KARBÜRATÖRDEN HAVA FİLTRESİNE NEDEN YAĞ GELİYOR ?
-
18 Haziran 2012, 16:19
#1
KARBÜRATÖRDEN HAVA FİLTRESİNE YAĞ GELİYOR NEDEN OLDUĞUNU BİLEN ARKADAŞLAR BANA YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM.
Motorum 150 cc
4 zamanlı
buji yeni değişti
yağı yeni değişti
fazla yağ koymamaya önem gösterdim.
Motorumdaki hava filtresi yağ oldu 100 km hızla gittiğim
zaman daha çok atıyor, hızlı gittigim için olduğunu üşündüm ve
uzun süre yavaş sürdüm 60 km civarında ama yinede yağ atmaya devam
etti. Sorunun neden kaynaklandığı söylerseniz sevinirim. Şimdiden
TEŞEKKÜR EDERİM.
Reklamlar
-
18 Haziran 2012, 19:46
#2
Yağ değil o filtreye gelen benzin, zaten yağlanmış dediğiniz filtreyi koklarsanız yağdan çok benzin koktuğunu fark edeceksiniz. Fazla sıkıştırılan motor yakamadığı benzini geri tepiyor, ustanın bana dediği bu. 60'la gidince de yapıyorsa subab ayarı yada zamanlamasında sorun olabilir.
-
18 Haziran 2012, 20:00
#3
segman bozulmuşsa yağ pistonun üzerine çıkar ve ordan hava filtresine kadar atar..sıkıntılı bir durumdur hem benzinin tam yanmasını engeller hemde motora zarar verir.
Two Against the World
Hyosung RT125 (55.000) Hyosung GT250 X (100.000) Ducati Monster 1200
-
18 Haziran 2012, 20:08
#4
motorun kartelinden çıkan yağ taşıntı hortumun ucu nereye giriyor? Muhtemelen hava filtresine.
-
19 Haziran 2012, 14:45
#5
Hava filtresini söküp tekrar bakıcam inşllh segmanda bişey yoktur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:41 ----------
Hava filtresini söküp tekrar bakıcam inşllh segmanda bişey yoktur. motorun kartelinden çıkan bi hortum göremedim. motorumda hava filtresi sökükken 100 km hıza anında
çıkıyor ama filtre takılıyken 80 km hıza çıkıyor sonradan 100 km hıza ulaşıyor bu sorununda bununla ilgili olduğunu düşünüyorum.
-
19 Haziran 2012, 20:39
#6
burrkii adlı üyeden alıntı
hava filtresi sökükken 100 km hıza anında
çıkıyor ama filtre takılıyken 80 km hıza çıkıyor sonradan 100 km hıza ulaşıyor bu sorununda bununla ilgili olduğunu düşünüyorum.
Aynısı bizim bi arkadaşın ASYA motorundada vardı , sadece yaptığımız Rolantiyi düşürdük düzeldi
İnna lillahi ve inna ileyhi raciun
-
19 Haziran 2012, 23:42
#7
Fazla yağ koymuşsan karbüratör'e bağlı hava filtresinden fazla yağı atar.
Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.
-
20 Haziran 2012, 00:59
#8
Aynı sorun var. Ama benim segmanlar gidik ondan eminim...
The man who knows everything chooses to know nothing...
-
20 Haziran 2012, 01:51
#9
mehmetmumtaz adlı üyeden alıntı
Aynısı bizim bi arkadaşın ASYA motorundada vardı , sadece yaptığımız Rolantiyi düşürdük düzeldi
Güzel fikir hemen denicem benim motorumda asya umarım düzelir. Motora fazla yağ koymadığıma eminim, bugün tamircime sordum segmanlardan olabilir bakmadan bisey söyleyemem dedi ve eger segmanlardaysa sorun 200 tl civarında masraf olur dedi yani ayvayı yedik.
-
12 Aralık 2015, 20:42
#10
mehmetmumtaz adlı üyeden alıntı
Aynısı bizim bi arkadaşın ASYA motorundada vardı , sadece yaptığımız Rolantiyi düşürdük düzeldi
Rolanti şudur; Aracını çalıştırdığında gaza basarsın yada elciği çevirirsin ve motor ona göre daha hızlı çalışır, motorun içinde "krank çubuğu" vardır ve motor bu çubuğu dakikada 2 bin kez döndürcek hızda çalışıyorsa o motor 2 bin devirde çalışıyor demektir ve sen gazı bıraktığında yada elciği bıraktığında motor en yavaş çalışma seviyesine düşer yani senin "rolanti ayarına" düşer. bu ayar bende 2 bin devir. sen bunu dahada düşük tutabilirsin ama işin gerçeği şudur ki sen gaza basınca yada elciği çevirince rolantinin bir anlamı yok çünkü araç rolantide 2 bin devirdeyken sen zaten gaza basıp motor devirini yükseltmiş oluyorsun.
uzun yazdımdaha kısa bir açıklama olabilirdi :D işin içine elcik melcik karıştırdım o ne diyen olur şimdi
4 senelik konu çıktı karşıma "google" sağolsun, yanlış bilgiyle bırakmamak için mecbur hortlattım konuyu
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler