Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

YBR 125 motorumun krank bilyalarını değiştirdim

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Haziran 2012
    YBR 125 MOTORUMUN KRANK BİLYALARINI DEĞİŞTİRDİM


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sdemirpau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2011
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Ramzey 125 sport geçiçi
    kaç bin km oldu hocam motorunuz buyuk bır iş gercekten ben daha blok asamasına gececek kadar ılerleyemedım en cok merak ettıgım uzerınde calısmak ıstedıgım konu budur tebrıkler

  3. #3
    leons - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2011
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Kawasaki ZX10R 2015
    Üyelik tarihi bugün ?

    Motor model nedir ve km nedir ?

    Resim gösterebilirmisin ?

  4. #4

    Üyelik
    03 Haziran 2012


    VE MACERA BAŞLIYOR...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:37 ----------



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:39 ----------



    Uploaded with ImageShack.us

  5. #5
    psyche - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    Wrocław
    Motosikleti
    CBF 600
    Dostum eline sağlık fakat keşke konu hakkında daha detaylı bilgi verseydin sana birkaç sorum var;
    -Krank bilyaların değişim zamanını nasıl anlarız ? (Kompresördeki zırıltılı ses bundanmı kaynaklı)
    -Değişim sonrası performans kaybı yada yaşadığın olağan dışı bir durum oldumu?
    -Maaliyeti nedir?
    "Önü yoktan sonu boktan bu kuru davadan,
    utanır gayret-i güfranla cehennem de geçer. "

    Psychedelic Gececi

  6. #6

    Üyelik
    03 Haziran 2012
    önce debriyaj balatalarına baktım sorun ordamı diye

  7. #7
    sdemirpau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2011
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Ramzey 125 sport geçiçi
    Alıntı leons adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üyelik tarihi bugün ?

    Motor model nedir ve km nedir ?

    Resim gösterebilirmisin ?
    hocam hanı uye olmadan takıp eden mısafırler olurya içraatlerı falan görup sonra da uye olup kendı olayını yayınlıyor gıbı arkadan ıyıde yapmıs bu forum bu sekılde paylastıkca yararlı hale gelıyor bende mondıalın sıtesınde yaptıklarımı paylasmaya basladım gösterge ampulu degısımıne kadar bırılerının bırgun ıhtıyacına cevap verıyor ıyı paylasımlar herkeze
    yapın, çekın, paylaşın .:D
    leons bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    03 Haziran 2012
    [IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:48 ----------

    YANLIZ KONUYA TAM GİRMEDEN BUNU BELİRTEYİM MOTOR TAMİRCİSİ DEĞİLİM BEN ELEKTRONİKÇİYİM BİR ACABAYLA BAŞLADIM ŞUAN MOTORUM SAAT GİBİ NEYSE DEVAM EDELİM MACERAYA)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:52 ----------

    [IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:54 ----------

    burası önemli debriyaj balatalarını söktüm baktım durumlarına ama geri taktığımda debriyaj çalışmadı motor hep viteste kaldı onuda sağolsun istanbullu serkan usta sayesinde halettim telefonunu yayınlamıştı bir forumda aradım ve sorunumu anlattım oda bak dedi : Debriyaj balata tasının tam ortasında bir ayarlı somun var onu sıkmamışsın sıkarsan büyük ihtimalle düzelir dedi ve nitekim dediğini yaptım ve o sorun düzeldi tşk serkan usta...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:01 ----------

    [IMG=http://img502.imageshack.us/img502/4825/img5449h.jpg][/IMG]

    Uploaded with ImageShack.us

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:05 ----------

    [IMG][IMG=http://img502.imageshack.us/img502/4825/img5449h.jpg][/IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:07 ----------



    Uploaded with ImageShack.us

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:10 ----------

    olayın kahramanlarından kardeşim sezer o bana nazaran motorun M sini bilmez ama inatımız inat ya yapacaz ya yapacaz...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:12 ----------



    Uploaded with ImageShack.us

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:15 ----------

    bu da diğer yan kapak onuna büyük bir titizlikle söküyoruz!!!

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:17 ----------



    Uploaded with ImageShack.us
    bir ara işim çıktı gittim 1 saat gibi geri geldim motor aynen bu vaziyette dedim sezer motor yok !!!! dedi neeeee benzin deposunu ve koltuğu kırmışlar motoru sökmüşler hani depo ve koltuk çalınmasa bir bisikklet pedalı takar bisiklet gibi kulanırdık dedi... şaka bir yana motor bu halde sökmüş iki arkadaşıyla beraber...

