Dijital Hız Göstergesinin Sapıtması Hakkında Yardım
-
19 Haziran 2012, 17:17
#1
Merhabalar, aşağıdaki resimde görünen "bike computer" olarak geçen aletlerden aldım. Motorda saat yok hem saat görevi görür hemde diger işlevlerinden faydalanırım diye düşündüm.
Aletteki özellikler çok iyi , anlık hız, maksimum hız, kaç km yol yapıldıgı, kaç dakikada gidildigi, saat, termometre falan derken hemen hevesle motora montajını yaptım.
Gelelim soruna
Aleti açtım anlık hız sıfır km gösteriyo çok güzel, dedim bir tur atıyım durum nedir bir bakıyım. Motoru çalıştırmamla birlikte hareket etmeden anlık hız 46-50km'lerde gezmeye başladı.
Kontagı kapatıyorum tekrar sıfıra dönüyor. Motordan söküp komşunun bisikletinde denedim alet gayet güzel çalışıyor.
Motor çalışmazken iyi, çalışınca bişeyden etkileniyor ama ne olduguna tam anlam veremedim Böyle bişey deneyipte başına bu durum gelen varmı ? yada neden böyle oldugu hakkında tahmininizi paylaşırsanız sevinirim, böyle yapmasa çok güzel olacaktı.
Reklamlar
-
19 Haziran 2012, 17:21
#2
devir saatin varsa ondan etkileniyordur
-
19 Haziran 2012, 17:27
#3
motorda devir saati var, sensörü ve mıknatısı ön tekere montajlamıştım
-
19 Haziran 2012, 17:32
#4
Bisiklette çalışıyordur sadece belki
İmza yok
Ne Oldu Ha, Vuruyummu Sırtına
Oğlum Bak Git
-
19 Haziran 2012, 17:37
#5
devir saatinden uzak bi yere monte et..alt okuyuculuk bir sorun olduğunu sanmıyorum..elektronik cihazlar devir saati ya da mıknatis gibi manyetik alan oluşturan şeylerden etkilenir
-
19 Haziran 2012, 17:41
#6
acaba arka tekere montaj yapılabilir mi?
-
19 Haziran 2012, 17:45
#7
kerem182 adlı üyeden alıntı
acaba arka tekere montaj yapılabilir mi?
arka teker kitlenebilir ama ön teker kitlenmez...
KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
NE MAKAM KALICI NE HEVES,
ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES
-
19 Haziran 2012, 18:17
#8
eray_uluyazı adlı üyeden alıntı
arka teker kitlenebilir ama ön teker kitlenmez...
İyi de, arka teker kilitlendiğinde kimse km saatine bakmaz
-
19 Haziran 2012, 18:57
#9
ön tarafta biyerlerden etkilendigi kesin deyip ikinci seçenek olarak arka tekere uygulamayı düşündüm
motor çalışırken sensörü arka taraflara doğru götürdügümde yine sıfırda sabit durmadı yer yer hareketleniyor.
ya sensör çok hassas yada manyetik alan fazla ve fena halde etkiliyor, yazık oldu güzelim saate böyle yapmasa güzel yerlere götürüp bol bol gezdirecektim
ya ucuz şekilde ilana koyarım bisikleti olan biri kullansın yada bi köşede dursun belki ilerde bisiklet alırım lazım olur
böylece küçük bir proje daha suya düştü, tavsiyeler için çok teşekkür ediyorum
-
19 Haziran 2012, 19:02
#10
kurşun plakaya göm,sinyallerden etkilenmesin...
yada bana gönder,oğlanın bisikletine takayım bari...
Biliyorsan konuş,ibret alsınlar...
Bilmiyorsan sus ki,seni ADAM sansınlar...
