YBR 125 MOTORUMUN KRANK BİLYALARINI DEĞİŞTİRDİM
YBR 125 MOTORUMUN KRANK BİLYALARINI DEĞİŞTİRDİM
kaç bin km oldu hocam motorunuz buyuk bır iş gercekten ben daha blok asamasına gececek kadar ılerleyemedım en cok merak ettıgım uzerınde calısmak ıstedıgım konu budur tebrıkler
Üyelik tarihi bugün ?
Motor model nedir ve km nedir ?
Resim gösterebilirmisin ?
VE MACERA BAŞLIYOR...
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:37 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:39 ----------
Uploaded with ImageShack.us
Dostum eline sağlık fakat keşke konu hakkında daha detaylı bilgi verseydin sana birkaç sorum var;
-Krank bilyaların değişim zamanını nasıl anlarız ? (Kompresördeki zırıltılı ses bundanmı kaynaklı)
-Değişim sonrası performans kaybı yada yaşadığın olağan dışı bir durum oldumu?
-Maaliyeti nedir?
"Önü yoktan sonu boktan bu kuru davadan,
utanır gayret-i güfranla cehennem de geçer. "
Psychedelic Gececi
önce debriyaj balatalarına baktım sorun ordamı diye
hocam hanı uye olmadan takıp eden mısafırler olurya içraatlerı falan görup sonra da uye olup kendı olayını yayınlıyor gıbı arkadan ıyıde yapmıs bu forum bu sekılde paylastıkca yararlı hale gelıyor bende mondıalın sıtesınde yaptıklarımı paylasmaya basladım gösterge ampulu degısımıne kadar bırılerının bırgun ıhtıyacına cevap verıyor ıyı paylasımlar herkeze
yapın, çekın, paylaşın .:D
[IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:48 ----------
YANLIZ KONUYA TAM GİRMEDEN BUNU BELİRTEYİM MOTOR TAMİRCİSİ DEĞİLİM BEN ELEKTRONİKÇİYİM BİR ACABAYLA BAŞLADIM ŞUAN MOTORUM SAAT GİBİ NEYSE DEVAM EDELİM MACERAYA)
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:52 ----------
[IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:54 ----------
burası önemli debriyaj balatalarını söktüm baktım durumlarına ama geri taktığımda debriyaj çalışmadı motor hep viteste kaldı onuda sağolsun istanbullu serkan usta sayesinde halettim telefonunu yayınlamıştı bir forumda aradım ve sorunumu anlattım oda bak dedi : Debriyaj balata tasının tam ortasında bir ayarlı somun var onu sıkmamışsın sıkarsan büyük ihtimalle düzelir dedi ve nitekim dediğini yaptım ve o sorun düzeldi tşk serkan usta...
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:01 ----------
[IMG=http://img502.imageshack.us/img502/4825/img5449h.jpg][/IMG]
Uploaded with ImageShack.us
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:05 ----------
[IMG][IMG=http://img502.imageshack.us/img502/4825/img5449h.jpg][/IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:07 ----------
Uploaded with ImageShack.us
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:10 ----------
olayın kahramanlarından kardeşim sezer o bana nazaran motorun M sini bilmez ama inatımız inat ya yapacaz ya yapacaz...
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:12 ----------
Uploaded with ImageShack.us
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:15 ----------
bu da diğer yan kapak onuna büyük bir titizlikle söküyoruz!!!
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:17 ----------
Uploaded with ImageShack.us
bir ara işim çıktı gittim 1 saat gibi geri geldim motor aynen bu vaziyette dedim sezer motor yok !!!! dedi neeeee benzin deposunu ve koltuğu kırmışlar motoru sökmüşler hani depo ve koltuk çalınmasa bir bisikklet pedalı takar bisiklet gibi kulanırdık dedi... şaka bir yana motor bu halde sökmüş iki arkadaşıyla beraber...
Blok aşağı inmiş fakat krank bilyaları ile ilgili resimler yok Hazır dağıtılmışken motor tazikli sulan yıka.
[
Uploaded with ImageShack.us
Halı saha kalecimiz emrah misafir oyuncu motoru masanın üstüne alırken az yorulmuş olacak))
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:32 ----------
Uploaded with ImageShack.us
piston kapağını söküyoruz herkesin korkulu rüyası krank gösteriyor yüzünü tabi bizde ilk defa görüyoruz....
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:36 ----------
Uploaded with ImageShack.us
vites sistemiyle alakası olduğunu tespit ettiğimiz bu mekaniği dikkatli şekilde resimledik geri takarken zorlanmayalım diye....
