yağ soğutmalı motosiklete radyatör fanı takmak faydalı olur mu
Reklamlar
-
20 Haziran 2012, 16:24
#1
Merhaba arkadaşlar. Motosikletim şuan için 250cc SS tipinde olsa da ben bu motosikleti daha çok sport touring olarak kullanıyorum.
Ortalama bi kullanıcının çok daha üstünde uzun yol yapıyorum (350-400km den aşağısını uzun yoldan saymıyorum)
Motosiklette bazı değişiklikler ile Suzuki bandit kıvamına çeviricem motosikleti.
250cc ve 30 beygir uzun yolda yeterli olduğunu düşünüyorum. Ön ve arka dişlilerde bir iki düzenleme ile aynı devirde daha hızlı gidebilmeyi sağlıycam.
* 10500RPM de redline a giren
* maks torkunu 8000RPM'de veren.
* 7000RPM'de 115-120km yapan motosikleti.
* 7000RPM'de yaklaşık 130km yapacak şekilde kullanmayı planlıyorum.
Hyosung GT250 sahibi olarak yukarıdaki saydığım şekilde motosikletini kullanmak isteyen biri olarak aklıma birşey takıldı.
Motosikletim yağ soğutmalı. Kocaman bir yağ radyatörü var.
Yağ radyatörünün arkasına fan koysam(su soğutmalardaki gibi). Ne gibi faydaları olur?
Yağın 4000km de değişmesi gerekiyor.
Mesela aklıma gelenler
-Yağ kalitesini değişim zamanına kadar daha iyi seviyede tutmak yağ değişimini 5-6bine çeker mi
-Fazla ısınmadan dolayı titremedeki olabilecek artışı azaltır mı
Tecrübeli arkadaş ve abilerimden değerli yorumlarını esirgememelerini rica ediyorum.
Reklamlar
-
20 Haziran 2012, 16:27
#2
bu sıcak havalarda faydalı olabilir fana müşirde koymak lazım 85-90 derecede fanı çalıştırmalı daha ziyade sıkışık trafikte rahatlatır titreşime faydası olmaz ama yag ömrünü uzatabilir
-
20 Haziran 2012, 16:55
#3
ben yapacaktım gt250r a ama projeye geçmeden motoru sattım...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
20 Haziran 2012, 16:56
#4
bana göre hyosung uzun yağ kullanımlarını sevmiyorum ben 2000km de 1 değiştiriyorum sen 4000km yi göze almışın 6bini arama bence yeter o kadar ara :D fan fikri benimde hoşuma gitsede yapması uraş ister die düşünüyorum müşür filan
bir yere gitmek için arabaya binilir motora binmek için her yere gidilir Önemli Olan Varmak Değil Yolda Olmaktır...
-
20 Haziran 2012, 17:02
#5
Bence müşüre gerek yok sıcaklığı pacanda hisedince manuel calıştır trafikte falan otomatik ac nede olsa ısındığından cabuk soğutmuycak.
http://www.alibaba.com/product-gs/40...cycle_Fan.html
Bu bilgi işine yarar belki
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
-
20 Haziran 2012, 17:04
#6
Alper Kaya adlı üyeden alıntı
bana göre hyosung uzun yağ kullanımlarını sevmiyorum ben 2000km de 1 değiştiriyorum sen 4000km yi göze almışın 6bini arama bence yeter o kadar ara :D fan fikri benimde hoşuma gitsede yapması uraş ister die düşünüyorum müşür filan
ben senin taktiği yıllardır uygularım.. her daim sorunsuz uzun km ler yaptım... yağı 1000 ile 1500 km değiştiriyorum..çüünkü motorum istanbul trafiğinden çok fazla zorlanıyor çok fazla vites değiştiriyor ve çok kısa mesafe kullanılıyor... çıkan yağıda atmayıp zincir yağlıyorum... jant ım yağ içinde ama zincirim mis gibi.... bu sayede diyer yağda çöpe gitmemiş oluyor...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
20 Haziran 2012, 18:20
#7
Alper Kaya adlı üyeden alıntı
bana göre hyosung uzun yağ kullanımlarını sevmiyorum ben 2000km de 1 değiştiriyorum sen 4000km yi göze almışın 6bini arama bence yeter o kadar ara :D fan fikri benimde hoşuma gitsede yapması uraş ister die düşünüyorum müşür filan
4000km yi göze almak pek doğru bi tabir değil bence. Çünkü kullanım kılavuzu 4000km diyor.