-
19 Haziran 2012, 19:15
#11
savaskayan adlı üyeden alıntı
İyi de, arka teker kilitlendiğinde kimse km saatine bakmaz
harca beni savaş abiiii
KUL FANİDİR YOL MUKADDES, ELBET VERİLECEK BU SON NEFES,
NE MAKAM KALICI NE HEVES,
ORTA SAHADA TEK ADRES MANUEL FERNANDES
-
19 Haziran 2012, 19:18
#12
O bike computer zaten eğer 200km hıza kadar çalışmıyorsa sizin motorda 50km hızdan sonra sapıtacaktır. 26 jant bisikletimdeki km saati 70km hızı geçtikten sonra sapıtıyordu yani sıfır gösteriyordu. Yokuş aşağı çılgın gibi pedal çevirerek test edilip onaylanmıştır
-
19 Haziran 2012, 19:19
#13
-
19 Haziran 2012, 21:31
#14
Mengu16 adlı üyeden alıntı
O bike computer zaten eğer 200km hıza kadar çalışmıyorsa sizin motorda 50km hızdan sonra sapıtacaktır. 26 jant bisikletimdeki km saati 70km hızı geçtikten sonra sapıtıyordu yani sıfır gösteriyordu. Yokuş aşağı çılgın gibi pedal çevirerek test edilip onaylanmıştır
Bu tür aletler 200km hızlarda çalışıyor diye biliyorum ama o hızda nekadar doğru ölçer bilinmez. Zamanında bisikletimde analog hız göstergelerinden vardı ,çok güzel ölçüm yapıyodu ama yokuş aşağı pedallamada 50km sonrası ibre zıplayarak hareket etmeye başlıyodu
-
19 Haziran 2012, 21:40
#15
eray_uluyazı adlı üyeden alıntı
harca beni savaş abiiii
Kıyar mıyım kardeşime ben be,
Anlayışlı ve espri sevene hiç kıyamam
-
19 Haziran 2012, 21:43
#16
safakk adlı üyeden alıntı
Anladığım kadarıyla bu alet bisiklet için yapılmış yani motosiklete has bir alet değil.
Ve yine bildiğim kadarıyla bu türlü bisiklet cihazları biraz sallamasyon ölçüm yapar ve genelde kullanıcısı çakana kadar çok kıymetlidir sonrasındaysa süs niyetine kullanılır.
ayrıca bunların çin menşeililerinin sensör dedikleri dalga bisikletteki titreşimi ölçerek sallamasyon değerler gösterir motorunuz da titreşimli bişiyse rölantide 45km/h göstermesi normal hatta az bile
Konuya çok vakıf değilim sadece bundan 3 sene önce arkadaşımın bisikletine taktığı benzeri bir cihaza dayanarak bir yorum yaptım sizin kullandığınız bizimkine göre biraz farklı durmakla beraber belki yeni teknolojileri daha iyidir işin o kısmını bilemem
bisiklet kullanımıyla birlikte ,forumumuzda motoruna bu aletlerden takıp çok güzel ölçtügünü söyleyenler var ama ben tecrübe edemedim
bike computer dedikleri kadar var, baya özellikli bişey, bisikletteki ölçümü gpsle karşılaştırmadım oyüzden nekadar doğru ölçtügü hakkında bişey söyleyemem ama fenada ölçmüyor gibi. Motora olsa ölçüp bakacaktım dogruluguna ama olmadı
motorda titreşim yok, titreşimle alakalı oldugunuda sanmıyorum çünkü aleti motordan tamamen söküp motor çalışırken sensörünü motora yaklaştırdıgımda motorla hiç teması olmamasına ragmen yine etkilenip sapıtıyor
-
19 Haziran 2012, 21:47
#17
safakk adlı üyeden alıntı
Anladığım kadarıyla bu alet bisiklet için yapılmış yani motosiklete has bir alet değil.
Ve yine bildiğim kadarıyla bu türlü bisiklet cihazları biraz sallamasyon ölçüm yapar ve genelde kullanıcısı çakana kadar çok kıymetlidir sonrasındaysa süs niyetine kullanılır.