  9. #9
    leons - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2011
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Kawasaki ZX10R 2015
    Blok aşağı inmiş fakat krank bilyaları ile ilgili resimler yok Hazır dağıtılmışken motor tazikli sulan yıka.

  10. #10

    Üyelik
    03 Haziran 2012
    [

    Uploaded with ImageShack.us
    Halı saha kalecimiz emrah misafir oyuncu motoru masanın üstüne alırken az yorulmuş olacak))

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:32 ----------



    Uploaded with ImageShack.us

    piston kapağını söküyoruz herkesin korkulu rüyası krank gösteriyor yüzünü tabi bizde ilk defa görüyoruz....

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:36 ----------



    Uploaded with ImageShack.us


    vites sistemiyle alakası olduğunu tespit ettiğimiz bu mekaniği dikkatli şekilde resimledik geri takarken zorlanmayalım diye....

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:41 ----------



    Uploaded with ImageShack.us

    Bir süre sonra fark ettikki masanın her tarafı ybr min motor parçasıyla istila edilmiş... herkesin kafasında soru işareti belirmeye başladı biz bunları nasıl geri takacaz biri hariç tabiki ben çünkü sayısız elektronikle ilgili mekanik dağıtıp toplamıştım ama bu iş başkaydı .... dikkat ederseniz resimde krank milini günyüzüne çıkaracak şanzıman kapağını açmaya çalışmız yani motoru yarmışız ama halen açamamışız...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:21 ----------



    Uploaded with ImageShack.us
    Geldik olayın en can alıcı yerine krank bilyalarını tespit edip değiştirmeye resimin üst tarafındaki okla belirttiğim bilyayı ve alt okta belirttiğim krank dişlisini söktüğümde çıkan bilyayı değiştirdik... zaten motordaki en büyük olan iki bilya var onlarda krank bilyasıdır...
    yamyamaha bunu beğendi.

  11. #11
    K o r @ y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2011
    Motosikleti
    ATOM KARINCA
    Eline emeğine sağlık.. Acaba motosiklet kaç bin kmde de krank bilyasını değiştiniz..

  12. #12

    Üyelik
    03 Haziran 2012
    arkadaşlar dikkat edilmesi gereken en önemli nokta sanırım krank dişlisi ve krank dişlisine bitişik olan diğer dişliyi söküp taktıktan sonra kesinlikle dişlileri birbirine geçirince sıralamanın yanlış takılmaması lazım iki dişli üzerinde de birer tane siyah nokta var takarken o noktalar aynı yerler birbirine takılacak....

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:40 ----------

    Alıntı K o r @ y adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eline emeğine sağlık.. Acaba motosiklet kaç bin kmde de krank bilyasını değiştiniz..
    tşkler koray 26944 km de 2006 model

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:44 ----------

    BİLYALAR DEĞİŞTİKTEN SONRA: yaklaşık 40 km lik deneme turları yaptım:

    1-Motor çok sessizleşti çoğu zaman acaba çalışıyormu diye gaza dokundum.
    2-Motor çok serileşti yeni yeni motor kulandığımı fark etmeye başladım.
    3-Rampalara tabiri caizse kedi gibi tırmanmaya başladı özellikle en dikatimi çeken olayda bu oldu eskiden rampada hemen vites küçültmemi isterdi şimdi ise yükseltmemi istiyor...

  13. #13
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı psyche adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum eline sağlık fakat keşke konu hakkında daha detaylı bilgi verseydin sana birkaç sorum var;
    -Krank bilyaların değişim zamanını nasıl anlarız ? (Kompresördeki zırıltılı ses bundanmı kaynaklı)
    -Değişim sonrası performans kaybı yada yaşadığın olağan dışı bir durum oldumu?
    -Maaliyeti nedir?
    sesten anlaşılır
    ilki bilyeler bozukken, ikincisi değiştikten sonra

    http://www.youtube.com/watch?v=YOmoyV3iHKg

    http://www.youtube.com/watch?v=mZT4GeO9K68
    yamyamaha ve psyche bunu beğendiler.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  14. #14
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Yanlız o gösterginiz bilya deyil Rulmandır ordaki rulamının dısı sabit için döner içine parca giriyor demekki demir gibi bi olay
    Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift

  15. #15
    RunemagicK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2008
    Şehir
    Çekmeköy
    Motosikleti
    Mondial 150 ZAT, Burgman 400 ve SYM Maxsym 400
    Alıntı TATLIHIZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlız o gösterginiz bilya deyil Rulmandır ordaki rulamının dısı sabit için döner içine parca giriyor demekki demir gibi bi olay
    doğru. rulman komple o parçadır, bilye ise içindeki dönen yuvarlak şeyler.
    ATAMASI YAPILAN ÖĞRETMEN

  16. #16
    yamyamaha - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Şehir
    manisa - izmir
    Motosikleti
    kymco Xciting500 geti gy 200 ( skygo ) & cbf 150
    güzel bir çalışma olmuş. artık kimse tutamaz sizi. elinize emeğinize sağlık. iyi bir motorcu kendi motorunu söküp taka bilmeli.

