Abi hayırlı olsun xenonun çok güzel olmuş. Koray ellerine sağlık. Bir benmi kaldım xenonsuz artık aynadan bakınca hemen farkersiniz bi ayrıcalığımız olsun sarı sarı
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
güzel bir çalışma olmuş detaylı anlatım için de çok teşekürler. ellerinize sağlık.
Xenon farlar merceksız kullanıldıgında ciddi bir goz kirliligine ve tehlikeye sebep veriyor. Karisdan gelen surucunun gozunu aliyor ve gorusunu sifirliyor. Fark edilecez diye adami kor ediyoruz. Sofor o anda nereye gittigini dahi gormuyor. Bizim tepemizede cikabilir, karsidan gecen bir yayayi dahi ezebilir.Gozdeki bu parlama dakikalarca surebiliyor. Bu kullanim sekli bencilce bir sekil aliyor. Biz fark edilecez diye arkasinda gittigimiz, karsidan gelen tum soforleri rahatsiz eden bir isik yayiyoruz.
Polisin ceza kesmesini ve TUV bunu kabul etmemesini hakli buluyorum. Hic bir aracima Xenon takmadim , takmam da. Merceksiz bunu takmaz trafikte saygisizlik tan baska bir sey degil. Kimseni koca bir isik demeti ile rahatsiz etmek dogru olamaz.
Aydinlatma problemini cozen gelistirilmis ampuller var. Hem yasallar hemde ciddi is goruyorlar. Osram Night breaker da bunlardan biri.. Aracin orjinalligini bozmadan basit bir sekilde kullanilabilen bir ampul .
Xenin ise mercekli kullanilmali, ve uzman bir kadro tarafindan takip ayarlanmali. Muhakak islem sonunda far ayar makinasindan gecmelidir.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
Honda cbf 150 için piyasadaki mercekli xenonun iki motosiklete maliyeti 500 tl. Biz iki motor içinde 100 tl ye mal ettik. Devlet ve kurallar, yol güvenliği için madem mercekli zenon kullanımı bu kadar önemli, bu fiyat politikasınada bence devlet bi el atmalı,yani en sonunda oxford vardıda biz mi gitmedik gibi bişey oluyor. Yurt dışında ülkemizin aksine mazot çevreyi daha fazla kirlettiğinden dolayı pahalı, benzin ise daha çevreci olduğundan mazottan ucuzdur. Neden Türkiye de böyle değil sizce. O zaman trafik güvenliğini ve çevreyi tehtit etmeyelim, mazotlu ve tüplü araç kullanmayalım, benzinli araçlara binelim mi ? Nerde devlet desteği ?
Teknik ve teorik olarak vermiş olduğunuz bilgileri zaten biliyoruz. Yanlış demiyorum zaten. Bu bilgi artık klişe olmuş, yaptırmayan dahi büyük bi kendinden eminlikle, denemeden etmeden mercekli zenon olmaz diyebiliyor, sizin için demiyorum. Siz denemiş ve performans alamamış olabilirsiniz. Forumda böyle bi algı oluşmuş. Denemeyen de kullanmayan da ne yazık ki yorum yapabiliyor.
Siz mercekli olmayan bi zenon takmışsınızdır. Faryükseklik ayarını yapamamışsınızdır. Veya farklı bi sebepten dolayı yapılamıyordur. Motorun yapısı vb. Trafikteki diğer sürücüleri bahsettiğiniz sıkıntılarla karşılaştırmışsınızdır ve olumsuz bi takım şeyler gözlemlemiş olabilirsiniz.
Yukarıda da bi kaç yerde bahsettiğim gibi far yükseklik ayarı doğru yapıldığında kısalar kesinlikle trafik ışıklarında arkasına durduğumda 1-2 metre önünde duran arabanın dahi gözlerini almayacak şekilde ayarlanabiliyor. Bakıyorum mesela ışık arabanın şoför mahaline dahi vurmuyor (Kısa hüzmeler) Bu ayarı yapmazsanız sıkıntı. Şimdiye kadar karşımdan gelen kimseden selektör yemedim. Trafikte kısa hüzmelerde 1 -2 metre önümde, gece durduğum hiç bi araçtan tepki almadım. Ki bakıyorum bu araçların şoför mahaline far aydınlatması vurmuyor. Uzunları dersen uzun zaten eski fardada karşıdan gelenin gözlerini alacaktır. Uzunu zaten karşıdan akan veya önünde uzun hüzmelerden olumsuz etkilenebilecek araç varsa kullanmıyoruz.
