arkadaşlar tek silindir 4 zamanlı 4 subaplı motorlar çıkmış piyasaya. ben 1 emme 1 de ekzoz subabı olarak biliyorum. 3.ve4. subaplar ne işe yarıyor acaba. yorumlarınızı iletirseniz sevinirim
arkadaşlar tek silindir 4 zamanlı 4 subaplı motorlar çıkmış piyasaya. ben 1 emme 1 de ekzoz subabı olarak biliyorum. 3.ve4. subaplar ne işe yarıyor acaba. yorumlarınızı iletirseniz sevinirim
iyide bu yeni bişi diilki hemen hemen bütün arabalar şu an 16 valve olarak üretiliyor.. ne işe yaradığı konusuna gelince 2 adet emme subabı ve 2 adet egsoz subabı silindir içerisine yakıt alımında ve atık gazların dışarı atılmasında daha yüksek performans sağlar böylecede motor daha seri ve daha yüksek güç üretimi sunar sana ayrıca atık gazların dışarı atılırken tamamının gitmemesi bazen yeniden silindire alınan yakıtı fakirleştirir buna da engel olunduğu için yeni ateşlemenin daha verimli olması sağlanır...
sensitive adlı üyeden alıntı
www.enguclu.com ==>> EnGuclu Bilişim&Internet Hizmetleri
arkadaşım benim motosiklet 91 model ve 4 subaplı yani yeni bişey değil
*************************************************
»»»»»» Bu Mesaj Moderator tarafindan düzenlenmiştir.»»»»»»
Foruma yazilacak konular ilgili bölümlere yazilmalidir. Yanlış bölüme açılan başliklar yöneticilerce ilgili bölüme taşınır... Tekrarı halinde SİLİNİR! Bu nedenle itiraz türü yazilarin da silinmesi, veya cevaplandirilmasi sorumlunun yetkisindedir.
Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir.
Foruma üye olan herkes Forum Kurallarını kabul etmiş sayılır.
Şikâyetler için... info@motosiklet.net
************** Site Yöneticisi: danger0 **************
Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk
evet geçen yüzyılın icatlarından
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
Merhaba
Arkadaşlar açıklamış daha iyi anlayabilmen için resimler koyuyorum.
Standart 2 subaplı silindir kafası.
4 subaplı motor çizimi.
5 subaplı silindir kafası.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
çok sağolun arkadaşlar
5 sübap olunca kaçı emme kaçı egzost
(( :KONYA MT İÇİN DOKANDIRIN : ))
BİR AĞAÇTAN BİNLERCE KİBRİT ÇIKAR , BİR KİBRİT BİNLERCE AĞAÇ YAKAR
@RAPTOR666
5 sübapın 3'ü emme, 2'si egzozdur. Ayrıca buraya resmini eklemediğim 3 sübaplı olanlarda var. 3 sübap daha çok arabalarda egzoz ısı kaybını azaltıp katalizörün daha verimli kullanılması ve 2 buji uygulamaları için dizayn edilmitşir. Ancak şu an BMW motosikletlerinde 4 sübap + 2 buji'li motorlar kullanıyor.
Görüşmek üzere.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
3 sübaplı motorlarda durum nedir 2 si emme 1 i egzoz sübabı mıdır?
3 sübaplı motorlarda durum nedir 2 si emme 1 i egzoz sübabı mıdır?
2 buji yakıtın daha verimli patlamasını sağlıyor anladığım kadarıyla bundan başka bi verimi varmı?
bide motmal tek bujili motorlara 2. buji monte etmek bi fayda sağlarmı
(( :KONYA MT İÇİN DOKANDIRIN : ))
BİR AĞAÇTAN BİNLERCE KİBRİT ÇIKAR , BİR KİBRİT BİNLERCE AĞAÇ YAKAR
20 Valf'li oluyor bahsettiğin araçlar. Aşırı bir serilik kazandırıyorRAPTOR666 adlı üyeden alıntı
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
@RAPTOR666 silindir kafasına ikinci bujiyi eklemen neredeyse imkansız.. motoru komple değiştirmek daha zahmetsiz olacaktır.. Alfa'larda çift buji teknolojisi kullanıyor, Twinspark motorlarında..
(( :KONYA MT İÇİN DOKANDIRIN : ))
BİR AĞAÇTAN BİNLERCE KİBRİT ÇIKAR , BİR KİBRİT BİNLERCE AĞAÇ YAKAR
hımm.. bilmiyorum ama motora sadece ek bir buji eklemek bir fayda getirmeyebilir.. tamam deliği açtık ama motor üst kapağına da yer açmak lazım.. daha önemlisi iki bujinin verimli çaışmas için sıkıştırma oranından hava yakıt karışımı yüzdesine göre bütün değerlerin tekrar ayarlanması gerekebilir..
Arkadaşlar komple yeni bir silindir kafası hazırlamanınız gerek. Delik açmak öyle basit birşey değil. Çok iyi hesaplamalar yapmak gerek. Ayrıca açılacak bir delik silindir kafasının mukavemetini düşürebilir, çatlamasına, kırılmasına sebep olabilir.
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)