarsın.
    doğru dürüst bir elektrikçiye git, tüm kablolarını elden geçirsin bence...

  6. #6

    Üyelik
    29 Eylül 2010
    Şehir
    keşan
    Motosikleti
    ukt125 cc 2010
    Alıntı ygk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    saçmalık ya kısa devre varsa sinyaller yanmaz sinyallerle beraber diğer aksanlarda çalışıyorsa; bu sinyallerde kısa devre var demek değildir. diğer aksanın bağlantıları sinyallere bağlanmış demektir.

    ikincisi adam yeni akü almış ve bu işi yapmadan öncede sorun yokmuş; nasıl oluyorda akü bitiyor birden.

    bence sen kabloları yanlış bağlamışsın. bobinden elektrik almıyor motor, kabloların birinde bir terslik var. ya da akü bğalantısı kontağa ulaşmıyor bir şekilde. motor çalıştığında elektrik ürettiği için marş alır gibi oluyor ama denemeye devam edersen motor çalışıkken marş basmayı, marş motorunu yakarsın.
    doğru dürüst bir elektrikçiye git, tüm kablolarını elden geçirsin bence...
    yanlis anlasilma oldu sanirim akuyu yeni aldim ama daha takmadim hala uzerinde eski aku vardi sorunlar oldugunda.bu aksam kismetse el aticam once sigortalari kontrol edicem sonrada akudeki sase kablosunu kontrol edicem

  7. #7

    Üyelik
    23 Eylül 2011
    Şehir
    Bingöl
    Motosikleti
    Keeway Cruiser 250 - 2008
    Dostum denildiği gibi bir de ana elektrik sigortasına bakar mısın? Bazen temas edip bazen etmeyebilir (can tüp sigorta ise). Motorun çalışmasında tekleme gibi bir durum söz konusu mu? Aksak çalışıyormuş gibi sanki...
    [COLOR="#000000"][B]We believe in the sky, and we don’t believe in the sunroof.[/B][/COLOR]

  8. #8

    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Apache Rtr+Jl125C
    aküyü takarken + kutpunda silindirimsi bir plastik göreceksin. o plastiğin içinde cam tüpten yapılmış bir sigorta var ana sigorta dediğimiz parça o. büyük ihtimalsen kabloları yanlış takınca bir tarafta + - ye değmesinden o sigorta atmıştır.

  9. #9
    Kocaeli İl Temsilcisi piyanist_irf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2011
    Şehir
    kocaeli- karamürsel
    Motosikleti
    kawasakı versys,honda wın-go
    burada arkadaşlarımızın yazdığı yorumlar doğrudur yada yanlıştır demiyorum ama her söyleneni uygulayıp sistemi dahada içinden çıkılamaz durumlara düşüreceğin gibi canınıda sıkacaksın , neyi nereye bağladığın tabiki çok önemli ama daha fazla canının sıkılmaması ve mağdur olmaman için işin ehli birine göstermen en makbul olanıdır bahsettiğin elektirik sorununun buradan yazılarak çözüleceği durumuna anladığım kadarıyla pek inanmıyorum , arıza belki burnunun ucundadır sen görmüyorsundur yada hakikaten çok komplike bir durumdur şimdi ne yazssam motorun için sağlıklı olmaz bunun en sağlıklı çözümü yerinde gözle ve dokunarak tespittir kolay gelsin umarım sorun hallolur
    | ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌| ▌▌| ▌▌▌|
    |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| http://www.irfmotor.com/

  10. #10

    Üyelik
    29 Eylül 2010
    Şehir
    keşan
    Motosikleti
    ukt125 cc 2010
    arkadaslsr cok tesekkur ederim ilgi ve alakaniz icin sorunu tespiti sizin sayenizde yapildi ve cozuldu arkadslarinda belurtti gibi sase sonucu o cam sigorta atmis idareten simdilik iki kablo ucun birbirine bagladim sigorta koymadim.bu sekilde nekadar idare ederr sizce.yenisini takmasam be gibi sorun ile karsilasirim.birde hazir buradayken baska bir sey sorayim motorumun rampa cikarken cekisinin dustugunu hissediyorum problem ne olabilir. sibop ayarimi ister yoksa debriyaj plakasi sorunumu?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)