cbf 150 13000 de zincir değişi
Reklamlar
-
14 Haziran 2012, 23:09
#1
Herkeze iyi akşamlar danışmak istediğim bir konu var 13000 bakımına gittigimde bana zincirimi değiştirmem gerektiğini söylediler servisim otosever origle takalım dediler ve dişlilerinde değişmesi gerek dediler.Ben bu km ye kadar ziincirimi aralıklarla yagladım yagmurda çamurda kullandım ama herhangi bir zincir temizlği yapmadım sizce bu km de zincirin değişecek olması normalmıdır?
Reklamlar
-
14 Haziran 2012, 23:13
#2
13000 kilometre boyunca temizlemeden yagladiysaniz zincirde biriken toz ve pislikler zincirin omrunu kisaltmistir.!
-
14 Haziran 2012, 23:19
#3
Orhinal zincir oringli olmadigindan omuru kisa oluyor zaten birde temizleme yapmadiysaniz normal yani 13000km az degil.
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
-
14 Haziran 2012, 23:27
#4
peki dişli değiştirmek normalmi
-
14 Haziran 2012, 23:33
#5
önceki sahibi 10000 km de serviste orjinali ile değişmiş...12000 km de iken motoru ben aldım.
şuan 29000 kmde ve sanırım çok rahat 10000 km daha zinciri değişmem...400 km de 1 mutlaka yağlarım ve her 3 yağlamada 1 zinciri söker mazot ile yıkarım.
Ne irfandır veren ahlâka yükseklik nede vicdandır, Fazilet hissi insanlarda, Allah korkusundandır
-
14 Haziran 2012, 23:43
#6
Görmeden birşey demek zor.
Siz bakın değerlendirin.
Bilge değil sadece ahmaklar her şeyi bilir.
-
15 Haziran 2012, 00:00
#7
hocam arka disli zaten 25-30 lira on dislidi 15-20 arasi 13000km olmus zaten can tasiyosunuz servis degisim gerekiyor diyosa degistirin kendinizi neden riske atiyosunuz ki? 90kmh hizla giderken o zincir kopsa kotu olaylara sebebiyet verse dahami iyi olur bu riskle yol yapacaginiza cok para degil verin kafaniz rahat etsin.
Gelmemiş yarından hepmi şikayetçiyiz
-
15 Haziran 2012, 00:14
#8
chemical adlı üyeden alıntı
hocam arka disli zaten 25-30 lira on dislidi 15-20 arasi 13000km olmus zaten can tasiyosunuz servis degisim gerekiyor diyosa degistirin kendinizi neden riske atiyosunuz ki? 90kmh hizla giderken o zincir kopsa kotu olaylara sebebiyet verse dahami iyi olur bu riskle yol yapacaginiza cok para degil verin kafaniz rahat etsin.
Katılıyorum !!!
-
15 Haziran 2012, 00:24
#9
Zaten değişim olacak merak ediyorum sadce km az gıbı geldı o yuzden agustosta akdeniz ve ege turuna çıkıyoruz 2 kişi değişim şart acaba bu kadar uzun yol için neler yapmam gerekır nelere dıkkat etmelıyım çıkmadan önce motorda yada yanıma neler almalıyım
-
15 Haziran 2012, 00:24
#10
benim arka dişli orjinal 80 binde. Bugün sipariş verdim. Gelince taktıracam. 100 bini bulurdu daha dişleri var. Ama olsun. Garanti olsun. 13 binde dişliler bitmişse bu çinde üretilen yeni hondaların kalitesini gösterir
-
15 Haziran 2012, 00:30
#11
zdişlide bi sıkıntı yok oringli takacagım ıcın komple bi sıfırlama yapmak ıstedım.Bu motor ıstedıgı kadar çinde uretilsin kalitesı genede tartışılamaz
-
15 Haziran 2012, 00:44
#12
eski hondalarla, çinde üretilen hondaların kalitesi tartışılmaz. Çinlilerden bi nevi iyidir okadar.
-
15 Haziran 2012, 01:31
#13
Ben CBF 150'yi sıfır aldım. 30000 km kullandım orjinal zinciriyle. Daha yarısı gerdirilmişti. Rahat 25000 daha gideri vardı. Önemli olan nasıl kullanıldığı. 10000'de de değiştiren arkadaşım var. Yağlama konusu da şöyle. Atıyorum 500 km'de bir yağlayın diyorlar, o iş öyle olmaz. Hangi koşullarda 500 km. Yağmur altında 500 km gitmek var, kuru havada gitmek var. Hızlı gidince zincir daha çok ısınır ve aşınır, yavaş gidince durum farklıdır. Dolayısıyla yağı ne zaman değiştireceğinizi göz ve el kontrolüyle anlarsınız. Bu da 100 ile 1000 km arasında değişir. Tabi yağlamadan önce temizlemek çok daha iyidir.