Yani: far tasından yapılan doğru bir far yükseklik ayarı ile, kesinlikle akan trafik için şu an tehlike değilim. Bunu gözlemleyebiliyorum. Uzun hüzmeleri ne zaman kullanman gerektiğini bliyorsan sorun yok. Bu zaten eski farım varkende böyledi. Bundan adım gibi eminim. Ki zaten bu seti alan hangi araba sürücüsü, yaw ben bide mercek yaptırayım diyor sizce ? Takıyor duyunu ampulünü balastını, bi far yükseklik ayarı, devam.
Osram Night breaker, beyaz ışık veren farklı ampuller denendi, ne yazık ki xenon performansını vermiyor. Xenon 10 numara.
Bende mercekli xenon un 250 tl olmasını doğru bulmuyorum, devlet bu işe bi el atsın da bizde teknik olarka doğru olan yolu seçelim Piyasada merceksiz zenon kitleri satılmasın. Yani esrar, eroin, eroin vb yasak, suç ve satılmıyor. E o zaman suç ise, denetle, satma ve sattırma dimi yani.
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:59 ----------
Saol kardeşim, darısı aydınlatması zayıf olan tüm kullanıcıların başına.
Pardon ama devlet toplulumun far luksu icin neden bir sey yapmak zorunda bende bunu anlamiyorum? Xenon takmak zorunlu degilki, devlet kredi yada tesvik acsin yada fiyat dusursun. Fuzuli bir ihtiyac. Hani kask ta vergi indirimi yapsin devlet deseniz. Helal olsun cok dogru diyecem, Ama Xenon yani
Far ayari konusuna gelince, motosikletin fari ile otomobil farlarinin yuksekligi ayni degildir. Ayrica arabalarin farlari virajda donmez, Ama bizim farimiz gidona bagli ve hareketlidir. Mercekli bir xenonun 500 tl olmasindan dolayi 100 TL ye daha ucuz ama dogru olmayan bir alternatifin kullanilmasini hakli kilmiyor. Bu motoru satin alirken uretici zaten size bir aydinlatma sistemi veriyor. Insanlar ellerindeki fari xenon ile kiyasliyip cok isik vermiyor diye sikayet ediyorlar. Cok isigin bir faydasi yok. Bu sadece Xenon kullanmak icin ortaya atilmis bir bahene. Bu is biraz ben burdayim diye trafikte baskin cikma istegine dogru gidiyor. O yuzden dedim. Devletin ceza uygulamasini ve TUV un kabul etmemesini dogru buluyorum. Trafikte ciddi bir goruntu ve ses kirliligi var.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
nasıl bır xenon 250 tl cıvarı olabılır yahu ben 1 yıldır 60 tl lık xenon kullanıyorum cokta memnunum tek derdım far tasım sıyahlastı gıt gıde ooda 20 tl bıse hayırlı ugurlu olsun kazasız surusler
İNSTAGRAM = sakalliesnaf - MAİlL = mehmetmerickekec@gmail.com
MOTOSİKLET = CBF 600 ABS 2007 102K +
TECRUBE = 250K +
Hak veriyortm kardeşim sorun yok, mercekli olayının teknim olarka daha makbul olduğunuda biliyorum. Farklı düşünmüyoruz, hep mercekli xenon istedim fakat ekonomik nedenlerden dolayı mercekli xenon takma imkanı oluşturamadım. Ama trafikte karşıdan gelen veya önümde seyreden araç veya araçlar için şu anda tehlike arz etmediğini söyleyebilirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:32 ----------
Cbf 150 ler için bazı servislerde ve piyasada hazır far camı ile birlikte hazır, balastı vb her şeyi tamam mercekli xenon far fiyatı 190 tl. kargoyla alsam 200 tl birde 50 tl işçilik versem bana 250 tl ye geliyor, yani genel anlamda bana 250 tl ye mal oluyor. Daha ucuza mercekli xenon yapılabilirmi, kaliteli olur mu ? Bilemediğim bu bilgiye ulaşamadığım için bu yolu seçtim ama hem ekonomik oldu hemde gayet sağlıklı.
