Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

4 lü subaplar

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Mart 2006
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    zongshen 200 kros
    arkadaşlar tek silindir 4 zamanlı 4 subaplı motorlar çıkmış piyasaya. ben 1 emme 1 de ekzoz subabı olarak biliyorum. 3.ve4. subaplar ne işe yarıyor acaba. yorumlarınızı iletirseniz sevinirim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    NicemaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    iyide bu yeni bişi diilki hemen hemen bütün arabalar şu an 16 valve olarak üretiliyor.. ne işe yaradığı konusuna gelince 2 adet emme subabı ve 2 adet egsoz subabı silindir içerisine yakıt alımında ve atık gazların dışarı atılmasında daha yüksek performans sağlar böylecede motor daha seri ve daha yüksek güç üretimi sunar sana ayrıca atık gazların dışarı atılırken tamamının gitmemesi bazen yeniden silindire alınan yakıtı fakirleştirir buna da engel olunduğu için yeni ateşlemenin daha verimli olması sağlanır...



    Alıntı sensitive adlı üyeden alıntı
    arkadaşlar tek silindir 4 zamanlı 4 subaplı motorlar çıkmış piyasaya. ben 1 emme 1 de ekzoz subabı olarak biliyorum. 3.ve4. subaplar ne işe yarıyor acaba. yorumlarınızı iletirseniz sevinirim
    www.enguclu.com ==>> EnGuclu Bilişim&Internet Hizmetleri

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı zydar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2005
    Şehir
    Tekirdağ\ÇERKEZKÖY
    Motosikleti
    Suzuki GN250
    arkadaşım benim motosiklet 91 model ve 4 subaplı yani yeni bişey değil

  4. #4
    danger0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    *************************************************
    »»»»»» Bu Mesaj Moderator tarafindan düzenlenmiştir.»»»»»»
    Foruma yazilacak konular ilgili bölümlere yazilmalidir. Yanlış bölüme açılan başliklar yöneticilerce ilgili bölüme taşınır... Tekrarı halinde SİLİNİR! Bu nedenle itiraz türü yazilarin da silinmesi, veya cevaplandirilmasi sorumlunun yetkisindedir.
    Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir.
    Foruma üye olan herkes Forum Kurallarını kabul etmiş sayılır.
    Şikâyetler için... info@motosiklet.net
    ************** Site Yöneticisi: danger0 **************
    Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk

  5. #5
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    evet geçen yüzyılın icatlarından
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  6. #6
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Merhaba

    Arkadaşlar açıklamış daha iyi anlayabilmen için resimler koyuyorum.

    Standart 2 subaplı silindir kafası.




    4 subaplı motor çizimi.




    5 subaplı silindir kafası.



    Görüşmek üzere.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  7. #7

    Üyelik
    22 Mart 2006
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    zongshen 200 kros
    çok sağolun arkadaşlar

  8. #8
    RAPTOR666 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2006
    Şehir
    şimdilik konya
    Motosikleti
    kıçımı başımı dağıttığım motor SKYTEAM ST 200 TR
    5 sübap olunca kaçı emme kaçı egzost
    (( :KONYA MT İÇİN DOKANDIRIN : ))
    BİR AĞAÇTAN BİNLERCE KİBRİT ÇIKAR , BİR KİBRİT BİNLERCE AĞAÇ YAKAR

  9. #9
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    @RAPTOR666

    5 sübapın 3'ü emme, 2'si egzozdur. Ayrıca buraya resmini eklemediğim 3 sübaplı olanlarda var. 3 sübap daha çok arabalarda egzoz ısı kaybını azaltıp katalizörün daha verimli kullanılması ve 2 buji uygulamaları için dizayn edilmitşir. Ancak şu an BMW motosikletlerinde 4 sübap + 2 buji'li motorlar kullanıyor.

    Görüşmek üzere.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  10. #10

    Üyelik
    02 Ocak 2006
    3 sübaplı motorlarda durum nedir 2 si emme 1 i egzoz sübabı mıdır?

  11. #11

    Üyelik
    02 Ocak 2006
    3 sübaplı motorlarda durum nedir 2 si emme 1 i egzoz sübabı mıdır?

  12. #12
    RAPTOR666 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2006
    Şehir
    şimdilik konya
    Motosikleti
    kıçımı başımı dağıttığım motor SKYTEAM ST 200 TR
    2 buji yakıtın daha verimli patlamasını sağlıyor anladığım kadarıyla bundan başka bi verimi varmı?
    bide motmal tek bujili motorlara 2. buji monte etmek bi fayda sağlarmı
    (( :KONYA MT İÇİN DOKANDIRIN : ))
    BİR AĞAÇTAN BİNLERCE KİBRİT ÇIKAR , BİR KİBRİT BİNLERCE AĞAÇ YAKAR

  13. #13
    Prometheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '14 BMW R1200GS
    Alıntı RAPTOR666 adlı üyeden alıntı
    5 sübap olunca kaçı emme kaçı egzost
    20 Valf'li oluyor bahsettiğin araçlar. Aşırı bir serilik kazandırıyor
    Onur Yollarda
    Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
    YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ

  14. #14
    ilnapoli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Arıyor
    @RAPTOR666 silindir kafasına ikinci bujiyi eklemen neredeyse imkansız.. motoru komple değiştirmek daha zahmetsiz olacaktır.. Alfa'larda çift buji teknolojisi kullanıyor, Twinspark motorlarında..

  15. #15
    RAPTOR666 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2006
    Şehir
    şimdilik konya
    Motosikleti
    kıçımı başımı dağıttığım motor SKYTEAM ST 200 TR
    belki üsteki resimdekini biraz dğiştirip alttaki gibi bişii yapılabilir
    (( :KONYA MT İÇİN DOKANDIRIN : ))
    BİR AĞAÇTAN BİNLERCE KİBRİT ÇIKAR , BİR KİBRİT BİNLERCE AĞAÇ YAKAR

  16. #16
    ilnapoli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2004
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Arıyor
    hımm.. bilmiyorum ama motora sadece ek bir buji eklemek bir fayda getirmeyebilir.. tamam deliği açtık ama motor üst kapağına da yer açmak lazım.. daha önemlisi iki bujinin verimli çaışmas için sıkıştırma oranından hava yakıt karışımı yüzdesine göre bütün değerlerin tekrar ayarlanması gerekebilir..

  17. #17
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Arkadaşlar komple yeni bir silindir kafası hazırlamanınız gerek. Delik açmak öyle basit birşey değil. Çok iyi hesaplamalar yapmak gerek. Ayrıca açılacak bir delik silindir kafasının mukavemetini düşürebilir, çatlamasına, kırılmasına sebep olabilir.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler