Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

cbf 150 13000 de zincir değişi

    REKLAM ALANI
  1. #1
    gky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2011
    Herkeze iyi akşamlar danışmak istediğim bir konu var 13000 bakımına gittigimde bana zincirimi değiştirmem gerektiğini söylediler servisim otosever origle takalım dediler ve dişlilerinde değişmesi gerek dediler.Ben bu km ye kadar ziincirimi aralıklarla yagladım yagmurda çamurda kullandım ama herhangi bir zincir temizlği yapmadım sizce bu km de zincirin değişecek olması normalmıdır?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    13000 kilometre boyunca temizlemeden yagladiysaniz zincirde biriken toz ve pislikler zincirin omrunu kisaltmistir.!

  3. #3
    chemical - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    D-100
    Motosikleti
    cbr1000RR-cbr 250R
    Orhinal zincir oringli olmadigindan omuru kisa oluyor zaten birde temizleme yapmadiysaniz normal yani 13000km az degil.
    Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz

  4. #4
    gky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2011
    peki dişli değiştirmek normalmi

  5. #5
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    önceki sahibi 10000 km de serviste orjinali ile değişmiş...12000 km de iken motoru ben aldım.

    şuan 29000 kmde ve sanırım çok rahat 10000 km daha zinciri değişmem...400 km de 1 mutlaka yağlarım ve her 3 yağlamada 1 zinciri söker mazot ile yıkarım.
    Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır

  6. #6
    Arda_Karaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2011
    Şehir
    Foça
    Motosikleti
    BMW F650GS
    Görmeden birşey demek zor.



    Siz bakın değerlendirin.
    cbf 150 ve eray_uluyazı bunu beğendiler.
    Bilge değil sadece ahmaklar her şeyi bilir.

  7. #7
    chemical - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ocak 2011
    Şehir
    D-100
    Motosikleti
    cbr1000RR-cbr 250R
    hocam arka disli zaten 25-30 lira on dislidi 15-20 arasi 13000km olmus zaten can tasiyosunuz servis degisim gerekiyor diyosa degistirin kendinizi neden riske atiyosunuz ki? 90kmh hizla giderken o zincir kopsa kotu olaylara sebebiyet verse dahami iyi olur bu riskle yol yapacaginiza cok para degil verin kafaniz rahat etsin.
    iptaluyelik02 ve eray_uluyazı bunu beğendiler.
    Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz

  8. #8
    mali_181 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2012
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Şu an için motorsuz :(
    Alıntı chemical adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam arka disli zaten 25-30 lira on dislidi 15-20 arasi 13000km olmus zaten can tasiyosunuz servis degisim gerekiyor diyosa degistirin kendinizi neden riske atiyosunuz ki? 90kmh hizla giderken o zincir kopsa kotu olaylara sebebiyet verse dahami iyi olur bu riskle yol yapacaginiza cok para degil verin kafaniz rahat etsin.
    Katılıyorum !!!

  9. #9
    gky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2011
    Zaten değişim olacak merak ediyorum sadce km az gıbı geldı o yuzden agustosta akdeniz ve ege turuna çıkıyoruz 2 kişi değişim şart acaba bu kadar uzun yol için neler yapmam gerekır nelere dıkkat etmelıyım çıkmadan önce motorda yada yanıma neler almalıyım

  10. #10
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    benim arka dişli orjinal 80 binde. Bugün sipariş verdim. Gelince taktıracam. 100 bini bulurdu daha dişleri var. Ama olsun. Garanti olsun. 13 binde dişliler bitmişse bu çinde üretilen yeni hondaların kalitesini gösterir

  11. #11
    gky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2011
    zdişlide bi sıkıntı yok oringli takacagım ıcın komple bi sıfırlama yapmak ıstedım.Bu motor ıstedıgı kadar çinde uretilsin kalitesı genede tartışılamaz

  12. #12
    adem80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2011
    Şehir
    muğla bodrum
    Motosikleti
    Yamaha x-city 250
    eski hondalarla, çinde üretilen hondaların kalitesi tartışılmaz. Çinlilerden bi nevi iyidir okadar.

  13. #13
    Reşit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2009
    Ben CBF 150'yi sıfır aldım. 30000 km kullandım orjinal zinciriyle. Daha yarısı gerdirilmişti. Rahat 25000 daha gideri vardı. Önemli olan nasıl kullanıldığı. 10000'de de değiştiren arkadaşım var. Yağlama konusu da şöyle. Atıyorum 500 km'de bir yağlayın diyorlar, o iş öyle olmaz. Hangi koşullarda 500 km. Yağmur altında 500 km gitmek var, kuru havada gitmek var. Hızlı gidince zincir daha çok ısınır ve aşınır, yavaş gidince durum farklıdır. Dolayısıyla yağı ne zaman değiştireceğinizi göz ve el kontrolüyle anlarsınız. Bu da 100 ile 1000 km arasında değişir. Tabi yağlamadan önce temizlemek çok daha iyidir.

