Kısaca şunu söyleyeyim... ABS racing makinalara uygun bir sistem olsaydı MotoGP'de kullanılırdı
Kısaca şunu söyleyeyim... ABS racing makinalara uygun bir sistem olsaydı MotoGP'de kullanılırdı
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
boy MotoGP'de yasakmış abi, o yüzden kullanılmıyor. Birkaç mesaj yukarda birisi yazmıştı ilgili maddeyi.
Onur Yollarda
Facebook: http://www.facebook.com/OnurYollarda
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC1TqEwgGS4AHvdmULc9qoIQ
Abs yol şartlarına göre fren mesafesini uzatabiliyo ama kısaltabiliyoda burdan çıkan sonuç modeli ne olursa olsun en iyi sistem manuel olarak devre dışiı bırakılabilen abs mevcut motorlar
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
Yasak çünkü sürücü kabiliyetini sınırlayan bir sistem...Ama bu Moto GP ve tecrübeli yol sürücüleri için geçerli...Biraz daha amatörlerde işe yaradığı kesin....Prometheus adlı üyeden alıntı
@nx4_falcon
Motosiklette arka frenin işe yaramadığı gerçeğini düşünürsek...Cbr 1000rr, Cbr600f ve Cbr 600RR arka disk : Tek piston kaliperli 220x5mm´lik hidrolik disk, cüruflu metal balatalı
Cbf600sa abs arka disk : Tek piston kaliperli 240x5mm´lik hidrolik disk, ABS, cüruflu metal balatalı
CBF600 Ön disk : 296 mm (11.7 inç)
CBR1000RR Ön disk : 320 mm (12.6 inç)
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
Çok yanlış bir cümle. Frenleme özellikle ani ve yüksek sürat frenlemede arkayı kullanmamanız hem fren mesafenizi uzatır hemde motorun dengesinin bozulmasına yol açabilir. En etkili fren ön ve arka fren kullanılarak yapılır.Motosiklette arka frenin işe yaramadığı gerçeğini düşünürsek...
"Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)
Valla kac aydır takıp edıorum bu sıteyı ama bu baslık kadar cok sey ogrendıgım bı yazı hatırlamıyorum teknık ve tecrubeye dayalı bılgılerını paylasan herkese teskkurler devamını beklıorum..
One Life Live It !!
bu hatali oldu
asil yazi asagida
kusura bakmayin...
*************************************************
»»»»»» Bu Mesaj Moderator tarafindan düzenlenmiştir.»»»»»»
Altalta aynı içerikli veya ayrı içerikli mesaj atmak flood oldugu için yasaktır. Aklınıza sonradan bir şey gelirse postunuzun altında cevap yoksa önceki mesajınızda DEĞİŞTİR butonuna tıklayarak o mesajınıza ekleme yapınız... Flood içerikli mesajlar silinir. Tekrarı halinde kullanıcıda art niyet tespit edilirse forumdan uzaklastırılır...
Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir.
Foruma üye olan herkes Forum Kurallarını kabul etmiş sayılır.
Şikâyetler için... info@motosiklet.net
************** Site Yöneticisi: Makine **************
Güzelim BOYum Motogpde abs kullanılmıyor çünkü arkadaşların kullandıkları lastikler 100 km de bitecek kadar yumuşak. Nerdeyse dümük gibi. Hatta ortasıyla yanakları farklı hamurdanmış. Eeeee haliyle öyle lastik olunca tekerlekleri zaten kolay kolay kilitlemez.
Ayrıca adamlarda ani fren diye birşey yok ki ne zaman fren yapacaklarını 1 gün önceden bile biliyorlar. Ayrıca pistte sürpriz yağ birikintisi, su birikintisi, çukur ve mazot gibi şeyler bulunmuyor.
Ön teker kitledimi abs bile kurtaramaz demişsin. ABS varsa kitlemiyor işte güzellik orada. 2 hafta evvel f650 kullandım mıcırlı yolda arka frene 40 la giderken asılınca hiç kitlemedi ama durmadıda fren mesafesi oldukça uzadı ama motor hala tekerleri üzerindeydi.
Konuyla alakası yok ama ben seni bulmuşken yazayım buraya. 1000 lik makinalarda torku en fazla olan 1000rr değil. ayrıca torku diğerlerinden daha düşük devirde de vermiyor. E maşallah en ağarıda en güçsüzüde o
ZX10:
184 PS/11.700 rpm
115 N.m /9.500 rpm
175 Kg
CBR 1000RR:
172 PS / 11250 rpm
114.5 N.m / 10000 rpm
176 Kg
R1
183 HP-12.500 rpm
110 N.m-10.500 rpm
173 kg
GSXR 1000:
178 hp / 11000 dd
12,0 Kgm / 9000 dd
166.0 kg
Her şeyin ağırlık ve güç olmadığı açık bir gerçek...Şanzıman oranları+yol tutuş bunları unutmamak lazım...N'olur buraya her mesajda teknik bilgi koymayalım...Sonuçta kullanana bağlı Çoğu şey...