  17. #17

    Üyelik
    03 Haziran 2012
    Alıntı psyche adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum eline sağlık fakat keşke konu hakkında daha detaylı bilgi verseydin sana birkaç sorum var;
    -Krank bilyaların değişim zamanını nasıl anlarız ? (Kompresördeki zırıltılı ses bundanmı kaynaklı)
    -Değişim sonrası performans kaybı yada yaşadığın olağan dışı bir durum oldumu?
    -Maaliyeti nedir?
    kayıp kesinlikle olmadı aksine yükseldi belirttiğim gibi
    benim anladığım kadarıyla motordan gelen çoğu zırıltıların kesin kaynağı krank bilyalarıdır
    maliyet konusuna gelince

    bilyalar 2x15=30 tl
    sıvı conta =3 tl
    normal yağ =10 tl bu yağ yaklaşık 10 gün kulanılacak ve değiştirilecek değşme nedenine gelince motor süküp takılırken meydana gelen kir demir tozları vs lerden motoru arındırmak
    normal yağ =15 tl
    şanzımana ulaşmak için elimde komrosör olmadığı için bazı civataları sökemedim. İspiralle keserek çıkardım 3 kuruşluk şey civatacıdan alır yenilerim diye düşündüm ama civatacıya gittiğimde acı gerçekle karşılaştım meğer ybr nin çoğu civatası özel dişmiş ancak tornacıdan yaptırabilirmişim:(( 2 tane kesmiştim 5x2=10 tl

    yani 68 tl ye mal oldu ...
    psyche bunu beğendi.

  18. #18
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Alıntı RunemagicK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    doğru. rulman komple o parçadır, bilye ise içindeki dönen yuvarlak şeyler.

    Esasında tam acıklamadım... Rulman bi parcadır yerine göre iç,yerine göre dısı sabittir,Dönenler içindeki bilyalardır.
    Çözüm yolu var balansörlü çinli almak örnek su an kullandıgım drift , cbf 150 ye bile kafa tutabilirim titresimsizlik konusunda. Time Shift

  19. #19
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı psyche adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum eline sağlık fakat keşke konu hakkında daha detaylı bilgi verseydin sana birkaç sorum var;
    -Krank bilyaların değişim zamanını nasıl anlarız ? (Kompresördeki zırıltılı ses bundanmı kaynaklı)
    -Değişim sonrası performans kaybı yada yaşadığın olağan dışı bir durum oldumu?
    -Maaliyeti nedir?
    carlos o bahsettiğin ses eksoz un içi dağıldığı içinde çıkıyor olabilir
    bi baktır istersen...
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  20. #20
    psyche - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2011
    Şehir
    Wrocław
    Motosikleti
    CBF 600
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    carlos o bahsettiğin ses eksoz un içi dağıldığı içinde çıkıyor olabilir
    bi baktır istersen...
    3 farklı ustaya baktırdım kimisi rulman dedi kimisi piston vuruyor dedi kimisi egzantirik subab ayarı dedi hepsinin ortak buluştuğu nokta ise motoru açıp bakmaktı tabi adamların tipine bakınca güven vermediği için açtırmadım öyle kaldı,yürüründe kesinlikle diğer ybr'lerden hiçbir farkı yok son sürat yada çekişi yerinde hatta gaza anormal tepkisi var,yalnız bu motordaki zırıltıdan nefret ediyorum.
    Motor soğuk iken kesinlikle hiçbir ses yok bu da demek oluyor ki egzost sağlam fakat motor ısınınca solo atıyor Özellikle gazı bıraktığım zaman bariz zırıltı var bende krank rulmanlarından şüpheleniyorum henüz km yapmamış 20 bin civarı fakat benden önceki sahibi ağır apaçiymiş sanırım tek teker sıkıştırmalar vs..
    "Önü yoktan sonu boktan bu kuru davadan,
    utanır gayret-i güfranla cehennem de geçer. "

    Psychedelic Gececi


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)