Motor Uzun Sürüşte Gaz Yemiyor, Stop Ediyor!!
Reklamlar
-
04 Haziran 2012, 15:41
#1
Sevgili arkadaşlar merhabalar.
Motorumdan genel anlamda çok memnunum. Sabah sorunsuz tek tıklama ile çalışıyor.
Ev - İş arası 3 kilometre. Git gel sorunsuz gidiyor.
Yalnız benim şöyle bir sorunum var.
Motor ile gezmeye çıkayım 15-20 kilometre gideyim, yolda gaz yemiyor zorlanmaya başlıyor ve stop ediyor motor.
Ne zaman gazı köklersem kendine geliyor, ama az gaz verirsem yine gitmiyor, illa kökleyerek gitmem lazım gazı.
Bunun sebebi sizce ne olabilir? Teşekkür ediyorum.
Not : Motorum Asya150T-19 Modeldir.
Reklamlar
-
04 Haziran 2012, 15:53
#2
Merhaba, benzer bir sorunla bende karşılaştım. Hatta aksilikler birbirini bırakmamış ve tekrar marş bastığımda şaside olan kaçaktan dolayı akü boşalmış ve ne yazıkki motor çalışmamıştı. Velhasılı konumuza gelelim, bunun muhtemel problemi karbüratör diyaframındaki yırtıktır. Kesin olarak bir şey diyemesemde bu da ihtimaller içinde.
Selamlar.
ooops!
KASK TAKMIYORSAN,KORUYACAK BİRŞEYİN YOK DEMEKTİR....
..:: 35 EA 5130 ::..
-
04 Haziran 2012, 16:03
#3
oumar adlı üyeden alıntı
Merhaba, benzer bir sorunla bende karşılaştım. Hatta aksilikler birbirini bırakmamış ve tekrar marş bastığımda şaside olan kaçaktan dolayı akü boşalmış ve ne yazıkki motor çalışmamıştı. Velhasılı konumuza gelelim, bunun muhtemel problemi karbüratör diyaframındaki yırtıktır. Kesin olarak bir şey diyemesemde bu da ihtimaller içinde.
Selamlar.
Sağolun hocam. İşte kısa mesafelerde yok sorun, uzun mesafe gidince sorun oluşturuyor. Sizce bu yırtık olsa kısa mesafede sorun yaratmazmıydı?
-
04 Haziran 2012, 16:46
#4
Aslında sorun yaratması mantıklı olan ama bende de kısa yolda sorun çıkmıyordu.
ooops!
KASK TAKMIYORSAN,KORUYACAK BİRŞEYİN YOK DEMEKTİR....
..:: 35 EA 5130 ::..
-
04 Haziran 2012, 17:46
#5
oumar adlı üyeden alıntı
Aslında sorun yaratması mantıklı olan ama bende de kısa yolda sorun çıkmıyordu.
Anladım hocam sorunumuz aynı kısayolda sorun yok uzun yolda karbüratör yırtığından bir problem olabilir diyorsunuz. En kısa zamanda götüreyim motoru.
-
04 Haziran 2012, 19:16
#6
sübaplar çok sıkı. Motor kızınca şişip istop ediyor. Anlayan bi ustya sübap ayarı yaptırıp tekrar dene.
-
05 Haziran 2012, 00:16
#7
oumar adlı üyeden alıntı
Merhaba, benzer bir sorunla bende karşılaştım. Hatta aksilikler birbirini bırakmamış ve tekrar marş bastığımda şaside olan kaçaktan dolayı akü boşalmış ve ne yazıkki motor çalışmamıştı. Velhasılı konumuza gelelim, bunun muhtemel problemi karbüratör diyaframındaki yırtıktır. Kesin olarak bir şey diyemesemde bu da ihtimaller içinde.
Selamlar.
dediği mantıklı sanırsam senın makina fazla hava alıyor sen gazı açtıgında fazla yakıt girdiginden hava yakıt karısımı dengelenip motor toparlıyor benim şahsi fikrim bu
hak etmeyene merhamet kendine yapacağın en büyük ihanettir.!
-
05 Haziran 2012, 06:03
#8
Hava filtresinin hortumunu da kontrol edin, Benim motorda o yırtılmış, yokuşlarda bayılıyordu, gaz yemiyordu.