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:41 ----------
Uploaded with ImageShack.us
Bir süre sonra fark ettikki masanın her tarafı ybr min motor parçasıyla istila edilmiş... herkesin kafasında soru işareti belirmeye başladı biz bunları nasıl geri takacaz biri hariç tabiki ben çünkü sayısız elektronikle ilgili mekanik dağıtıp toplamıştım ama bu iş başkaydı .... dikkat ederseniz resimde krank milini günyüzüne çıkaracak şanzıman kapağını açmaya çalışmız yani motoru yarmışız ama halen açamamışız...
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:21 ----------
Uploaded with ImageShack.us
Geldik olayın en can alıcı yerine krank bilyalarını tespit edip değiştirmeye resimin üst tarafındaki okla belirttiğim bilyayı ve alt okta belirttiğim krank dişlisini söktüğümde çıkan bilyayı değiştirdik... zaten motordaki en büyük olan iki bilya var onlarda krank bilyasıdır...
Eline emeğine sağlık.. Acaba motosiklet kaç bin kmde de krank bilyasını değiştiniz..
arkadaşlar dikkat edilmesi gereken en önemli nokta sanırım krank dişlisi ve krank dişlisine bitişik olan diğer dişliyi söküp taktıktan sonra kesinlikle dişlileri birbirine geçirince sıralamanın yanlış takılmaması lazım iki dişli üzerinde de birer tane siyah nokta var takarken o noktalar aynı yerler birbirine takılacak....
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:40 ----------
tşkler koray 26944 km de 2006 model
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:44 ----------
BİLYALAR DEĞİŞTİKTEN SONRA: yaklaşık 40 km lik deneme turları yaptım:
1-Motor çok sessizleşti çoğu zaman acaba çalışıyormu diye gaza dokundum.
2-Motor çok serileşti yeni yeni motor kulandığımı fark etmeye başladım.
3-Rampalara tabiri caizse kedi gibi tırmanmaya başladı özellikle en dikatimi çeken olayda bu oldu eskiden rampada hemen vites küçültmemi isterdi şimdi ise yükseltmemi istiyor...
sesten anlaşılır
ilki bilyeler bozukken, ikincisi değiştikten sonra
http://www.youtube.com/watch?v=YOmoyV3iHKg
http://www.youtube.com/watch?v=mZT4GeO9K68
ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN
Yanlız o gösterginiz bilya deyil Rulmandır ordaki rulamının dısı sabit için döner içine parca giriyor demekki demir gibi bi olay
Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift
güzel bir çalışma olmuş. artık kimse tutamaz sizi. elinize emeğinize sağlık. iyi bir motorcu kendi motorunu söküp taka bilmeli.
kayıp kesinlikle olmadı aksine yükseldi belirttiğim gibi
benim anladığım kadarıyla motordan gelen çoğu zırıltıların kesin kaynağı krank bilyalarıdır
maliyet konusuna gelince
bilyalar 2x15=30 tl
sıvı conta =3 tl
normal yağ =10 tl bu yağ yaklaşık 10 gün kulanılacak ve değiştirilecek değşme nedenine gelince motor süküp takılırken meydana gelen kir demir tozları vs lerden motoru arındırmak
normal yağ =15 tl
şanzımana ulaşmak için elimde komrosör olmadığı için bazı civataları sökemedim. İspiralle keserek çıkardım 3 kuruşluk şey civatacıdan alır yenilerim diye düşündüm ama civatacıya gittiğimde acı gerçekle karşılaştım meğer ybr nin çoğu civatası özel dişmiş ancak tornacıdan yaptırabilirmişim:(( 2 tane kesmiştim 5x2=10 tl
yani 68 tl ye mal oldu ...
3 farklı ustaya baktırdım kimisi rulman dedi kimisi piston vuruyor dedi kimisi egzantirik subab ayarı dedi hepsinin ortak buluştuğu nokta ise motoru açıp bakmaktı tabi adamların tipine bakınca güven vermediği için açtırmadım öyle kaldı,yürüründe kesinlikle diğer ybr'lerden hiçbir farkı yok son sürat yada çekişi yerinde hatta gaza anormal tepkisi var,yalnız bu motordaki zırıltıdan nefret ediyorum.
Motor soğuk iken kesinlikle hiçbir ses yok bu da demek oluyor ki egzost sağlam fakat motor ısınınca solo atıyor Özellikle gazı bıraktığım zaman bariz zırıltı var bende krank rulmanlarından şüpheleniyorum henüz km yapmamış 20 bin civarı fakat benden önceki sahibi ağır apaçiymiş sanırım tek teker sıkıştırmalar vs..
"Önü yoktan sonu boktan bu kuru davadan,
utanır gayret-i güfranla cehennem de geçer. "
Psychedelic Gececi
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)