Otomobilime merceksiz hayatta takmam trafikte çok denk geliyor bir kaç saniyeliğine resmen kör oluyorsunuz. Hatta bazı apaçiler sislerinede xenon takıyolar ne mantıkla takıyolarsa artık ben bu olayı güneş varken silecek çalıştırmak gibi geliyor sis olmadığında o sisleri neden açarsın anlamam zaten bu tip araçlar genelde orta-alt sınıf araçlarda karşılaşıyoruz bence motorlardan önce o araçlar toplanmalı. Ben zaten genel olarak orjinalin dışında bir şeyin takılmasına karşıyım araçlara. Ancak motorda görünürlük daha önemli gece bile bizim cbf150 nin farları zayıf kalıyor görünürlük azalıyor bu yüzden düşünüle bilir. Zaten ethem abi kendisinden çok karşıdakini düşünen bir insandır o farları taktıktan sonra birilerini rahatsız etseydi içine sinmeseydi parasına bakmaz söker atardı birde motorda tek far olduğundan dolayı ve ayarı yapılmış olduğundan dolayı rahatsız etmiyor olabilir. Ama otomobiline 8000K sislerde dahil açıp gezenlerin kulaklarını bolca çınlatıyorum
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
elinize sağlık, koray henüz tanışamadık ama bende ybr 'me düşünüyorum. fikir verebilir misin bana?
tanışma topiği gibi bişey açınca tüm izmit camiasını davet edeceğim... sen ne zaman istersen xenonu ayalarız...
---------- Post added at 17:02 ---------- Previous post was at 16:53 ----------
iyi güzelde 25,000 tl lik motorum olsa atarsın 500 tl yaparsın..kıçı kırık ybr ye cbf ye nerden vereceksin o parayı...
motoru komple yaptırsan 300 tl alıyorlar.. bide 500 lambaya vereceksin.. bence gereksiz.. far tasını düzgün ayarlarsan sıkıntı yok.. 6 aydır istanbul -izmit yapıyorum.. bir defa ne selektör nede korna yedik... bu işi bileceksin..yoksa abidik gubudik işlerle uğraşıp kendini yormayacaksın.. biz şekil için değil görünmek ve görmek için bu lambayı taktık.. adı xenon bunların ama 35W lambadan sıkıntı çıkmaz... normal araba ampulleri 55-60w..emin ol onlardan daha az rahatsız eder..
Güzel olmuş, ellerinize sağlık.
2006 Peugot -2010Kenbo125 - 2011Racer 200s- 2012GT250R -2014Xtreme Max- 2015: Snappy x Cub
2016 Asya Shark 150- 2017Cbf150 -2018 BMW F650GS / Snapyy x- 2019 Kymco Xciting250i
Sen bir ybr kullanıcısı ve Kocaeli den bi arkadaşımız olarak, Koray' ı tanımıyorsan büyük kaybın var, bilmelisin Dostluk, arkadaşlık, kardeşlik, samimiyet, paylaşım, teknik bilge destek ve paylaşım adına 10 numara adam Koray. Koray cım seni görünce bi boynuna sarılasım var
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:50 ----------
Saol kardeşim, darısı tüm farı yetersiz arkadaşların başına diyelim, neden merceksiz taktın öylede böyle de.... diyen arkadaşlara bi cbf verelim. Üstüne bi de eski kasa olsun, far enerjisini alternatörden alıyor eski kasalar ve gazı bırakınca far sönme seviyesine kadar kısılıyor. Bi kaç gece takılsınlar, ondan sonra beni çok daha iyi anlarlar, orjinal far aydınlatması yeterli olsaydı ben neden xenon a yöneleyim ki. Muayeneden geçer mi geçmez mi bilmem ne, neden uğraşayım yani değil mi. 2. şık ise 250 tl değil de 50 tl olsaydı, elbette mercekli xenon takardım. Şu anda eski kasa yeni kasa fark etmez, xenonu olmayan cbf kullanıcısı benim motorla bir gece gezsin, ertesi gün koşa koşa cbf 150 sine xenon taktırır. Orj.. far aydınlatması bu kadar kötü işte. Bu yüzden cbf e xenon çok çok makbul, ben bilmezmiydim orjinalini bozmamayı muayene geldiğinde kafamın rahat etmesini. Yaz geldi, gece fazlaca sürüş yapmaya başladım. Özellikle eşimle birliktede hatrı sayılır seviyede fazla sürüş yapıyorum gece. Dolayısıyla benim için şarttı.