ayrıca bunların çin menşeililerinin sensör dedikleri dalga bisikletteki titreşimi ölçerek sallamasyon değerler gösterir motorunuz da titreşimli bişiyse rölantide 45km/h göstermesi normal hatta az bile
Konuya çok vakıf değilim sadece bundan 3 sene önce arkadaşımın bisikletine taktığı benzeri bir cihaza dayanarak bir yorum yaptım sizin kullandığınız bizimkine göre biraz farklı durmakla beraber belki yeni teknolojileri daha iyidir işin o kısmını bilemem
Hatırladığım kadarı ile fii tarihinde böyle bir aleti incelemiştim ancak o kabloluydu,kablonun bir ucunda gösterge,diğer ucunda okuyucu vardı ve tekerleğin telindeki bir mıknatısın her gecisini bir tur olarak sayıyordu,yine hatırladığım tekerleğin dış çapının ölçüsünün de cihaza işlenmesi gerekiyordu.Şimdi buradaki cihaz kablosuz olduğuna göre okuyucu kısımdaki bir vericiden aldığı sinyali görüyor,eğer cihazın kendi icinde pil gibi bir güç kaynağı varsa soruna pek çare yok gibi,yok motorun elektrik sisteminden gelen bir güçle çalışıyorsa gelen güçte dalgalanma vardır,onu da meraklı bir elektronikçi çözebilir.
Bi de şunu merak ettim,sistem wireless olduğunu göre bunu denerken çevrende wireless bir verici var mıydı ya da cep telefonunun wireless i açık mıydı?
-
19 Haziran 2012, 21:48
#18
-
19 Haziran 2012, 22:49
#19
savaskayan adlı üyeden alıntı
Hatırladığım kadarı ile fii tarihinde böyle bir aleti incelemiştim ancak o kabloluydu,kablonun bir ucunda gösterge,diğer ucunda okuyucu vardı ve tekerleğin telindeki bir mıknatısın her gecisini bir tur olarak sayıyordu,yine hatırladığım tekerleğin dış çapının ölçüsünün de cihaza işlenmesi gerekiyordu.Şimdi buradaki cihaz kablosuz olduğuna göre okuyucu kısımdaki bir vericiden aldığı sinyali görüyor,eğer cihazın kendi icinde pil gibi bir güç kaynağı varsa soruna pek çare yok gibi,yok motorun elektrik sisteminden gelen bir güçle çalışıyorsa gelen güçte dalgalanma vardır,onu da meraklı bir elektronikçi çözebilir.
Bi de şunu merak ettim,sistem wireless olduğunu göre bunu denerken çevrende wireless bir verici var mıydı ya da cep telefonunun wireless i açık mıydı?
Cihaz kendi piliyle çalışıyor , gücü motordan alsa dediginiz gibi elektrikle ilgili ihtimallerede bakmak gerekirdi ama bu durumda çare kalmıyor. Telefonun wirelessi kapalıydı , cihazı garajda ,sokakta, yolda denedim hepsindede kontak açtıgımda aynı şeyi yaptı. Forumda bu tür uygulama olan konularda gezerken bir kişinin daha bu durumu yaşadıgını görmüştüm sanırım ama o da nedenini net yazmamıştı diye hatırlıyorum.
Olayın gizemli bir yönü var merakta etmiyo degilim , motorun yanına inince daha dikkatli bir bakıyım sensörü nerelere yaklaştırdıgımda nasıl davranıyor
---------- Post added at 21:49 ---------- Previous post was at 21:05 ----------
delileoo adlı üyeden alıntı
çok akıllısın
bilimadamları buldukları şeyleri önce kendi üzerinde denerlermiş ya telef olurlar ya da tarihe geçerlermiş
şükret tarihe geçmemissın
ben aynı testi yaparken yokuş sonunda kavşakta tarihe geçiyodum ama ucuz atlattık
bastım yokuştan iniyodum kavşaktaki lamba bana yeşil yanıyor bizim yolda lambada bekleyen arabaların hepsi bitmek üzere bende onlarla geçiyim dedim dahada bastım bide bisiklette iki kişiyiz, gösterge çıldırdı tık tık atıyor, tam yokuş bitti düzlüge indik lambaya yaklaştık pat! lamba sarı yandı
baktım kavşakta bekleyen arabalar hareketleniyor geçmeme müsade etmeyecekler önümdeki arkadaşa bisikleti tamamen bana bırak dedim onu dirseklerimle iyice kavradım, arka frenin durumu çok iyi degil, ayağımı arka tekere koyup durdurmaya çalışsam kesin kırar, biraz ön fren biraz arka fren birazda ayaklarımı yere sürterek iyice yavaşladım ama duramadım. arabalar bu arada yol aldı onların hareket ettigi tarafa yol almazsam arabanın birine ortadan giricez.
