Suzuki Volusia Vl800 Benzin Sarfiyatı Yardım.
Reklamlar
-
11 Haziran 2012, 23:40
#21
karburatörden benzin kaçırıyosa şamandırasında problem var yada karburatörün içinde pislik var şamandırayı kıstırıyor. Karburatörün alt çanağı sökün şamandıra kabak gibi elinizde. Söktüğünüz alt kapağın içinde pislik var veya yok benzin, temiz bi boya fırçasıyla yıkayın. Şamandıranın ortasında delikli bi vida vardır. Meme denir. Onu sökün üfleyin deliğe. Söktüğünüz deliğe ve karburatörde gördüğünüz bütün deliklere basınçlı hava tutun. Şamandıranın iğnesini sökün, benzinin icine atın batarsa veya yarım batarsa içine benzin dolmuş işlevini yitirmiştir. Veya kulağınızın yanında sallayın. Şıkır şıkır ses geliyosa işlevini yitirmiştir. Bulabilirseniz yenisini takın veya taktırın. Yerine takarkende kesinlikle temiz bi bezle silip silip takın.
Reklamlar
-
13 Haziran 2012, 00:23
#22
son durum nedir arkadaşım? Karburatör de yukarda yazdıklarım içindeki problemlerden çıkarsa yaz. Hatta çıkmazsada yaz.
-
13 Haziran 2012, 00:28
#23
Bende değişen bir şey yok. Usta Beceremedi anlayacağınız. Bu gün uğradım. Anlattım derdimi bi iki hava ayarıyla oynadı. Abi düzelir bi bu gün de gez gel dedi. ÇEkişten düştü, stop etme sıkıntısı devam ediyor. Tekrar götürüp bırakıcam yarın. Bunu eski haline getir gelip alacağım diyip bırakacağım. Sinirlerimi bozdu adam. LAfa gelince sorduğum bi kaç soruya kendinden emin ukala ukala cevap vermişti. " Sen ne yapıcan abicim ben tıkır tıkır çalıştırıp vericem motoru sana diyordu " . Bi yandan da artık götürmiyim iyice kurcalamasın diyorum ama neyse işte.
-
13 Haziran 2012, 00:33
#24
yasdal arkadaşım yukarda karbüratör temızleme ve bakımını anlattım. Bi bak oku bakalım. Belki işine yarar kendın temizlersin. Öğrenen anasının karnındamı öğrenmiş? Bişeyler öğrenmek güzeldir. Belki ustanın göremediğini sen görürsün
-
13 Haziran 2012, 00:35
#25
perşembe Garajda sökeceğiz. Şu civata ayarı işini kurcalarım biraz. Teşekkürler.
-
14 Haziran 2012, 03:00
#26
adem80 adlı üyeden alıntı
son durum nedir arkadaşım? Karburatör de yukarda yazdıklarım içindeki problemlerden çıkarsa yaz. Hatta çıkmazsada yaz.
Adem tekrar teşekkür ederim giremedim kursa gidiyorum ama sen takip etmeyi bırakmamışsın çok çok sağol tekrar dan.
Söylediğim gibi hergün kursa gidiyorum ve geç yani hava kararınca geliyorum ama bugun dayanamadım malum cikle açıkken ses bile değişmişti ama benzin yakma ve ısınınca çalışmasındaki durum değişmedi rolanti ayarını biraz daha yükselttiğimde stabil diyebileceğim bi yere geliyodu ama idare edilecek gibi değildi bugun yarım saat erken çıktık dayanamadım hemen mahalledeki lambanın altına çekip yaklaşık yarım saat de benim küçük keratayla karbüratörü söküp , mili stndart ayara aldım keza 4 ayar var 5 demiştim, ustam Hint fakiri ayarına almış fasfakir gidiyomuşum sözde ama cikle yle hem bol bol benzin yeyip hem bujilerime zarar verip hem bide ekonomi yapayım derken zaten yeterince yükselttiğim rolanti ayarıyla eskisinden çok yakıyodum. Şimdi sonucu yarın ve ertesi bikaç günde görecem. aldığım ayarla şöyle bir gezinti yaptım tork hızlanma rolanti cikle kapalıyken düşük rolantide harika ( Yani karbüratörün son hali budur diyorum ) Açmışken memelere kablolara hava filtre borularına baktım çek ettim ama aklımda hala bazı şeyler var malum gece ilk önce ayarı deneyip motoru stabile alayım istedim.
