Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Rektifiye edilmiş motor alırken neye dikkat edilmeli?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    meendis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung RX 125 sm
    Merhaba arkadaşlar,

    Forumda rektifiye ile ilgili yazıların birçoğunu okudum fakat tam olarak cevap verilmemiş bir konu hakkında sorularım olacak. Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.

    1. rektifiye yapılmış bir motorda nelere dikkat etmeli-nereleri kontrol etmeli ve hangi soruları sorup cevap aramalı?
    (ör:sadece piston mu değişmiş, gömlek mi atılmış, krank kolu da degişmiş mi gibi sorulara ekstradan, motorun tam olarak nasıl bir operasyondan geçtiğini anlamak için hangi can alıcı soruları sormak lazım)

    2. ekspertiz için yetkiili servise getirilse motor indirilmeden rektifiyenin iyi veya kotu şekilde yapıldığını anlayabilir mı?

    3. rektifiye edilmiş motorun cross motosiklet olmasının avantaj ve dezavantajları nelerdir?

    4. rektifiye yapılmış 10 yaşında bir cross motor alınır mı?(zurnanın işte zırt dediği yer)

    not:motosiklet düşük cc bir honda dır


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    MBHoro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2011
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    V-Strom DL 650
    rektefiyenin kalitesini motor açılmadan anlayamazsın. Sadece rektefiyeden sonra genellikle kullanılan kırmızı sıvı contanın sürülüş biçimine dikkat etmek çok önemli. Özellikle benim kasap diye tabir ettiğim bisikletçiden devşirme motorcular. Aman hiçbirşey sızmasın diye bolca sürerler bu sıvı contayı. Ve sonuç olarak motor yağlamasını yapan yap kanallarınıda kapatarak motorun yeterli şekilde yağlanamaması gibi sonuçlar doğurur. Sonra yeterli yağlanmayan motorun başına neler gelebileceğini yazmaya gerek yok sanırım. Belli bir süre sonra piyano, sübap ne varsa alırsın eline.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:20 ----------

    Birde yaptıran adamın fikriyatı önemli bazıları aman abi masraf çıkmasın minimumla kurtar bizi der. Moturcuda -örnek veriyorum- gömlek çaktırır ama pistonu değiştirmez.Segmanı yan sanayi takar vs.. diğer bir modelse aman abi açılmışken kritik parçaları komple yapalım der. Böylece tamamen sıfırlanmış bir motor bloğuna sahip olur.
    iptaluyelik02 ve mterayes26 bunu beğendiler.

  3. #3
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Cross larda zaten çok erken yaslarda dahi açılmamış veya rektefe görmemiş motor bulmak bence çok zor hatta bahsettigin marka iyi cross yaptıgı icin millet ondan alır arazi de kullanırken de verir kirbaci sonrası malum
    mterayes26 bunu beğendi.
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  4. #4
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    piyasada segman piston değişimine MOTOR YAPTIRMAK,
    Segman değişmiş demek REKTİFİYE YAPILMIŞ demek olarak bilinirdi,
    yani kısaca kulaktan Duyma sözler ile bilip bilinmeden yorumlar yapılırdı,

    Rektifiye Yapılmış Motorun Silindirin İçinde sorunlar oldugundan Belirli çaplarda pistonu ayarlanır,
    ona belirli bir mm çapında Honlatılır http://www.google.com.tr/imgres?q=si...9,r:7,s:0,i:93 (Piston kalınlıgı kadar matkap gibi düşünün)
    ve o honlatılmış silindire uyumlu pistona segman kestirilir veya orjınal segman takılıp toplanır,
    piyasada cok sayıda 125 cc motora 200 veyahut 250 cc silindir değiştirip subapların yeterlı gelmeyecegını düşünülmeden toplanılmıs motorlar bulunmaktadır,

    motor kac cc 'den kaç cc'ye çekılmış o önemlı unsur,
    50 ve üzeri cc büyütmek demek subapların yetersiz kalabılecegi anlamına gelır,
    Dikkat etmelısınız ve en önemlisi İYİ BİLDİĞİNİZ BİR USTAYA GÖSTERMENİZDİR,
    Bol Şanslar...
    iptaluyelik02 ve mterayes26 bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    19 Kasım 2006
    Şehir
    balıkesir edremit
    Motosikleti
    mondial mh 125 dirift
    üstadım soruların gerçekten çok zor neden zor dersen her ustanın kendine göre yorumları vardır bu konuda . bir kere sana ne söylenirse söylensin inanmayacaksın '' full orjinal parçalarla en iyi ustaya yaptırdım'' dedimi hadi kardeşim gidelim şu en iyi ustana bir tanıştır bizi gibi adamı sıkıştırarak ip uçları topladıktan sonra doğruca işinin ehli alacağın motorun piri denilen ustana gideceksin o sana gerekeni söyleyecek öyle alinin, velinin bakmasıyla bu işi çözemezsin düzgün yapılmış rektefiyeden korkma sıfır gibi olur
    HAYATI TESPİH YAPTIM KAH ÇEKİYORUUUM KAH SALLIYORUUUM......

  6. #6
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    artık tüm markaların silindir setleri var yan sanayi,
    orjınalının yarı fiyatına hemde,
    o sebepten pek sorun çıkmaz sadece orjınal 50 bın yağ yakmıyor ise yan sanayı 20,,25 bın yağ yakmaz,
    belkıde daha az veya çok )

  7. #7
    Tropiksera - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2012
    Şehir
    Antalya-Kemer-Tekirova
    Motosikleti
    Honda İnnova 125 (2007) Yağı : 10w40 Kask : LS2
    Bende motorumu komple rektefe ettirdim ama orjinal parçaları ve orjinal contaları ile.
    Nefesime gücü bahşet mevlâ , bir kuç daha atsam olur evvel Allah.

  8. #8
    meendis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung RX 125 sm
    arkadaşlar geri dönüşleriniz için çok teşekkür ederim..bu rektifiye olayını biraz daha araştıracağım, ilgimi çekti doğrusu


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)