Allahtan bizim tarafta lambalarda araba kalmadı, amacım arabaların hareket ettigi yola virajı en dıştan alarak mümkün olan en içe girip arabaların sagından ilerlemek, yolun en soluna gidip bisikleti arabaların ilerledigi yola doğru kırıyorum birazda yatıyoruz en içten giriyorum ama o hızla en sagı takip etmek imkansız , biraz sola açılsam gelen kamyona patlıycam ve arkadaşımı diz ve dirseklerimle sımsıkı sarıp bisikleti sağa yatırıyorum.
İkimizde resmen asfalta ellerimizle tırnaklarımızla yapıştık. kafamı sola çevirdigimde kamyonun tekerlerinin yanımdan geçişini görüyorum ama artık durduk. sağda park var bir aile yanımıza geliyor. eller asfalta yapışmaktan yanmış. ikimizdede dirseklerde küçük sıyrıklar dışında inanılmaz şekilde hiçbişey yok. bisiklet pert.olayın yaşanmışlıgı bundan 5sene öncesi , yer basınevleri yokuşu. bisikleti ordan yeniziraate kadar sürükledik. hala olay aklıma geldiginde gözümün önüne ilk kamyonun tekerleklerinin dibimden geçişi gelir. arkadaş bisikleti bana bırak dedigimde bana güvenmeyip tamamen kontrolü bırakmasa ,ben sol yaptıgımda onun hafif sag yapması gibi bir durum olsa şuan büyük ihtimalle ikimizde yoktuk. olayda hiçbişey olmaması büyük mucize ve böyle bir olayı yaşamak büyük ders oldu. Şimdi motorla yakın biyere bile gidecek olsam korumalıklar olmadan motora binmiyorum, önemi büyük.
-
19 Haziran 2012, 23:11
#20
RiDeR_2 adlı üyeden alıntı
bisiklet kullanımıyla birlikte ,forumumuzda motoruna bu aletlerden takıp çok güzel ölçtügünü söyleyenler var ama ben tecrübe edemedim
bike computer dedikleri kadar var, baya özellikli bişey, bisikletteki ölçümü gpsle karşılaştırmadım oyüzden nekadar doğru ölçtügü hakkında bişey söyleyemem ama fenada ölçmüyor gibi. Motora olsa ölçüp bakacaktım dogruluguna ama olmadı
motorda titreşim yok, titreşimle alakalı oldugunuda sanmıyorum çünkü aleti motordan tamamen söküp motor çalışırken sensörünü motora yaklaştırdıgımda motorla hiç teması olmamasına ragmen yine etkilenip sapıtıyor
Valla ozaman kalem pil ile çalışıyorsa pil zayıf olduğundan olabilir yada direk motorun aküsüne bağladıysanız akım sabit ve düzenli gelmiyor olabilir vs vs.. Elektronik alet olunca sorunu başa bela yav birde aldığınız yer size arzalı ürün satmış olabilir mi acep?
---------- Post added at 22:11 ---------- Previous post was at 22:09 ----------
savaskayan adlı üyeden alıntı
Hatırladığım kadarı ile fii tarihinde böyle bir aleti incelemiştim ancak o kabloluydu,kablonun bir ucunda gösterge,diğer ucunda okuyucu vardı ve tekerleğin telindeki bir mıknatısın her gecisini bir tur olarak sayıyordu,yine hatırladığım tekerleğin dış çapının ölçüsünün de cihaza işlenmesi gerekiyordu.Şimdi buradaki cihaz kablosuz olduğuna göre okuyucu kısımdaki bir vericiden aldığı sinyali görüyor,eğer cihazın kendi icinde pil gibi bir güç kaynağı varsa soruna pek çare yok gibi,yok motorun elektrik sisteminden gelen bir güçle çalışıyorsa gelen güçte dalgalanma vardır,onu da meraklı bir elektronikçi çözebilir.
Bi de şunu merak ettim,sistem wireless olduğunu göre bunu denerken çevrende wireless bir verici var mıydı ya da cep telefonunun wireless i açık mıydı?
Olabilir valla hocam. Bende aynı sorunların olabileceğinden bahsettim az önce birde galiba arkadaşın aldığı sayaç sizin bahsettiğinizden biraz farklı gibi?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)