arkadaslar motor rolantideyken devri surekli degisiyor devir hizlaniyor sonra yavasliyor motor duracak gibi oluyor sonra tekrar hizlaniyor. sanki egsozdanda arada pat sesi geliyor. nasil cozerim ?
arkadaslar motor rolantideyken devri surekli degisiyor devir hizlaniyor sonra yavasliyor motor duracak gibi oluyor sonra tekrar hizlaniyor. sanki egsozdanda arada pat sesi geliyor. nasil cozerim ?
Motor uzun zamandır çalıştırılmamışsa soğuksa 1-2 dakika filan bunu yapabilir.Orjinal egzost değilse ondan da olabilir.
bendede var kardeşim aynı sorun ya 1 in altında yada 1 in üstünde oluyo devri, yeni motor üstelik
Apachenin gücü adına GÜÇ bizde artık
durmak yok ZAM a devam vergi manyağı olduk...
10 yıldır binerim başıma hiç böyle bişey gelmedi. Karburatör hava giriş hortumlarını kontrol et. Karburatörle hava filtresi arasındaki hortumu. Çatlak,patlak yarık varmı kontrol et. O hortumun üstündeki kelepçe iyi oturuyormu kontrol et. Hava filtresi temizmi? Karbüratör temizliği ve hava ayarı yaptır veya yap. Sübap ayarı ve bujiyi değiştir. Kesin düzelir.
adem abi çok iyi açıklamış, ya hava ayarı tam dğil, ya biryerlerden yırtılmış hava alıyor, ya da supaplardan.
Aynı sorun var, Ademin dediği gibi bence de karbüratör... Karbüratörde rölanti için hava yolu var, muhtemelen onda pislik var
The man who knows everything chooses to know nothing...
motorun kaç km de.. buji sorununa benziyor.. bujiyi değiştirince ateşlemen düzelecektir..
düşük devirlerde ateşleme sorunu olursa stop eder. buji değil yakıt hava karışım problemi...
Karbüratörü açıp basınçlı hava, wd40 güzelce temizlerseniz muhtemelen sorun kalmayacaktır. Kırmızı ile çizdiğim hava yolu iki adet, ikisi de temizlenmeli. Ayar vidasının altında conta, pul, yay var onlar kay bolmasın, Ana jeti ve sarı ile işaretlediğim rölanti jetini de mutlaka temizleyin, üzerlerinde çok küçük delikler mevcut, hepsi açık olmalı
The man who knows everything chooses to know nothing...
Rölanti düzensizliğinin o kadar çok sebebi var ki bunları bu konu ile muhatap olunca öğrendim iyi bir motorsiklet ustasının 30-40 km ötemde olması ve benimde zaten artık para bayılmaktan cüzdanın delinmesi yüzünden bu işe iki ay önce el attım.
Sana ilk önerim öncelikle ateşleme sistemini kontrol et, tüm buji bağlantı kablolarını, buji başlığını ve nihayetinde bujiyi, bujiyi temizle, gerekiyorsa değiştir 5-10 liralık bir parça zaten. Akünün tam şarjlı olmasına dikkat et. Her motorda olmasa bile bazı motorlar statordan gelen akımla ateşleme sistemini aktive etmiyor. Akünün şarj durumuda bunu ekleyebiliyor.
Yakıt sistemine gelince, öncelikle motora düzenli yakıt gelmesi önemli bir konu, depo altında bulunan (başka yerde de olabilir) vakumlu yakıt pompasının doğru çalışıp çalışmaması önemli bir konu. Eğer benzin pompası vakum borusunda çatlak kaçak varsa özellikle rölanti esnasında vakum iyice düşeceğinden benzin akışında düzensizlık olabilir.
Vallahi ne diyeyim hemen sana aç şu karbüratörünü rölanti jetini sök, rölanti yakıt vidasını sök diyemeyeceğim ben 15 yıl önce rahmetli babamın 131 karbüratörü söktüğünden beri sökülmüş bir karbüratör görmemiştim. Motosikletimde silindir başına dört karbüratörlü olunca işler arap saçına döndü sadece bir ay boyunca internette yerli yabancı tüm karbüratör yazılarını okuyarak karbüratörü eski haline getirdim, ve ne mutlu ki eski hali dediğim tamir öncesi halinden daha iyi çalışmaya başladı da.
Öncelikle karbüratörde bazı parçaların demonte etmeden sağına soluna hava sıkarsan karbüratör içindeki bazı hassas parçalara zarar verebilirsin (tecrübe ile sabit )
Çok deneyimin yoksa ve bu işlerde benim gibi aptal cesaretin ve meydana gelen aksaklıklar için sağda solda birikmiş paran yoksa karbüratöre şimdilik dokunma. Ama ben bu işi yaparım elimdende geliyor zaten dediysen teo23'ün anlattığı şeyi yap derim. Yalnız senin karbüratörün fotoğraf gösterilenden çok farklı olması lazım.
Yok Okur, tam da bu karbüratör olması lazım üstünde... Keihin PD19D. Sadece hava ayar vidasının contasına, puluna yayına dikkat ederse, benzin şamandırasını sök tak basit işlem. Ee jetleri zaten vidalıyorsun. Öyle senin dediğin gibi karışık bir karbüratör değil
The man who knows everything chooses to know nothing...
karburator tam resimdeki gibi, butun vidalarini soktum tum delikleri temizledim. hava ayarina geldi sira. hava ayarinin nasil yapildigini kisaca anlatirmisiniz .
Rölanti Karışım Ayarı: Motor devri katalog değerine ayarlandıktan sonra, (1000 rpm civarı) karışım ayar vidası zengin karışım oluşturacak şekilde sola doğru yavaş yavaş döndürülür. Bu işleme
motor sarsıntılı çalışana kadar devam edilir. Daha sonra karışım ayar vidası bu kez de fakir karışım oluşturacak şekilde sağa doğru yavaş yavaş döndürülür. Motorun dönmesi hızlanır, sarsıntısı azalır. Döndürme işlemine motor, en yüksek devre ulasana kadar devam edilir. Motor devri, tekrar katalogda belirtilen devire yeniden ayarlanır. Devirde olan değişikliğe bağlı olarak karışım ayan bozulur. Karışım ayar vidasından yavaş yavaş biraz sağa, biraz sola çevirerek motorun en yüksek çalışma devri bulunur. Bu iki vida ile gerekli ayarlama yaparak uygun devir ve uygun karışım elde edilir. Bu şekilde güzel bir ayar yapabilirsin, ama sağ sol olayına pek güvenme, ayar vidasını sıktıkça benzin artar... ;) Motor devrini de Rölanti ayar vidasından (yaylı olan) yapacaksın.. Kolay gelsiin
The man who knows everything chooses to know nothing...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)