5000km de yağını 10 40 castrol ile değiştirip şuan 100.000km de 2007 model cometi olan ve bu motosiklet ile ABD yi baştan başa dolaşan bi dayı var. 100.000km deki motosikleti hala ilk marşa basmada çalışıyormuş.
Sürekli şehir içi trafiğinde kullanıyorsanız yağın kalitesi daha çabuk düşer. Bu bakımdan doğru fakat benim kullanımım için 2000 çok abartı. Her ne kadar Erdal usta 2000km önerse de ben kullanım kılavuzuna uyup 3500- 4000km de değiştirmeyi tercih ediyorum
---------- Post added at 17:17 ---------- Previous post was at 17:15 ----------
TEKTEKER_RAMÇO adlı üyeden alıntı
ben senin taktiği yıllardır uygularım.. her daim sorunsuz uzun km ler yaptım... yağı 1000 ile 1500 km değiştiriyorum..çüünkü motorum istanbul trafiğinden çok fazla zorlanıyor çok fazla vites değiştiriyor ve çok kısa mesafe kullanılıyor... çıkan yağıda atmayıp zincir yağlıyorum... jant ım yağ içinde ama zincirim mis gibi.... bu sayede diyer yağda çöpe gitmemiş oluyor...
Teflon bazlı yağlar var jantın üstün başın tertemiz kalır. 20-25tl bişey. Tavsiye ederim gerek yok bence heryeri yağa bulamaya
zenon adlı üyeden alıntı
Adam en az 100 adet satıyorum diyor
Fakat herbiden güzel bir fanmış
---------- Post added at 17:20 ---------- Previous post was at 17:17 ----------
gv650i adlı üyeden alıntı
bu sıcak havalarda faydalı olabilir fana müşirde koymak lazım 85-90 derecede fanı çalıştırmalı daha ziyade sıkışık trafikte rahatlatır titreşime faydası olmaz ama yag ömrünü uzatabilir
Abim zaten titreşim dediğim trafikte havasız kalmadan dolayı artan titreşim.
Yoksa motosikletin normalde yaptığı titreşim değil.
Fan takıp 5000km de 1 yağ değiştirmeyi düşünüyorum.
Zaten trafikte çok fazla takılmıyorum. Günlük hayatta değil gezilerde motosikleti kullanmayı tercih ediyorum.
-
20 Haziran 2012, 18:27
#8
Moderatör
Eğer Bandit'e benzetip yan grenajları sökeceksen bence fana gerek kalmaz. Zaten radyatörlü olduğu için hava sirkülasyonu ile daha çabuk soğur yağ.
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
20 Haziran 2012, 19:06
#9
Radyatör üzeri koruma kastamonu gerekli bence.
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
-
20 Haziran 2012, 20:38
#10
kardeşim ben bunu yaptım makinama ama emin ol gereksiz bir modifiye olacak.
zira ilk önce fan koymadan bir müşür ve yağ hararet göstergesi koydum makinaya ve yol yaptım yağın sıcaklığı ortalama 110- 120 derecelerede geziyor sonra radyatöre fan ekledim direk bağladım sürekli çalışıyordu fan ve ne oldu biliyormusun ?
koca bir hiç yağ göstergesi motor ısınıp biraz yol yaptıktan sonra yine 110-120 bandında gidip geliyordu. bence sen enerjini ön dişliyi büyütmeye harca mesela e-bay dan 15 diş ön dişli getirtebilirsin yanlış hatırlamıyorsam 25 dolar olması lazımdı.