Ayrıca bir motor eğer 172 Hp ise o motora güçsüz demek saçma olur...Bu kalsamndaki her motor, tüm motorlar arasında en güçlüler...Ve bu gücü doğru olarak yola aktarmak tamamen sürücüye kalmış bir olay...En güçlü motorla Yaklaşık Aynı güce ve şanzıman oranlarına sahip iki motoru yanyana koyun...Drag yapın...Kalkış kabiliyeti yüksek olan alır...
Bazı meseleler görecelidir ve yeteneğe bağlıdır... aradaki 6-7-11-12 HP pek bir dğişiklik yapmaz...
Eğer iki motorun arasındaki 6-7 Hp lik fark bu kadar önemli olsa, Moto GP de adamlar yarışmazdı...Olay bir motorun tümünü iyi yapmakta...
Yoksa Asya motora da 180 beygir dayarım...En iyi motor o olur diye bir düşünce ortaya çıkıyor...nihahah
Bu topic dağılacak daha sonra başka bir topic açar uzun uzasıya konuşuruz bunları.
Ama ilgilenenler için aşağıda bir karşılaştırma var. Arkdaş(suzuki) sadece hafif ve güçlü yapmamış iyide yol tutan motor yapmış galiba.
http://www.suzuki-motorcycles.ch/gsx...ss_f_10_05.pdf
Not: ben bunları sadece mehmet 1000rr gsx-r 1000'i tokatlar dedi diye yazdım yoksa hepsi bir birinden güzel makinalar;)
Bahsettiğin mehmet boy mu??Sword adlı üyeden alıntı
Eğer öyleyse zaten o her şeyi tokatlar....
Beni de dövüyor....
Bence gidon amortisörü faydalı olduğu kesin olduğu için, tüm markalar tarafından racing makinalara konuyor. Ne Ağırlığı bahane edilebilir , ne fiyatı.
Abs de kesin olarak faydalı olsaydı, ne ağırlığı önemli olurdu, ne fiyatı, kesin olarak tüm motorlarda görülürdü.( Tıpkı arabalardaki gibi )
ama motosiklet arabadan çok farklı bir araç, en önemli olay ise Denge. Denge o kadar önemli bir problemki hesapları için çok çok güçlü bilgisayarların kullanılması gerekiyor. Statik bir yapının bile dengesini hesaplama gayet güçken , olabilecek belkide en hareketli (dinamik) bir aracın denge hesaplarını yapabilmek imkansız gibi birşey. Bu yüzden ABS koyduk çok iyi oldu, mükemmel bir sistem denemiyor. ABS nin gerçekten düzgün çalışabilmesi için ek sistemler gerekli (arabalarda EBD EPS gibi sistemler mevcut) . Ancak motosikletler için böyle ek sistemler az önce bahsettiğim dengenin yarattığı güçlük nedeniyle şu ana kadar yapılamadı...
Bence bunu yapabilecek ilk marka HONDA olacak, çünkü bu teknolojiyle uğraşan en önde giden firmadır Honda. Asimo isimli robotlarıyla teknolojileriyle gövde gösterisi yapmaktalar. ( SİEMENS , PHİLİPS . BMW nerde???????)
saykoshey in dediği gibi teknoloji hiç te avrupadan alınmıyo, aksine japonlar tarafından yoğunlukla üretiliyor...
Biz ilhamlarimizi gokten ve gaipten degil dogrudan dogruya hayattan almis bulunuyoruz. K.Atatürk
Bu arada olay o pdf karşılaştırmada benim dediğime gelmiş...
Yani olay tamamen sürücüye bağlı...Ayrıca farkettiyseniz tüm kriterler ele alınmış...Yani karşılaştırmaya fiyat, yakıt tüketimi, performans filan da katılmış...
Fakat Sürücü bu karşılaştırmada ön planda...
Aynı motorda iki sürücü arasında 10 saniye fark olan sütunlar gördüm...ve farkettiyseniz...Yaklaşık 150 HP sine rağmen DUCATI iyi bir sürücünün elinde 1.48 e ulaşmış...Bir diğeri aynı makinayla 2.00 ı geçmiş...
Ayrıca GSX-R daha agresif ve sportif özelliklerde olduğu için Aynı sürücüde GSX-R 1000 le nerdeyse(0.25 ila 1 sn) aynı zamanı çıkarıyor...
