Boyama konusu hakkında (Statik Boya)
-
10 Haziran 2012, 00:38
#1
Beyler,
Önümüzde ki hafta motorumu boyatmak istiyorum..kısa bir araştırma yaptım ve statik (toz) boyanın normal boyadan daha sağlam olduğunu okudum yanlışım varsa düzeltin lütfen..boyanacak parçalar ise
*Depo HAKİ
*Arka sağ ve sol kuyruk (2 parça) HAKİ
*Gidon HAKİ
*Far siperliği ve bağlantı demirleri (3 parça) HAKİ
*Ön çamurluk HAKİ
*Ön amortisör boruları (2 parça) SİYAH
*Fren kaliperleri (2 parça) SİYAH
*Egzost (2 Parça ve ayrıca önce üzerinde ki nikelaj sökülecek) SİYAH
*Egzost koruma demiri (Yamaha xt660 koruma demiri 2 parça) HAKİ
*Ön Amortisör Kelepçeleri (2 parça) SİYAH
*Sürücü ve Artçı ayaklık ve bağlantı demirleri (6 Parça) SİYAH
*Silindirler, silindir kapakları ve şanzıman sağ ve sol kapak (7 parça) SİYAH
Esas sorum şu, bu statik boya her zemine uygulanabilir mi ? (plastik) yani üst tarafta saydığım tüm parçalara uygulatabilir miyim ?.. uygulatabilirsem bunu istanbul avrupa yakası civarın da uygulatabileceğim işçiliğine iyi diyebileceğimiz birileri var mı var ise ortalama ne gibi bir ücret tutar ? ayrıca şahşi tavsiyelerinizi de alabilirim. cevaplar için şimdiden teşekkür ederim..
Motorum GT 250 Comet
Two Against the World
Hyosung RT125 (55.000) Hyosung GT250 X (100.000) Ducati Monster 1200
Reklamlar
-
10 Haziran 2012, 00:58
#2
bahsettigin boya sanirim elektrostatik boya ..bu boya ozel bir tabanca ile yapilir.boyanacak parcaya negatif kutup baglanir.tabancada da pozitif electrik mevcuttur parca boyamamdan once firinda isitilir sonra boya yapilir .tabanca icindeki toz boya pozitif yuklu oldugu icin parca bu tozu kendi uzerine ceker ve boylece boyama islemi gerceklesmis olur.sonra tekrar firina girip bu tozun parcaya daha iyi yapismasi ve parlak bir yuzey olusmasi saglanir..ve plastik parcalara uygulanmaz.boyanacak parcanin iletken yani elektrigi geciren bir malzemeden olmasi gerekmektedir.
ÇARPIK PABUÇ ÇARPIK AYAĞA UYAR
-
10 Haziran 2012, 01:03
#3
sapo adlı üyeden alıntı
kendin yapmayi dusunmuyorsun sanirim ?????????????
boyatmak istiyorum diye yazmışım be hocam ne alaka
Two Against the World
Hyosung RT125 (55.000) Hyosung GT250 X (100.000) Ducati Monster 1200
-
10 Haziran 2012, 01:06
#4
Chronix adlı üyeden alıntı
boyatmak istiyorum diye yazmışım be hocam ne alaka
tamam kizma yahu birsey demedik.
ÇARPIK PABUÇ ÇARPIK AYAĞA UYAR
-
10 Haziran 2012, 01:08
#5
sapo adlı üyeden alıntı
tamam kizma yahu birsey demedik.
est hocam sizin orada daha uyguna gelirse oraya gönderelim
Two Against the World
Hyosung RT125 (55.000) Hyosung GT250 X (100.000) Ducati Monster 1200
-
10 Haziran 2012, 01:59
#6
sadece parcalari yollamak icin harcadigin para ile iki takim karenaj alirsin motora hemide sifir km original..