-
05 Haziran 2012, 10:24
#9
benzin deposu hava alamaz ise bir süre sonra bahsettiğiniz olay gerçekleşir.yeterli hava girmezse depo vakum etkisinden dolayı benzini karbüratöre gönderemez.depo kapağını açıp bir süre test sürüşü yapın,sorun çıkmazsa çaresini de düşünürüz.
-
05 Haziran 2012, 12:19
#10
Sevgili arkadaşlar mesajlar için teşekkür ediyorum.
Motorumu bırakırken bütün yazdıklarınızı not aldım. Adam dedim ki internetten araştırma yaptım bu sorunlar olabilir.
Abi sen boşver onları biz burada niye duruyoruz o zaman herkes kendi yapsın motorunu dedi
Neyse bıraktım motorsikleti.
Dediğim arıza dışında, benzin göstergesi , sinyallerde temazsızlık ve genel bakıma alacaklar motoru.
Fiyatı size bildiririz okey derseniz yaparız dedi.
Burada paylaşacağım sizlerle...
-
05 Haziran 2012, 17:38
#11
Arkadaşlar adamlar manifold arızalı onu değiştirip denicez yüzde 90 olacak dediler...beklemedeyiz...
-
05 Haziran 2012, 22:01
#12
Motorcu abileri severim, bir kaçını. Koskoca İzmir'de gözüm kapalı götüreceğim birisi vardı, onu da geçtiğimiz aylarda kaybettik :( Şuan ise yok ve bir problem için 10-15 ustaya uğrayıp fikir alıyorum. Sonra kendim yapıyorum. 3 haftada BMW yi dağıtıp toplayabilir hale geldim.
Ustalar işlerine karışılmasını sevmezler ama şunu unutmamak gerek, biz burada bilmem kaç yüz tane motosiklet kullanan kişi olarak birimiz mutlaka o sorunu yaşamışızdır. Makinenin her yerini dağıtıp problemi bulmaktansa söylenenlere kulak asmak hem duygusal açıdan hemde vakitten tasarruf sağlar.
Bu arada İzmir'de olduğunu gördüm, nereye götürdün motoru?
Güzel haberlerini bekliyoruz hocam.
ooops!
KASK TAKMIYORSAN,KORUYACAK BİRŞEYİN YOK DEMEKTİR....
..:: 35 EA 5130 ::..
-
06 Haziran 2012, 01:23
#13
Valla hocam haklısınız ustalar burunlarından kıl aldırmıyor.
İzmir-Karşıyaka'da MotoShop'a götürdüm motorumu.
Sizce manifold bu dediğim arızayı yaparmı?
-
06 Haziran 2012, 01:32
#14
arkadaş o sorun manifolt benim arabadada oluyodu ısınınca bogulur gaz yemez motorda da oldu ben çok cektim ondan motor ısınım bogulunca manifoltuna su boşalt bak düzelicek bogulma : bi manifolt alıp deiştiricen hepsi bu iyi geceler
-
06 Haziran 2012, 04:37
#15
öncelikle selamlar aşağıda yazacaklarım umarım yardımcı olur
motoru geçen sene ağustos sonunda 0 km aldım tüm kış kullandım işe gidip gelirken hiç bi sorun yaşamadım ta ki nisan ayına kadar
motor uzun mesafe yapınca gaz yemiodu ve istop ediyordu .çok araştırdım çoğu kişi ''hava soğutmalı motor ısınınca şişer 5-10 dk dinlendir geçer'' falan dediler.
işin acemisi olduğum için kabullendim sorunu o şekilde kullandım ama hava biras sıcak olunca gittiğim km düşüyor motor yarım saate anca kendine geliodu.
