CBR125 e sübab ayarı yaptım, seslendi yahu ?
-
05 Haziran 2012, 14:21
#1
Merhaba beyler. İnternetten araştırdım ve sübab değerlerinin şunlar olduğunu buldum.
Autodata book lists it as 0.04~0.08mm inlet and 0.25~0.29 exhaust.
Yani emme 0.06 gibi bişey. eksozu da 0.25 gibi.
Ben bu değerleri aynen uyguladım.
Eksoz sübabı inanılmaz sesli çalışıyor yahu. 10 metreden duyuluyor tıkı tıkı sesi. Bi yanlışlık mı var bu işte ?
Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.
Reklamlar
-
05 Haziran 2012, 15:32
#2
0,25 bana baya bir yüksek geldi. Genelde onun 0,15'i geçmemsi gerekir. Yani gerekir derken genelde 0,06 civarında emmeye 0,10~0,15 gibi bir egzoz denk düşer...
-
05 Haziran 2012, 15:50
#3
cbr125 için 0.25 doğrudur. sentille ayarladığınızı varsayarak soruyorum iki valf inde kapalı olması lazım ayar yaparken. sol kenarda çizgiyi ayarladınızmı ya da buji ile tornavida kontrolü yaptınız mı ? çünkü ayak marşıyla iki valfinde açılıp kapanmasını sağlamak çoğu zaman yanıltabilir ve ayak marşıyla lması gereken konuma getirmek tecrübe ister. birde ses yapaının egsoz valfi olduğunu nasıl anlıyorsunuz
-
07 Haziran 2012, 12:40
#4
Çünkü eksoz tarafından geliyor ses. Ve gelmesi gayet normal hocam çok büyük bi boşluk değilmi 0.25 yahu ???
Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.
-
07 Haziran 2012, 12:42
#5
Ne ediyorsunuz siz?
bızıklamayın boş kaldıkça şu motorları yahu.))
-
07 Haziran 2012, 12:47
#6
4.5 litre yakıyo abiiii, bızıklamazsam kafayı yiyeceğiiiim
Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.
-
07 Haziran 2012, 13:00
#7
Egsoz sübabında olması gereken boşluk 0,6 mm Yani milimetrenin 10'da altısı.
Emme sübabının değeri ise 0,26mm
----------------------------------------
http://www.motosikletforum.com/threa...-cbr125r.5743/
-
07 Haziran 2012, 13:08
#8
Emme degeri eksozdan buyuk olmaz. Biyerde yanlisin var.
pardon ben yanlis okumusum.
-
07 Haziran 2012, 13:09
#9
herhangi bir honda bayini ararsan daha iyi olmaz mı ? ama sakın alanya şubesini arama
-
07 Haziran 2012, 13:09
#10
Orda tam tersi yazıyor hocam. Yabancı sitelerden araştırdım inlet(emme) 0.05 ve 0.07 arası. exhaust(eksoz) 0.25 ve 0.29 arası olucaktır yazmakta.
Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.
-
07 Haziran 2012, 13:22
#11
bence sen 0,08 emme 0,10-0,15 arası da eksoz yap iyi olacağını göreceksin
-
07 Haziran 2012, 13:30
#12
brds adlı üyeden alıntı
Egsoz sübabında olması gereken boşluk 0,6 mm Yani milimetrenin 10'da altısı.
0,06 mm diyecektin sanırım.
onuRRtas adlı üyeden alıntı
Orda tam tersi yazıyor hocam. Yabancı sitelerden araştırdım inlet(emme) 0.05 ve 0.07 arası. exhaust(eksoz) 0.25 ve 0.29 arası olucaktır yazmakta.
Yabancı siteler değil de bu motorun kullanıcı/servis kitapçığı yok mu hiç bir yerde?? Orada ne yazıyor?
-
07 Haziran 2012, 13:41
#13
bende yok vallaha
Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.
-
07 Haziran 2012, 14:01
#14
Syanur adlı üyeden alıntı
0,06 mm diyecektin sanırım.
ben ce doğrusu bu milimetrenin 100de 6sını neyle ayarlayacak bu millet...o değer bence yanlış....
sentil çakısının en düşük değeri bile 0.25 miş baksana özellikle link attım...ben kafasını karıştıra bilirim diye...
-
07 Haziran 2012, 14:31
#15
brds adlı üyeden alıntı
ben ce doğrusu bu milimetrenin 100de 6sını neyle ayarlayacak bu millet...o değer bence yanlış....
sentil çakısının en düşük değeri bile 0.25 miş baksana özellikle link attım...ben kafasını karıştıra bilirim diye...
Gerçi cbr de nedir değerler bilmiyorum ama benim 125lik hyosungda değerler 0,08 mm ve 0,13 mm idi. Yani 0,6 mm ciddi bir aralık. Ayrıca yeni istettim sentil çakımı gelmiş. 0,01 den 0,10 a kadar 1er 1er artıyor, sonra 0,15 0,20 0,25 diye artmaya devam ediyor. Elime geçince alet paylaşırım.
Bir de önemli bir not; yabancı bir sitede okduğumda subap ayarı yapılırken pistonun en az 10 kere üste gelmesi gerektiği yani ayar sırasında en az 10 tur attırılması gerektiği aksi taktirde yapılan ayarın bir anlam ifade etmediği yazılmıştı...
-
07 Haziran 2012, 14:47
#16
ben 0.06 yaptım emmeyi. yabancı siteler öyle diyor. orası doğru ona eminim fakat eksoz için cidden o değer çok fazla bence....
Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.
-
07 Haziran 2012, 14:52
#17
Sonunda parçalayacaksın motoru Hava ayarı yapamayan admasın sübap ayarına niye elliyorsun olm ?
İnşallah şerit metreyle falan ölçmüyorsundur sübap aralığını :D
4 TEKER BEDENİMİ 2 TEKER RUHUMU TAŞIR ! 93>XT600 - 08>CBF150 - 04>GS500 - 99>GS500EX - 05>ER5 - 98>XT600 - 02>XT600E - 05>ER5 -04 >GS500 - 04>FZS1000EXUP - 05>KAWASAKi ER5
-
07 Haziran 2012, 16:10
#18
arkadaşlar hiç yapmadım...bilmiyorum...yanlış yönlendirme yapmak istemedim...oyüzden link attım zaten enine boyuna incelesin diye...
link teki adamın centil çakısı farklıymış demekki yada ben yanlış anladım...size kolay gelsin...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)