-
20 Haziran 2012, 20:40
#11
sonucu merakla bekliyorum yapılırsa
-
22 Haziran 2012, 11:34
#12
panic adak adlı üyeden alıntı
kardeşim ben bunu yaptım makinama ama emin ol gereksiz bir modifiye olacak.
zira ilk önce fan koymadan bir müşür ve yağ hararet göstergesi koydum makinaya ve yol yaptım yağın sıcaklığı ortalama 110- 120 derecelerede geziyor sonra radyatöre fan ekledim direk bağladım sürekli çalışıyordu fan ve ne oldu biliyormusun ?
koca bir hiç yağ göstergesi motor ısınıp biraz yol yaptıktan sonra yine 110-120 bandında gidip geliyordu. bence sen enerjini ön dişliyi büyütmeye harca mesela e-bay dan 15 diş ön dişli getirtebilirsin yanlış hatırlamıyorsam 25 dolar olması lazımdı.
Amerikayı yeniden kesfetmeye gerek yok o zaman :D hazır yapılmışı tecrube edilmişi var :D aslinda teoride işe yarıyor olması lazım 90 derece konumunda tutsa işe yarar da neden işe yaramadı acaba?
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
-
22 Haziran 2012, 12:55
#13
bir kere içinde dolaşan yağ yaklaşık 1.4 lt ve bu hızlı bir devri daim yaptığı için yeterince soğuyamadan tekrar kartere dönüyor. ikinci sebeb ise radyatör ciddi bir soğutma yapmak için küçük. üçüncü sebep ise uygun fan devrini hesaplayamamamız olabilir. ben 10500 devirlik bir fan kullandım ciddi uğultu yapıyordu ancak soğutmada başarısız olduk.
dediğim gibi sen dişli büyütme sistemine gidersen daha fazla randıman alırsın zira makinanın hararet, şişme gibi bir problemi yok geçen yaz hatay mersin arası yaptığım seyahatlerde zerre miskal sorun çıkartmadı.
-
22 Haziran 2012, 12:59
#14
panic adak adlı üyeden alıntı
bir kere içinde dolaşan yağ yaklaşık 1.4 lt ve bu hızlı bir devri daim yaptığı için yeterince soğuyamadan tekrar kartere dönüyor. ikinci sebeb ise radyatör ciddi bir soğutma yapmak için küçük. üçüncü sebep ise uygun fan devrini hesaplayamamamız olabilir. ben 10500 devirlik bir fan kullandım ciddi uğultu yapıyordu ancak soğutmada başarısız olduk.
dediğim gibi sen dişli büyütme sistemine gidersen daha fazla randıman alırsın zira makinanın hararet, şişme gibi bir problemi yok geçen yaz hatay mersin arası yaptığım seyahatlerde zerre miskal sorun çıkartmadı.
Teşekkür ederim tecrübelerini paylaştığn için.
Hatay mersin
istanbul'dan Rize'ye karadenizin şehirlerini dolaştık. 5 günde 3200km yol yaptık şişme yapmadı.
Sadece motosikleti daha rahatlatabilirmiyim diye araştırma yapıyorum.
-
22 Haziran 2012, 13:13
#15
makinayı rahatlatmak adına ben ipone 10-40 tam sentetik yağ kullanıyorum. benimde ön dişliyi büyütmek gibi planlarım var ancak o kadar tembel bir adamım ki bir türlü yapamadım.
eğer ön dişlini 15 e çıkartırsan makinan 120 km hızı normalden 1000 devir daha aşşağıda yakalayacak buda sana hem uzun yolculuklarda daha az titresim ve yakıt imkanı sunacak hemde daha konforlu bir seyahat imkanı getirecek.
-
22 Haziran 2012, 16:00
#16
Ben daha önce ipone vtwin 10 40 yağ kullandım gayet iyiydi.
Arkadaşın arka dişliyi 46'dan 44'e düşürdük ama tahmin ettiğim kadar artış olmadı.
Efi olan modeller 6000-6100RPM de 100km hız yapıyorlar. Hızı şuan 6000RPM'de 106km. Ön dişliyi de 15 yaparsak 6000RPM'de 118-120km hız bekliyoruz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)