servise götürdüm anlattım durumu hiç bi yerine bakmadan dedi ''senin sargılar yanmış'' ee nolcak? değiştircez. ne kadar? 80-90 lira falan..motorun garantisi dewam ediyor
ozaman parçayı sökcez fabrikaya göndercez ordan okey gelirse garantiden değiştircez 1 hafta 10 güne anca gelir
neyse sinirlendim dedim böyle kullanırım
yaklaşık 1 ay önce işten ewe dönerken (2km) tam ewin arka sokağında stop etti bıraktım
motorun hava filtresini yağını değiştircektim servise giderken yine aynı mevzu yolda bıraktım yaya gittim servise aldım kendim değiştirdim
dönüşte tekrar aynı sorun ara sokaklardan birinde bi motorcu buldum ite ite götürdüm
usta benzin akıttı falan dedi karbüratörde sorun wardır şimdilik ewe götürür
bindim tam ewe 200 mt kala gene durdu ve ben yine ittim o gün 4 kere aynı problemi yaşattı bana kafayı yedim
ertesi gün samatyada bi motorsiklet tamircisi bi abimiz vardı ona götürmeye karar werdim(servisten soğudum çakkallık peşindeler çünkü)
anlattım durumu aldı anahtarı tur atmak için sonra o da motoru ite ite getirdi
ama mevzuyuda çözdü
yanlış yazıyo olabilirim parçanın ismini bilmiyom karbüratöre giden 2 hortum var
1i benzin 1i hava hortumu montaj sırasında hava hortumunu 2ye katlı bi şekilde takmışlar (ustanın anlattığı) hortumdan çok az bi hava geçiyo ve sıcak havalarda ve motor uzun süre çalıştığında hortum iyice ısınarak tamamen katlanıyo ve benzini yakamıyo
ve usta hortumu katlanan yerden keserek kırılmayacak şekilde taktı o gündür ne sıcak hava ne de uzun km sıkıntı yaratmadı bi hortum yüzünden bi ton eziyet çektim
braz uzun bi yazı oldu ama servise güvensem güzel bi kazık atacaktı bana bence tek bi servisle yetinmeyin burdakiler genelde hep dalavereci (hepsini katmıyorum bildiklerim sadece)
umarım yazdıklarım birine bi şekilde faydalı olur
tekeriniz her daim düz bassın inşallah
[B][I][COLOR="#FF0000"][/COLOR][/I][/B]Gelirken Ne Getirilir ki? Giderken Ne Götürülür?
-
06 Haziran 2012, 09:51
#16
Ustam çok güzel yazmışsınız. Sonuna kadar okudum. Gerçekten büyük şanssızlık yaşamızsınız ama yine şanslı kurtulmuşsunuz çünkü motorunuzun çok ufak bir problemi varmış
Benim de manifold değiştikten sonra bakacağım olmadı artık diğer söylenenleri uygulayacağım. Özellikle bu hortumları bi kontrol ettireceğim.
-
14 Haziran 2012, 14:34
#17
Evet aradan 10 gün geçmiş arkadaşlar.
Manifold değişti, bir sonraki gün yine yolda kaldım motor tıkandı.
Başka bir motorsikletçiye götürdüm , karbüratördür temizleyelim dedi tamam dedim.
Temizlediler...2-3 gün uzun yol gidemedim tatile falan gitmiştim.
Dün akşam yine uzun yol giderken yolda kaldım. Motoru bağladım eve gititm.
Sabah çalıştırdım yine sorunsuz bir şekilde çalıştı.
Bu sabah karbüratörümü temizleyen motorcuya ugradım. Dedim böyle böyle. Bir tur attım geldim motoru çalışmayan bir şekilde bıraktım.
Ve anladım ki 4-5 Kilometre gittikten sonra motor sıkışıyor arkadaşlar. Sanki birşey çok ısınıyor, birşey çok sıkışıyor ve motor gaz yemiyor bir türlü.
-
14 Haziran 2012, 19:36
#18
ya özelden sana yazdım galiba. Karburatör girişi hava hortumuda kıvrılmış olabilir. Sübap ve karburatör bu ikisi.
-
14 Haziran 2012, 21:11
#19
Evet Adem Bey özelden tekrar mesaj yolladım.
Sevgili arkadaşlar adam dedi ki karbüratörün değişmesi lazım.
Pisliği içine çok alıyormuş, aldığı pisliği dışarı atamıyormuş. 75 TL fiyat biçti ne diyorsunuz denemeye değer mi ? Ustamı mı değiştireyim?
-
14 Haziran 2012, 21:19
#20
benzin filtresi kullan. Yazdım zaten özelden.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)