ÇARPIK PABUÇ ÇARPIK AYAĞA UYAR
-
10 Haziran 2012, 03:35
#7
sapo adlı üyeden alıntı
bahsettigin boya sanirim elektrostatik boya ..bu boya ozel bir tabanca ile yapilir.boyanacak parcaya negatif kutup baglanir.tabancada da pozitif electrik mevcuttur parca boyamamdan once firinda isitilir sonra boya yapilir .tabanca icindeki toz boya pozitif yuklu oldugu icin parca bu tozu kendi uzerine ceker ve boylece boyama islemi gerceklesmis olur.sonra tekrar firina girip bu tozun parcaya daha iyi yapismasi ve parlak bir yuzey olusmasi saglanir..ve plastik parcalara uygulanmaz.boyanacak parcanin iletken yani elektrigi geciren bir malzemeden olmasi gerekmektedir.
Yanlış Parça ön ısıtmadan geçmez...
elektrostatik boya her malzmeye uygulanmaz...
en iyi yapışma kumlanan yüzeyde olur..
plastik malzemelerde bu boya uygulanamaz
boya öncesi boyanın matmı parlakmı epoksalmı epoksimi olması gerektiği belirlenmelidir
boya yüzeye uygulandıktan sonra 220 derecede yüzeyin genişliğine göre minimum 20 dakika kalır..
bu işi çok iyi bilirim ekmeğimi bu sektöre makinalar yaparak kazanırım
Tavsiyem aklilik oto boyası ile boyatmandır
bu boyayı önermiyorum.
-
10 Haziran 2012, 04:45
#8
Mondial MC-X farı takmışsınız galiba, yakışmış ama ... fazlasıyla. hatta GT250R dan bile daha güzel olmuş.
-
10 Haziran 2012, 05:56
#9
ZIPPIRMAN adlı üyeden alıntı
Yanlış Parça ön ısıtmadan geçmez...
elektrostatik boya her malzmeye uygulanmaz...
en iyi yapışma kumlanan yüzeyde olur..
plastik malzemelerde bu boya uygulanamaz
boya öncesi boyanın matmı parlakmı epoksalmı epoksimi olması gerektiği belirlenmelidir
boya yüzeye uygulandıktan sonra 220 derecede yüzeyin genişliğine göre minimum 20 dakika kalır..
Tavsiyem aklilik oto boyası ile boyatmandır
bu boyayı önermiyorum.
ben otomobil jant fabrikasinda calisirken arabalarin jantlarini yukarda anlattigim sekilde boyuyorlardi tabi elektrostatik boya isinin piri olmadigimizdan dolayi bilmedigimiz yanlis bildigimiz seyler muhakkak vardir ogrenmis olduk boylece.
ÇARPIK PABUÇ ÇARPIK AYAĞA UYAR
-
10 Haziran 2012, 09:57
#10
Mengu16 adlı üyeden alıntı
eyvallah hocam.. sen bunu yazdığında aklıma geldi bir arkadaş bununla ilgili mesaj atmıştı hay kafama ona da cevap vereyim..
ZIPPIRMAN adlı üyeden alıntı
Yanlış Parça ön ısıtmadan geçmez...
elektrostatik boya her malzmeye uygulanmaz...
en iyi yapışma kumlanan yüzeyde olur..
plastik malzemelerde bu boya uygulanamaz
boya öncesi boyanın matmı parlakmı epoksalmı epoksimi olması gerektiği belirlenmelidir
boya yüzeye uygulandıktan sonra 220 derecede yüzeyin genişliğine göre minimum 20 dakika kalır..
bu işi çok iyi bilirim ekmeğimi bu sektöre makinalar yaparak kazanırım
Tavsiyem aklilik oto boyası ile boyatmandır
bu boyayı önermiyorum.
hocam, verdiğin cevaplar için teşekkürler. birşey daha sormak isterim peki ön amortisör boruları, egzost veya ayaklıkları akrilik oto boyası ile yapmak doğru olur mu..amoritösrleri kelepçelere yerleştirirken baya sert bir sürtünme olucak veya ayaklıklar sürekli ayakkabı ile temas halinde sürekli bir sürtünme söz konusu o da boyayı aşındırmaz mı ?
Two Against the World
Hyosung RT125 (55.000) Hyosung GT250 X (100.000) Ducati Monster 1200
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)