Rektifiye edilmiş motor alırken neye dikkat edilmeli?
Reklamlar
-
13 Haziran 2012, 19:09
#1
Merhaba arkadaşlar,
Forumda rektifiye ile ilgili yazıların birçoğunu okudum fakat tam olarak cevap verilmemiş bir konu hakkında sorularım olacak. Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
1. rektifiye yapılmış bir motorda nelere dikkat etmeli-nereleri kontrol etmeli ve hangi soruları sorup cevap aramalı?
(ör:sadece piston mu değişmiş, gömlek mi atılmış, krank kolu da degişmiş mi gibi sorulara ekstradan, motorun tam olarak nasıl bir operasyondan geçtiğini anlamak için hangi can alıcı soruları sormak lazım)
2. ekspertiz için yetkiili servise getirilse motor indirilmeden rektifiyenin iyi veya kotu şekilde yapıldığını anlayabilir mı?
3. rektifiye edilmiş motorun cross motosiklet olmasının avantaj ve dezavantajları nelerdir?
4. rektifiye yapılmış 10 yaşında bir cross motor alınır mı?(zurnanın işte zırt dediği yer)
not:motosiklet düşük cc bir honda dır
Reklamlar
-
13 Haziran 2012, 19:23
#2
rektefiyenin kalitesini motor açılmadan anlayamazsın. Sadece rektefiyeden sonra genellikle kullanılan kırmızı sıvı contanın sürülüş biçimine dikkat etmek çok önemli. Özellikle benim kasap diye tabir ettiğim bisikletçiden devşirme motorcular. Aman hiçbirşey sızmasın diye bolca sürerler bu sıvı contayı. Ve sonuç olarak motor yağlamasını yapan yap kanallarınıda kapatarak motorun yeterli şekilde yağlanamaması gibi sonuçlar doğurur. Sonra yeterli yağlanmayan motorun başına neler gelebileceğini yazmaya gerek yok sanırım. Belli bir süre sonra piyano, sübap ne varsa alırsın eline.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:20 ----------
Birde yaptıran adamın fikriyatı önemli bazıları aman abi masraf çıkmasın minimumla kurtar bizi der. Moturcuda -örnek veriyorum- gömlek çaktırır ama pistonu değiştirmez.Segmanı yan sanayi takar vs.. diğer bir modelse aman abi açılmışken kritik parçaları komple yapalım der. Böylece tamamen sıfırlanmış bir motor bloğuna sahip olur.
-
13 Haziran 2012, 20:20
#3
Cross larda zaten çok erken yaslarda dahi açılmamış veya rektefe görmemiş motor bulmak bence çok zor hatta bahsettigin marka iyi cross yaptıgı icin millet ondan alır arazi de kullanırken de verir kirbaci sonrası malum
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
13 Haziran 2012, 20:56
#4
piyasada segman piston değişimine MOTOR YAPTIRMAK,
Segman değişmiş demek REKTİFİYE YAPILMIŞ demek olarak bilinirdi,
yani kısaca kulaktan Duyma sözler ile bilip bilinmeden yorumlar yapılırdı,
Rektifiye Yapılmış Motorun Silindirin İçinde sorunlar oldugundan Belirli çaplarda pistonu ayarlanır,
ona belirli bir mm çapında Honlatılır http://www.google.com.tr/imgres?q=si...9,r:7,s:0,i:93 (Piston kalınlıgı kadar matkap gibi düşünün)
ve o honlatılmış silindire uyumlu pistona segman kestirilir veya orjınal segman takılıp toplanır,
piyasada cok sayıda 125 cc motora 200 veyahut 250 cc silindir değiştirip subapların yeterlı gelmeyecegını düşünülmeden toplanılmıs motorlar bulunmaktadır,
motor kac cc 'den kaç cc'ye çekılmış o önemlı unsur,
50 ve üzeri cc büyütmek demek subapların yetersiz kalabılecegi anlamına gelır,
Dikkat etmelısınız ve en önemlisi İYİ BİLDİĞİNİZ BİR USTAYA GÖSTERMENİZDİR,
Bol Şanslar...
-
13 Haziran 2012, 20:58
#5
üstadım soruların gerçekten çok zor neden zor dersen her ustanın kendine göre yorumları vardır bu konuda . bir kere sana ne söylenirse söylensin inanmayacaksın '' full orjinal parçalarla en iyi ustaya yaptırdım'' dedimi hadi kardeşim gidelim şu en iyi ustana bir tanıştır bizi gibi adamı sıkıştırarak ip uçları topladıktan sonra doğruca işinin ehli alacağın motorun piri denilen ustana gideceksin o sana gerekeni söyleyecek öyle alinin, velinin bakmasıyla bu işi çözemezsin düzgün yapılmış rektefiyeden korkma sıfır gibi olur
HAYATI TESPİH YAPTIM KAH ÇEKİYORUUUM KAH SALLIYORUUUM......
-
13 Haziran 2012, 21:14
#6
artık tüm markaların silindir setleri var yan sanayi,
orjınalının yarı fiyatına hemde,
o sebepten pek sorun çıkmaz sadece orjınal 50 bın yağ yakmıyor ise yan sanayı 20,,25 bın yağ yakmaz,
belkıde daha az veya çok )
-
14 Haziran 2012, 00:28
#7
Bende motorumu komple rektefe ettirdim ama orjinal parçaları ve orjinal contaları ile.
Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.
-
14 Haziran 2012, 23:34
#8
arkadaşlar geri dönüşleriniz için çok teşekkür ederim..bu rektifiye olayını biraz daha araştıracağım, ilgimi çekti doğrusu
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)