Biz uğraşırken pederin bize balkondan attığı bir laf koca silindir de iki buji mi var? Sorum adem Koca 805 cc lik iki silindir de 2 buji (Tamam bu standartla herşey buna uygun üretilmiş ama!! ) ya motor ömrü , yakma odalarının zaman aralığı (tabi buda sibop ayarlarıyla) bir tane daha volusia bulamadım ve soramadım ama Ben bujileri geliştirip daha iyi yakan bujiler kullansam?????? (ngk takıldı,,,eskiler de bitmiş değildi çantamda dururlar sorun çıkarsa diye) Sence çözüme biraz daha yakın olurmuyum?
Bu artık yokuşta bol trafik de stabilitemi Malum ankara trafiğini absörbe edebilmem içindi ,, yarın ve sonraki gün deniyorum aklımda
Sorunum yarın görebilecek olmakla birlikte şu olacak : herşley bu kadar iyiken aldığım benzin kokusu (çiğ benzin) ve çok yakıt a sıkıntı mı indirmeyi planlıyorum sonra çözüme :::::
-Hava filtresi Türkiye de bulunmuyo bulunsada oohhh.... dedirtiyo tek parça halindeymiş nalet KN Ebay de daha uygun buldum yada olmadı sanayi de iç kısmını taktırabileceğim biyer bulursam öyle yaptıracam.
-Sibop ayarları ( user manuel im var vuruşlar ve oranlar verilmiş ama bir kez görmem lazım ki güvendiğim usta karb ayarlarına bunu yaptıysa sibop ayarları ( aaa bi usta varmış dehşet miş denilen birini bulmam lazım yada youtube dan görmem gerek.
-Kurs la birlikte Akü de biraz bekleyecek malum ilk çalışma da sıkıntı yok ! olsa da arz maliyet eğrisi (para çokomel) biraz sıkıntı da
-Karbüratör e 5 kez bakım oldu bunla birlikte ama nedense en son kendi elim değdiğinde huzura kavuşuyorum, en azından stabil dediğim çalışma ..
yasdal adlı üyeden alıntı
perşembe Garajda sökeceğiz. Şu civata ayarı işini kurcalarım biraz. Teşekkürler.
Yasdal cvp tan alıntı yapıyorum mil ayarıyla uğraşacağını söylemişsin aslında bir deneme yanılma yöntemi ama bak ben de durum :
mili stndart ayara aldım keza 4 ayar var 5 demiştim, ustam Hint fakiri ayarına almış fasfakir gidiyomuşum sözde ama cikle yle hem bol bol benzin yeyip hem bujilerime zarar verip hem bide ekonomi yapayım derken zaten yeterince yükselttiğim rolanti ayarıyla eskisinden çok yakıyodum.
Yani aslında bir küçük ayara alıp ekonomi yapacağım derken bir bakıyosun motor stabilizie çalışmıyo ya cikle açıyor, yada rolanti yükseltip yaptığın ekonomiyi tekrar dan fazlasıyla geri almış oluyosun. !!! Ama senin de denemen görmen gerek.
Çevre de bir Volsuia C50 Kullanan yok mu arkadaşlar kabul edicem bu yalma durumunu Yahu tekrar dan böyle bir topic mi açsammmm ))
-
14 Haziran 2012, 05:13
#27
mt de arama bölümüne cehennemden gelen bujiler yaz başlıklarda tara. Orda mükemmel fikirlerim var. Buji ile ilgili. Yardımcı olur.
-
14 Haziran 2012, 23:59
#28
Abicim hava filtresi buji karbüratör ayarı ile eğer düzelmiyor hemen subab deme , abicim aynı sorunbendede vardı , karbüratör üst diyaframında yırtık veya delik var onu değiştir hemen 6 lt ye ınecek bende 8-9 lt yakıyordum . Diyafram 480 tl cıvarında fıyatı var karbüratörün markasına diyaframın çap-ı ozellıklerıne gore bır dıyafram bul tak
Selametle
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:56 ----------
facden sor konusalım eray düzceli (hayat ıkı tekerdır )
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
-
15 Haziran 2012, 00:18
#29
karburatörün diyaframlı olduğundan hiç bahsetmemişti.
-
15 Haziran 2012, 00:21
#30
adem80 adlı üyeden alıntı
karburatörün diyaframlı olduğundan hiç bahsetmemişti.
ama diyafram var
TÜRK CHOPPER TÜRKİYE ESKİŞEHİR İL TEŞKİLATI - O ERRORDU DİSİPLİN OLDU
-
15 Haziran 2012, 00:40
#31
diyafram patlak yırtık olabilir. Kontol etsin. Söyleseydi çoktan yazmıştım.