Merceksiz olmuş, yanlış olmuş olmamalıymış vb yorum yazan arkadaşlara hesap numaramı vereyim 500 tl havale çıkartsınlar mercekli xenon takalım iki motorada Yani yukarıda da yazdık, mangır vardı da biz mi esirgedik motorumuzdan mercekli xenonu Ya gece far yetersiz olduğu için kaza riskiyle sürüş yapmaya devam, belki sonu eşek cenneti, yada şu anki imkanım el verdiği için merceksiz xenon du. Benim için başka bi seçenek yoktu. Ve tabi ki olması gereken oldu. Şunuda söylerim, ekonomisi uygun olan elbette mercekli xenon taktırsın. Muayenden geçermi geçmezmi endişesi yaşamasın. Trafikte aydınlatması ile kimseyi rahatsız etmediği bilerek sürüş yaptığından da emin olsun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:04 ----------
Burada bi bağlantı yolu var. Zifir karanlık, İznik yolu bağlantı kavşağı, orada bi uzun kısa performansını fotolamayı düşünüyorum.
Gece sürüşünde de, kendimi gündüz sürüşü yapıyormuş gibi güvende hissediyorum artık. O kadar konforlu oldu motorun gece sürüşü.
Motorun degerine goremi aydinlatma yapmak lazim? O zaman Harley Davidson na binenler o minicik farlarini cikarip ucaklarin inis takim isiklarindan alsinlar. 50km den bile gorunuyor.
Param yoktu bende o zaman ucuz ama trafik kurallarina aykiri olanini taktim mantigini tartismak bile yanlis. Bu mantik param yoktu kask takmadim mantigini da getirir. Para yok bahanesi ile bu is cigrindan cikar. Ama motor her zaman para bulunur yada su pahali benzine.
Ayrica bir dip not ampul isterse 300W olsun W degerinin yaydigi isik ile zerre alakasi yok. H4 bir ampup 1200 Lumen isik verir iken Xenon 3600 Lumen isik yayiyor. Lutfen hatali ve yanlis bilgi aktarmayalim.
Malesefki Turkiyede abartili egzozlar, yanlis takilmis Xenon lar , yuksek sesli muzik calarlar yuzunden ciddi bir ses ve goruntu kirliligi var. Bu kirlilik malesefki motorlarda daha fazla. Bunun altinda yatan bana bak egosunun tatmini de hatiri sayilir cinsten.
Bu tip Drive lamp adi ile gecen ve dusuk lumen li yuksek parlaklik veren LED lambalar bir motorun kendini belirgin kilmasi icin hayli yeterli bir urun.
Tekrar soyluyorum. Fari is yapmadigini savunanlar icin, farinizi Xenon ile kiyaslar iseniz size sonuk gorunur. Orjinal farlar CE onayina tabi. Belli bir performansi vermez ise zaten araca takamazsiniz. Ureticinin zoru ne ki , gorunmeyen bir far taksin. Bunlar sehir efsanesi Xenon takma bahanesi malesefki.
Xenon takilacak ise bu isin kurali yazili cizili. Mercek ile takilacak. Diger turlu trafikte saygisizlik yaratiyor.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
O zaman herkes dürüst olsun , fabrika çıkışı mercekli xenonu olmayan araçlar ,sonradan mercekli xenon taktırsa bile muayenede az hasarlı olarak geçiyor veya geçmiyor.
Siz beni anlamadınız, motorum ucuz adi bişey... O yüzden mercek işine veya detaylarına yada uzman kadronun ellemesini gerektirmeyen bir motor..Kısacası bu parayı hak edecek bir motosiklet değil.. Dediğim gibi iyi bi motosiklet olsa parasını verir yaptırırsın.. Mercek takmayı ,tası siyaha boyamayı bide gündüz farı niteliğinde angel eklemeyi bende çok ama çok iyi biliyorum... Sıkıntı olsaydı şimdiye kadar sökerdim.. Toplam 50 TL ye mâl olmuş bir ürün.. O yüzden kaldırıp atması daha kolay olur.. İzmit gibi Türkiye'nin trafik akışını sağlayan bir şehirde yaşıyorum.. Ama dediğim gibi daha kimse rahatsız olmadı. Çünkü ayarlarım yerinde ve motorum trafiğe karşı saygılı Narva 55-60 W beyaz ampul takılı bir arabanın (sizin tabirinizle yasal) benim far arasında dağlar kadar fark var.. Bu arabanın üstündeki narva emin olun daha rahatsız..
