Asya 200 gy aciil yardıııımm . . :/
-
Selamün aleyküm üstadlar . Ben yine muzdaribim benim motordan :( yardımınıza ihtiyacım var . .
Geçen gün motorumdan şakır şakır ses geliyordu . . Motorcuya sordum egzantirik zinciri dedi ve motoru bıraktım . Ertesi gün almaya gittiğimde egzantirik zinciri ve kayışı ..vs
değiştirdim dedi 150 tl para verdim ve '' Bilyeler boşluk yapmış , krank değişmesi lazım ..vs '' falan dedi onada 500 lira istedi . :/ . Halbuki motoru henüz 5-6 ay önce regtefe ettirmiştim ve onada 500 lira vermiştim ( Krank o zamanda değişmişti ) . Motorcu da dün bana gidebildiğin yere kadar git dedi bu yazı geçirirsin böyle dedi . Motoruda satılığa çıkarttığımdan dolayı acayip canım sıkıldı . Bu iş neyin nesidir arkadaşlar motorcu bana bissürü şey dedi ama ben pek anlamadığım için buraya danışmak istedim ? Yani motorcunun dediği gibi 3-4 ay mı gider böyle :/ Honda cbf olan bi arkadaşla takas edicez anlaşabilirsek ama karşı tarafında hakkına girmek istemiyorum : /
Reklamlar
-
o usta iyi kazıklamış seni. Ustanı değiştir.
-
4 TEKER BEDENİMİ 2 TEKER RUHUMU TAŞIR ! 93>XT600 - 08>CBF150 - 04>GS500 - 99>GS500EX - 05>ER5 - 98>XT600 - 02>XT600E - 05>ER5 -04 >GS500 - 04>FZS1000EXUP - 05>KAWASAKi ER5
-
Gölcükte servisi yok asyanın . 2 ustam var . Bazen birine bazen diğerine gidiyordum . Ama dilim çok yandı . Eskiden asya'nın servisine bakan biryer vardı . Orayı denicem birde .
-
İzmit merkezde bekirpaşa mevkiinde kanuni servisi var Ustalar Motosiklet - Adem Örengül denemeni tavsiye ederim.
4 TEKER BEDENİMİ 2 TEKER RUHUMU TAŞIR ! 93>XT600 - 08>CBF150 - 04>GS500 - 99>GS500EX - 05>ER5 - 98>XT600 - 02>XT600E - 05>ER5 -04 >GS500 - 04>FZS1000EXUP - 05>KAWASAKi ER5
-
Ustanı değiştir, gerçek usta olsaydı rektefe yapılırken iki masraf olmasın diye başka değişmesi gerekenleri de yapardı.
Seni daha fazla yolmasına izin verme.
-
İmza Yok ::tutkuy:: ::xs22:: ::gazla::
-
İzmitte Taşpınar Motosiklete gitmiştim daha önce . Yani en iyisi servisinde yaptırmak diyosunuz . Peki ama bu bilye boşluğu dediği şey nedir bana ustanın ? Krank kırar falan bişiler dedi de ben anlıyamadım pek işin açıkcası :/
-
krank bilyesinde boşluk varsa piston her cıkıp inişinde düşük devirde tak tak diye ses yapar boşluk oynar ses yapar yani benim motorda krank kolunda ve bilyalarda boşlujk vardı 15 gün önce deiştilerkrankım 700 bilyalar 140 tuttu krankında sorun yoksa bilyaları deişirsin ama hiçbi servise güevnme para almak için 50 takla atarlar ben sadece işcilige 900tl verdim motoru söktü topladı 4000tl harcadım bugün gidip 390tl daha vercem hala serviste usta mı ben en az 30 yere gittim ist da yok yada dünyada usta kalmamış hep kazıklandım sende bir yere inanıp söktürme cin malı gerci ben onu oyuncak niyetine söker yapardım en iyisi kendin yapmak keşke herkezin elinden gelse ve vakti olsa.krankı sökmeden boşlugu varmı deişicekmi onu söylüyemez bilya dediginde ucuzdur yan kapagı söküp krank kolunu yukarı aşşa oynatıp bakmak lazım boşluk varmı berbat işler ya ben 2 aydır ugrasıyom Alalh sabır versin
-
06 Temmuz 2012, 11:29
#10
motor rolantide çalışıyorken tak tak ya da lak lak diye bir ses veriyorsa krank bilyalarındandır..bilyalar ucuz en pahalısı 40 lira..işçilik yüksek tutar çünkü komple motoru 2 bilya için indirip söküyor geri topluyor..bilyaları değiştirmesı zor gelmiştir ondan sana krank al demiş ustan..o zaman hiç uğraşmayacak..ankarada olsan yardımcı olurdum ama kocaelinde maalesef..mecburen ya iyi bir usta bulucan ya da servise götürücen
-
06 Temmuz 2012, 11:32
#11
sakinseytan adlı üyeden alıntı
krank bilyesinde boşluk varsa piston her cıkıp inişinde düşük devirde tak tak diye ses yapar boşluk oynar ses yapar yani benim motorda krank kolunda ve bilyalarda boşlujk vardı 15 gün önce deiştilerkrankım 700 bilyalar 140 tuttu krankında sorun yoksa bilyaları deişirsin ama hiçbi servise güevnme para almak için 50 takla atarlar ben sadece işcilige 900tl verdim
motoru söktü topladı 4000tl harcadım bugün gidip 390tl daha vercem hala serviste usta mı ben en az 3................
Japon makinada olabildiğinde düşük km / orjinal kurcalanmamış motor almaya bakmak lazım.Sağda soldaki motorcuya japon motor teslim edilmez.Masrafınız çok olur malesef.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:30 ----------
uninvited adlı üyeden alıntı
İzmitte Taşpınar Motosiklete gitmiştim daha önce . Yani en iyisi servisinde yaptırmak diyosunuz . Peki ama bu bilye boşluğu dediği şey nedir bana ustanın ? Krank kırar falan bişiler dedi de ben anlıyamadım pek işin açıkcası :/
Farkındaysan sana başka bir isim verdim.Taşpınar değişik adamdır.Gidersin bir parça istersin bilgisayar başında oturur tamam der 5-10 dakka sonra kalkar bakar :D
4 TEKER BEDENİMİ 2 TEKER RUHUMU TAŞIR ! 93>XT600 - 08>CBF150 - 04>GS500 - 99>GS500EX - 05>ER5 - 98>XT600 - 02>XT600E - 05>ER5 -04 >GS500 - 04>FZS1000EXUP - 05>KAWASAKi ER5
-
06 Temmuz 2012, 15:24
#12
aynen öylee lak lak ses geliyor . . Peki yaptırmazsam ne zararı olur ? ? Şuan 400-500 lira oraya vericek durumda değilim .. Yani bu bilye boşluğu diğer aksamlara zarar verirmi ? subaplara pistonlara ..vs ? ? İlkan dediğin ustayada sorarım izmite geçtiğimde . Bakalım ne fiyat çekicek . .
-
06 Temmuz 2012, 15:41
#13
Mevcut motoru defalarca söktüm takdım krank kolu hemen boşluk yapar ben çok yol yaptıgım ıcın ne yaptıysam yurutemedım. En sonunda sattım xt 600 aldım rahat ettım. Krank kolu tek satılmıyor komple krankla değiştirmen gereklı piston olarak cg 200 piston oluyor. Krank hemen gelmıyorkı Asya motor anca yolluyor yetkılı servıse oda sana verıyor kolaymıymıs oyle hemen krankı bulmak sen o işi araştır biraz.
-
06 Temmuz 2012, 17:19
#14
Aynen bende çok yol yapıyorum ve uzun yol da sık sık yapıyorum :/ Ama bu motor gelmiyor işte bunlara : / Yok işin aksi tam motoru satılığa çıkardım böyle bi sorunla karşılaştım ona canım sıkıldı
-
06 Temmuz 2012, 18:57
#15
uzun yoldan kastınız denir ben her hafta sonu 150km gidip geliyorum toplam 300+ km yol yapıyorum, 2006 model 23500kmde aldığımda 15.600 deydi, o kadar yol yaptı boşluk filan yok
İnna lillahi ve inna ileyhi raciun
-
06 Temmuz 2012, 19:19
#16
mehmetmumtaz adlı üyeden alıntı
uzun yoldan kastınız denir ben her hafta sonu 150km gidip geliyorum toplam 300+ km yol yapıyorum, 2006 model 23500kmde aldığımda 15.600 deydi, o kadar yol yaptı boşluk filan yok
Bende aşağı yukarı 300 km yol yapıyorum ( uzun yoldan kastım ) .. Ama ben 80-90 km hızla gitmiyorum 110-120 km . Ön dişliyide bundan dolayı 17 yaptırdım . Oda fayda vermedi . . Birde ben ilk motoru aldığımda 5 yaşında motor henüz 3500 km idi . Ben alalı 5-6 ay oldu 6000 km yaptım nerdeyse . Acaba motor çok yattığından falan mı bu kadar arıza çıkartıyor diye düşünmüyor değilimmm .