  14. #14
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı adem80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim arka dişli orjinal 80 binde. Bugün sipariş verdim. Gelince taktıracam. 100 bini bulurdu daha dişleri var. Ama olsun. Garanti olsun. 13 binde dişliler bitmişse bu çinde üretilen yeni hondaların kalitesini gösterir
    adem çamur atmayacağını biliyorum ama sanki biraz öyle olmuş bu yazı. herkes her malı aynı titizlikle kullanamaz. ayrıca arka dişliyi hep yağın içinde bile çalıştırsan 80.000 km. sağlıklı bir şekilde durmaz. üzerindeki dişlerin var olması sağlam olduğunu göstermez aşınmış dişler başa bela açabilir...
    "DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.

  15. #15
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    4800 tl lik motora 25 tl lik zincir dişli seti koyarsalar olacağı bu
    koy bakalım 100tl lik zincir 100 tl lik dişli seti kaç bin km yol gidiyor
    ama işte türkiyeye her türlü adi malı gazlıyor honda eee hayat onda yani
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  16. #16
    ethemm76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2007
    Şehir
    Kocaeli-İzmit-Yeşilova
    Motosikleti
    Yuki Snoopy 80cc.
    Zincir dişli grubu ömrünü tamamiyle kullanıcı hassasiyeti, yapılan veya ihmal edilen bakım, kullanım tarzı, motorun şehir içi - şehirler arası kullanım oranının dağılımı belirler. Normal şartlarda orjinal zincir hayli kalitesizdir. Ama yinede 20-30 bin km arası en kötü gider. Sizin 13 bin km de zincir ve dişlinizin bitmesi demek, saymış olduğum olumsuzluklardan bir veya daha fazlasının işin içinde olduğunu gösteriyor.
    Ya çok fazla şehir içi dur kalk kullanımınız var. Ya kalkışları vitesleri ve deb.. ı sert kullanıyorsunuz. Yada zincirinizin bakım yağlama ve temizliğini ihmal ettiniz. 25 binden fazla orjinal zincir dişli grubunu kullanan bir çok tanıdığım var.

  17. #17
    gky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2011
    Acuklaman icin cok tesekkurler ethemm76 ben bakimi ihmal ettigimi dusunuyorum.Herkeze cok tesekkurler.

  18. #18
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı Reşit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben CBF 150'yi sıfır aldım. 30000 km kullandım orjinal zinciriyle. Daha yarısı gerdirilmişti. Rahat 25000 daha gideri vardı. Önemli olan nasıl kullanıldığı. 10000'de de değiştiren arkadaşım var. Yağlama konusu da şöyle. Atıyorum 500 km'de bir yağlayın diyorlar, o iş öyle olmaz. Hangi koşullarda 500 km. Yağmur altında 500 km gitmek var, kuru havada gitmek var. Hızlı gidince zincir daha çok ısınır ve aşınır, yavaş gidince durum farklıdır. Dolayısıyla yağı ne zaman değiştireceğinizi göz ve el kontrolüyle anlarsınız. Bu da 100 ile 1000 km arasında değişir. Tabi yağlamadan önce temizlemek çok daha iyidir.

    reşit şimdi ben yazacaktım sen yazdın.... yağlamak çok önemli...
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI

  19. #19
    zenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda nc700xa
    Ben benim CBF in zincirini 2000 km de bir standart bakımında yaglardım sadece :S ( cahilik mululuktur ) ve 6 ay motor yatı ( askerdeydim ) geldigimde zincir paslanmıştı :S yagladım 2800 km ege turuna gittim full yuklu iki kişi yinede zincirim dişli setim 28.000 km de değişti. Artık bilinclendik ıslak yagmır havalarda 300 km de bir yıkma sonrası kuru havalarda 500 km gibi sürede yağlamaya özen gösteriyorum yinede zinciri cıkarıp temizlemek ölüm geliyor zingiri cok temizlemekte kötü kanımca 10.000 km de bir tmeizle ama 3 bin 5 bin de bir temizlemek cok gereksiz olmakla birlikte bence zararlıda ( temizlemekten kastım full cıkarıp mazotla falan yıkamak)
    Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
    Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...

  20. #20
    forewer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    ZZ-R1200
    400-500 km de bi yağlarım 3 yağlamada bir temizlerim (ama öyle tutup zinciri sökmem) 30.000 km oldu ve durumu gayet iyi. Sizin duruma anlam veremedim.
    '92 ZZ-R250, '06 ZZ-R600, '05 ZZ-R1200


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)