Eger parlaklik konusunda 55-60W Narva marka tabir ettiginiz farin daha rahatsiz oldugunu dusunuyor iseniz, daha oncede yazdigim gibi sizin fariniz 3600 lumen iken o far 1200 lumen. Hanginiz daha cok isik yayiyor sizce Motorunuzun kotu yada iyi olmasinin bence konu ile alakasi yok. Trafikte kaliteli motor daha cok yol hakkina sahip degil. Hepimizin plakasi var hepimiz esitiz. Bu esitligi saglamanin en dogru yolu Trafik kurallarina uymak.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
Lütfen cbf 150 motoruna mercekli xenon değilde benim taktığım xenon gibi xenon taktığı için polisten ceza yiyen ve muayeden geçemeyen ark..lar yorum yapsınlar. Lütfen otomobillerin çift far tası içinde 55-60 watt değerindeki, neredeyse tek farı bile benim taktığım 35 watt fardan iki kat daha güçlü ışık üreten farların göz aldığından falandan filandan bahsetmeyelim. Biz cbf 150 ye tek far haliyle, 35 watt değerinde xenon taktık. Ammada büyüdü, ucuza mal ettik dedik, far kafa ayarını iyi ve akan trafiğide düşünerek yaptık dedik. Trafikte göz almıyor dedik, memnunuz dedik tavsiye ederiz dedik. Kötümü ettik. Anlamadım.
6 senedir motor sürüyorum, 60 bin km nin üzerinde yol yaptım. Karşıdan gelen hiç bi motosikletin xenonunu gözümü aldığını bilmem. Demek her kez mercekli xenon takıyor, bi biz garibanız, vay anasını ya. İşe bak.
Ya hususi bu akşam yine arabaların ışıklarda 1 metre diplerine diplerine girdim. Ulen bi tanesi aynaya bakıpta arkasına bakma gereği duymadı bi tanesi rahatsız olmadı. Şoför mahalline dahi ışık vermiyor kısa hüzmeler bu konumda. Ben diyorum ki, kısa hüzmelerde karşımdan gelenin gözünü almıyorum, önümde ilerleyen hatta 1 metre yakınına kadar girdiğim aracı dahi rahatsız etmiyorum. Hayır trafikte tehlikesin tehlikesi, göz alıyosun öyle oluyor böyle oluyor, haydaa.. Ya ben ısrarla farlar böyle değil diyorum, anlatamadım her halde.
Uygun olmayan karşılaştırmalarla yersiz ve saçma yorumlar yapmayalım lütfen, kafamdaki kask 200 tl, 2000 tl ye de kask var. Ulen dandik kaskla geziyoz ya, vay anasını canımızın kıymeti yok, apaçimiyiz neyiz anlamadım. Her kezin bütçesi kendine göredir. Biz çevreye en zararsızını, en kullanışlısını, en ucuza nasıl mal ederizin peşindeyiz. Başka bi niyetimiz yok, çoluk çoçuk değiliz çok şükür, yaşımız 36. Aklımız başımızda, ben o farın kısa hüzmelerinin karşından geleni veya önümden gideninin görüşünü etkileyecek şekilde gözlerini aldığını hissetseydim o xenonu o gün içinde sökerdim.
Ben şimdi dışarı çıkıyorum, 2 tane zifir karanlıkta uzun kısa poz çekicem. Kısaların ve uzunun aydınlattığı alanı, kısaların ne kadar verimli, bir yandan da trafik açısından da ne kadar mütevazi olduğunu göreceksiniz. Yarım saat sonra buradayım.
Koray karedeşim sen bana yanlış xenon takmışın kardeşim, sökelim şunuda şöyle adam gibi göz alan falan yapan, filan yapan bi xenon takalım. Olmadı şimdi Baksan ne yapsak bilmem ki Baskılar bizi yıldıramaz, durmak yok yola devam
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)