Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

cbf 150 teknik bir soru???

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Mart 2008
    Şehir
    fethiye
    Motosikleti
    cbf 150
    arkadaşlar honda bildiginiz gibi 250 cc altı bir cok modelini hindistanda uretiyor activa beat cbf 150 gibi bende bu sitede dolaşırken cbf 150 aynısı olan honda unicorn modelini gordum teknik ozellik olarak aynı tek bi farkla beygir gücü farklı diğer 150 lik aynı motora sahip modellerede baktıgımda cogu birbirine yakındı bu farkın sebebi nedir arabalarda oldugu gibi beyinden falanmı kaynaklanıyor cok teşekkürler

    honda cb unicorn dazzler modeli
    http://www.honda2wheelersindia.com/d...fications.html
    honda unicorn modeli
    http://www.honda2wheelersindia.com/u...fications.html
    buda bizim honda cbf 150
    http://www.honda.com.tr/teknik_detay...ommuter-cbf150


    buda cbr 150 miş onu bu karşılaştırmaya almıyoruz tabiki görmeyen vardır diye koydum oldukça tatminkar ozellikleri
    http://www.honda2wheelersindia.com/c...fications.html

    yardımcı olan tüm arkadaşlara teşekürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    ve böylece hondanın yeni model olarak getirdiği dandik cbf 150 yi görmüş oldu lar bi çok kişi. Allah bilir o gelmeyen cbf lerde yağ yakma, tekleme gibi problemleri yoktur. Euro 3 norm larını yiyeyim hondanın. Euro 3 e uygun değil derler sorsan. Bizdekiler uygunda ne oldu sanki bizdeki cbf 150 lerin beyin ve karburatör değişimi ile 13 hp ye çıkabileceğini zandediyorum. Zaten bu formdan herkese, her yere sordum bu cbf 150 nin karburatörü kaçlık bi türlü öğrenemedim
    dark_ocean bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    21 Mart 2008
    Şehir
    fethiye
    Motosikleti
    cbf 150
    benimde aklıma gelen bu oldu beyin degisimi ile acaba bizimde makinalarımız bu güce yükseltilebilirmi 2 hp deyip gecmemek lazım bizim millet 5 km/s hızlı gitmek icin 40 takla atıyo

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:47 ----------

    http://www.bikez.com/motorcycles/honda_cbf_150_2006.php birde boyle bi bilgi var bu honda bize kac yılının teknolojisini satıyor anlamış degilim

  4. #4
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    bence 2 hp artış sağlanabilir. Uygun bi beyin ve karburatör değişimi ile. 9 bin çeviren makina 11 bin devire yükselecek. Ama O yaylı segmanlar ve motor aksamı o deviri ne kadar kaldıracak acaba? Bence segman pistonda oynanmalı.

  5. #5
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Bizin cbf te 7500 devirde ürettiği max güç yazılmış, diğer ikisinde de 8000 ve 8500. Bu aslında biraz çeşişkie düşürüyor. Veya o motorlar max devirlerini 8000-8500 devir değerlerinde veriyor olabilir. Her halde bizimkide 7500 devirde max güce ulaşıyor ve 7500 devirden yukarı çıkılmaya başladığında devirde düşme oluyor veya daha yüksek devirlerde güç artımı olmuyor. Sizce nasıl =? Bizim motorların da acaba 8500 devirde ürettiği max güç değerini bulabilirmiyiz ? aynımı diğer iki model gibi 13-14 hp seviyeşerine çıkıyor mu ? Motorlar aynı olduğuna göre belkide bizim maturlarda 8500 devirde 14 hp güç üretiyorlardır. Ne dersiniz

  6. #6
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    2006 modeli 14.75 hp. 2012 modeli 11 hp. Kesinlikle

  7. #7
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    cbr güzel motormuş güç olarak
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  8. #8

    Üyelik
    21 Mart 2008
    Şehir
    fethiye
    Motosikleti
    cbf 150
    bence silindir piston falan oynanacak bir durum yok motor hacimleri falan aynı http://www.bikez.com/motorcycles/honda_cbf_150_2006.php bu linkle karsılastırınca sıkıstırma oranları bile aynı

  9. #9
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    piston değilde bu yaylı segman varya bunlarda. O kafamı kurcalayan. Bu motor niye sıkıştırmaya gelmiyor? Niye bisürü motor gibi 11 bin devir değilde 9 bin devir? Bu çözülürde bide beyin 11 bin çeviren veya karburatör dede olabilir bu? İkisi ayarlanır veya değişirse sorun çözülür. Ha bide şu katalik konvaktörmü ney bi zımbırtı var bide o iptal edilirse şayet varsa, 14 hp lere çıkar. Ya orjinal Türk zekası işte

  10. #10
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Unicorn ile CBF150 yakın ama farklı modeller.

    Unicorn'da programlanabilir ateşleme var, şasi biraz daha farklı, aks mesafesi biraz daha uzun, yerden yüksekliği biraz daha fazla, hava filtresi farklı, arka lastik 90 yerine 100'lük, kickstart var, pistonun çap/strok rakamları farklı.

    Herkesin unuttuğu/araştırmadığı en önemli nokta Honda Hindistan'ın Honda Global'den farklı olması. Hindistan'da Honda değil, Hero Honda var, kabaca bizim Tofaş gibi bir şey. Nasıl ki Fiat'ın ürettiği Fiat 131 ile Tofaş'ın ürettiği Doğan SLX aynı temelde çok farklı araçlar ise, Unicorn ile CBF150 de benzer durumdalar.

    Keşke Honda böyle modeller getirse, o ayrı mesele

  11. #11

    Üyelik
    21 Mart 2008
    Şehir
    fethiye
    Motosikleti
    cbf 150
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Unicorn ile CBF150 yakın ama farklı modeller.

    Unicorn'da programlanabilir ateşleme var, şasi biraz daha farklı, aks mesafesi biraz daha uzun, yerden yüksekliği biraz daha fazla, hava filtresi farklı, arka lastik 90 yerine 100'lük, kickstart var, pistonun çap/strok rakamları farklı.

    Herkesin unuttuğu/araştırmadığı en önemli nokta Honda Hindistan'ın Honda Global'den farklı olması. Hindistan'da Honda değil, Hero Honda var, kabaca bizim Tofaş gibi bir şey. Nasıl ki Fiat'ın ürettiği Fiat 131 ile Tofaş'ın ürettiği Doğan SLX aynı temelde çok farklı araçlar ise, Unicorn ile CBF150 de benzer durumdalar.

    Keşke Honda böyle modeller getirse, o ayrı mesele
    dediginiz kısmen dogru olabilir çünkü diger modellerde (activa beat vb.) turkiyeye dogruda hindistandaki gibi getirilmis zaten orda su anda üretimi devam ediyor bu scooterlearın kasa degistirmis sekilde ama cbf ler kısıtlanmıs gucu dusurulmus sekilde geliyo ve sunu farkettim honda globalın oldugu hic bi ülkede cbf 150 diye bi model yok activa yok beat yok bize cbf de bi kelek yapıldıgını dusunuyorum hintlilerden


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)