-
15 Haziran 2012, 02:59
#32
Diyafram dediğimiz mile ulaşmak için açtığımız kapağın içindeki körük di mi? baya bir hırpalanmış durumdaydı zor yerleştirdim çünkü karbüratörüm Mikuni bdsr34 ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:23 ----------
bu arada ebay dan biraz gezindim 29 dolarla 60 dolar arasında ama burada baktıklarım da benimkinden çok farklı değiller yani orjinal halide bundan çok farklı değil anlaşılan.. kontrol etmek ben çok dikkatli açtım tam yerine oturmuyordu ama hafifçe yerleştirerek kapattım kontrol etmek nedir? yani bakmak mı anlaşılır mı bakarak küçük bir delik yeterli midir bozuk olmasına? Eray sende 2 lt fark etmiş süperrr keşke bende de böyle olsa ama şehir içinde bu kadar ın nerdeyse normal olacağına bile karar vermeye başlamıştım!!!
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:40 ----------
Körük budur di mi aynı böyleydi ama afedersiniz biraz yavşamıştı tam yerine culk diye oturmadı kapağıyla ayarlamak zorunda kaldım ????
-
15 Haziran 2012, 03:06
#33
fotoyu açmadım bi türlü. Karburatörün üstünde yuvarlak bi yer vardır. Açınca çıkıyo. Yuvarlak lastik gibi bişey. Onda yırtık,çatlak varsa veya tam oturmama,bi köşesinin açık kalması bisürü soruna yol açabilir. Bi bozukluk varsa kesinlıkle değistirin.
-
15 Haziran 2012, 03:30
#34
-
15 Haziran 2012, 03:37
#35
evet o işte. Üste gelen lastik gibi yer varya vakum gibı. Çatlak yırtık, tam yerine oturmama, kenarında boşluk kalma vs gibi bi sıkıntısı varsa hertürlü problem çıkartır,kesinlikle değiştirin veya yenileyin.
-
15 Haziran 2012, 04:23
#36
http://www.totalmotorcycle.com/photo...derVolusia.htm
Found some info on a Mikuni Carb tuning. Even though it is not a stock VOL carb, it sure seems the
same. The stock VOL Mikuni carb is this:
Carburetor type: Mikuni BDSR34
Bore size : 34 MM
ID#:41F1
Idle RPM: 1100 +/- 100
Main Jet: #132.5
Main Air Jet: 1.8
Jet Needle: 5E22-3
Needle Jet: P-0M
Throttle Valve: #95
Pilot Jet: #27.5
Pilot Screw: 3.0 turns
Here is something that may help others as it has helped me. Note that the JET should be tuned
http://www.jaycepatterson.com/Jayce/...te_134-150.pdf
birebir diyafram bulunmuyor ama sadece körük şeklinde yurtdışpında var...
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:15 ----------
hmm denemek de yarar gördüm ama bu pdf de bir de depo içindeki diyafram anlatılmış o farklı olsa gerek bir de ebay den gelen malzeme 1 ay da gelir ki buda iyi zaman demek !!!
an125 karb körüğü her yerde var yahu hem de çok ucuz !!! buna olmaz mı ki yada nereden bulurum bu illeti .. ama bunu ustada demişti en kısa zamanda değiştir diye!!!! ama bu kadar etkili olacağını söylemedi açıkcası
-
15 Haziran 2012, 05:00
#37
onu bulup değiştirebilirseniz baya bi düzeleceğini umit ediyorum. İnşallah umutlarım boşa çıkmaz. Nerelerde satılır,nerelerde bulunur bunun hakkında hiç bi fikrim yok
-
15 Haziran 2012, 09:32
#38
pinkkuvars adlı üyeden alıntı
Adem 4 usta gördü dinledi motoru illa sökülmesi gerekir mi bu konuda çok tecrübeli değilim bilmiyorum ama hepsi saat gibi çalıştığını söylediler. bu konu benim pinpirikliliğim de olabilir ama motoru kullanıcısı bilir. (Sübaplar da sorun olacağını sanmam ama aklımda olacak uygun olduğum vakit ,money in the power sekmesiyle).
