Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

250 mct ön dişli büyütme..?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    erdemed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2009
    Motosikleti
    cx125 95 model' x9 500 piaggio
    250 mct arka dıslıyı kuculttum son hızda 15-20km fark oldu ancak motor duz yolda yada meyıllı yollarda 5. vıtes yetmıyor olsa 6. vıtes ısteyecek motor guclu yanı...on dıslıyı buyutsem nasıl olur orıjınal dıslısı motora degmek uzere nasıl yapabılırım...
    bu arada ayda 1-2 defa yaklasık 640km yol yapıyorum arka dıslıyı buyutmek cok faydalı oldu...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    değmek üzere ise ön dişliye yapacak bir şey yok...
    mecburen arkayı küçültmeye devam edeceksiniz...
    ön dişli büyütüp arka dişli küçültme işini de belli bir yere kadar yapabilirsiniz...
    fazla abartırsanız önceden 4. vites ile çıktıgınız rampayı 2 ile çıkamazsınız...
    motorunuz şuan 130-140 km hız yapabiliyorsa yeterlidir...

    benim çinli 250 lik chopperında şuan son hızı düşük...en fazla 100 dür...gösterge azıcık çalışmıyor da
    çoğu yerlerde 1. vitesi hiç kullanmıyorum bile...
    ama çok dik rampaları 5.vites ile yara yara çıkıyorum...
    ön dişli şuan 15 bende 17 yapacagım....burda bulamıyorum...ramazanda izine döndüğümde alacagım...

  3. #3
    delileoo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2006
    Şehir
    istanbul
    uzun yolda çok rahat oluyor hele ki yol düz ise..motor yüksek devir görmüyor..ama ön dişliyi büyütmeyın zaten arka dişli küçük ise çekiş çok etkilenir

  4. #4
    erdemed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2009
    Motosikleti
    cx125 95 model' x9 500 piaggio
    arka dıslı kuculttum zıncır şaseye degıyor fazla kucultursem olmaz eger benzerı motorlarda on dıslıyı buyuten varsa yardım etsın nerden bulurum...benım duz yolda normal hızım 100-110 basınca 120 ama votor vıtes ıstıyor yol dumduz hele ruzgar arkadan esınce 5. vıteste azıcık gazla 110...

  5. #5
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    ön dişli ile oynayamazsın..ben aynı motorda arkayı önce 32,sonra 30 ,28 ve en sonunda 26 diş yapıp kullanmıştım..zincir değmesi problemine göre takılacak en ufak dişli budur...
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  6. #6
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı erdemed adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    250 mct arka dıslıyı kuculttum son hızda 15-20km fark oldu ancak motor duz yolda yada meyıllı yollarda 5. vıtes yetmıyor olsa 6. vıtes ısteyecek motor guclu yanı...on dıslıyı buyutsem nasıl olur orıjınal dıslısı motora degmek uzere nasıl yapabılırım...
    bu arada ayda 1-2 defa yaklasık 640km yol yapıyorum arka dıslıyı buyutmek cok faydalı oldu...
    Yazım hatası var, hangisi doğru?

    Şöyle ki,

    Arka dişliyi küçülttüyseniz motorunuzun son sürati artmakla beraber bir üst vitesi istememesi lazım.

    Arka dişliyi büyüttüyseniz son süratiniz düşer ve tork artar, motorunuzun bir üst vitesi istemesi normaldir.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  7. #7
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    zincirden bir kaç bakla alarak şaseye değme işini vede arka dişli küçültme işine devam edebilrisin

  8. #8
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zincirden bir kaç bakla alarak şaseye değme işini vede arka dişli küçültme işine devam edebilrisin
    malesef konu bununla alakalı değil..

    belli bir çapa kadar küçültülmüş arka dişlinin üst noktasından ön dişlinin üst noktasına bir çizgi çektiğinizde çizgi arka salıncağa değecektir..bunun zincir gerginliği ile alakası yoktur...

    ne yaparsanız yapın arka dişliyi belli bir çaptan aşağı indiremezsiniz...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:03 ----------



    Uploaded with ImageShack.us

    şunun gibi bişey yani...ne kadar gerdirirseniz gerdirin belli bir çapın altına düşemezsiniz...
    Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
    Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...

  9. #9
    ARBETUS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    Gebze\Kocaeli
    Motosikleti
    '93 Kawasaki EN 500 Vulcan
    Standart ön dişlide motora O-ring zincir taktığınızda bile blokta fazla yer kalmıyor. Değil dişli büyütmek es kaza zincirin üstündeki kum tabakası fazla kalın olduğunda bile sürtme sesleri duyulabilir. Ben 4 sene MCT250 kullandım. Standart dişlisi 34 dişli idi. 32 dişli olanı ile değiştirdim. Tercihen 30 ya da 26 yapanlar oldu. Ben de 30 yapayım mı hızlanır mıyım acaba diye düşünürken motoru değiştirdiğim için gerek kalmadı. Arka dişli ile oynadığınızda son hız ve uzun yoldaki devir değişecektir. Ancak unutulmamalıdır ki her dişli küçültme işleminde motorun kalkışlardaki mevcut torkunu düşürmüş olacaksınız. Şehir içi ağırlıklı kullanıyorsanız motoru kısa mesafeli E-5 ya da TEM otoyolunda 110 km yerine 115 km gitmek için bu tür değişikliğe gitmenize gerek yok diye düşünüyorum. Zira dur kalklarda balatanız, zinciriniz hatta motorunuzun bir çok hareketli aksamı öngörülen süreden daha erken bir zamanda yıpranacaktır.

    Sağlıcakla.
    '04 Yamaha Nuovo - '56 BMW R25 - '06 Mondial 250 MCT - '94 BMW F650 - '99 Kawasaki ER 5 - '06 Bisan Roadstar 250 - '97 Kawasaki VN800 - '08 Suzuki VL 800 Intruder - '04 Suzuki VL 800 Voluisa - '01 Honda XL 650 V Transalp -'00 BMW F 650 GS


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)