-
15 Haziran 2012, 02:11
#14
adem80 adlı üyeden alıntı
benim arka dişli orjinal 80 binde. Bugün sipariş verdim. Gelince taktıracam. 100 bini bulurdu daha dişleri var. Ama olsun. Garanti olsun. 13 binde dişliler bitmişse bu çinde üretilen yeni hondaların kalitesini gösterir
adem çamur atmayacağını biliyorum ama sanki biraz öyle olmuş bu yazı. herkes her malı aynı titizlikle kullanamaz. ayrıca arka dişliyi hep yağın içinde bile çalıştırsan 80.000 km. sağlıklı bir şekilde durmaz. üzerindeki dişlerin var olması sağlam olduğunu göstermez aşınmış dişler başa bela açabilir...
"DoksanSekiz Beygir." Herkes hakettiği gibi yaşar.
-
15 Haziran 2012, 02:32
#15
-
15 Haziran 2012, 02:35
#16
Zincir dişli grubu ömrünü tamamiyle kullanıcı hassasiyeti, yapılan veya ihmal edilen bakım, kullanım tarzı, motorun şehir içi - şehirler arası kullanım oranının dağılımı belirler. Normal şartlarda orjinal zincir hayli kalitesizdir. Ama yinede 20-30 bin km arası en kötü gider. Sizin 13 bin km de zincir ve dişlinizin bitmesi demek, saymış olduğum olumsuzluklardan bir veya daha fazlasının işin içinde olduğunu gösteriyor.
Ya çok fazla şehir içi dur kalk kullanımınız var. Ya kalkışları vitesleri ve deb.. ı sert kullanıyorsunuz. Yada zincirinizin bakım yağlama ve temizliğini ihmal ettiniz. 25 binden fazla orjinal zincir dişli grubunu kullanan bir çok tanıdığım var.
-
15 Haziran 2012, 10:30
#17
Acuklaman icin cok tesekkurler ethemm76 ben bakimi ihmal ettigimi dusunuyorum.Herkeze cok tesekkurler.
-
15 Haziran 2012, 10:43
#18
Reşit adlı üyeden alıntı
Ben CBF 150'yi sıfır aldım. 30000 km kullandım orjinal zinciriyle. Daha yarısı gerdirilmişti. Rahat 25000 daha gideri vardı. Önemli olan nasıl kullanıldığı. 10000'de de değiştiren arkadaşım var. Yağlama konusu da şöyle. Atıyorum 500 km'de bir yağlayın diyorlar, o iş öyle olmaz. Hangi koşullarda 500 km. Yağmur altında 500 km gitmek var, kuru havada gitmek var. Hızlı gidince zincir daha çok ısınır ve aşınır, yavaş gidince durum farklıdır. Dolayısıyla yağı ne zaman değiştireceğinizi göz ve el kontrolüyle anlarsınız. Bu da 100 ile 1000 km arasında değişir. Tabi yağlamadan önce temizlemek çok daha iyidir.
reşit şimdi ben yazacaktım sen yazdın.... yağlamak çok önemli...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
15 Haziran 2012, 11:43
#19
Ben benim CBF in zincirini 2000 km de bir standart bakımında yaglardım sadece :S ( cahilik mululuktur ) ve 6 ay motor yatı ( askerdeydim ) geldigimde zincir paslanmıştı :S yagladım 2800 km ege turuna gittim full yuklu iki kişi yinede zincirim dişli setim 28.000 km de değişti. Artık bilinclendik ıslak yagmır havalarda 300 km de bir yıkma sonrası kuru havalarda 500 km gibi sürede yağlamaya özen gösteriyorum yinede zinciri cıkarıp temizlemek ölüm geliyor zingiri cok temizlemekte kötü kanımca 10.000 km de bir tmeizle ama 3 bin 5 bin de bir temizlemek cok gereksiz olmakla birlikte bence zararlıda ( temizlemekten kastım full cıkarıp mazotla falan yıkamak)
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
-
15 Haziran 2012, 11:57
#20
400-500 km de bi yağlarım 3 yağlamada bir temizlerim (ama öyle tutup zinciri sökmem) 30.000 km oldu ve durumu gayet iyi. Sizin duruma anlam veremedim.
'92 ZZ-R250, '06 ZZ-R600, '05 ZZ-R1200
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)