Akü ve Karb ayarım ilk iş. Karb tek , evet hazır sökmüşken hortumları kontrol edeyim , sadece karb giden hortumlar değil şüphem vakum hortumuyla da ilgili olabileceği.Bilgim bu modeller de benzin filtresi gibi bir aksam olmadığı yönünde gerçi sorun benzinin gelmesin de değil yanmasında ya da çiğ atılmasında bi yerde kaçak olasılığı da ihtimaller doğrultusunda. Bir arkadaşım benzin pompasının filtresi (küçük bir boru) hafif tıkalı olmasından kaynaklanabileceğini ama cikleyle çözülebiliyosa sorunun onda olmadığı yönün de bir tezi vardı ama buna da bakmak gerekir. Tekrar sağol yard. için çözüldüğünde Kesin buradan aktaracam ne zaman tam çözüme ulaşırsam
kusura bakma geç cevap verebildim valla dostum yazdıklarından benim çıkarabildiğim karbüratör ayarları veya ateşelemede bi sıkıntı gibi gözüküyor 2 karbüratör olması gerekiyor senin ki senkron ayarlarıda önemli istanbulda olsan buluşur bı kullanırdım birkaç ustada biliyorum ama ankara olunca iş yaş:(
---------- Post added at 08:20 ---------- Previous post was at 08:18 ----------
adem80 adlı üyeden alıntı
karburatörün diyaframlı olduğundan hiç bahsetmemişti.
bütün karbüratölerde diyafram var bu karbüratörün çalışma sistemi için şart.
---------- Post added at 08:32 ---------- Previous post was at 08:20 ----------
bir kaç bişey sormak istorum, kaç model ? full depo kaç km yol kat ediyor? daha önce aynı model bi suziki kullandın mı?
bunları sormamın amacı sorunun oldugundan emin olmak için enjeksiyonlu olanları 2005 üstü hali hazırda iyi yakıyor karbüratörlüleri biraz daha fazla yakması normaldir,cig benzin kokusu gelmesi benzin vanasından azda olsa sızıntı olabilir,yada hortunlardan damlamasada kokusu cıkıcak kadar,mümkün mertebe karbüratörü çok fazla kurcalama yada kurcalatma malum etrafta usta çooook!!!! zaten sorunun en buyuk nedenide bu sanırsam adam gibi usta yok..!!
benim virago 250 mdede böyle bir sorun vardı kaç usta gezdim en sonunda küçük uzbe bi dükkanda yaşlı bir usta çekti bir ayar deli çekiş ve tork oldu yakmasıda düzeldi...
hak etmeyene merhamet kendine yapacağın en büyük ihanettir.!
-
15 Haziran 2012, 10:37
#39
Bendeki son durum;
2 Gün önce ustaya tekrar bıraktım. Derdimi doğru anlattığımı sanıyorum.
Sonuç şu an çekişi ivmelenmesi düzeldi. Karbüratörü sökmüş iyice temizlemişler. Yakıt için deneme yapacağım bir de yakıt düzelirse değmeyin keyfime. Saçmalaması yanlış buji kullanmasından da oluyordu sanırım. Israr etmeme rağmen doğru bujiyi taktıklarını söylemişti. Numarasını sordum biraz geveledi. Söktürdüm bende Bosh r6 gibi bilmediğim bir buji takılıydı. Abi tırnakları aynı gibi bir iki şey söyledi ama ben çıkarıp eski bujilerimi taktırdım. Şimdi tıkır tıkır.
Yalnız gittiğim yerin çırağı (yok yok çırak da değil Kalfası) çok ilginç bir sorunuma çare buldu. Benim motorum 2. marşa hiç ihtiyaç duymaz, ilk tıkta hemen çalışır. Ama olurda stop ederse tekrar çalışması güç olurdu. Kontağı açıp kapatınca yine tek tıkta çalışırdı. Bende beyin kontağı açarken ekstra benzin gönderiyor vs zannederdim. Sorgulamazdım. Kalfa ikinci marşı almamasını görünce biraz takıldı bu probleme. Ateşlemeyi, buji pipolarını vs. kontrol etti. Gördük ki ilk ateşlemeden sonra (Kontağı açıp kapattıktan sonra) bir daha hiç kıvılcım olmuyor. İlginç bir durum. Abi Kontakta temazsızlık var biz elleyince çalışıyor dedi. Hiç ihtimal vermemiştim ama açtı vd40 sıktı sokete. Biraz kurcalayıp oturttu sorun çözüldü. Meğer temazsızlık varmış. Biz açıp kapatınca dokunuyoruz kendine geliyor.
-
15 Haziran 2012, 15:19
#40
benim titanda yok diyafram miyafram. Biçok motordada yok o plastik gaz pistonunun üzerindeki zımbırtı. Öyle deme arkadaşım gücenirim bak
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)