-
06 Temmuz 2012, 20:07
#17
asya 200gy alınabilecek en dayanıksız endurolardan biri malesef. 2.500'e aldım toplamda 4000 lira masraf yaptım ve satamadım bile garajımda çürüyor. Sana kolay gelsin
Bilgi Üniversitesi Motosiklet Kulübü Kurucu üyesi.
Lütfen cevap yazdığınız yorumumu beğenin. Yazdıktan sonra bakmayı unutabiliyorum.
-
06 Temmuz 2012, 20:09
#18
uninvited adlı üyeden alıntı
) .. Ama ben 80-90 km hızla gitmiyorum 110-120 km . Ön dişliyide bundan dolayı 17 yaptırdım . Oda fayda vermedi . .
orjinal dişlisi 14 sen 17 yaptın bi ihtimal bu zorladı makineyi , bende hız olarak 90 km yi geçmem
İnna lillahi ve inna ileyhi raciun
-
07 Temmuz 2012, 11:11
#19
mehmetmumtaz adlı üyeden alıntı
orjinal dişlisi 14 sen 17 yaptın bi ihtimal bu zorladı makineyi , bende hız olarak 90 km yi geçmem
Daha önce pistonları yamultmuştu .. Birdaha aynı sorunu yapmasın diye vites aralıklarını yükseltmek ve yüksek devirde kullanmamak için 17 yaptım bende . Ama demek bu da zarar veriyor motora :/ :/
-
07 Temmuz 2012, 13:20
#20
Bildiğim kadarıyla ön dişliyi en fazla 1 diş ufaltmak yada büyütmek mantıklı.Fazlası kötü sonuçlar doğuruyor diye biliyorum.Ben kendim ön dişliyi 15 dişten 16 dişe büyüttüğüm için bu konu hakkında fazlasıyla araştırma yapmıştım.Ayrıca 200 cc bir motorsikletin ideal seyir hızı 80-90km arasıdır.Ara sıra yüksek kısa süreli sollamalarda yada trafikten sıyrılmak içine 100-110 km de sürelebilir ama sürekli 100-110 km de yol almak bu motorları çok yorar.Bir de şimdiye kadar öğrendiğim şey Türkiye'deki motorsiklet tamircilerinin çoğuna özellikle de şu Çin motorları furyasıyla ortaya çıkan tamircilere pek güven olmuyor.Motorsiklete büyük bir harcama yapmadan önce mutlaka 3-4 tamirciye göster gerekirse yakın şehirlerdeki tamircileri de gez.Bu konuyla ilgili benim başıma benzer bir olay gelmişti.Motorsikleti ilk aldığımda yaşadığım şehirdeki bir tamirciye götürmüştüm adam bu motoru elden çıkar bunun krankı bozuk gidici bu motor götürmez seni dedi.Biraz araştırmadan sonra yaşadığım şehir olan Karacabey'deki en iyi ve deneyimli motorsiklet tamircisini buldum ona götürdüm motoru.Motorunun hiç bir sorunu yok sadece biraz subap ayarı lazım dedi.Subap ayarını yaptırdım yine emin olamadım bu sefer en yakın şehir olan Kemal Paşa daki Kanuni servisine götürdüm oraya gösterdim o da motorunun hiç bir şeyi yok düzgün kullandığın sürece seni uzun seneler idare eder dedi.Sonra döndüm ilk götürdüğüm tamirciyle konuşmaya durumu anlattım yine aynı şeyi söyledi "Senin motorsikletinden subap ve krank sesi geliyor dedi geçen gün bana bir Hyosung GT 250 R geldi motorun sesini duyacan tıkır tıkır çalışıyor senin motordaki gibi ses yok şimdi o motor olsa da farkı göstersem sana"dedi.Bugün itibariyle aradan 1 seneden fazla zaman geçti ben motoru yaz kış kullandım 4000 km yakın yol yaptım motorda hala hiç bir sorun yok.Bu tamircinin bahsettiği GT 250 R bir kaç ay önce subapları dağıttı.Ben de bu adamın aslen tornacı olduğunu motorsiklet tamirciliğine bir kaç sene önce başladığını öğrendim.Bir daha da o adama motorsikleti götürmedim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)