Yani bu kadar motorun içinden birini seçip en iyi diye bir şey diyemeyiz...
Her şey sürücüye bağlı, herkesin kendine göre en iyisi var...
Diyerekten, "konumuz olan ABS' ye dönelim artık değil mi???" diyorum...
Honda ilk olarak dıreksıyonda kullanıyor ama elektronık amosor yenı degıl ve honda ıcat etmedı.boy adlı üyeden alıntı
Isım ısıne gırersek Tabı Honda ısmı altında sıtılıyor Sıemens veya BMW ısmı altındamı satacakdı? Sıemens Valvetronıc, BMW Valvetronıc ısmı altında satılıyor.
Sıemens Mototronıc, BMW Control ve Ferrarı Electro ısmı altında satılıyor.
Getrag Tıptronıc, VW Tıptronıc ısmı altında satılıyor.
Daha cok ornekverırdımde neyse.
HER TÜRK ASKER DOĞAR
@Sword
Sword'cuğum motosiklet teknolojisi ne kullananın kullanım tarzına, ne lastiğin yumuşaklığına, ne de yolda mazot olma olasılığına göre gelişiyor. ABS her motora uygun olsaydı racing makinalara koyarlardı. Ben ABS kötü birşeydir demiyorum, her motora uygun değil diyorum.Ayrıca adamlarda ani fren diye birşey yok ki ne zaman fren yapacaklarını 1 gün önceden bile biliyorlar. Ayrıca pistte sürpriz yağ birikintisi, su birikintisi, çukur ve mazot gibi şeyler bulunmuyor.
F650 ile racing bir makinayı hiçbir zaman karşılaştırma. Davranışları tamamen farklı makinalar. ABS F650 için uygun bir sistem. Yok yok benim seni bir arkaya bindirip viraja girmem farz oldu. O duyguyu hissettiğinde ABS'nin işe yaramayacağını, racinglerde kullanılmaması gerektiğini o zaman anlayacaksınÖn teker kitledimi abs bile kurtaramaz demişsin. ABS varsa kitlemiyor işte güzellik orada. 2 hafta evvel f650 kullandım mıcırlı yolda arka frene 40 la giderken asılınca hiç kitlemedi ama durmadıda fren mesafesi oldukça uzadı ama motor hala tekerleri üzerindeydi.
@saykoshey
O zaman elektronik direksiyon amortisörünün ilk hangi motorda kullanıldığını söyler misin? O zaman Honda'daki mühendislerin dünyadan haberi yok. İlk kez kendilerinin kullandığını sanıyorlarHonda ilk olarak dıreksıyonda kullanıyor ama elektronık amosor yenı degıl ve honda ıcat etmedı.
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
@danger
Yok yok Japonlar teknolojiyi Avrupa'dan çalıyorlar. Honda zaten HESD'yi de Almanlardan (BMW) çaldı. Sayko haklıBence bunu yapabilecek ilk marka HONDA olacak, çünkü bu teknolojiyle uğraşan en önde giden firmadır Honda. Asimo isimli robotlarıyla teknolojileriyle gövde gösterisi yapmaktalar. ( SİEMENS , PHİLİPS . BMW nerde???????)
saykoshey in dediği gibi teknoloji hiç te avrupadan alınmıyo, aksine japonlar tarafından yoğunlukla üretiliyor...
Hayatta en büyük eğlence başkasının yapamazsın dediğini yapmaktır.
Sen nekadar parasit birseymisin boyle, konuyu anlamadam bos bos konusuyorsun. Geri don dediklerimi bir yeniden oku.boy adlı üyeden alıntı
Bu konuda tartismayi devam etmek istiyorsan Ronald K. Jurgen efendinin yazdigi "Electronic Steering and Dampening Systems" adli kitabi okumani rica ederim ISBN: 0-7680-0481-0.
Honda'nin HESD adinda piyasaya surdugu amosor senelerdir "Billet Dampener" olarak biliniyor. Hondanin basinc muslugunu bir hidroelektronik sistemle degistirmek. Oy nekadar buyuk bir basari.
Haaa billet amosor bu arada bir Avrupali tarafindan icat edildi.
HER TÜRK ASKER DOĞAR
Sanki o kitabi oturup okudun...
Hadi okudun, milletle parazit diye konuşma hakkını da o kitapda mı yazmışlar...
Birde amosor değil...Amortisör...Hani bu kadar bilgilisiniz baari adını doğru yazın şu meretin...
Artık insanlara hakaret etmeyi bırakın...Yada mod lar iş yapsın...
Haaaa pardon onlarında bazıları hakaret furyasında...Yazık yazık...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)